Politikk, religion og samfunn Sier du jatakk til Covid-19 vaksinen?

Sier du jatakk til vaksinen?( mRNA)

  • 1. Har fått vaksinen allerede

    Stemmer: 190 90.0%
  • 2. Ja, vil ta den når jeg får den

    Stemmer: 12 5.7%
  • 3. Vil ikke ta den . tror ikke på sånt

    Stemmer: 0 0.0%
  • 4. Tør ikke ta den , er redd for bivirkinger

    Stemmer: 3 1.4%
  • 5. Jeg er så frisk og rask (evt ung ) at jeg ikke trenger vaksine

    Stemmer: 0 0.0%
  • 6. Tar heller corona enn vaksine

    Stemmer: 3 1.4%
  • 7.Legen min sier jeg har en medisinsk tilstand som gjør et jeg ikke bør ta vaksinen

    Stemmer: 0 0.0%
  • 8. Corona er oppsinn og fake news, vaksine er bare tull funnet på av legemiddelindistrien

    Stemmer: 0 0.0%
  • 9.Nei, lar meg ikke lure til å få 5Gchips injsert fra CIA

    Stemmer: 3 1.4%
  • 10, Neitakk, har hatt dårlig erfaring med tidligere vaksiner (alvorlige skader )

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    211

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    Utgatt24668

    Gjest
    Er det Nakstad som sier at folk som stoler på egen dømmekraft er narsisister? :D
    Nakstad har gjort en utmerket jobb til å forenkle et budskap og skape trygghet blant det norske folk. Men, han er ikke en stedfortreder for å bruke sitt eget hode. Myndighetene sin jobb er å opprettholde tillitt til vaksineringen og tenke på samfunnets beste totalt sett. For den enkelte kan det likevel være behov for å vurdere vaksinering ut fra sin egen situasjon. F.eks. søsteren min ble i dag lagt inn på overvåkning etter en allergisk reaksjon (Pfize)r. Legene var forberedt på at det kunne skje, men kun fordi hun diskuterte dette med dem up-front, og de var derfor forberedt på at hun muligens måtte ha behandling etter vaksinen.

    Hadde hun kun forholdt seg til at "fordi hun stoler på myndighetene" så hadde hun tatt vaksinen, dratt hjem og så fått en reaksjon som krever akutt behandling. Nettopp derfor må man bruke hodet selv.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Det kom med et sitat som ikke skulle vært med. Sluket sin kommentar vet jeg ikke hvor kom fra.
    Gjør ikke noe Griff... jeg stoler på min dømmekraft og er både narsissist og fagmann; narsissist skrives med to s'er.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Nakstad har gjort en utmerket jobb til å forenkle et budskap og skape trygghet blant det norske folk. Men, han er ikke en stedfortreder for å bruke sitt eget hode. Myndighetene sin jobb er å opprettholde tillitt til vaksineringen og tenke på samfunnets beste totalt sett. For den enkelte kan det likevel være behov for å vurdere vaksinering ut fra sin egen situasjon. F.eks. søsteren min ble i dag lagt inn på overvåkning etter en allergisk reaksjon (Pfize)r. Legene var forberedt på at det kunne skje, men kun fordi hun diskuterte dette med dem up-front, og de var derfor forberedt på at hun muligens måtte ha behandling etter vaksinen.

    Hadde hun kun forholdt seg til at "fordi hun stoler på myndighetene" så hadde hun tatt vaksinen, dratt hjem og så fått en reaksjon som krever akutt behandling. Nettopp derfor må man bruke hodet selv.
    På samme måte som vi nå i 1,5 år uten mye snikksnakk har akseptert at folk blir smitta og syke av viruset så er det også slik at vi aksepterer at folk blir rammet av vaksinens bivirkninger.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    På samme måte som vi nå i 1,5 år uten mye snikksnakk har akseptert at folk blir smitta og syke av viruset så er det også slik at vi aksepterer at folk blir rammet av vaksinens bivirkninger.
    Har smitte vært akseptert? 🤔

    Mye tyder på at du også snakker flytende sarkasme 👍
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Har smitte vært akseptert? 🤔

    Mye tyder på at du også snakker flytende sarkasme 👍
    Nei, vi har ikke akseptert smitte overhodet, med sterke tiltak - koste hva det koster vil. Å bure folk inne i månedsvis er en nulltolleranse for smitte. Den har til tider vært hysterisk, og ikke vektet opp mot tiltaksbyrdene.

    Vi aksepterer at noen få faller ifra på vaksineløpet, eller får varige men - så lenge det ikke svekker tillitten til vaksineringen. Det er greit å ha i mente.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Nakstad har gjort en utmerket jobb til å forenkle et budskap og skape trygghet blant det norske folk. Men, han er ikke en stedfortreder for å bruke sitt eget hode. Myndighetene sin jobb er å opprettholde tillitt til vaksineringen og tenke på samfunnets beste totalt sett. For den enkelte kan det likevel være behov for å vurdere vaksinering ut fra sin egen situasjon. F.eks. søsteren min ble i dag lagt inn på overvåkning etter en allergisk reaksjon (Pfize)r. Legene var forberedt på at det kunne skje, men kun fordi hun diskuterte dette med dem up-front, og de var derfor forberedt på at hun muligens måtte ha behandling etter vaksinen.

    Hadde hun kun forholdt seg til at "fordi hun stoler på myndighetene" så hadde hun tatt vaksinen, dratt hjem og så fått en reaksjon som krever akutt behandling. Nettopp derfor må man bruke hodet selv.
    Jeg havnet som sagt og på overvåkning og selv om jeg hintet om at det kanskje var en reaksjon på vaksine ble jeg kun utredet på de vanlige tingene og sendt hjem med et skriv som jeg bare forsto halvparten av og lovnad om en CT sjekk om noen mndr. I går synes jeg smerten var verre en vanlig, tok en tablett antibiotika som jeg hadde liggende og smerten forsvant - legetime bestilt...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Alipax: Intet feil i å sammenligne Norge med en av sine to viktigste allierte i Nato. Du bør se på hva jeg skrev om uvaksinerte som risikofaktor i samfunnet, og så tenke litt på hvorfor ALLE bør få vaksine, og takke ja til den dersom det ikke foreligger et medisinsk negativ dertil. Det betyr IKKE at du lar deg styre, men tvertimot at du tar ditt moralsk og demokratisk pålagte samfunnsansvar. Som oss andre- minus en for stor prosentandel. Se på antall dødsfall i Sverige, så kanskje du ser at vår håndtering har vært langt bedre? Sålangt er det svenske tallet 14.621..kontra under 820 i Norge. Får vi fullvaksinert hele befolkningen, holder vi det tallet under 1000..som forøvrig er 1000 for mange..
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor man skal ta vaksinen av moralske solidaritetshensyn eller andre store ord.

    For meg holdt det evig nok at den virker, og faktisk forhindrer at jeg blir alvorlig syk.

    Mvh
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Av og til er faktisk flokkmentalitet en bra mentalitet.
    Noen ganger er det ålreit
    Noen ganger er det ålreit
    Noen ganger er det helt ålreit
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nuvel, mon tro det...

    Nå har Reven, den særdeles raske Rune, i lengre tid ytret sin forsiktighet og skepsis mot å blande vaksiner. Følgen var selvsagt at den alltid tenkende og oppegående flokken begynte steiningen.

    Flokken, den overinteligente, stilte seg aldri spørsmålet "hvorfor, hva ligger egentlig bak".

    Nå har Løpende fra steiner Rev fortalt at grunnen er fordi hans søster fikk en alvorlig allergisk reaksjon og ble innlagt som følge av det. Siden søsken oftest er ganske nært i slekt, er det da kanskje ikke merkelig eller moralsk forkastelig at han avventer.

    Flokken stiller aldri spørsmål. Den kaster seg bare rundt i en felles, moralsk opphøyet fordømmelse.

    Det eneste man kan bruke Flokken til, er å alltid vite at Flokken alltid tar feil.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Av og til er faktisk flokkmentalitet en bra mentalitet.
    Noen ganger er det ålreit
    Noen ganger er det ålreit
    Noen ganger er det helt ålreit
    Ja, spesielt for alle de som ikke får komplikasjoner :) Men, klart - det er jo sosialdemokrati på sitt beste. Norge behandler i praksis heller ikke de som har særlige behandlingsbehov f.eks innen kreftdiagnoser. Der USA og Tyskland har mulighet til å hjelpe, blir nordmenn i praksis forhindret fra å dra, eller dør i påvente av å få støtte.

    Har opplevd to svært stygge saker i nær omkrets de siste ti årene på dette. I det ene caset betalte arbeidsgiver ut fra sin egen lomme, men det kom for sent og personen døde da hun ikke fikk behandling i tide. I det andre caset fikk vedkommende behandling i USA ettersom kona tilfeldigvis hadde visum, samt forsikring via jobben. I Norge fikk vedkommende beskjed om å legge seg ned for å dø. Videre behandling var for kostbart og for "usikkert" i henhold til overlegen i Norge. USA har klart å holde vedkommende i live med lovende behandling en stund nå - men tregheten i Norge utgjør en risiko for at de likevel ikke klarer å redde livet.

    Noen ganger er det helt ålreit! .................. Not!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Ja, spesielt for alle de som ikke får komplikasjoner :) Men, klart - det er jo sosialdemokrati på sitt beste. Norge behandler i praksis heller ikke de som har særlige behandlingsbehov f.eks innen kreftdiagnoser. Der USA og Tyskland har mulighet til å hjelpe, blir nordmenn i praksis forhindret fra å dra, eller dør i påvente av å få støtte.

    Har opplevd to svært stygge saker i nær omkrets de siste ti årene på dette. I det ene caset betalte arbeidsgiver ut fra sin egen lomme, men det kom for sent og personen døde da hun ikke fikk behandling i tide. I det andre caset fikk vedkommende behandling i USA ettersom kona tilfeldigvis hadde visum, samt forsikring via jobben. I Norge fikk vedkommende beskjed om å legge seg ned for å dø. Videre behandling var for kostbart og for "usikkert" i henhold til overlegen i Norge. USA har klart å holde vedkommende i live med lovende behandling en stund nå - men tregheten i Norge utgjør en risiko for at de likevel ikke klarer å redde livet.

    Noen ganger er det helt ålreit! .................. Not!
    Et problem angående kreftbehandling i Norge er at systemet er for tregt og ikke tilbyr nye behandlingsmetoder raskt nok. Saken er fra 2017, men man kan vel anta at situasjonen er mye den samme fremdeles.

     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    285
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Alipax: Intet feil i å sammenligne Norge med en av sine to viktigste allierte i Nato. Du bør se på hva jeg skrev om uvaksinerte som risikofaktor i samfunnet, og så tenke litt på hvorfor ALLE bør få vaksine, og takke ja til den dersom det ikke foreligger et medisinsk negativ dertil. Det betyr IKKE at du lar deg styre, men tvertimot at du tar ditt moralsk og demokratisk pålagte samfunnsansvar. Som oss andre- minus en for stor prosentandel. Se på antall dødsfall i Sverige, så kanskje du ser at vår håndtering har vært langt bedre? Sålangt er det svenske tallet 14.621..kontra under 820 i Norge. Får vi fullvaksinert hele befolkningen, holder vi det tallet under 1000..som forøvrig er 1000 for mange..
    Moralsk ansvar, det er fortsatt frivillig og jeg HAR lest hva du skrev.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Moralsk ansvar, det er fortsatt frivillig og jeg HAR lest hva du skrev.
    Skulle det fortsatt vært frivillig dersom døds-% av viruset var f.eks 50 - 80% (Ebola)? Hvis svaret på dette er nei, hvor eksakt skal grensen gå for frivillighet?
    Hvis svaret er ja, ligger det intet ansvar i å være smittsom overfor en rekke andre mennesker som du i praksis kommer til å drepe?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.024
    Skulle det fortsatt vært frivillig dersom døds-% av viruset var f.eks 50 - 80% (Ebola)? Hvis svaret på dette er nei, hvor eksakt skal grensen gå for frivillighet?
    Hvis svaret er ja, ligger det intet ansvar i å være smittsom overfor en rekke andre mennesker som du i praksis kommer til å drepe?
    I Norge er det generelt frivillig om man vil ta vaksiner eller ikke. Det er ganske så alvorlige sykdommer man vaksineres mot gjennom det normale vaksinasjonsprogrammet, men det er fortsatt helt frivillig å delta i det. Det mer prinsipielle spørsmålet er om det skal være mer (eller mindre) påkrevet - enten pga moral eller pga lovverk å vaksinere seg mot akkurat Covid-19 fremfor det andre knippet av sykdommer man høyst frivillig kan vaksinere seg mot.

    At det ikke spiller særlig rolle at en gjeng "selvstendig tenkende" ute på Nesoddtangen ikke vil delta i vaksineprogrammet er ikke et praktisk problem siden det er såpass få av de, men delta/ikke delta [phun intended] blir ikke prinsipielt noe annet av den grunn. De (tror det er kun ca 10%) har valgt ikke å delta og det har de full rett til. Vi andre har også rett til å synes at de, i motsetning til hva de selv tror, er relativt blåst i topplokket, men det er en annen sak.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg har vel skrevet det før, men en rekke dødelige/ødeleggende sykdommer var tilnærmet utryddet i alle fall i den vestlige verden. Dette inkluderer kopper, tuberkulose, polyomelitt, meslinger et... Disse er nå igjen økende pga forskrudde personers meninger ( les: vaksinemotstandere )....
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    I Norge er det generelt frivillig om man vil ta vaksiner eller ikke. Det er ganske så alvorlige sykdommer man vaksineres mot gjennom det normale vaksinasjonsprogrammet, men det er fortsatt helt frivillig å delta i det. Det mer prinsipielle spørsmålet er om det skal være mer (eller mindre) påkrevet - enten pga moral eller pga lovverk å vaksinere seg mot akkurat Covid-19 fremfor det andre knippet av sykdommer man høyst frivillig kan vaksinere seg mot.

    At det ikke spiller særlig rolle at en gjeng "selvstendig tenkende" ute på Nesoddtangen ikke vil delta i vaksineprogrammet er ikke et praktisk problem siden det er såpass få av de, men delta/ikke delta [phun intended] blir ikke prinsipielt noe annet av den grunn. De (tror det er kun ca 10%) har valgt ikke å delta og det har de full rett til. Vi andre har også rett til å synes at de, i motsetning til hva de selv tror, er relativt blåst i topplokket, men det er en annen sak.
    Enig i dette, som nevnt er mitt prinsipielle ståsted at vaksine skal være frivillig. Men jeg ser et dilemma i sykdommer med kombinasjonen av ekstrem høy smittsomhet og høy dødelighet. Og derfor lurer jeg på om vaksineskeptikerne er motstandere av vaksine av alle typer i alle tilfeller, eller om de har noen kriterier for sin motstand.
    Og ser vi til mellomEuropa, ser vi jo hvor hakkende galt det kan bli dersom man lar sludderet overta for rasjonaliteten.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    285
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Enig i dette, som nevnt er mitt prinsipielle ståsted at vaksine skal være frivillig. Men jeg ser et dilemma i sykdommer med kombinasjonen av ekstrem høy smittsomhet og høy dødelighet. Og derfor lurer jeg på om vaksineskeptikerne er motstandere av vaksine av alle typer i alle tilfeller, eller om de har noen kriterier for sin motstand.
    Og ser vi til mellomEuropa, ser vi jo hvor hakkende galt det kan bli dersom man lar sludderet overta for rasjonaliteten.
    Det dilemmaet du snakker om ovenfor, anbefaler jeg at du tat opp direkte med landets helsemyndigheter. Kan du ikke bare akseptere at det er FRIVILLIG sak.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Det er vel kun frivillig nå fordi de er så få at de ikke ødelegger - freeriders som de er nå. Den dagen de blir mange nok og utgjør en stor risiko for at vaksinene ikke virker tenker jeg det fort blir lovebestemt krav om vaksiner
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.024
    Det er vel kun frivillig nå fordi de er så få at de ikke ødelegger - freeriders som de er nå. Den dagen de blir mange nok og utgjør en stor risiko for at vaksinene ikke virker tenker jeg det fort blir lovebestemt krav om vaksiner
    Tja, det er faktisk til dels et problem i en del vestlige land som har flere "selvstendig tenkende" enn hva Norge har uten at jeg har registrert at det har kommet noe pålegg om vaksinering av den grunn.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    De er vel fortsatt ikke mange nok selv i USA (utenom Covid nå da) til at de hindrer effektive vaksiner
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Tja, det er faktisk til dels et problem i en del vestlige land som har flere "selvstendig tenkende" enn hva Norge har uten at jeg har registrert at det har kommet noe pålegg om vaksinering av den grunn.
    I "frihetens" høyborg USA ble en mor dømt for å ha sendt sitt uvaksinerte barn i en barnehage.
    Det forårsaket et utbrudd blant barna som fortsatt var for små til å vaksineres
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.024
    I "frihetens" høyborg USA ble en mor dømt for å ha sendt sitt uvaksinerte barn i en barnehage.
    Det forårsaket et utbrudd blant barna som fortsatt var for små til å vaksineres
    De aller fleste land i vesten ser ut til å ende opp på en vaksinasjonsgrad som er "for lav" i forhold til pandemien, en del av disse ekstremt langt under, og USA er kanskje det beste eksempelet på akkurat det. Der er det såpass mange som ikke vil vaksinere seg at det er et reelt problem, i Norge ser det ikke ut til å bli det. Det er fortsatt ikke noe påbud om å vaksinere seg i USA selv om det en del plasser fort kan bli noe jobbigt grunnet andre regler.

    Rent praktisk: Hvordan ser du for deg at det skal foregå om staten insisterer på at noen skal vaksinere seg, men vedkommende nekter? En bot? Hentet av politiet og tvangsstukket av en lege mens man er bundet fast til en stol?
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Det begynner jo først med krav i alle statlige jobber og samt private jobber samt krav om dokumentasjon for å delta på arrangementer etc. Men nei tror ikke man kan tvinges
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    De aller fleste land i vesten ser ut til å ende opp på en vaksinasjonsgrad som er "for lav" i forhold til pandemien, en del av disse ekstremt langt under, og USA er kanskje det beste eksempelet på akkurat det. Der er det såpass mange som ikke vil vaksinere seg at det er et reelt problem, i Norge ser det ikke ut til å bli det. Det er fortsatt ikke noe påbud om å vaksinere seg i USA selv om det en del plasser fort kan bli noe jobbigt grunnet andre regler.

    Rent praktisk: Hvordan ser du for deg at det skal foregå om staten insisterer på at noen skal vaksinere seg, men vedkommende nekter? En bot? Hentet av politiet og tvangsstukket av en lege mens man er bundet fast til en stol?
    12 EU land har obligatorisk vaksineprogram for en del barnesykdommer.
    Noen sniker seg sikkert unna, men stort sett går det greit
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.024
    Her om dagen kom det retningslinjer på jobben, de er, i tråd med anbefalinger fra bransjeorganisasjonen, at arbeidsgiver ikke kommer til å sjekke om folk har vaksinert seg eller ikke.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Nei tror ikke det kommer i norge enda fordi så mange tar den uansett men i USA
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Å være litt uggen et par dager er vel knapt å regne som bivirkning...mer som en virkning av vaksinering.

    Det er registrert over 100 alvorlige tilfeller av betennelse i hjertepose og eller hjertemuskel etter Phizer og Moderna. Det er de tilfellene som er fastslått med sikkerhet og rapportert inn. Sikkert veldig mange svake tilfeller som har gått under radaren. I følge legemiddelverket.

    Det har og dødd pr april rundt 147 mennesker etter vaksinering, i alt vesentlig svake mennesker på sykehjem mm, men det var vel noen får damer i 50 år som døde etter AZ vaksinen og som gjorde at den ble stoppet.
    Hva er kilden til 147 døde etter vaksinering?
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Forøvrig så haster det mer å få vaksinert de som vil.
    Og rull ut vaksine for de ned mot 12år, den er jo godkjent for de nå
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.024
    Hva er kilden til 147 døde etter vaksinering?
    Det finnes kun en kilde på dette i Norge - Statens Legemiddeltilsyn. Av disse 147(?) er det 10(?) ex-AZ hvor de antar at det er sannsynelig at dødsfall kom som følge av vaskineringen. Dette gjelder gamle og svært skrale pasienter som får en reaksjon på immunresponsen.

    Dette tallet, 147 eller hva det nå er, er først og fremst sammenfall i tid - ikke dermed sagt at det ene fører til det andre.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    ....
    I går synes jeg smerten var verre en vanlig, tok en tablett antibiotika som jeg hadde liggende og smerten forsvant - legetime bestilt...
    :oops:
    Hvilken lege har foreskrevet å ta "en tablett antibiotika som jeg hadde liggende" for noen lidelse som helst?
    Antibiotika tas i kurer som skal og må fullføres.
    Å ta en tablett er et bidrag til antibiotikaresistens, ikke noe annet.

    Oppdatering:
    Nå er det tydeligvis kommet nyere forskning og retningslinjer som sier at man ikke nødvendigvis skal ta hele kuren,
    men jeg vil nå uansett ta medisin i samråd med legen.
    Har legen sagt antibiotika i 10 dager og jeg er frisk etter 5, så vil jeg rådføre med legen før jeg avslutter.
    På samme måte snakker jeg med legen FØR jeg starter medisinering med antibiotika.
    :)
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Det finnes kun en kilde på dette i Norge - Statens Legemiddeltilsyn. Av disse 147(?) er det 10(?) ex-AZ hvor de antar at det er sannsynelig at dødsfall kom som følge av vaskineringen. Dette gjelder gamle og svært skrale pasienter som får en reaksjon på immunresponsen.

    Dette tallet, 147 eller hva det nå er, er først og fremst sammenfall i tid - ikke dermed sagt at det ene fører til det andre.
    " Meldinger om dødsfall Det er så langt behandlet 143 meldinger om dødsfall etter vaksinering.
    De fleste dødsfall har vært hos eldre pleietrengende sykehjemsbeboere, men Legemiddelverket har også mottatt fem meldinger med dødsfall hos personer under 60 år. I forrige ukes rapport var det registrert seks meldinger, men det har nå kommet frem at det ene dødsfallet gjaldt en person som ikke var vaksinert. Meldinger om dødsfall hos personer under 60 år I flere land er det rapportert tilfeller av en svært sjelden men alvorlig sykdomsbilde med en kombinasjonen av blodpropp, lavt antall blodplater og blødninger, og som har oppstått hos personer 3-14 dager etter vaksinering med Vaxzevria (COVID-19 Vaccine AstraZeneca). I Norge er det per 13. april meldt om seks slike tilfeller, hvorav fire med dødelig utfall. Legemiddelverket og EMA mener at det er sannsynlig sammenheng med vaksinen, men man trenger mer forskning for å avklare hva som utløser dette. Bruk av Vaxzevria ble satt på pause 11. mars og det er hittil ikke meldt nye tilfeller med dette spesielle symptombildet. Det er også meldt om ett dødsfall i forbindelse med forverring av tidligere sykdom etter vaksinering med Vaxzevria (COVID-19 Vaccine AstraZeneca). Årsakssammenhengen her er usikker. Meldinger om dødsfall hos eldre personer Flere av de eldre sykehjemsbeboere som har blitt vaksinert er svært skrøpelige eller terminalt syke pasienter. Det er derfor forventet at det vil inntreffe dødsfall i tidsmessig sammenheng med vaksinasjon, uten at det trenger å være en årsakssammenheng med vaksinen. I flere av meldingene om dødsfall hos eldre har melder oppgitt at de ikke mistenker sammenheng med vaksinasjon, men de melder for sikkerhets skyld. Legemiddelverket har etablert en ekstern gruppe geriatere som skal se nærmere på disse hendelsene, slik at vi får bedre innsikt i eventuelle årsakssammenhenger. "

    Legg spesielt merke til:
    "I flere av meldingene om dødsfall hos eldre har melder oppgitt at de ikke mistenker sammenheng med vaksinasjon, men de melder for sikkerhets skyld."

    Så vi kan nok trygt si at tallet på døde er MYE lavere enn 143.

    For de som ønsker å lese hele rapporten:
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det begynner jo først med krav i alle statlige jobber og samt private jobber samt krav om dokumentasjon for å delta på arrangementer etc. Men nei tror ikke man kan tvinges
    Og det ser vi i økende grad skjer en del steder i USA. Og Canada (som er svært forskjellig fra USA) har visstnok innført krav om Coronavaksinering for å fly.

    Effective August 16, the City of New Orleans’ Mayor LaToya Cantrell has mandated that anyone 12 years of age and older must provide proof of at least one dose of an approved COVID vaccine or a negative PCR test within 72 hours to access restaurants, bars, and other businesses in Orleans Parish.

    Acceptable proof includes

    (1) LA Wallet App’s SMART Health Card;

    (2) An original, digital photograph, or photocopy of CDC Vaccination Card (both sides);

    (3) An official vaccine record issued by a foreign nation, or the World Health Organization.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    285
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    :oops:
    Hvilken lege har foreskrevet å ta "en tablett antibiotika som jeg hadde liggende" for noen lidelse som helst?
    Antibiotika tas i kurer som skal og må fullføres.
    Å ta en tablett er et bidrag til antibiotikaresistens, ikke noe annet.
    Nyere forskning har kommet til at fullstendig gjennomføring av ANTIBIOTIKA kur IKKE er nødvendig.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Det dilemmaet du snakker om ovenfor, anbefaler jeg at du tat opp direkte med landets helsemyndigheter. Kan du ikke bare akseptere at det er FRIVILLIG sak.
    Jeg synes det er like betimelig å ta det opp med vaksinemotstandere, all den tid ens egne vurderinger i ytterste instans kan komme til å medføre en annens død. Det er ikke nødvendigvis utelukkende et personlig anliggende.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn