Mat, drikke og røyk Sigarer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hehe. Og dere skulle se magebeltene - rene kunstverk mange av dem! Minner om fordums tider, da jeg fremdeles kjøpte vinyl, med tilhørende lekre cover.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Godt mørkt øl til sigar kan være juleøl fra Nøgne Ø. Kraftig med god sødme.

    Elektron
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.493
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Elektron skrev:
    Godt mørkt øl til sigar kan være juleøl fra Nøgne Ø. Kraftig med god sødme.
    Eller kanskje en slik:




    Mørk og med tydelig maltpreg. Knallgod. 49,90.-
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    998
    Trekker denne tråden frem i lyset igjen jeg. Det nærmer seg nyttårsaften, og jeg hadde for en gangs skyld tenkt å unne meg en sigar. Men jeg nekter å kjøpe en sur, tørr Sorte Mand på nærmeste Rimi. Er det noen i nærheten av Kristiansand/omegn som kunne tenke seg å selge meg en "begynnersigar" og gi en liten innføring i hvordan man ter seg i en slik anledning?

    Har verken humidor eller sigarsaks, men gasslighter skal gå greit :p Prisklasse: <200-250 kr?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Du rekker fremdeles å kjøpe en sigar pr. post før nyttårsaften. Kristiansand vet jeg ikke om har noen butikk som har sigarer.
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Sigarer er jålete tøv for avdankete japper. Løp en tur i stedet.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    BBking skrev:
    Sigarer er jålete tøv for avdankete japper. Løp en tur i stedet.
    Hvorfor ikke gjøre begge deler...??
    Man skal jo ikke glemme "å leve"... ;)

    God Nyt(t)år...

    mvh :)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Enig! Mulig jeg er avdanket, men japp har jeg aldri vært. Jålete? Vel, hvis det er jålete å sette pris på en god sigar, er jeg vel jålete da. Med lett hjerte!
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    BBking skrev:
    Sigarer er jålete tøv for avdankete japper. Løp en tur i stedet.
    Så fint, da har jeg en jeg kan løpe maraton med neste år. Satser på 2.45. Og så kan vi jo ta en sigar etterpå for å feire, slik jeg pleier.

    Seriøst, det eneste som er verre enn en filister, er en intolerant filister. Så ikke forsøple tråder hvis emne du ikke aner noe om med vissvass.

    On topic: Til nyttårsfeiring anbefales gjerne en kort og tykk sigar, lett trekk, masse røyk, brenner lett ute, og tar ikke for lang tid å røyke. 4 x 60 er en fin størrelse. Gjerne en litt rimelig en av god kvalitet, en man lettere bedugget/dritings tar man seg kanhende ikke tid til å nyte smaken i fulle drag. Selv synes jeg egentlig nyttårssigaren er bare tullball, av ovennevnte årsaker. Røyk den heller foran peisen 1. nyttårsdag.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.486
    Antall liker
    3.314
    Torget vurderinger
    1
    Fidelio skrev:
    Seriøst, det eneste som er verre enn en filister, er en igntolerant filister. Så ikke forsøple tråder hvis emne du ikke aner noe om med vissvass.
    +1

    (Håper så mange som mulig leser denne kjøreregelen!).
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    pedal skrev:
    Fidelio skrev:
    Seriøst, det eneste som er verre enn en filister, er en igntolerant filister. Så ikke forsøple tråder hvis emne du ikke aner noe om med vissvass.
    +1

    (Håper så mange som mulig leser denne kjøreregelen!).
    + 1 til!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.397
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    epi skrev:
    Trekker denne tråden frem i lyset igjen jeg. Det nærmer seg nyttårsaften, og jeg hadde for en gangs skyld tenkt å unne meg en sigar. Men jeg nekter å kjøpe en sur, tørr Sorte Mand på nærmeste Rimi. Er det noen i nærheten av Kristiansand/omegn som kunne tenke seg å selge meg en "begynnersigar" og gi en liten innføring i hvordan man ter seg i en slik anledning?

    Har verken humidor eller sigarsaks, men gasslighter skal gå greit :p Prisklasse: <200-250 kr?
    Hm for 200-250,- så kan di få mye bra saker. Hvis du ikke røyker så mye cigarer til vanlig så ville jeg kanskje gått for en corona type. De er som regel moderat i str. og smak. Ellers så vil jeg anbefale en robusto. Gir mye smak og har som regel godt med trekk!

    Av merker så er det mengder av nasjonaliteter. Cubanske er regnet som de sterkeste og Cohiba er vel "kongen". Veldig politisk korrekt svar, men det er en erfaring jeg deler med mange andre! Andre gode Cubanske favoritter er Montecristo, Bolivar og Partagas.

    Dominikanske cigarer skal man også ta med og da kommer man ikke unna Davidoff - største merkenavnet i cigarverden. De er noe mildere en de Cubanske og passer kanskje bedre for de som ikke har røyket så mye fra før. Davidoff er som regel rock steady kvalitet - høy kvalitetssikring! Davidoff har også et par "budsjett" merker som jeg mener er veldig gode! Griffins og Zino. Jeg liker veldig godt Griffins og mener at det gir bra valuta for pengene. Da ønsker jeg lykke til og håper du finner en god nyttårs cigar, enjoy:)

    Disse merkene som jeg nevner er såpass kjente at en de burde man finne i de fleste cigarforhandlere.

    Til den som mente at cigarer er for avdankede japper så sier jeg ok! Jeg er stolt av det:) Back in the high life again!

    OU812
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    ou812rh skrev:
    Hvis du ikke røyker så mye cigarer til vanlig så ville jeg kanskje gått for en corona type. De er som regel moderat i str. og smak. Ellers så vil jeg anbefale en robusto. Gir mye smak og har som regel godt med trekk!
    Vil bare legge til at en sigars størrelse sier absolutt ingenting om smaken.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.397
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fidelio skrev:
    ou812rh skrev:
    Hvis du ikke røyker så mye cigarer til vanlig så ville jeg kanskje gått for en corona type. De er som regel moderat i str. og smak. Ellers så vil jeg anbefale en robusto. Gir mye smak og har som regel godt med trekk!
    Vil bare legge til at en sigars størrelse sier absolutt ingenting om smaken.
    så sant så sant. Store cigarer er som regel kraftig etter min erfaring, men hva de smaker (surt, søtt, salt eller bittert) må man jo finne ut av selv. Noen beskriver smaken i samme termer som man kan gjøre med vin - en smak av kakao, lær, urter o.l. Jeg må si at jeg ikke er helt på et nivået enda! Har mye å lære og godt er det:)

    OU812
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Fruen har dratt til familien for julen i dag tidlig, og jeg blir igjen en dag til, slik det har vært noen år nå. 22. desember har blitt en liten tradisjon helt for meg selv. I år ble det først 30 km løpetur, og så peis, vin og sigar.

    Røkte en Romeo y Julieta Corona fra 1981, året jeg ble født. Vinen ble en Big House The Lineup 2006, ekstremt bra sigarvin, GSM med masse kropp og personlighet uten å være for kompleks. Sigaren var sublim; blomster, nøtter, sjø og frukt, og alderen har gjort den nesten tanninfri og übersmooth. En vellagret RyJ er virkelig fantastisk, kompleksitet koblet med ekstremt behagelig smakfullhet; tykk, deilig røyk som kan nytes på flere nivåer. Råbra til et glass vann i "sigarsmakemodus", eller spektakulær til en myk og interessant vin i "kosemodus".

    En fin aften, Tindersticks på anlegget i stuen, Tandberg Sølvsuper 10 med tilhørende høyttalere. Spiller faktisk musikk på en meget behagelig måte. Intet umiddelbart behov for å flytte Naim og WB opp i stuen. En fin ettermiddag.
     

    Vedlegg

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Sukk. Vakker lesning, og ditto skue. I slike stunder er ikke livet det verste man har. Tar jeg mye feil hvis jeg sier at Fidelio ville bli innmari ergerlig hvis denne tradisjonen ble brutt?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Godt nyttår alle sigarelskere!
    I går kveld tok jeg den første sigaren i den pakken Fidelio satte sammen til meg. Valget falt på El Rey Del Mundo Choix Supreme. Og for en nydelig sigar! Det første som slo meg da jeg tok den ut av humidoren var det oljelignende dekkbladet. "Denne sigaren må jo bare være god", tenkte jeg. Og det stemte! Nærmest perfekt trekk. Da jeg tente den var min første tanke at smaken "lekte" seg i munnen, og i mangel av et bedre uttrykk lar jeg det være min beskrivelse. Ellers kan jeg sitere Fidelio:
    "El Rey Del Mundo Choix Supreme (2005): Disse trenger minst tre år på seg, denne har neste fem. Superspennende sigar. Lite krydder, mye nøtter og frukt. Minner meg om en god, brusende musserende vin. En sigar som krever litt inntellekt i røykingen i motsetning til Trinidad'en. Drikke: Vann!""
    Jeg må innrømme at jeg drakk noe annet enn vann til. Det var jo nyttårsaften, for pokker!
    Det blir garantert ikke siste gang jeg kjøper denne! Det kommer jeg sikkert til å si om de andre sigarene også. Men den tid den glede.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Fint at ERDM'en falt i smak, det er ganske spesielle sigarer med en helt egen blend, som åpner seg veldig opp etter noen år. ERDM er kanhende dèt sigarmerket som har aller mest å vinne på lang lagring; de er gode allerede etter rundt fem år, men etter femten-tyve er de eksepsjonelle. Har røkt et par fra 1983, ikke helt ueffent. Og det stilige er at man kan få noen av vitolaene av gammel årgang regelrett billig, spesielt de slanke.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    En av de som har brydd seg om størrelsen på sigaren, er vel Monica Levinsky. Og en av de få med vett og forstand til å sette pris på en ordentlig humidor, er vel ex-president mr. Bill...eller???

    Jeg har slutta å røyke for rundt 8 - 9 år siden, også sigar - men en Churchill Morning kan fortsatt anbefales for de som fortsatt nyter denslags. Jeg putter heller kronasjen i kvalitetsvinyl, og ei og anna cd'en.

    ;D mvh. VilhelmW
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    VilhelmW skrev:
    En av de som har brydd seg om størrelsen på sigaren, er vel Monica Levinsky. Og en av de få med vett og forstand til å sette pris på en ordentlig humidor, er vel ex-president mr. Bill...eller???

    Jeg har slutta å røyke for rundt 8 - 9 år siden, også sigar - men en Churchill Morning kan fortsatt anbefales for de som fortsatt nyter denslags. Jeg putter heller kronasjen i kvalitetsvinyl, og ei og anna cd'en.

    ;D mvh. VilhelmW
    Kjell Magne Bondevik tente jo en sigar da han vant valget for noen år siden, og da han skulle møte Bill Clinton, sa han at "jeg vet hva en sigar skal brukes til". Mange sier han har rett, mens andre... ???
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Steinar_Lund skrev:
    VilhelmW skrev:
    En av de som har brydd seg om størrelsen på sigaren, er vel Monica Levinsky. Og en av de få med vett og forstand til å sette pris på en ordentlig humidor, er vel ex-president mr. Bill...eller???

    Jeg har slutta å røyke for rundt 8 - 9 år siden, også sigar - men en Churchill Morning kan fortsatt anbefales for de som fortsatt nyter denslags. Jeg putter heller kronasjen i kvalitetsvinyl, og ei og anna cd'en.

    ;D mvh. VilhelmW
    Kjell Magne Bondevik tente jo en sigar da han vant valget for noen år siden, og da han skulle møte Bill Clinton, sa han at "jeg vet hva en sigar skal brukes til". Mange sier han har rett, mens andre... ???
    Jeg har lenge mistenkt Kjell Magne for å være en skaphumorist!! Det er noe med den likaste Kjell-Magnereplikken jeg har hørt!! En skikkelig høydare som jeg skal huske dersom jeg skulle råke på Bill C. en av dagene.

    mvh. VilhelmW
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Bare for å trekke tråden ut av tullballet og inn igjen: I går røkte jeg en Cohiba Gran Reserva. Dette er cubanernes siste påfunn for å tjene gryn. Tobakken, som for øvrig sannsynligvis er den samme som standard Cohiba-tobakk, er lagret i fem år før den rulles. Dernest er den trippelfermentert (i motsetning til dobbel, som er standard på Cuba). Sigaren er Siglo VI-størrelse, så rimelig voksen.

    Sigaren er god den, med god balanse mellom styrke og "smoothness". Typisk Cohiba gressaktig smak på en bakgrunn av kakao- og kaffebønner. Men 1500 spenn er den ikke verdt, røyker heller en Tatuaje J21 eller en mer interessant cubaner.

     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.169
    Antall liker
    6.865
    Torget vurderinger
    4
    Fidelio skrev:
    Men 1500 spenn er den ikke verdt,
    1500 NOK er altså for ett stk. ? !!!R u f...ing kidding me ?!! Og det er ikke engang rukket å bli vintage samlerobjekt....

    Grådige er de blitt....kommunistene på Cuba ???
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Trane skrev:
    1500 NOK er altså for ett stk. ? !!!R u f...ing kidding me ?!! Og det er ikke engang rukket å bli vintage samlerobjekt....
    Cohiba Behike en enda dyrere, koster vel rundt 400 Euro stk. Og så finnes jo en rekke "limited edition" cubanske humidorer med sigarer som når astronomiske priser blandt samlere.

    Jeg synes ikke nødvendigvis veldig dyre sigarer er tåpelig; f.eks er jo priser på high-end vin i stor grad styrt av etterspørsel, og slik er det vel til dels her også. Cubanerne vet at de får solgt slike sigarer - faktisk er etterspørselen vesentlig større enn man skulle tro, det er ikke nok til alle som vil kjøpe. Men slik skal det vel være med sånne ting. En flaske Chateau Latour er heller ikke "billig", ei heller en del elektrisk utstyr som lager lyd som vi alle vet. Om det er verdt prisen får jo de som handler slikt svare på. Når det gjelder Gran Reserva'en, kunne jeg ikke detektere smaker som avslører at dette er en seriøs lagringssigar som vil bli spektakulær om 10-20 år, og da synes jeg heller ikke den er verdt prisen.

    Behike:
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Vi har en boxpass gående på det norske sigarforumet, hvis noen har lyst til å være med er det bare å melde seg på. Det fungerer slik at man får kassen i posten, tar ut hva du vil og legger tilsvarende antall av egne saker tilbake, før man sender den videre til nestemann på listen. Ganske fiffig, og en unik mulighet til å smake på nye ting.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Noen som kan aanbefale et alternativ til Cohiba club? Dette er små sigarer/sigarillos, men er større enn de minste, feks cohiba mini.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    SOEDAL skrev:
    Noen som kan aanbefale et alternativ til Cohiba club? Dette er små sigarer/sigarillos, men er større enn de minste, feks cohiba mini.
    Det er veldig lite av slike i Norge dessverre, fin størrelse. Det finnes noen få, men jeg skal ikke si hvilke det er, du vet vel hvorfor ;)
     
    J

    J.J

    Gjest
    SOEDAL skrev:
    Noen som kan aanbefale et alternativ til Cohiba club? Dette er små sigarer/sigarillos, men er større enn de minste, feks cohiba mini.
    GURKA har mye fint .... sigar.com....
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Hei,
    i forbindelse med en tur til New York City skal jeg innom tax free`en på Gardermoen og sjekke ut utvalget i humidoren. Kan dere anbefale noen ikke-cubanske merker som er å få tak i der? Jeg liker sigarer med mye fylde og smak, gjerne med en grei pris.

    a.
     
    J

    JIGSAW

    Gjest
    Cohiba er gode greier, røkte slike for vel 3 mnd siden direkte smuglet fra Cuba.
    Er selv antirøker, men disse sigarene stinker ikke, og det lukter ikke av en etter å ha røkt slike.
    Ren og ekte vare uten 100 vis av tilsatte giftstoffer som i vanlig tobbakk.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.531
    Antall liker
    7.623
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Mulig jeg er på viddene......... men av de sigarer jeg har smakt i mitt liv er det svært liten sammenheng mellom god smak og høy pris. Må få lov til og si at jeg aldri har vært så skuffet som den gangen jeg var innvitert inn i en sigar klubb i Schaffhausen i forbindelse med et ur produsent besøk. Ble tilbydd de "beste" sigarer og jeg syntes faktisk at en stor King Edward generelt smaker bedre enn mange av de 100-200 euro sigarene ......... made in Cuba eller ei.
    Puertorikanske sigarer av merket Grand Matador finner jeg meget gode....... noen som har prøvd de ? Ga 280 Sfr for en eske med 50 stk på Zurich flughafen......... skulle ønsket jeg hadde kjøpt 3 esker ;D
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Rudi skrev:
    men av de sigarer jeg har smakt i mitt liv er det svært liten sammenheng mellom god smak og høy pris.
    Når det gjelder NC'er (non-cubans), er det svært ofte overenstemmelse med pris og kvalitet. Vel er smak subjektivt, men generell aromatisk balanse og tobakk med en grad av "stedlighet" er nøkkelord på sigarer som koster litt mer.

    Billige sigarer finnes ikke i Norge, da tobakksavgiftene gjør maskinrullet nonsens mer eller mindre like dyrt som greie håndlagede sigarer.

    @atonal: spørsmålet ditt er besvart lenger opp i tråden, men svaret kan gjentas: H. Upmann No. 2 (hvis eldre enn to år - se under boksen) er imo det eneste som er verdt å kjøpe på Gardermoen. På taxfree'en der er den et regelrett røverkjøp.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Fidelio skrev:
    [...]
    @atonal: spørsmålet ditt er besvart lenger opp i tråden, men svaret kan gjentas: H. Upmann No. 2 (hvis eldre enn to år - se under boksen) er imo det eneste som er verdt å kjøpe på Gardermoen. På taxfree'en der er den et regelrett røverkjøp.
    Takk for svaret, Fidelio. Hadde gjerne kjøpt Upmann No. 2, men tror det er lite lurt av meg å bringe inn cubanske sigarer til US, det får jeg ta sikte på under en annen reise.
    Forstår deg dithen at det ikke er noe særlig annet å satse på fra Gardermoen? Har rett og slett for lite erfaring med ikke-cubanske merker.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    atonal skrev:
    Forstår deg dithen at det ikke er noe særlig annet å satse på fra Gardermoen? Har rett og slett for lite erfaring med ikke-cubanske merker.
    Ingenting interessant der nei, men det er min mening. De har Davidoff der, men de er cohiba-overpriset. Ok sigarer, men de koster dobbelt så mye som de burde.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.169
    Antall liker
    6.865
    Torget vurderinger
    4
    Ahhhh....den første virkelig sommerdagen.....sommerkvelden !

    Først jordbær og fløte til dessert fulgt av malabar espresso.

    Deretter en Ramon Allones som har ligget et par år i fumidoren og godgjort seg....nydelig balanser og perfekt drag....med følge av et glass Mort Submite Kriek.....belgisk kirsebær lambic....og Madeleine Peyroux i bakgrunn...og det er fortsatt varmt nok i bare skjorteermene....cigarsesongen er for min del igang 8)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Trane skrev:
    Ahhhh....den første virkelig sommerdagen.....sommerkvelden !

    Først jordbær og fløte til dessert fulgt av malabar espresso.

    Deretter en Ramon Allones som har ligget et par år i fumidoren og godgjort seg....nydelig balanser og perfekt drag....med følge av et glass Mort Submite Kriek.....belgisk kirsebær lambic....og Madeleine Peyroux i bakgrunn...og det er fortsatt varmt nok i bare skjorteermene....cigarsesongen er for min del igang 8)
    Høres bra ut! Specially Selected? Disse er jo helt fortreffelige med noen år på baken.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.169
    Antall liker
    6.865
    Torget vurderinger
    4
    Yupp....Specially Selcted...a very good smoke indeed.

    I dag ble det en Hoyo de Montarrey Epicure Especial jeg kjøpte i Berlin ifjor....også en god cigar, ikke så balansert og fruktig forførende som Ramon forrige dagen...brødrene som fortsatt ligger i humidoren skal nok få ligge der et par år til...tror den har forbedringspotensiale.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Trane skrev:
    Yupp....Specially Selcted...a very good smoke indeed.

    I dag ble det en Hoyo de Montarrey Epicure Especial jeg kjøpte i Berlin ifjor....også en god cigar, ikke så balansert og fruktig forførende som Ramon forrige dagen...brødrene som fortsatt ligger i humidoren skal nok få ligge der et par år til...tror den har forbedringspotensiale.
    RASS er jo en av de aller grommeste cubanerne, og en som ikke har fått blenden forandret så mye i løpet av årene. På slutten av nittitallet begynte cubanerne å blende sigarene mildere og mindre interessant på Partagàs-fabrikken (som lager Partagàs, Bolivar, Ramon Allones og La Gloria Cubana), men det virker som RASS slapp unna av en eller annen grunn. Den står igjen som den mest komplekse av alle cubanske sigarer, og har bare godt av maaange år i humidoren, selv om den også er fin etter tre år. Har røkt en 14 år gammel RASS, og det er en helt spesiell opplevelse. Den er feminin og maskulin på samme tid, som en god burgunder fra Nuits.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn