Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.505
    Antall liker
    3.147
    Torget vurderinger
    1
    Hm det er nok han Ingen som har vært der og rotet det til, det er han som er skyldig når ting forsvinner og ingen andre har gjort noe eller sett. 😂 😂 ;)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Da var Kaizers orchestra greatest hits ankommet godset, signert også😊. Levert til postkasse ifølge melding fra Helt Hjem, men den lå »fint» på bakken nedenfor og bare flaks gjorde at den ikke var våt, skitten eller kjørt over av en passerende bil. 🤬

    Så jeg tviler sterkt på at jeg bestiller plater fra en leverandør som bruker Helt Hjem flere ganger!
    Men, skal kanskje ikke klage heller, budet hadde ikke brettet pakken for å få den ned i postkassen😆
    CA6A1A79-F74D-4661-81A8-BA7D7E514BB8.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Det er viktig å være snill før jul slik at julenissen vet at han skal besøke meg på julaften 😉

    Solgte min Musical Fidelity VYNL til en medforumist i nød i dag! Så da er dagens gode gjerning allerede gjennomført 😎
    0DADEC46-DB4B-4312-AE0E-70F66C6BD921.jpeg


    Hva gjør man ikke for å være snill!🤣

    Så da ble den erstattet av en Little Bear T8. For å maksimere lyden ble den plassert på «stylter» 😉
    48DD1D96-00D9-4C45-A9A1-291CE5DDFF20.jpeg


    Den blir nok erstattet med noe bedre etterhvert, selv om den er helt grei. Plutselig dukker det nok opp en riaa til salgs som jeg har lyst å prøve…..
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Som forventet tok det ikke så lang tid før en ny riaa var i hus.
    Dared LP-1lå på Finn, og da jeg allerede har Dared Mars forsterkeren i hus, fristet dette. Bud sendt, raskt mottatt og akseptert.
    (Så var det litt frustrerende at det kom en Puffin riaa til salgs dagen etter, det er noe som frister å prøve)

    Det har ligget og ventet noen dager hos posten da jeg har vært bortreist på jobb denne uken, men i dag ble det hentet og koblet opp. Ikke fått lyttet noe særlig enda, men det er bedre enn Little Bear T8 synes jeg.
    0BDDDB5A-65AC-4E7C-B1A1-A4506CD20F4F.jpeg


    Jeg har også begynt å «slanke» beholdningen av platespillere, i dag blir Micro Seiki DD-22 sendt til ny eier. Håper han blir fornøyd med den, jeg liker den godt.
    8F396CF2-80ED-485C-B41D-FFF729252475.jpeg

    Så er det bare å krysse fingre og tær og satse på at man har pakket godt nok!
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I kveld hadde jeg den store gleden av å være tilstede på konsert i Bergen Domkirke med Iver Kleive og Knut Reiersrud.
    Har ventet lenge på denne konserten, skulle vært for temmelig nøyaktig et år siden, men ble utsatt pga koronarestriksjoner.

    Spilte mest fra albumet Natt i Desember, men også litt annet. Fantastisk konsert! Kirkeorgel er noe spesielt å høre live.

    670B307B-562B-4C82-8C51-EBCFE77CDE4D.jpeg
    9FAB3E23-C307-4505-8354-32BA3CE2B85C.jpeg


    Etter konserten solgte Reiersrud Cd-er, han var dessverre tom for Lp_er, men kjøpte «A New World» på cd.
    Og hadde en kort, men hyggelig prat med ham. 😊
    FBBFCB66-49A0-4E5D-B2E0-119F553E44BB.jpeg


    Her ser det ut som jeg ble «fersket» i å stjele platen, men alt er på stell, betalt via Vipps 😉😆
    A586C5DD-D3E8-4AB6-972F-F3B44701219A.jpeg


    Etter denne konserten har det faktisk sneket seg inn en antydning til julestemning hos meg så da er det vel på tide å finne frem noe julepynt 🤔
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.505
    Antall liker
    3.147
    Torget vurderinger
    1
    Du skulle jo hat denne i benken. ;)

     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Du skulle jo hat denne i benken. ;)

    Annonsen er lagt inn som favoritt på Finn 🤣 Frister, men juletiden med mye utgifter……
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Her går det unna 😉

    Takket være en god venn her på HFS ble jeg gjort oppmerksom på at det lå en Thorhauge Low Cost riaa på Finn. Jeg har vært fristet til å prøve en slik lenge etter å ha hørt musikk hos ham.

    Så nå er den på plass i racket hos meg. Hadde litt støy til å begynne med, men samme venn donerte et sett med originalrør og etter bytte av ecc81 røret forsvant støyen 😃
    TAKK @erikr 😃

    Etter et par dager med mye musikk er jeg rimelig sikker på at jeg aldri har hatt en bedre MM-riaa i hus!
    Dette er utgaven med litt høyere gain, og en 0,6 db heving i bassen. Perfekt her hos meg!
    797FD07C-AB90-4BA3-B79B-DF879D1F28DF.jpeg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.941
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Grattis med ny riaa :) lenge tenkt å prøve noe fra han, spennende produkter.
    God helg mister

    mvh
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med ny riaa :) lenge tenkt å prøve noe fra han, spennende produkter.
    God helg mister

    mvh
    Takk 😊 Anbefaler deg virkelig å gjøre det. Hos meg spiller dette mye bedre enn det gjorde med VYNL . Kan selvfølgelig ha litt med at jeg syntes det var for lite gain i VYNL.
    God helg 😊
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.981
    Antall liker
    81.833
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Ja, hvor ble Torhild Sivertsen av? (Var det ikke det hun het?)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Ja, hvor ble Torhild Sivertsen av? (Var det ikke det hun het?)
    godt spørsmål, tror hun bor på Askøy fortsatt. Gav vel ut et soloalbum eller to etter Tomboy sluttet.

