Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    28.193
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel en grunn til tosken har døpt disse UHQR platene til jålevinyl. Jeg har egentlig et avslappet forhold til disse. Men Kind of blue låt veldig bra, og jeg er sulten på mer. Alternativt er å kjøpe en hest, da skal jeg virkelig bli kvitt pengene mine🤓

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    28.193
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Nja… Det forrige innlegget kunne være et skryte innlegg om en husfar som fikk litt tid for seg selv. Etter ca 15 minutter på Audevo(tidligere duet i Bergen) var den eldste datteren min lei, og kom og hentet meg. Det var tiden jeg fikk for meg selv. Så gikk vi innom et senter å kjøpte litt mat på Big Bite. Prøvde å finne en benke, slik at jeg kunne spise salaten min. Men må dette møkka senteret var det ikke en eneste føkkings benk. Hvordan skal en spise en salat og ha drikke til stående? Møkk.

Alternativet ble en betongkloss på utsiden. Men der var det fullt med duer som plaget livet av meg. Det toppet seg når den ene dua dreit meg i hodet.

Det der liksom som Bergen tar hevn for at jeg flyttet fra dette stedet. Jeg vil hjem😆

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    28.193
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    I en annen tråd her på forumet blir det diskutert puck til platespiller. Da dukket det opp denne magiske saken. Jeg bryr meg vanligvis lite at hi-fi sjapper selger latterlig dyrt og overpriset utstyr. Men at Mala tar denne idiotiske pucken inn i sin nettbutikk vitner om en useriøs butikk. Det bør være flaut.

IMG_4988.jpeg

Sist redigert:

karmann

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Antall liker
    1.837
    Nesten så jeg fikk lyst til å ta turen for å høre selgeren argumentere for at jeg trenger en slik en🤣 For noe jækla svada .

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    28.193
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Nesten så jeg fikk lyst til å ta turen for å høre selgeren argumentere for at jeg trenger en slik en🤣 For noe jækla svada .
    Kunne tenkt meg å late som jeg var interessert, og fått de til å argumentere for at den er verd pengene. I mine øyne så taper Mala seg på å selge piss som dette er.

Legger med YT link fra disse danske svindlerne

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.979
    Sted
    Østfold
    Det må jo være irriterende, når man har tatt en lang musikkutdannelse, og hele livet har brent for musikken, også blir den utgitt på vinyl, men den låter umusikalsk fordi de bruker feil clamp for å vekte ned platene.

Ikke bare er tonene sure, men rytmen er også helt off. Pianoet er plutselig helt ustemt og låter som om man spiller med knokene. Gitaren er ikke bare ustemt, men den låter som om halsen er laget av fiskepudding. Timingen sitter overhodet ikke. Der gitaren og pianoet opprinnelig var i perfekt synk er det plutselig blitt et par tiendeler avvik mellom gitar og piano. Som om ikke det var nok så mangler notasjonen, eller den blir feillest. Piano er blitt forte, allegro er ikke bare blitt adagio, men plutselig grave. Tonikaen er blitt dissonant og Saint Saens er blitt en halling.

Men så kommer doktor Børre med en ny clamp til bagatellmessige 81299kr, og det var alt som skulle til for at musikerne endelig blir dyktige og musikalske igjen!

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    20.386
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det må jo være irriterende, når man har tatt en lang musikkutdannelse, og hele livet har brent for musikken, også blir den utgitt på vinyl, men den låter umusikalsk fordi de bruker feil clamp for å vekte ned platene.

Ikke bare er tonene sure, men rytmen er også helt off. Pianoet er plutselig helt ustemt og låter som om man spiller med knokene. Gitaren er ikke bare ustemt, men den låter som om halsen er laget av fiskepudding. Timingen sitter overhodet ikke. Der gitaren og pianoet opprinnelig var i perfekt synk er det plutselig blitt et par tiendeler avvik mellom gitar og piano. Som om ikke det var nok så mangler notasjonen, eller den blir feillest. Piano er blitt forte, allegro er ikke bare blitt adagio, men plutselig grave. Tonikaen er blitt dissonant og Saint Saens er blitt en halling.

Men så kommer doktor Børre med en ny clamp til bagatellmessige 81299kr, og det var alt som skulle til for at musikerne endelig blir dyktige og musikalske igjen!
    Dette er dårlige nyheter. Jeg har lenge trodd at platene mine låter OK. Men det kan de jo umulig gjøre uten en slik Anuz platevekt :(

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    28.193
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Dr Børre kommer til kompanjongen sin. Vi skal lage platevekt. Nei, det skal vi ikke sier han. Joda. Vi skal putte 12 kuler i den, og selge den for 81 tusen. Å vipps så var nok en suksess skapt…. Dette så jeg på YouTube. Ikke noe som helst teknisk info. Det var bare et lykketreff som var fantastisk bra.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.979
    Sted
    Østfold
    Innsatt nr 81, Børresen, og innsat nr 13, Christensen, snakker sammen i luftegården.

- Når vi kommer ut skal vi lage en vinylclamp.
    - Hva er det?
    - Drit nå i det, vi skal selge den for 81299,-
    - Hva vil den koste å produsere?
    - 13,-
    - Hva gjør den som ikke konkurrentene gjør?
    - Koster 81299,-
    - Jeg er med!

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.002
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    I en annen tråd her på forumet blir det diskutert puck til platespiller. Da dukket det opp denne magiske saken. Jeg bryr meg vanligvis lite at hi-fi sjapper selger latterlig dyrt og overpriset utstyr. Men at Mala tar denne idiotiske pucken inn i sin nettbutikk vitner om en useriøs butikk. Det bør være flaut.
    Mmmm, ja - dette kan vi si mye om.

Men, det er jo så enkelt at vi gjerne vil bedras, og noen vil jo kjøpe denne, - det blir nok selve kongehistorien på julebordet til selger. 😁

"Keiserens nye klær" er et like aktuelt eventyr i dag. 🤪

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    4.531
    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    28.193
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Uansett hvor mye vi ler av Ansuz, så er jeg sikker på at de ler høyere og hele veien til banken. De tjener grovt med penger, det gjør ikke jeg🤓

På en annen side så er ikke Degritter mk2 så dyr lengre. Koster mindre enn en halv puck😁

Jeg tror denne tråden skal få surre videre. Har vel gjort oss ferdig med pucken nå😀

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.113
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Uansett hvor mye vi ler av Ansuz, så er jeg sikker på at de ler høyere og hele veien til banken. De tjener grovt med penger, det gjør ikke jeg🤓

På en annen side så er ikke Degritter mk2 så dyr lengre. Koster mindre enn en halv puck😁

Jeg tror denne tråden skal få surre videre. Har vel gjort oss ferdig med pucken nå😀
    I tillegg til Degritteren kan du også hive med Clearaudio Statement platevekten og fremdeles bare være litt over halvparten av veien på prisen til en av Anus sine. På den annen side er det litt råflott å betale 12.500kr for en platevekt som tar livet ut av musikken………ja, i følge Børresen da 😆

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    28.193
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Platevekt til 12500kr er og hinsides. Nå ser jeg at Gjallahorn selger en demo modell for halv pris🤪 Den ser ut som en bjelle en finner i resesjonen på hotell😅

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.113
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Platevekt til 12500kr er og hinsides. Nå ser jeg at Gjallahorn selger en demo modell for halv pris🤪 Den ser ut som en bjelle en finner i resesjonen på hotell😅
    Nå må du ikke bli så provosert at du kvitter deg med platespilleren din 😆

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    28.193
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Nå må du ikke bli så provosert at du kvitter deg med platespilleren din 😆
    Jeg ble så provosert, at jeg brukte 2 minutter at mitt liv til å tenke på om jeg skulle gi et skambud🤓

Men jeg er en jållebukk. Se hvor bra Ortofon pucken matcher fargen på min tidligere Ovation spiller(den har samme finish som den jeg nå har)

IMG_4977.jpeg

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.979
    Sted
    Østfold
    En kvinne i min foreldregenerasjon skaffet seg tilgang til penger som tilhørte psykisk utviklingshemmede som hun arbeidet med. Hadde hun ikke blitt tatt kunne hun nok ha tjent mye på dette.

Forskjellen er selvsagt at det de holder på med et lovlig, i hvertfall foreløpig. Men det har også pyramidespill, prostitusjon, Ponzi scheme, slavehandel, narkohandel, avlat, korrupsjon og mye annet vært.

Vi har lover som skal hindre oss i å utnytte vår posisjon til ulempe for folk som står i et klart svakere styrkeforhold enn oss. Det betyr ikke at man avgjør om den kvinnelige legen klarer å gruse den psykisk syke gutten i håndbak for å avgjøre om hun hadde lov til å utnytte ham seksuelt. Det er hennes faglige autoritet som er avgjørende.

En produsent av slike høyst tvilsomme og ekstremt dyre tweaks er også en faglig autoritet. Det er ikke automatisk slik at de vet mer om noe som helst, men de havner i en posisjon der de vil bli oppfattet som faglig sterke av de faglig svakeste. Dette er en posisjon de kan utnytte grovt, og de velger å gjøre det.

Det er et slags smutthull som ikke dekkes av den loven som hadde til hensikt å beskytte de svakeste, men bare hvis de havner i en juridisk definert kategori.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    28.193
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    En kvinne i min foreldregenerasjon skaffet seg tilgang til penger som tilhørte psykisk utviklingshemmede som hun arbeidet med. Hadde hun ikke blitt tatt kunne hun nok ha tjent mye på dette.

Forskjellen er selvsagt at det de holder på med et lovlig, i hvertfall foreløpig. Men det har også pyramidespill, prostitusjon, Ponzi scheme, slavehandel, narkohandel, avlat, korrupsjon og mye annet vært.

Vi har lover som skal hindre oss i å utnytte vår posisjon til ulempe for folk som står i et klart svakere styrkeforhold enn oss. Det betyr ikke at man avgjør om den kvinnelige legen klarer å gruse den psykisk syke gutten i håndbak for å avgjøre om hun hadde lov til å utnytte ham seksuelt. Det er hennes faglige autoritet som er avgjørende.

En produsent av slike høyst tvilsomme og ekstremt dyre tweaks er også en faglig autoritet. Det er ikke automatisk slik at de vet mer om noe som helst, men de havner i en posisjon der de vil bli oppfattet som faglig sterke av de faglig svakeste. Dette er en posisjon de kan utnytte grovt, og de velger å gjøre det.

Det er et slags smutthull som ikke dekkes av den loven som hadde til hensikt å beskytte de svakeste, men bare hvis de havner i en juridisk definert kategori.
    Men hvem er verst? Ansuz eller Mala? Jeg holder en finger på Mala. Jeg ønsker ikke å gå til krig på alt som er hysterisk dyrt. Alle må få velge selv hva de ønsker å bruke penger på. Men denne pucken gikk over en viss grense. Jeg hadde vært flau av å selge den. Samtidig så kan sikkert også min flauhet kjøpes for penger. Moralen står til fall, hvis det viftes mange tusenlapper😌

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn