Det har tatt sin tid, men nå har jeg kommet et stykke videre i planleggingen av neste kabinett. Det blir ikke et lukket kabinett denne gang, men aperiodisk. Designmessig blir det noe ala Dynaco a25, dog med forholdene 0.707 - 1 - 1.414.
Jeg har ikke helt oversikten på det byggtekniske ennå, men det blir hvertfall 18 mm bjørkefiner. Det blir 45 graders vinkler og innfelt baffel og bakplate. Tanken er å beholde endeveden, men gi den en liten omgang med fresten, slik at den slanter litt utover. Finish direkte på fineren er planen, så får vi se.
Plasseringen av portene har jeg ikke bestemt meg helt for ennå. Tanken har hele tiden vært å ha dem bak, men jeg har egentlig litt lyst å holde muligheten for ´tett plassering på bakvegg´ åpen. Såfall må jeg også gjøre noe lurt med terminalene. Liker godt måten det ble gjort på før, se f.eks AR og Dynaco.
Hadde vært spennende å lage MLTL, men tror rett og slett at det ville blitt for mye bass i stuen her. Dessuten har jeg bedre sansen for den fastere bassen fra lukkede kabinetter. Dette skal, etter hva jeg har forstått, også være en av styrkene til aperiodiske kabinetter.