    Edit:
    Gammel artikkel, men gir vel svar på noe av det hun (og ektemannen) har drevet med.

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.981
    Antall liker
    81.833
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    "Torhild Sivertsen dyrker sin interesse for mat ved å jobbe i et lokalt cateringfirma, samtidig som hun skriver sine matspalter."
    Trist at en kvinne med hennes flotte stemme skal holde på med fårikål og syltelabber 🥹
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Her går det unna 😉

    Takket være en god venn her på HFS ble jeg gjort oppmerksom på at det lå en Thorhauge Low Cost riaa på Finn. Jeg har vært fristet til å prøve en slik lenge etter å ha hørt musikk hos ham.

    Så nå er den på plass i racket hos meg. Hadde litt støy til å begynne med, men samme venn donerte et sett med originalrør og etter bytte av ecc81 røret forsvant støyen 😃
    TAKK @erikr 😃

    Etter et par dager med mye musikk er jeg rimelig sikker på at jeg aldri har hatt en bedre MM-riaa i hus!
    Dette er utgaven med litt høyere gain, og en 0,6 db heving i bassen. Perfekt her hos meg!
    Vis vedlegget 884099
    Bare hyggelig å kunne hjelpe en villfaren inn på den rette sti…! 😊🎶
    Thorhauge er en ganske godt bevart hemmelighet her oppe på berget. Absolutt synd.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jordan Mackampa er en artist som var ukjent for meg, men i dag ble de siste artistene som skal Opptre på Bergenfest2023 offentliggjort. Har kjøpt festivalpass, så da passet det å sjekke hva som blir viktig å få med seg 😊

    Og hans konsert står nå ganske så høyt på listen, dette likte jeg!

     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Det var absolutt en konsert som svarte til forventningene! En proff gjeng lokale musikere med gjester. Spiller de et sted i nærheten nå på turneen anbefaler jeg å ta turen 👍
    F27783A5-1BCA-4302-8524-4736FC293A00.jpeg

    Spilte først hele Dark side of the moon før de fortsatte med et knippe andre Pink Floyd låter.
    9D5E454C-CE25-46F4-B4FB-D70CA22CC5ED.jpeg


    Og i Bergen er det jo helt naturlig å ha med et knippe buekorpsslagere med på scenen😉
    0FB62A5B-A155-43C6-8A94-F868DE253EF3.jpeg


    De spilte i ca to timer, og jeg gleder meg allerede til neste års konsert 😊
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Glad for at du likte dem 😊 Du er ikke første som blir overrasket over hvor gode musikere de er.
    En trivelig kveld, heldigvis uten for mye IPA fra Australia😉😆
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Da var omsider AT-VM95EN montert og har fått sine første minutter på spilleren.
    Kjøpt brukt, stiften skal ha ca 50 timer spilletid, men pickup er ubrukt.

    Begynte å spille en plate, litt skuffet umiddelbart, hadde jeg gjort noe feil i innstillinger? Sjekket på nytt, og det viste seg at stifttrykk var litt over 2,2 gram. Anbefalt er 2,0 gram. Endret og sjekket, 1,99 gram. Innafor 😉

    Startet spilling på nytt, og det hadde hjulpet godt! Spiller veldig bra, jeg visste at AT95 gir mye i forhold til pris, yngste guttungen har AT-VM95E på sin spiller.

    46719680-E16D-4814-BBEB-6169141EDF61.jpeg


    Og så begynner tankene å spinne….. Hvordan vil det låte med en AT95-VM95ML stift?? 😉😆
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I dag skjer det jammen mye her på godset 😊
    Bestilte ny strømforsyning til Node2 fra Polen torsdag kveld, fredag kom Mail fra UPS om at pakke var meldt fra selger. I formiddag ble pakken levert i postkassen. Kjappere enn om jeg hadde ventet noe innenlands med Posten tipper jeg.

    D15EB223-B659-4C5E-9FBA-103411C70B84.jpeg


    Så får vi se hvor lang tid det tar før den blir montert 😆 VTA on the fly til Jelcoarmen min ligger fortsatt trygt i esken sin, kjøpte den vel i fjor vår 😅
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.981
    Antall liker
    81.833
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    I dag skjer det jammen mye her på godset 😊
    Bestilte ny strømforsyning til Node2 fra Polen torsdag kveld, fredag kom Mail fra UPS om at pakke var meldt fra selger. I formiddag ble pakken levert i postkassen. Kjappere enn om jeg hadde ventet noe innenlands med Posten tipper jeg.

    Vis vedlegget 888261

    Så får vi se hvor lang tid det tar før den blir montert 😆 VTA on the fly til Jelcoarmen min ligger fortsatt trygt i esken sin, kjøpte den vel i fjor vår 😅
    Spennende! Skal følge med på dette prosjektet 👍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn