Politikk, religion og samfunn Sier du jatakk til Covid-19 vaksinen?

Sier du jatakk til vaksinen?( mRNA)

  • 1. Har fått vaksinen allerede

    Stemmer: 190 90.0%
  • 2. Ja, vil ta den når jeg får den

    Stemmer: 12 5.7%
  • 3. Vil ikke ta den . tror ikke på sånt

    Stemmer: 0 0.0%
  • 4. Tør ikke ta den , er redd for bivirkinger

    Stemmer: 3 1.4%
  • 5. Jeg er så frisk og rask (evt ung ) at jeg ikke trenger vaksine

    Stemmer: 0 0.0%
  • 6. Tar heller corona enn vaksine

    Stemmer: 3 1.4%
  • 7.Legen min sier jeg har en medisinsk tilstand som gjør et jeg ikke bør ta vaksinen

    Stemmer: 0 0.0%
  • 8. Corona er oppsinn og fake news, vaksine er bare tull funnet på av legemiddelindistrien

    Stemmer: 0 0.0%
  • 9.Nei, lar meg ikke lure til å få 5Gchips injsert fra CIA

    Stemmer: 3 1.4%
  • 10, Neitakk, har hatt dårlig erfaring med tidligere vaksiner (alvorlige skader )

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    211

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Jeg er sterk tilhenger av stor personlig frihet, men i tilfeller med meget smittsomme og dødelige sykdommer, møter man på et tidspunkt et punkt der det blir vanskelig å argumentere umoderert for at det er et rent personlig anliggende.
    Det er kort sagt et dilemma.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    I akkurat denne situasjonen er det enkelt; samfunnet åpner opp, og de uvaksinerte må selv ta følgene. Naturen ordner opp.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Og det var i de dager at det gikk ut et bud om at vaksine motstandere ble nektet adgang til alle HiFi messer og demorom. Sånn, der ble vi kvitt de i vår menighet!
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hadde time for 2. dose 16 august. Fikk SMS om at den var flyttet til 7 september for å opprettholde 12 ukers mellomrom mellom dosene.
    Gikk tilfeldigvis innom helseboka.app idag for å se om det var mulig å flytte.. Fikk flyttet fram til 27 august. Da blir det helvaksine ila august.. Skulle likt å få den noe tidligere. Man gjør da slikt for seg selv, familien sin, venner, bekjente, kolleger, naboer og samfunnet ellers når man er så heldige å få mulighet.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    På tide å minne om Randy Newman sin "Short People".
    "Don't want no short people round here".

    Går man først den veien, er jo mulighetene uendelig.
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Hadde time for 2. dose 16 august. Fikk SMS om at den var flyttet til 7 september for å opprettholde 12 ukers mellomrom mellom dosene.
    Gikk tilfeldigvis innom helseboka.app idag for å se om det var mulig å flytte.. Fikk flyttet fram til 27 august. Da blir det helvaksine ila august.. Skulle likt å få den noe tidligere. Man gjør da slikt for seg selv, familien sin, venner, bekjente og samfunnet eller.
    Motsatt i min kommune, her ble time 2 fremskyndet, selvfølgelig frivillig. Jeg grep den sjansen og er "trygg" om to uker.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    På tide å minne om Randy Newman sin "Short People".
    "Don't want now short people round here".

    Går man først den veien, er jo mulighetene uendelig.
    We're rednecks, we're rednecks
    We don't know our ass from a hole in the ground
    We're rednecks, we're rednecks
    We don't want no vaccine around

    I changed it a little bit
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    I akkurat denne situasjonen er det enkelt; samfunnet åpner opp, og de uvaksinerte må selv ta følgene. Naturen ordner opp.
    Med et virus som f.eks. Ebola, ville ikke det være noe imponerende sjakktrekk dersom vaksineviljen var lav.
    I nåværende situasjon har f.eks. Norge lite å tape på å la det stå til.

    Men deler av USA møter allerede nå scenarier de ikke hadde forventet seg.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    1.840
    Ref vedlagte "shot" kan det se ut som antivaxxerne har trange kår i Trondheim ihvertfall. (Og takk for det!)
    De har hatt dropin her nå to ganger. Begge ganger med kø så det holder. Screenshot_20210810-214925_Samsung Internet.jpg
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Vaksinemotstandere bør holde en sikkerhetsavstand på 10-15 meter rundt meg. Jeg vil ikke risikere smitte, om enn aldri så liten, fra en tulling.
    Hva med at de gikk med et merke el.l. på jakka slik at vi visste hvem de var og derfor sørget for avstand?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Selv hæler jeg ikke nasjonalister, rasister, de med klumpfot, blødere, de som piller seg i nesen offentlig, folk med sideskill, men spesielt de som tror at å henge ut noen hjelper på noe som helst.

    Brennmerking i panna, samt uttrekning av tånegler på de alle.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det er ikke flott å være skeptisk.



    Å være kritisk er både viktig og riktig, og det betyr at man tar en analytisk vurdering basert på fakta, og fatter en rasjonell slutning ut i fra dette.
    Men vi trenger ikke å sette kontinuerlig spørsmålstegn ved alt.
    Tror vi er enige, og samtykker i ditt argument.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Med et virus som f.eks. Ebola, ville ikke det være noe imponerende sjakktrekk dersom vaksineviljen var lav.
    I nåværende situasjon har f.eks. Norge lite å tape på å la det stå til.

    Men deler av USA møter allerede nå scenarier de ikke hadde forventet seg.

    Hittil har vi jo hatt voldsom flaks. For det første hadde det originale viruset relativt lav dødelighet. Påfølgende mutasjoner har i all hovedsak kun gjort at det sprer seg mer effektivt og kun den siste Delta+ varianten ser ut til å ha en signifikant høyere dødelighet enn den originale. Det er på ingen måte gitt at det vil fortsette å være ståa fremover. Alle land med lav, eller for den helt uten, vaksinasjonsrate er nå i praksis organiske laboratorier hvor det jobbes på spreng med å konstruere mutasjoner som er enda mer spredningeffektive og langt mer dødelige.

    En (jævlig teit) ting er å være antivaxxer i forhold til viruset slik det fremstår nå, men å være vaksinert kan veldig fort bli langt mer avgjørende for hvorvidt man lever eller dør enn det er i dag.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hadde time for 2. dose 16 august. Fikk SMS om at den var flyttet til 7 september for å opprettholde 12 ukers mellomrom mellom dosene.
    Gikk tilfeldigvis innom helseboka.app idag for å se om det var mulig å flytte.. Fikk flyttet fram til 27 august. Da blir det helvaksine ila august.. Skulle likt å få den noe tidligere. Man gjør da slikt for seg selv, familien sin, venner, bekjente, kolleger, naboer og samfunnet ellers når man er så heldige å få mulighet.
    Hva´ holder dere på med i Norge??
    Resten av verden ta´r 2. "prik" efter 3-4 uker (noen steder ned til 2), og Norge si´r 12 ????
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Det var vel opprinnelig fordi vi fikk for få doser. 1 dose ga brukbar beskyttelse, og ved å ha 12 uker mellom dosene fikk man vaksinert flere med første dose.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Hva´ holder dere på med i Norge??
    Resten av verden ta´r 2. "prik" efter 3-4 uker (noen steder ned til 2), og Norge si´r 12 ????
    De gjør det samme i andre land pga mangel på vaksiner. Den første dosa er så bra t man kan utsette nr 2. Men nå er det bedre tilgang. Fruen fikk 2 dose i går. Moderna denne gangen
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Fantastisk, så stor forskel det kan være mellem to nabolande.
    Efter den gennemgribende vaccineplanlægning først kom rigtigt i gang i DK, har der ikke manglet vacciner, og det er vel ikke
    fordi, dere mangler penger i Norge at købe vacciner for?? Virker som komplet dårlig planlægning
    af det norske helsevæsnet.
    @kasol..... låter som, at fruen har fået 2 forskellige. Pas på, om dere skal ut å reise. Der finnes stadig masser af lande,
    som ikke accepterer et "skudd" af 2 forskellige vacciner som "fuldt vaccinert", selvom forskning viser, at det er mindst
    lige så godt, om ikke bedre (y) .
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Mangler ikke på penger i Norge for å kjøpe vaksiner men vi er vel i EU sitt vaksineprogram som begrenser oss. Så har vi gitt bort noen vaksiner samt at vi ikke setter Atzena vaksiner
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ja... ok.
    Trodde ikke dere var underlagt EU sin distribution, da dere ikke er medlemmer.
    @kasol...... Ingen Astra/Zeneca eller J & J her heller. Bare Pfizer & Moderna.
    EDIT: Det finnes A/Z i Danmark, men ikke på det officielle program. Det blev kjøpt i starten, men da man fandt
    bivirkningerne, blev det gjort frivilligt til de som vil/tør ta´ chancen. Da kan du rett inn uten å bestille tid og få
    din vaccinasion.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Spør du meg burde vi jo bra kjøpt opp det vi trengte som Israel men vi er jo solidariske og det er jo bra det også
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Spør du meg burde vi jo bra kjøpt opp det vi trengte som Israel men vi er jo solidariske og det er jo bra det også
    Og apropos Israel:

    I artikkelen fremkommer følgende påstand:
    - Samtidig viser data at vaksinen bare beskytter 39 prosent mot å bli alvorlig syk av delta-varianten, mens vaksinene beskyttet 85 prosent mot de foregående covid-variantene, sier covid-ekspertkommentator Eyal
    WTF??? Har "ekspertkommentator" Eyal dekning for dette?
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.156
    Antall liker
    5.085
    Hittil har vi jo hatt voldsom flaks. For det første hadde det originale viruset relativt lav dødelighet. Påfølgende mutasjoner har i all hovedsak kun gjort at det sprer seg mer effektivt og kun den siste Delta+ varianten ser ut til å ha en signifikant høyere dødelighet enn den originale. Det er på ingen måte gitt at det vil fortsette å være ståa fremover. Alle land med lav, eller for den helt uten, vaksinasjonsrate er nå i praksis organiske laboratorier hvor det jobbes på spreng med å konstruere mutasjoner som er enda mer spredningeffektive og langt mer dødelige.
    Hvorfor tror du det vil mutere til mer dødelige varianter? Det gir ikke mening evolusjonsmessig. Mer smittsomme? Ja. Mer dødelige? Ser ingen grunn til det.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Og apropos Israel:

    I artikkelen fremkommer følgende påstand:

    - Samtidig viser data at vaksinen bare beskytter 39 prosent mot å bli alvorlig syk av delta-varianten, mens vaksinene beskyttet 85 prosent mot de foregående covid-variantene, sier covid-ekspertkommentator Eyal

    WTF??? Har "ekspertkommentator" Eyal dekning for dette?
    Ikke ubetinget.

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor tror du det vil mutere til mer dødelige varianter? Det gir ikke mening evolusjonsmessig. Mer smittsomme? Ja. Mer dødelige? Ser ingen grunn til det.

    Jeg tror ikke nødvendigvis at det vil, jeg tror definitivt at det kan.

    Evolusjon er ikke en finslepen prosess der hver iterasjon fungerer mer optimalt enn den forrige, men en tilfeldig, hit & miss, "la oss prøve dette og se hvordan det funker" type prosess der alt kan skje og alt vil skje hvis den får pågå lenge nok. Å si at noe ikke gir mening innen evolusjon er i seg selv meningsløst, med mindre man bruker helt andre tidsskalaer enn et menneskeliv eller ti.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Sånn kan det gå
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Sikke da en omgang vrøvl :)
    Litt usikker på det egentlig.

    For om jeg begynner å påstå at sykehusene skaper flere syke enn de helbreder, og forklarer dette med at jeg kjenner flere som har vært på sykehuset uten å bli friske, samt viser til hvor mange som faktisk dør på et sykehus, da antar jeg vi kan enes om at et slikt ståsted er en villfarelse?
    Om jeg så går monomant inn for å bevise at sykehusene er farlige steder, at myndighetene benytter sykehusene til å kvitte seg med brysomme mennesker, samt gi folk gift for å roe dem ned, og kontrollere oss, og skaper en bevegelse på SoMe, da begynner det å bli veldig problematisk. Til slutt er det mange som tror på min overbevisende argumentasjon, eksemplifisering og dokumentasjon, og dermed startes en bevegelse for å legge ned sykehusene. Noen truer helsepersonellet, andre truer med å brenne ned sykehus...

    Da er man inne i samme blindleia som anti-vaxx'erne er i dag. Jeg mener det er viktig å si fra til folk som sprer den typen tankegods, at det er faktisk ikke OK, for det er ikke en mening, det er en villfarelse. Som chem-trails, for eksempel. Det gavner ingen å havne i et sånt tankespinn, og det skaper problemer for et svært viktig arbeide.
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Ingen i denne tråd. Ingen i verden kender langtids virkningerne af disse Vacciner.

    Først sagde man de var sikker. Ingen nævnte noget om bivirkninger.
    Så begyndte de at komme . Så sagde man ja jo der er bivirkninger men de er få.
    Ingen ved hvad der sker om 5 år 10/15 år.
    Ingen :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn