SB Touch – parameter endring for S/PDIF

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.069
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Sånn på tampen av døgnet får jeg si at jeg i utgangspunktet var skeptisk til dette og trodde det måtte doktorgrad til for å mestre installasjon og jobbing med TT. Er gledelig overrasket og mener at det ikke skal være noe hinder for at folk selv kan prøve dette.
    Her er det bare å peise på! ;)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.402
    Takker for meget god info i denne tråden så langt. Stå på.

    Jeg har gått fra TT 2.0 til full pakke TT 3.0 med –k (kill’em), og nå også inkludert spdif prioritet satt til 41. Kjører ellers mot Squeezeserver på en NAS disk av den litt trege sorten, Touch er koplet opp mot LAN med kabel og digitalt blir analogt i en Benchmark HDR Dac. Det er mye å passe på for en som er litt usikker i dataverden, og jeg har enda noen småting igjen som jeg ikke har fått sjekket ut. Blant annet får jeg ikke opp de samme menyene i Squeezeserver som på installasjonsmanualen og mistenker at serveren må oppgraderes ett hakk. Har heller ikke satt prioritet og reservasjon i routeren. Men men .... det blir vell tid for dette i jula.

    Lyden har hevet seg betydelig fra TT 2.0 (og enda mere fra basisinnstillingene). Men det er ikke mulig å si hva som bidrar mest her. Det er vell summen av alt, som Klaus og andre er inne på. Så til lyden: -This is good shit!, som Baard sa tidligere i tråden, dekker den biten godt.

    Så var det disse verdiene til spdif?
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Hmm. Er det anbefalt å bruke S/PDIF på disse boksene kontra Coax?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    spurv skrev:
    Hmm. Er det anbefalt å bruke S/PDIF på disse boksene kontra Coax?
    Coaxen er bare kabelen, SPDIF er standarden som overføres. Med andre ord sender RCA-utgangen på alle squeezeboxer ut et S/PDIF signal. Det samme gjelder for den optiske TOSLINK utgangen.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    marsboer skrev:
    spurv skrev:
    Hmm. Er det anbefalt å bruke S/PDIF på disse boksene kontra Coax?
    Coaxen er bare kabelen, SPDIF er standarden som overføres. Med andre ord sender RCA-utgangen på alle squeezeboxer ut et S/PDIF signal. Det samme gjelder for den optiske TOSLINK utgangen.
    AHA :p. DOH! :D. Det var forklaringa ;). Da lyt jeg teste dette :D.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.069
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Moro å høre, Hedde!!
    Tror vi skal bare lande på 41 på PRIOIRQ47 og så vente på hva Klaus kommer med i update på Toolbox nå rett før jul ;)
    Så får vi se om flere følger etter, snart må vi sikkert ha en vennetråd på størrelse med Klipsch og Musical Innovation ;D

    Jeg synes ikke endringene på LMS og SBT ga det helt store.
    Men føles jo greit å ha det på plass 8)



    Som marsboer sier så er det S/PDIF ut fra SBT uansett, det er visstnok 24bit uansett også.
    Det som folket rapporterer er at det er større forskjell på å endre PRIOIRQ47 på toslink enn på coax.
    Jeg synes coax låter best her hos meg og har derfor pakket vekk toslink kabelen.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.402
    RoDa skrev:
    Moro å høre, Hedde!!
    Skulle bare mangle. Det er din skyld at jeg i går satt å hacket i en Putty terminal og brukte mystiske koder. Men det funka :) Jeg landa på 41 basert på dere andre og har ikke prøvd andre innstillinger enda. Kommer sikkert til å prøve andre innstillinger når jeg får muligheten til å stille dette enkelt inn på iPhonen.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.069
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hedde skrev:
    RoDa skrev:
    Moro å høre, Hedde!!
    Skulle bare mangle. Det er din skyld at jeg i går satt å hacket i en Putty terminal og brukte mystiske koder. Men det funka :) Jeg landa på 41 basert på dere andre og har ikke prøvd andre innstillinger enda. Kommer sikkert til å prøve andre innstillinger når jeg får muligheten til å stille dette enkelt inn på iPhonen.
    Kult!

