Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, ting som hoper seg opp og tar fort mnd før de blir oppkoblet. Kjenner meg selv igjen:ROFLMAO:

    Langt morsommere å lese om fotball om dagen:p. Vi får holde på. Kan fort bli lenge til neste gang. Det tok tross alt mektige Lpool 30 år for den enslige PL-tittelen sin. Kan meget vel bli 30 år til neste gang også.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, ting som hoper seg opp og tar fort mnd før de de blir oppkoblet. Kjenner meg selv igjen:ROFLMAO:

    Langt morsommere å lese om fotball om dagen:p. Vi får holde på. Kan fort bli lenge til neste gang. Det tok tross alt mektige Lpool 30 år for den enslige PL-tittelen sin. Kan meget vel bli 30 år til neste gang også.
    Jeg er nok altfor «flink» til å utsette ting🤣

    Tror nok vi Gooners som husker velmakts-årene med Wenger har det riktig så morsomt nå, har litt samme følelse som da 😊 Får Arsenal beholde stammen i det som er nå, og samtidig klarer å få styrket midtbanen med alternativer for Partey og Xhaka har jeg troen på flere gode sesonger.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, en må nesten gni seg i hendene med så mange ting som plutselig klaffer. Arteta, unggutter fra egen stall, gode kjøp som glir inn og presterer osv. Likevel er realiteten at det er langt hardere nå enn da Wenger regjerte - noe han fikk opplevde selv også - fordi det er så mange om beinet. City, Manu, Chelskj og N’Castle kjøper det de vil ha. Så har vi L’pool, som ikke er noen fattighus akkurat. Villa vasser i penger. Vinner vi noe, spes PL, så er det faktisk en større prestasjon enn da Wenger detroniserte Manu. (Wenger’s arv er faktisk ikke antall trofeer, men måten han revolusjonerte og bygde klubben, og forandret engelsk fotball).
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Helt enig! Det har gått fra at i den perioden var det to lag som var langt foran resten. Nå har mange lag mye midler og da blir det hvem som er best til å forvalte midler og spillere som avgjør. Og så langt synes jeg Arteta har gjort en fantastisk jobb!
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Imponert over hvor kjapt jeg kom i gang med å bytte strømforsyning på Node2 😆 Bare to dager fra levering til jeg kom i gang.

    Første trinn gikk som en drøm, fjerne deksel bak, det er festet med magneter…. Lett!
    80033C9F-64DE-49DD-A196-E7E153EB8901.jpeg


    Neste var to skruer, gikk også helt fint. Løsne toppdeksel var også enkelt.
    Da så det slik ut.
    36865706-6AE7-4D31-A0B0-414A2507C7C5.jpeg


    Noen skruer til, og løsne to koblinger, så var strømforsyningen fjernet.

    Originalt øverst.
    D011753F-77DE-44F2-AFB6-C6424D6E6580.jpeg


    Bortsett fra problemet med litt for store pølsefingre i forhold til små skruer gikk hele operasjonen på skinner, enkel jobb hvis man klarer å se bildene på monteringsanvisningen. 😉

    Ferdig satt sammen, og da har jeg en original strømforsyning liggende hvis det trengs på den andre Noden på kjøkkenet 👍
    B14F56F2-11C2-4D86-88F9-0A01BC51F10A.jpeg


    Tilbake på plass i racket. Blå diode i front lyser som den skal, og et nytt lite grønt lys inne i Noden skinner fint også.
    D9A437FE-1C6D-4B04-83FA-D05E43FB2F3E.jpeg


    Den virker etter operasjonen! Om jeg hører forskjell? Tja, ikke godt å si, men innbiller meg i allefall at der er litt bedre bass og mer «ro» i lyden 🤣
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Etter å ha spilt noen album med litt forskjellig musikk har jeg kommet til, JA det er en endring til det bedre. Kan skru opp volumet uten at musikken «faller sammen». Bass er også blitt mer kontant og definert.
    Dette er helt klart verd den i hifi-sammenheng minimale kostnaden.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.946
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Quanta costa, por favor?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.946
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    ca 1430kr inkludert frakt. Så tipper jeg det kommer en regning fra USP på moms og gebyr. Så rundt 2000kr totalt.
    Tusen takk. Er oppe til vurdering, da jeg har to Node 2, men de er i mindre viktige anlegg, men om psu skulle paie går jeg for slik. Takk for fine bilder og grei guide! 👍
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Tusen takk. Er oppe til vurdering, da jeg har to Node 2, men de er i mindre viktige anlegg, men om psu skulle paie går jeg for slik. Takk for fine bilder og grei guide! 👍
    Bare hyggelig 😊

    Jeg har også to, så nå har jeg en original i «reserve» hvis Noden på kjøkkenet skulle finne på å ryke 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har trua på at en bedre PSU utgjør en positiv forskjell. Har selv erfart det da jeg byttet ut "veggvorta" på min Metric Halo med et adskillig bedre (og dyrere) alternativ. Støyen forsvant som dogg for sola, og jeg fikk litt bedre dynamikk. Har skrevet om det et eller annet sted i tråden min, men orker ikke å lete det frem.
    Mvh
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7

    Dette albumet er jeg spent på! Vi hadde henne som solist i min fars bisettelse, og hun synger virkelig vakkert.

    Et eksempel fra YouTube:

     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Noen ganger synes jeg det er et visst misforhold mellom innhold og volum på emballasje når jeg får noe tilsendt.

    Ortofon gikk inn på førsteplass med god margin i dag😆

    E7CA4F84-823E-4651-948C-C18AFE96B38B.jpeg


    Bestilte stiftbeskytter til Cadenza Red for å slippe nevroser når jeg skal montere den.
    Etter å ha lett lenge i esken fant jeg tilslutt en liten lynlåspose med innhold blant alle isoporkulene. 🤣
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

    Dette albumet er jeg spent på! Vi hadde henne som solist i min fars bisettelse, og hun synger virkelig vakkert.

    Et eksempel fra YouTube:

    Dette var vakkert :) skal følge med når albumet kommer

    mvh
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    En forsterker jeg har vært nysgjerrig på i lang tid er denne.
    185AB362-44BC-4A8C-8512-0E841D453611.jpeg

    Kom en til grei pris på Finn, så etter en diskusjon med meg selv blir fristelsen for stor og jeg trykket på kjøp 😆
    Har ikke bruk for den, det står altfor mye i huset allerede, så får jeg se hva som skjer med den etter å ha lyttet en stund.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    T-1 klarte å få datteren på rundt åtte til å tro at jeg drev brukthandel med hifi for noen år siden 🤣🤣🤣

    De komponentene jeg liker blir jeg «glad» i og da er det vanskelig å selge dem igjen, selv om de sjelden blir brukt😬

    Men, det har kommet til nytte når noen trenger å låne av ymse årsaker😊
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Etter råd fra @erikr kjøpte jeg et tyngre headshell til Denon 103r, 18 gram tungt fra Audio-technica. Har ligget på vent noen uker, men i dag fikk jeg motivasjon til å skride til verket.
    A6516BD0-B160-4E02-BB33-0254CE55C89C.jpeg


    Litt kludring ble det, hadde litt problem med å få justert overhang. Men fikk det til tilslutt😊.
    E8DF0BC2-0C67-4C00-A801-897C99A55EF4.jpeg


    Synes det utgjorde en endring til det bedre, så fornøyd med kjøpet.

    Headshellet 103r har vært montert i fikk ny jobb sammen med AT-WM95EN på Hitachispilleren min 😊

    9CD96903-8E62-4576-8C6D-4A751CDAB74F.jpeg


    Så i dag har pensjonisten jobbet hardt 🤣 På tide med litt hvile!
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Da var Dayens Menuetto på plass i kjøkkenanlegget 😃

    Synes det ble pent med sorte fronter på alle komponentene. Litt for tidlig å si noe om lyd, men står ikke tilbake for Exposure forsterkeren synes jeg så langt.
    2F23787D-D9A6-48CE-8FA8-1B4099F1FE49.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har også koblet opp min lille Sumiko S.5 sub. Den har stått arbeidsledig i lang tid da jeg trodde det var noe galt med den. I hovedanlegget begynte den å oppføre seg rart med plutselig during og «smell» selv om det ikke ble spilt noe musikk. Fryktet at det var forsterker i den som var defekt igjen. Fikk byttet den da den sluttet å fungere omtrent med det samme den kom i hus.

    Så i dag tenkte jeg at jeg skulle prøve om det var rørforsterkeren den ikke likte. Og så langt oppfører den seg fint 😊
    Og ProAc Super tablette har ikke vondt av litt hjelp i lavere frekvenser, så det høres lovende ut.

    Har ikke gjort noen forsøk med forskjellige plasseringer av den enda, men det er litt begrenset hvor jeg har plass til den.
    CBFF2237-B815-4B75-9160-FF93C478D6F1.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Du har mye fint av utstyr, kjekt å kunne leke med og når lyden er topp da er det jo supert. ;)
    Takk 😊
    Er mange som har utstyr i en helt annen klasse enn meg, men synes det er kjekt å prøve litt forskjellig uten at det koster altfor mye. Koser meg med musikk både på kjøkkenet og i stuen 😊
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Skjer saker og ting på Godset om dagene 😆

    Jeg er jo svært fornøyd med Thorhauge riaa, så da muligheten åpnet seg for å få en step-up fra samme produsent måtte jeg slå til!
    Batteridrevet fra Interception serien, og den spiller fantastisk sammen med Riaa! Pick-up er Cadenza Red. Litt for tung for armen på Hitachi PS-48, men med korrekt stifttrykk spiller det svært godt, Roksan Caspian riaaen min har fått en verdig konkurrent her, så godt mulig at de bytter plass i anlegget.
    Men nå skal de spilles flere plater!
    187FD07C-91B4-4A35-88B3-96BCA7F0A707.jpeg

    Ja, jeg ser at jeg må rydde litt i ormebolet, men ikke i kveld 😉

    Den andre sære gubben i huset koser seg også med musikken. Odin, hunden til @T-1, har også funnet roen med musikken som spilles 😊
    6DB86DEA-D818-433B-9D98-7CBB11DBE7AF.jpeg

    Han skal være hos meg en ukes tid, så da passer det godt at han liker musikk.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Vis vedlegget 870240

    Dagens store mysterie her på godset, hvor er det blitt av min Carbon platematte!???🤔🤣

    Ikke er den i esken sin, ikke er den på snurren der den pleier å være. Så da er det bare å sjekke om den har klart å henge fast på en lp uten at jeg har merket det og ligger i et cover 😆 Mange cover som må sjekkes er jeg redd, og ikke husker jeg alt jeg har spilt de siste ukene. 😡
    Det er av sine egne man skal ha det, er vel et kjent uttrykk😆

    Har lett etter min Carbon platematte i nøyaktig tre måneder, jeg visste den måtte ha klebet seg sammen med en plate uten at jeg merket det.

    I dag ville jeg spille min fetters debutalbum (anbefales sterkt hvis du liker blues), og hva dukket opp? Endelig fant jeg platematten igjen 😃 Platen spilles nå, og skal få seg en vask etterpå for den er statisk så det holder!

    BD3802FD-222E-4283-8DCE-03ACF79BFC7E.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Et album som får endel spilletid her på Godset 😊

    Synes musikken er fantastisk og spillegleden fra bandet blir godt gjengitt. Er vel det siste jeg husker best fra den ene gangen jeg fikk hørt dem live også. Synd de ikke har gitt ut flere plater! (Såvidt jeg vet)
    FA368324-9070-47A8-8298-A656F55BE648.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    «Nye» høyttalere på plass på Godset i kveld 😃

    Martin Logan Source, et helt nytt høyttalerprinsipp for meg, men var bare nødt til å forsøke dem da de ble tilgjengelig for en grei pris 👍

    Akkurat satt opp, må nok litt eksperimentering til med plassering, men virker definitivt lovende! Gøy 😃
    BF53739F-1CEB-449A-8156-7F20A2D0D01D.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn