Serietråd - tips & diskusjon om serier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    The Night Agent var veldig bra, klarte ikke å slutte å se - ble ferdig veldig sent i natt 😄 Leste at serien har vært veldig populær - såpass at det ble gitt klarsignal for en ny sesong etter noen dager.

    Men påsken er ikke over enda - leter etter mer krim - tror jeg skal prøve meg på Three Pines (2022):


    Following Chief Inspector Armand Gamache as he investigates cases beneath the idyllic surface of the Quebec village, Three Pines, finding long-buried secrets and facing a few ghosts of his own.
    Basert på bøkene av Louise Penny, med Alfred Molina i hovedrollen. Er på Amazon Prime.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.707
    Antall liker
    5.895
    Carmen Curlers på NRK TV.
    Gikk fra dette vet jeg ikke om jeg gidder til å bli fullstendig oppslukt i serien, er halvveis og gleder meg til nye episoder i kveld.
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    662
    Antall liker
    690
    Sted
    Rogaland
    Hvis noen trenger en ny serie å titte på, så har vi kost oss mye med den nye serien på Netflix "Beef" (2023).
    Herlig humor, karakterer og historie.
    Foreløpig 8.4/10 imdb, 98% rotten tomatoes.
    MV5BOTNjOGVkYTctYjE1ZS00MTBhLTlkOTAtMGUzODZlNjAxMGM3XkEyXkFqcGdeQXVyNDk3MzMwMTI@._V1_QL75_UX19...jpg
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg så de to første episodene av "Hendelser ved vann" i kveld og jeg vil ikke si at den overbeviste helt. Det virker som de har tatt en relativt ordinær historie og kryssklippet i tid samtidig som de har forsøkt å legge inn et preg av Twin Peaks uten å lykkes særlig.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    I morgen slippes siste episode av Picard - sesong 3



    Jeg har begynt å se og har kommet til episode 4. Synes det er et løft i forhold til de 2 foregående sesongene. Bra saker. Dessverre en del elendig kameraføring, så må se på tven i stedet for proj.

    Mye å hente her i nostalgi for Star Trek fans. 🚀 🖖 Går på Amazon Prime.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    66gm.jpg


    Hvis du likte Fargo vil du like denne. Mye svart humor og sære typer. Absolutt verdt å se. Dette er etter mitt syn en mye bedre serie enn den svenske "Hendelser ved vann" som uforklarlig ble skrytt opp i skyene av flere anmeldere.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    I morgen slippes siste episode av Picard - sesong 3



    Jeg har begynt å se og har kommet til episode 4. Synes det er et løft i forhold til de 2 foregående sesongene. Bra saker. Dessverre en del elendig kameraføring, så må se på tven i stedet for proj.

    Mye å hente her i nostalgi for Star Trek fans. 🚀 🖖 Går på Amazon Prime.
    Helt klart bedre enn forrige sesong. Så den ferdig på Prime for et par uker siden. Kommer nok en sesong til... Men han godeste begynner å bli.. 😏
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Ja, jeg også likte sesong 3 av Picard.

    Virker som sesongen falt i smak hos en del andre også:


    Tviler på om det blir mer Picard - men man vet aldri, med så stor popularitet kan avgjørelser endres....

    Er noe snakk om en Spin-Off - Star Trek: Legacy:


    Håper på mer Star Trek 🖖
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Har begynt å se på sesong 2 av The Sinner på Netflix



    Så første sesong for noen år siden.

    Leser at mange ikke liker sesong 3 - mulig jeg går rett på sesong 4 etter jeg er ferdig med sesong 2, får se.

    Bra greier, jeg liker Bill Pullman.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.698
    Antall liker
    21.551
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    The Diplomat er gøy.
    Scenariet med steingammel US president som absolutt må ha en plettfri kvinnelig visepresident til å ta over når helseproblemene blir større enn inkontinens og en UK prime minister som evner å se nesten til egen nesetipp er ikke tatt helt ut av det blå.
    Bra tempo også, hun får aldri orden på hår og antrekk.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.713
    Antall liker
    9.329
    Sted
    Trondheim
    Begynte nettopp på serien "Drops of God" på TV+. Ser lovende ut så langt.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.069
    Antall liker
    3.050
    Torget vurderinger
    2
    The Diplomat er gøy.
    Scenariet med steingammel US president som absolutt må ha en plettfri kvinnelig visepresident til å ta over når helseproblemene blir større enn inkontinens og en UK prime minister som evner å se nesten til egen nesetipp er ikke tatt helt ut av det blå.
    Bra tempo også, hun får aldri orden på hår og antrekk.
    Tiltredes, intrigetempoet varierer, og serien er best når det er høyest. Men i mellomtiden kan man la øynene hvile på engelske inter- og eksteriører av en standard man bare får til et føydalsamfunn. Litt Hollywood er det dog, kona kommenterer. « Når får hun tid til å trene ? Det der er ikke bare gener..»
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Så et par episoder av første sesong av Sweet Tooth på Netflix i går



    De annonserte akkurat at sesong 2 var sluppet. Trodde det var en barneserie når første sesong kom. Men denne gangen sjekket jeg ut anmeldelser og skjønner at jeg misforsto.

    Godt laget - likte de episodene jeg så - og vil se mer. Scifi/fantasy i et postakopalystisk USA.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Silo (2023-) er i gang på Apple+


    Bare 2 episoder sluppet foreløpig - med ganske positive reviews. Ser ut som siste episode i sesong 1 slippes 30 juni.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    931
    Jeg har lyst til å se mer av Yellowstone, 1883 og kanskje 1923. Hva må jeg gjøre da? Har Altibox og Apple TV innebygd i TV´n.
    Skal jeg heller kjøpe DVD på Amazon eller annet sted.?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Er vel SkyShowtime som har disse Yellowstone seriene.
     

    jan_arild

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    249
    Antall liker
    144
    Sky showtime med dolby 2.0
    Finner ikke en serie eller film med dolby digital.
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    662
    Antall liker
    690
    Sted
    Rogaland
    Milf manor (2023)
    EDg-1MILFManor-HERO.png

    kvinner i 40+ alderen skal finne seg en ny kjæreste, lite vet de at det er sønnene deres som er utvalget. Oh boy, her er det mye grenseland og kleine greier. Noen øyeblikk hysterisk morsomme, som bildet under. Den yngste gutten skriver en kjærlighetserklæring til ei som er 40+ år eldre. vet ikke om jeg vil anbefale denne serien, men helt okei hvis man vil slå av hodet litt.
    joey-milf-manor.gif
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Begynte å se på Vortex (2022) i går



    Fransk seriemorder/tidsreise/Scifi-serie. 6 episoder.

    Synes den var interessant, litt Back to the Future/Frequency opplegg. Fungerte veldig bra foreløpig, har sett 3 episoder, gleder meg til de 3 siste i kveld.

    Finnes på Nrk.no

    Vortex – NRK TV
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    The Days har premiere på Netflix i dag


    Handler om Fukushima katastrofen.

    Over the course of eight episodes, this multi-layered drama faithfully captures a disastrous incident from three different perspectives based on careful research. "What happened there on that day?" This story seeks to answer this question based on the true events of seven intense days from the perspectives of government, corporate organizations, and the people on site risking their lives.
    This series is developed and produced by Jun Masumoto, who crafted massive hits such as the "Code Blue" series while also delivering powerful social drama series such as "Shiroi Kyoto" series and "Hadashi no Gen." The two directors of this series are Masaki Nishiura, who has worked alongside Masumoto for many years as the director of the "Code Blue" series, and Hideo Nakata of the "Ring" series.

    At 2:46 p.m. on 11 March, 2011, a magnitude 9.0 earthquake with a maximum seismic intensity of 7 (recorded at Kurihara-cho, Miyagi prefecture) struck approximately 130 kilometers off the Sanriku coast. One hour after this earthquake shook the islands of Japan, a 15-meter-tall tsunami swallowed up the Fukushima nuclear power plant in an instant. But that was only the start of the nightmare. With its cooling function lost, the power plant fell into a dangerous and uncontrollable state.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.215
    Torget vurderinger
    1
    Har sett den. Bra, men ikke så bra som de to første seriene...
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    The Days har premiere på Netflix i dag


    Handler om Fukushima katastrofen.
    Så ferdig denne serien om Fukushima katastrofen. Blir naturlig å sammenligne serien med den fenomenale Chernobyl serien, men det er ikke like høye kvalitet.

    Men den er allikevel ganske interessant, man får et innblikk i Japansk kultur og måten de håndterer en slik krise. Virker til å være ganske høy nøyaktighet på aktuelle forhold - nærmest en dokumentar og lite dramatisert.

    Det var noe jeg ble veldig overrasket over:

    Jeg trodde først at serien var overdramatisert og at de hadde fjernet hjelpen nødstrømsanlegg ville gitt - for å gjøre serien mer spennende.

    Men jeg tror ikke det er tilfelle - de hadde ikke verken lokale batteridrevne nødbelysninger eller sentrale batterianlegg. Noe som forundrer meg.

    Nå har vi ikke kjernekraftverk i her - men slike batteridrevne nødstrømssystemer er standard i Norge og har meget høy prioritering når det gjelder vedlikhold osv. Egne rom med større batteripakker for mange timers drift. Er installert på alt av trafostasjoner, kraftverk osv. - i tillegg har nettselskapene et antall mobile generatorer i forskjellige størrelser.

    Fikk inntrykk av at selve kjernekraftdriften i Fukushima var avansert - men å sikre seg ved spenningsbortfall veldig mangelfull. Ved en slik kritisk installasjon - mtp hvor galt det kan gå (en tredjedel av Japan kunne blitt ubeboelig) - er det nærmest umulig å forstå.

    Sprøtt å se de samlet inn bilbatterier for å prøve å åpne spjeld/ventiler osv.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.493
    Antall liker
    8.029
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Denne blir neste for min del:
    Screenshot 2023-06-04 at 23-16-15 Silo (2023).png


    Ingen anelse om den er god eller ei, men jeg likte bøkene av Hugh Howey veldig godt så den må sjekkes ut. 8.1 hos IMDB lover godt, men man vet jo aldri.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Denne blir neste for min del:
    Vis vedlegget 925623

    Ingen anelse om den er god eller ei, men jeg likte bøkene av Hugh Howey veldig godt så den må sjekkes ut. 8.1 hos IMDB lover godt, men man vet jo aldri.
    Virker som de er fornøyd med responsen - serien får en sesong 2:


    Gleder meg til å starte å se Silo - men må vente litt, til alle episodene er sluppet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn