Seriøs tråd om FRP sin politikk!

G

Gjestemedlem

Gjest
maestro skrev:
Gjestemedlem skrev:
Det forvolder deg kun bekymringer.
Takket være ditt bidrag opprettholdes altså den norske kirke, religionsundervisningen i skolen og de ulike trossamfunn! Ingen grunn til bekymring mao.
Det er helt riktig. All den tid jeg ikke kan gjøre noe som helst med dette, annet enn å påvirke gjennom ord og stemmegivning, så lar jeg ikke dette gå inn på meg personlig og legger meg ikke i en krok og hikster fordi "mine" skattepenger går til slikt sløseri. Nettopp fordi jeg innser at det ikke er mine penger som blir brukt til dette formålet. Jeg identifiserer meg ikke med staten, og ser min egen og statens økonomi som to adskilte enheter, selv om det forekommer forflytning av midler mellom dem.

Dette er en mental innstilling mer enn noe annet, og jeg vil oppfordre flere til å prøve å distansere seg selv litt mer fra staten og ikke stå å sutre som et barn som mistet slikkepinnen i grusen fordi noe av lønnen er staten eiendom og ikke din.

Se som sagt heller på hva du har igjen og hvordan du best kan disponere dette, og prøv heller å gjennomskue den billige politiske propagandaen som vil gjøre deg til en misfornøyd "skattebetaler" og inbille deg at det er dine penger som blir brukt på alt mulig rart du ikke liker.

Da vil slike dillemmaer som Slubbert sliter med forsvinne som dugg for solen.

S

Slubbert

Gjest
Dette er syltynt...

Når man tar opp politiske problemstillinger er det gjennom ord/diskusjon og stemmegivning, med mindre man er aktivist eller ruster seg for "væpna rævvollusjon", hvilket såvidt meg bekjent ingen her inne gjør. Du har med andre ord overhodet intet grunnlag for å hevde for at ditt engasjement er "annerledes" enn mitt eller noen andres. Du rir dine kjepphester akkurat som vi andre rir våre, å hevde noe annet er bare vås.

G

Gjestemedlem

Gjest
Slubbert skrev:
Dette er syltynt...

Når man tar opp politiske problemstillinger er det gjennom ord/diskusjon og stemmegivning, med mindre man er aktivist eller ruster seg for "væpna rævvollusjon", hvilket såvidt meg bekjent ingen her inne gjør. Du har med andre ord overhodet intet grunnlag for å hevde for at ditt engasjement er "annerledes" enn mitt eller noen andres. Du rir dine kjepphester akkurat som vi andre rir våre, å hevde noe annet er bare vås.
Jeg hevder da ikke noe slikt Slubbert. Hvis du har klart å lese noe slikt ut av mine innlegg har jeg nok formulert dem litt for dårlig.

Mitt poeng og svar på ditt spørsmål er derfor dette:

Slutt å se på statens penger som dine penger, og på statens forbruk som forbruk av dine penger. Da forsvinner slike dillemmaer som du presenterte.

Jeg har her gitt deg en elegant løsning på paradokset du sliter med, og likevel er du misfornøyd... ::)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.741
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg ser Deffe har eit poeng.
Det er lite han kan gjere for å omdisponere skattekronene sine. Det einaste er å slutte å arbeide. Då vil staten få redusert sine inntekter om lag 1/3 (?) av Deffe-inntekta, noko som neppe vil få dei til å slå alarm.
At hans eventuelle protestar som ein anonym kaukar på offtopic-sidene på hifisentralen skulle få regjeringa til å leggje om kursen, ser eg på som noko optimistisk...
Men for all del, kjepphest-race kan vere riktig underhaldande til tider.

S

Slubbert

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
At hans eventuelle protestar som ein anonym kaukar på offtopic-sidene på hifisentralen skulle få regjeringa til å leggje om kursen, ser eg på som noko optimistisk...
Og for hvilken OT-debatt stiller situasjonen seg annerledes? Hva er hensikten med noe som helst engasjement i en slik kontekst? Hvis man kun diskuterte hvor det var realistisk oppnåelig å egenhendig påvirke rådende politikk, så hadde hele samfunnsdebatten som sådan vært død. Er det demokrati i praksis?

S

Slubbert

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Jeg har her gitt deg en elegant løsning på paradokset du sliter med, og likevel er du misfornøyd... ::)
Så løsningen er at alle skal tenke og forholde seg til ting akkurat som deg? Lite liberalt.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.741
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Slubbert skrev:
Audiophile-Arve skrev:
1, Og for hvilken OT-debatt stiller situasjonen seg annerledes?
2. Hva er hensikten med noe som helst engasjement i en slik kontekst?
3. Hvis man kun diskuterte hvor det var realistisk oppnåelig å egenhendig påvirke rådende politikk,
4. så hadde hele samfunnsdebatten som sådan vært død.
4. Er det demokrati i praksis?
1. T.d. medlemsmøta i nynorsklauget vårt....og dei andre debattane som inneheld ymse former for humor.
2. Den humoristiske. Og debatten for debatten si skuld. Utforsking av denne forma for "skuggeboksing"..
3. Eit så fatalistisk syn hadde nok gjort mange politiske rørsler handlingslamma.
4. Eit poeng. Ein debatt som dette, er med på å drepe samfunnsdebatten. (Men han er trass alt betre enn t.d. "Nettby". Søk på orda "hate", "idiot" Dette er framtidas samfunnsdebatt; mobbing, usakleg prat om det uvesentlege, ein glimrande, tannlaus utlaupskanal for frustrasjon rundt det eksisterande. Med ein generasjon som engasjerer seg anonymt bak tastaturert på usakleg vis, vil graden av framandgjering auke i takt med korleis ingen gidd ta sånt alvorleg.) Så korleis debatterast det når ein ynskjer å endre på noko? Eg trur det er noko feil med dette mediet......Internett har litt av det same som tabloidaviser og Se&Hør, dei fungerer som eit effektivt røykteppe for det som eigentleg burde gravast i.

S

Slubbert

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Dette er framtidas samfunnsdebatt; mobbing, usakleg prat om det uvesentlege, ein glimrande, tannlaus utlaupskanal for frustrasjon rundt det eksisterande.
Det er noe som heter at hvis man ønsker forandring må man begynne med seg selv. Ingen hindrer deg.

G

Gjestemedlem

Gjest
Slubbert skrev:
Det er noe som heter at hvis man ønsker forandring må man begynne med seg selv. Ingen hindrer deg.
Presis. En liten omdefinering eller en ny synsvinkel er ofte det hele som skal til for at alt faller på plass.

S

Slubbert

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Presis. En liten omdefinering eller en ny synsvinkel er ofte det hele som skal til for at alt faller på plass.
Ja alt du trenger å gjøre Gjestemedlem, er å finne Jesus. Som nyfrelst vil alle dine bekymringer slik de fremstår i dag forsvinne som dugg for solen. Bon voyage!

G

Gjestemedlem

Gjest
Slubbert skrev:
Gjestemedlem skrev:
Ja alt du trenger å gjøre Gjestemedlem, er å finne Jesus. Som nyfrelst vil alle dine bekymringer slik de fremstår i dag forsvinne som dugg for solen. Bon voyage!
Ja det er mange som sverger til den løsningen, og hvorfor ikke? Fiktive løsninger til fiktive problemer er ofte helt tilstrekkelig.

Å jakte på sin egen skygge med hagle derimot, han fort bli stygt for omgivelsene Slubbert.

Topp Bunn