    Så kan bare de andre lure på hva vi snakker om med tt -v og greier ;D
    Gleder meg også til å legge opp flere snarveier på iPhone.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    3.746
    Torget vurderinger
    96
    Har fulgt med i det stille her, og tenkte jeg fikk prøve dette. I første omgang har jeg kjørt versjon 3.0 med WLAN.
    For de som har litt mer enn middels erfaring med programvare og konfigurering var det jo såre enkelt å installere.
    Helt ærlig hadde jeg ingen forventning til dette, men kan ikke si annet enn at jeg på mange kjente plater opplever at
    lyden er mer naturlig, og bassen synes å være mer utstrakt nedover. Ser i allefall ingen grunn til ikke å fortsette siden det er gratis og enkelt.
    Vurderer å legge opp kabel om det er bryet verdt...? Ethernet skal kobles mellom Touch og maskinen som Logitech Media Server og musikken er på?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.069
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Glimrende, Polkagris!
    Det er noen som sier et av de viktigste poengene er å kutte WLAN, men så er det jo så masse som sies også da....
    Jeg har kjørt bridge her hos meg og dermed latt SBT slippe unna WLANoppgavene som skal være hovedsaken.
    Klaus selv er vel ganske klar på at WLAN er viktig.

    Det vanlige er å kjøre kablet mellom lagring og router og fra router til SBT.
    Har du musikken på en PC så vil det naturlige være å kjøre kablet fra PC til router og kablet fra router til SBT igjen?

    Hvis du i dag kjører trådløst mellom PC og router og fra router til SBT og har alle innstillinger på LMS som anbefalt av Klaus så har du stabilt WLAN i alle fall?

    Moro at det ble litt forandring i lyden.
    Prøvd kablet, tt -v og tt -k også ;)
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Det spørs jo om forbedringen skal ligge i det å ikke bruke WLAN-delen i det hele tatt eller om det går på lavere latency og økt båndbredde via kablet. Hvis det er sistnevnte så gir det jo ikke noe utbytte å kjøre via en annen bridge, faktisk vil det sannsynligvis gi verre ytelse enn å kjøre WLAN direkte på touchen.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.069
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    marsboer skrev:
    Det spørs jo om forbedringen skal ligge i det å ikke bruke WLAN-delen i det hele tatt eller om det går på lavere latency og økt båndbredde via kablet. Hvis det er sistnevnte så gir det jo ikke noe utbytte å kjøre via en annen bridge, faktisk vil det sannsynligvis gi verre ytelse enn å kjøre WLAN direkte på touchen.
    Det skal etter sigende være å ikke bruke WLAN-delen på SBT.
    Færre oppgaver, bedre lyd er ideen virker det som.

    Hva er det som gjør at det blir dårligere ytelse på mitt nåværende oppsett med trådløst fra Zyxel --> Liksys m/DD-WRT bridgekonfigurert --> kabel --> SBT, kontra Zyxel --> SBT?
    Tenker å strekke kabel direkte fra router til SBT etterhvert, men må ned i kjelleren og slikt passer best når det er varmt i været. :)

    EDIT: Det er kanskje noe med internbufferet til SBT som gjør at det ikke er så relevant hvordan dataene kommer inn til den (kablet eller trådløst), og at det derfor kan ha påvirkning at man stenger internprosessen tilhørende WLAN?
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    3.746
    Torget vurderinger
    96
    RoDa skrev:
    Glimrende, Polkagris!
    Det er noen som sier et av de viktigste poengene er å kutte WLAN, men så er det jo så masse som sies også da....
    Jeg har kjørt bridge her hos meg og dermed latt SBT slippe unna WLANoppgavene som skal være hovedsaken.
    Klaus selv er vel ganske klar på at WLAN er viktig.

    Det vanlige er å kjøre kablet mellom lagring og router og fra router til SBT.
    Har du musikken på en PC så vil det naturlige være å kjøre kablet fra PC til router og kablet fra router til SBT igjen?

    Hvis du i dag kjører trådløst mellom PC og router og fra router til SBT og har alle innstillinger på LMS som anbefalt av Klaus så har du stabilt WLAN i alle fall?

    Moro at det ble litt forandring i lyden.
    Prøvd kablet, tt -v og tt -k også ;)
    Ok, skal se hva jeg gidder å teste ut med kabel. Det blir fryktelig tungvint og en del jobb med fast oppsett med kabel her, siden router står i første etasje og eneste uttak med internett er der oppe. Har anlegg og SBT i kino/hifistua i kjeller. Det betyr da 2 lengder med kabel mellom stue og kjeller.
    Sikkert dumt spørsmål, men det er ikke mulig å få SBT til å snakke med PC via nettverkskort? Alternativt kan jeg selvsagt kjøpe en egen router kun til Logitech, og ha den her nede.

    Kjører allerede tt -v og tt-k :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.069
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tror jeg, i ditt tilfelle Polkagris, ville droppet å tenke på kablet ;)
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.180
    Antall liker
    713
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    tt -rbt og sjekket at 41 sitter fast ;)

    Synd at det ikke er mer å gjøre nå.... ::)
    Bare kjøre tt -k og spille musikk igjen ;D


    EDIT: ......og DÆVEN som det spiller 8) 8) 8)
    Takk RoDa! - der var den på plass ;)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    65finger skrev:
    Skal bli artig å få testet dette tveaket og se hvor lang avstanden blir til hackintoshspilleren med i2s-kort
    Artig å høre fra deg når du har fått testet 65finger :)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Takket være RoDas uvurderlige hjelp og engleaktige tålmodighet både pr PM og telefon, er altså TT oppe og går i heimen, og etter en kort lytt, har jeg opplevd alt fra ikke faen at dette er placebo til muulig placebo.

    På Led Zeppelins Stairway To Heaven, der hvor bassgitaren kommer inn, har jeg visst at det kommer et raskt bassanslag noen ganger, som jeg har hatt vanskelig for å få fram i mitt nåværende lytterom. Etter dette tweaket er de på plass.
    På Niklas Strömstedts Om er det noe som for meg høres ut som om noen knipser med fingrene. Også dette har jeg hatt problemer med å få fram ordentlig i nåværende lytterom. Men nå er knipsingen der. Oppe til høyre.

    På enkelte låter har det forekommet tendenser til hard lyd ved litt pådrag. Jeg har hittil lagt skylden på lytterommet, men nå er det harde borte. Jeg ser nå på iPeng at volum"knappen" der er blitt skjøvet helt i bånn etter installeringen av TT. Det kan jo ha en sammenheng.

    Så til muulig placebo: Der jeg bodde før, fikk jeg av og til følelsen av at musikken gikk litt langsommere eller roligere enn vanlig. Ikke alltid, men noen ganger. Det syntes jeg var en positiv opplevelse, og jeg kom til å nevne dette for Leif Ernstsen en gang han var hjemme hos meg i min tidligere bopel. Han så litt rart på meg, men var diplomatisk nok til å antyde at det kunne skyldes fravær av forvrenging.
    Uansett, den samme opplevelsen hadde jeg nå under ettermiddagens korte lytteseanse. Hele tiden. En slags ro, som jeg ikke har hatt tidligere i det nåværende lytterommet.

    Så dette tweaket har gitt meg både håndfaste og litt mer abstrakte forbedringer i lyden, og jeg er RoDa en stor takk skyldig for hans iver etter å gjøre det kjent her på forumet.

    Hats off to RoDa! ;D
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.069
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takker og bukker, Steinar!
    Bare hyggelig å dirigere og sørge for pen landing. 8)

    Jeg også opplever at lyden har blitt renere på en måte som gjør at unoter og resonanser har blitt borte eller redusert.
    Jeg vet ikke om jeg helt kjenner meg igjen i langsommere, men det har blitt større innsyni lyden som gjør det lettere å kunne følge med på hva som skjer og det er en større ro i lyden enn før.

    Volumknappen har ikkeno å si, etter at du har kjørt tt -v så er den uansett låst på maks, uavhengig av hva den viser i iPeng eller LMS.

    At du har slått på skjermen igjen (med tt -x?) mener noen påvirker lyden, men har lest at andre mener det ikke påvirker noe om du slår på skjermen og remoten igjen. Foreløpig er min kun en svart boks med alle mods implementert, får se hva fremtiden bringer.
    Ser frem mot neste versjon der Klaus skal ha satt opp prio på en annen måte.

    Takker selv til Baard og Liotheles som pusha meg nok til at jeg prøvde dette.
    Nå må snart gismo hoppe i det også, er spent på hva han kommer til å synes om det!
    Med den DACen han har så tipper jeg forskjellene trer tydelig frem i lyset.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Idag hadde jeg tenkt å bedrive en smule excorisme i form av tt -k, men så får jeg ikke logget meg på. Jeg husker at det står noe om dette i bruksanvisningen til Klaus, om at IP-adressen til Touchen forandrer seg når man rebooter. Men dette glemte jeg da jeg avviklet i går kveld, og nå kommer jeg ikke inn. Jeg vet forsåvidt hvordan man "reserverer", men nå er det litt sent. I Server Settings står fremdeles den opprinnelige adressen.

    Hvordan finner jeg den riktige adressen? Jeg er nærmest besatt (!) av tanken på å kverke noen jævler!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.069
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gå inn på LMS, trykk på innstillinger ned til høyre, trykk på spiller og der står IPen. ;)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Den IPen er den samme som jeg brukte under seansen i går, men jeg kommer ikke inn med den. Og jeg skal vel fremdeles bruke root og 1234 til innloggingen? Jeg får "Network error: Connection refused."
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.069
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Da tipper jeg du kjørte tt -k i går?
    Prøv å ta ut strømmen fra Touchen i noen sekunder.

    Eventuelt: Er Touchen påslått?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    RoDa skrev:
    Da tipper jeg du kjørte tt -k i går? Noe kan tyde på at du har rett
    Prøv å ta ut strømmen fra Touchen i noen sekunder.

    Eventuelt: Er Touchen påslått? Ja
    Men nå sier Touchen at den ikke klarer å koble til pc'en. Det har skjedd før, og jeg har klart å fikse det. Men nå, etter alt det som er blitt gjort i forbindelse me TT, er jeg neimen ikke sikker.
    LMS kjører og alt ser normalt ut fra pc'en.

    Edit: Hvis jeg går en ny runde med Klaus' innstillinger på Touch, løser det seg kanskje. Men hvis jeg gjør det, må jeg da gå hele runden om igjen med alle de andre innstillingene på nettsiden hans?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.069
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har det løst seg?
    Hvis du får logget deg på Touchen så skriv tt -s i putty så du får opp hvilke mods du har aktive.

    Du skal ikke behøve å gjøre installasjonen av tt 3.0 på nytt, så fremst du ikke har fabrikkresatt den ved å holde inne reset-knappen i mer enn 5 sekunder.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    RoDa skrev:
    Har det løst seg?
    Hvis du får logget deg på Touchen så skriv tt -s i putty så du får opp hvilke mods du har aktive.

    Du skal ikke behøve å gjøre installasjonen av tt 3.0 på nytt, så fremst du ikke har fabrikkresatt den ved å holde inne reset-knappen i mer enn 5 sekunder.
    Det har nok ikke løst seg, nei.
    Ikke får jeg logget meg på heller. Når jeg prøver får jeg opp et blankt vindu, hvor det etterhvert står time out.
    Og jeg har ikke fabrikkresatt Touchen, men jeg er fristet til å gjøre det, og så starte fra scratch. Jeg har greid det før, og skal nok klare det igjen. Muuligens med en ørliten samtale med deg når jeg kommer til prio, men inkje idag. ;D
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.069
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Prøv med kun strømløst i noen sekunder før du hopper på reset. ;)
     

    muzak

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    503
    Antall liker
    16
    Gå inn via touchskjermen og tillat SSH

    Bj
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    SSH er allerede enabled.
    Men når jeg går inn på Nettverk får jeg ikke opp noen ting.

    Edit: Hr. Lund har skåret gjennom og tatt en sjefsavgjørelse. Jeg sletter alt sammen, resetter Touchn til fabrikkinnstillinger og tar det hele fra begynnelsen
    Jeg har hele flykaptein RoDa's detaljerte landingsprosedyre på trykk så det skal nok gå lettere denne gangen ;D
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.069
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Steinar_Lund skrev:
    Jeg har hele flykaptein RoDa's detaljerte landingsprosedyre på trykk så det skal nok gå lettere denne gangen ;D
    ;D

    ...og så har du telefonnummeret også. ;)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    RoDa skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    Jeg har hele flykaptein RoDa's detaljerte landingsprosedyre på trykk så det skal nok gå lettere denne gangen ;D
    ;D

    ...og så har du telefonnummeret også. ;)
    Hehe. Javisst har jeg det.

    Nå er Touchen stilt tilbake til der den var før det hele startet, og i morgen gyver steintøffe Steinar løs på oppgaven.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.706
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Sykt hvor mye dere stresser ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.700
    Antall liker
    32.830
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    RoDa skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    Jeg har hele flykaptein RoDa's detaljerte landingsprosedyre på trykk så det skal nok gå lettere denne gangen ;D
    ;D

    ...og så har du telefonnummeret også. ;)
    Hmm....tror jeg utsetter dette til julestria er over 8)

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.069
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Klarte ikke å vente, måtte prøve SBGK sine mods.......
    Funket bra her, tok vekk litt harskhet og låter en tøtsj mer organisk :)

    Moden består i å erstatte linjer i usr/bin/tt med dette:

    PIDJIVEALSA=`pidof jive_alsa` #def: 45
    #PIDJIVE=`pidof jive` #def: -
    PIDSIRQTASKLET0=`pidof sirq-tasklet/0` #def: 89 interrupt handler - should be higher then interrupts
    PIDSIRQHRTIMER=`pidof sirq-hrtimer/0` #def: 40 htimer of rtkernel - should be also very high
    PIDWATCHDOG=`pidof watchdog/0` #def: 99
    PIDLOADAVG=`pidof loadavg` #def: 50
    PIDOFPSXCPUTMR=`pidof posixcputmr/0` #def: 98
    PIDIRQ47=`pidof IRQ-47` #def: 40 SPDIF -- any impact?
    PIDIRQ14=`pidof IRQ-14` #def: 40
    PIDIRQ37=`pidof IRQ-37` #def: 40 USB can be put very low
    PIDIRQ34=`pidof IRQ-34` #def: 90 dma for processor ?
    PIDSIRNETTX=`pidof sirq-net-tx/0` #def: 40 network transmit
    PIDSIRNETRX=`pidof sirq-net-rx/0` #def: 40 network receive
    PIDEVENTS=`pidof events/0` #def: 1
    PIDKRC=`pidof krcupreemptd` #def: 1
    ##def 40
    PIDSIRQH=`pidof sirq-high/0`
    PIDSIRQT=`pidof sirq-timer/0`
    PIDSIRQB=`pidof sirq-block/0`
    PIDSIRQS=`pidof sirq-sched/0`
    PIDSIRQR=`pidof sirq-rcu/0`
    PIDIRQ10=`pidof IRQ-10`
    PIDIRQ42=`pidof IRQ-42`
    PIDIRQ41=`pidof IRQ-41`
    PIDIRQ22=`pidof IRQ-22`
    PIDIRQ57=`pidof IRQ-57`
    PIDIRQ33=`pidof IRQ-33`
    PIDIRQ17=`pidof IRQ-17`
    PIDIRQ123=`pidof IRQ-123`
    PIDIRQ7=`pidof IRQ-7`
    PIDIRQ102=`pidof IRQ-102`
    PIDIRQ8=`pidof IRQ-8`
    PIDIRQ11=`pidof IRQ-11`
    PIDIRQ12=`pidof IRQ-12`
    PIDIRQ25=`pidof IRQ-25`
    PIDIRQ45=`pidof IRQ-45`



    PRIOJIVEALSA=96
    #PRIOJIVE=0
    PRIOSIRQTASKLET0=97
    PRIOSIRQHRTIMER=98
    PRIOWATCHDOG=0
    PRIOLOADAVG=97
    PRIODOFPSXCPUTMR=99
    PRIOIRQ47=40
    PRIOIRQ14=40
    PRIOIRQ37=0
    PRIOIRQ34=98
    PRIOSIRNETTX=95
    PRIOSIRNETRX=95
    PRIOEVENTS=0
    PRIOKRC=0

    PRIOSIRQH=0
    PRIOSIRQT=0
    PRIOSIRQB=0
    PRIOSIRQS=0
    PRIOSIRQR=0
    PRIOIRQ10=0
    PRIOIRQ42=0
    PRIOIRQ41=0
    PRIOIRQ22=0
    PRIOIRQ57=0
    PRIOIRQ33=0
    PRIOIRQ17=40
    PRIOIRQ123=40
    PRIOIRQ7=0
    PRIOIRQ102=40
    PRIOIRQ8=0
    PRIOIRQ11=0
    PRIOIRQ12=0
    PRIOIRQ25=0
    PRIOIRQ45=0

    echo "PID - Jive-Alsa: $PIDJIVEALSA" >>$LOG2
    echo "PRIO: $PRIOJIVEALSA" >>$LOG2
    chrt -f -p $PRIOJIVEALSA $PIDJIVEALSA >>$LOG2 2>&1
    #chrt -f -p $PRIOJIVE $PIDJIVE >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOSIRQTASKLET0 $PIDSIRQTASKLET0 >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOSIRQHRTIMER $PIDSIRQHRTIMER >/dev/null 2>&1
    chrt -o -p $PRIOWATCHDOG $PIDWATCHDOG >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOLOADAVG $PIDLOADAVG >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIODOFPSXCPUTMR $PIDOFPSXCPUTMR >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOIRQ47 $PIDIRQ47 >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOIRQ14 $PIDIRQ14 >/dev/null 2>&1
    chrt -o -p $PRIOIRQ37 $PIDIRQ37 >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOIRQ34 $PIDIRQ34 >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOSIRNETTX $PIDSIRNETTX >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOSIRNETRX $PIDSIRNETRX >/dev/null 2>&1
    chrt -o -p $PRIOEVENTS $PIDEVENTS >/dev/null 2>&1
    chrt -o -p $PRIOKRC $PIDKRC >/dev/null 2>&1

    #chrt -o -p $PRIOSIRQH $PIDSIRQH >/dev/null 2>&1
    #chrt -o -p $PRIOSIRQT $PIDSIRQT >/dev/null 2>&1
    #chrt -o -p $PRIOSIRQB $PIDSIRQB >/dev/null 2>&1
    #chrt -o -p $PRIOSIRQS $PIDSIRQS >/dev/null 2>&1
    #chrt -o -p $PRIOSIRQR $PIDSIRQR >/dev/null 2>&1
    chrt -o -p $PRIOIRQ10 $PIDIRQ10 >/dev/null 2>&1
    #chrt -o -p $PRIOIRQ42 $PIDIRQ42 >/dev/null 2>&1
    chrt -o -p $PRIOIRQ41 $PIDIRQ41 >/dev/null 2>&1
    chrt -o -p $PRIOIRQ22 $PIDIRQ22 >/dev/null 2>&1
    chrt -o -p $PRIOIRQ57 $PIDIRQ57 >/dev/null 2>&1
    chrt -o -p $PRIOIRQ33 $PIDIRQ33 >/dev/null 2>&1
    #chrt -o -p $PRIOIRQ17 $PIDIRQ17 >/dev/null 2>&1
    #chrt -o -p $PRIOIRQ123 $PIDIRQ123 >/dev/null 2>&1
    chrt -o -p $PRIOIRQ7 $PIDIRQ7 >/dev/null 2>&1
    #chrt -o -p $PRIOIRQ102 $PIDIRQ102 >/dev/null 2>&1
    chrt -o -p $PRIOIRQ8 $PIDIRQ8 >/dev/null 2>&1
    chrt -o -p $PRIOIRQ11 $PIDIRQ11 >/dev/null 2>&1
    chrt -o -p $PRIOIRQ12 $PIDIRQ12 >/dev/null 2>&1
    chrt -o -p $PRIOIRQ25 $PIDIRQ25 >/dev/null 2>&1
    chrt -o -p $PRIOIRQ45 $PIDIRQ45 >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p 99 154 >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p 99 155 >/dev/null 2>&1
    }



    Da må du åpne tt-fila for editering, slette det som er fra og med PIDJIVEALSA=`pidof jive_alsa` #def: 45 til og med } og erstatte med det over her.

    Jeg tok en kopi av tt-fila i original utgave for å kunne rulle tilbake om ønskelig.

    Peis på!!
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.402
    Prøvde mods med å erstatte i usr/bin/tt fila

    Det ble dessverre ikke bra i mitt oppsett. Roen forsvant og det kom en hardhet i diskanten. Opplevde også enkelte tilfeller av hakking i lyden. Resatte tilbake til TT 3.0 uten å prøve å stille på ting. Jeg er egentlig utrolig fornøyd med TT 3.0. Fantatisk lyd fra en så billig spiller.

    Jeg tror jeg avventer til TT 4.0 kommer.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.069
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Oj, Hedde, det er nesten det motsatte av hva jeg opplevde. :-X
    Skal prøve å gå tilbake til TT 3.0 jeg også for å høre hva som skjer.
    Synes faktisk det kanskje ble litt for "bakpå" med dette priogreiene til SBGK inne...

    Hadde du satt PRIOIRQ47 til 41 i TT 3.0?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.402
    Jeg bruker PRIOIRQ47=41 i TT 3.0
    Men, endring fra 40 til 41 er bare en nyanse i lyden. Begge innstillinger er gode i TT 3.0.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn