G
Gjestemedlem
Gjest
Det er helt riktig. All den tid jeg ikke kan gjøre noe som helst med dette, annet enn å påvirke gjennom ord og stemmegivning, så lar jeg ikke dette gå inn på meg personlig og legger meg ikke i en krok og hikster fordi "mine" skattepenger går til slikt sløseri. Nettopp fordi jeg innser at det ikke er mine penger som blir brukt til dette formålet. Jeg identifiserer meg ikke med staten, og ser min egen og statens økonomi som to adskilte enheter, selv om det forekommer forflytning av midler mellom dem.maestro skrev:Takket være ditt bidrag opprettholdes altså den norske kirke, religionsundervisningen i skolen og de ulike trossamfunn! Ingen grunn til bekymring mao.Gjestemedlem skrev:Det forvolder deg kun bekymringer.
Dette er en mental innstilling mer enn noe annet, og jeg vil oppfordre flere til å prøve å distansere seg selv litt mer fra staten og ikke stå å sutre som et barn som mistet slikkepinnen i grusen fordi noe av lønnen er staten eiendom og ikke din.
Se som sagt heller på hva du har igjen og hvordan du best kan disponere dette, og prøv heller å gjennomskue den billige politiske propagandaen som vil gjøre deg til en misfornøyd "skattebetaler" og inbille deg at det er dine penger som blir brukt på alt mulig rart du ikke liker.
Da vil slike dillemmaer som Slubbert sliter med forsvinne som dugg for solen.