SB Touch – parameter endring for S/PDIF

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ikke gal pris det da!

    Leser litt på squeezeforumet om denne s/pdif mod-en.
    For meg som er helt blank på PCgreier så høres det så rart ut at jo mer du prioriterer s/pdif strømmen, jo harskere låter det?
    Ser ut som det har noe å gjøre med kombinasjonen jive_alsa?

    Noen mener også at det blir mindre bass jo høyere tall på s/pdif, og noen mener det er et smalt område i diskanten som boostes?

    Uansett veldig spennende og veldig mystisk for meg ;D
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.232
    Antall liker
    4.854
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har bestilt en slik linjær PSU som dette, fra Channel Islands Audio. Fordi min originale har tatt kvelden, og fordi jeg mistenker at det er ersatz-veggvorten fra Clas Olsson som på ett eller annet vis introduserer noen subtile, lydmessige uhumskheter som ikke var der tidligere.

     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Her er en liten sidekommentar i denne debatten...

    Jeg bruker en Squeezebox classic, som har både Coax og Toslink SP/DIF ut. Denne er plugget inn i en RME Fireface UC, som igjen er koblet til en DAD AX24 DAC. Jeg bruker Toslink til vanlig, mest fordi kabelen er tynnere. Siden jeg kan switche mellom Coax og Toslink som kilde på RME'en mens jeg sitter i lytteposisjon, så tenkte jeg å teste ut om det var noen forskjell her. En ordentlig A-B test altså, uten opphold mellom A og B. For å gjøre det enda enklere for meg selv valgte jeg en godt brukt kabel med slitte kontakter, attpåtil en 10 meter lang Clas Ohlson "lakris", som har elektriske parametre som er ganske så uegnet for digital overføring. Det burde være lett match, men den gang ei. Det er faktisk ingen lydmessig forskjell hos meg på Toslink og Coax. Hvis noen vil komme på en testlytt er det bare å si fra.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    RoDa skrev:
    [...]
    Men å bruke denne toolboksen for å slå av analoge utganger og sette volumet permanent til 100%, det frister litt...
    [...]
    Valget "Volume fixed at 100 %" er nå et standardvalg på Squeezebox Touch med Logitechs standardprogramvare og har vært det en god stund, i hvert fall med v. 7.6.x. Jeg husker dog ikke når det kom. Jeg oppdaget det plutselig tidligere i år(?) etter tidligere å ha savnet det. Andre Squeezeboxer har hatt det meget lenge.

    Jeg tror man finner det under Settings -> Audio -> Volume eller noe lignende, men jeg har ingen Squeezebox Touch å sjekke med i skrivende stund.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    På moderforumet har "lintweaker" lagt ut script som han bruker i sin rcs fil:

    Sitat:
    This is how my rcS file look now (only the last bits):

    === start ===

    # Start Samba
    # JK: Do not start samba
    #if [ -x /etc/init.d/samba ]; then
    # /etc/init.d/samba start &
    #fi

    # Start squeezeplay
    /etc/init.d/squeezeplay start

    # JK: Set audio thread priorities
    # Get IRQ for RTC
    tmp=`cat /proc/interrupts |grep "mxc_rtc"|cut -f2 -d" "|cut -f1 -d":"`
    # Get proc # for RTC
    rtc=`ps -e|grep IRQ-$tmp|cut -f3 -d" "`
    # Get IRQ of SPDIF I/F
    tmp=`cat /proc/interrupts |grep "spdif"|cut -f2 -d" "|cut -f1 -d":"`
    # Get proc # for SPDIF
    spdif=`ps -e|grep IRQ-$tmp|cut -f3 -d" "`

    # Get proces number for audio threads
    aud1=`ps -e|grep "sirq-hrtimer/0"|cut -f4 -d" "`
    aud2=`ps -e|grep "sirq-timer/0"|cut -f5 -d" "`

    # Set new priorities
    chrt -f -p 93 $aud1 > /dev/null
    chrt -f -p 91 $aud2 > /dev/null
    chrt -f -p 59 $spdif > /dev/null
    chrt -f -p 87 $rtc > /dev/null

    # check the new priorities with:
    # ps -eLo pid,cls,rtprio,pri,nice,cmd | grep -i "irq"

    sleep 10

    # Set jive_alsa prios
    jalsa1=`ps -eo pid,args|grep "jive_alsa -d default"|head -1|cut -f3 -d" "`
    chrt -f -p 55 $jalsa1 > /dev/null

    # sound effects only
    jasla2=`ps -eo pid,args|grep "jive_alsa -d plughw"|head -1|cut -f3 -d" "`

    ===== end ====



    Endret litt på SPDIF verdien (fra 59 til 51) og testet det på min Touch og det fungerer utmerket.
    :)

    Men HVORFOR det fungerer, (som også trådstarter Baard spør om) har jeg ingen forklaring på. Noen tekniske her inne som har noen teorier rundt dette?
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    1
    Ref. kabelfobi Liotheles :)

    I går koplet jeg opp en AirPort Express for å se hvordan den funket som en forlengelse av det trådløsenettet. Nå er SB Touch kablet med 1m ethernettstump til AE som står like bak stereoanlegget og som kommuniserer trådløst til en D-link router.

    "Modification WLAN er fremdeles enabled" dette er da en grei workaround for å få til en kablet SB Touch men ved å bruke wireless som bærer.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Baard skrev:
    Ref. kabelfobi Liotheles :)

    I går koplet jeg opp en AirPort Express for å se hvordan den funket som en forlengelse av det trådløsenettet. Nå er SB Touch kablet med 1m ethernettstump til AE som står like bak stereoanlegget og som kommuniserer trådløst til en D-link router.

    "Modification WLAN er fremdeles enabled" dette er da en grei workaround for å få til en kablet SB Touch men ved å bruke wireless som bærer.
    Det var en smart variant, Baard :)
    Skal først teste med en lang kabel for å avdekke om jeg hører forskjell her.

    Klarer du å høre forskjell på tråd og trådløst med den AE-løsningen Baard? Er det klart bedre med tråd selv om du muligens introduserer en "støykilde" like ved anlegget? Eller?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    coolbiz skrev:
    Jeg har bestilt en slik linjær PSU som dette, fra Channel Islands Audio. Fordi min originale har tatt kvelden, og fordi jeg mistenker at det er ersatz-veggvorten fra Clas Olsson som på ett eller annet vis introduserer noen subtile, lydmessige uhumskheter som ikke var der tidligere.

    Fått den og funker det?
    Lurer på en sånn i julegave til far 8)
    Gjerne ca fraktkostnader hvis du husker det også :)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Enig RoDa, det er noe rart når man ikke kan måle NOE differanse. Skulle jo ikke tro at det kunne være noe forskjell da, men jeg synes jammen likevel noe endrer seg i gjengivelsen. Mulig det bare er placebo og at jeg ikke ville klart å høre det samme i en blindtest, men sålenge det er gratis og jeg FØLER at det gir en gevinst så er det jo bare morro ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Enig Liotheles!
    Gratis og reversibelt om man ikke liker det.
    Om man hører forskjell da - og det er kun innbilning - så er det i alle fall ikke dyrkjøpt innbilning 8)
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    1
    Kan jeg få si noe ;)
    Dette er plausible forklaringer fra JohnSwenson over hva som skjer når man tuner prosesser og prioriteringer. Merk dette er observasjoner fra TT 1.0 - og nå er vi snart ved TT 3.0

    The mods in question are all about turning things off or down that are not essential for the actual playback of music. The fewer stuff running on the computer the less the processor has to work and the fewer memory accesses there are. This DOES decrease the noise on supply and ground plane. The Touch already has pretty low noise, which is one of the reasons it does sound so good, BUT its NOT zero. I can measure noise on the supply and ground plane and this noise does change with what is going on software wise.

    I don't have good enough test equipment to determine EXACTLY the mechanism how each change in software actually affects the outputs, but its good enough to see that there are actual electrical changes in the box that have the possibility of affecting the outputs.

    They are not large changes it is true. But then audiophiledom is all about getting the last little nth of improvement. Thats what these sorts of changes do, they are all about getting the best out of the equipment that you can get.

    Its definitely not for everybody. You do give up functionality in order to achieve that slight improvement. The changes are reversible so if you don't like them or you don't think the improvement is worth what you give up, you don't have to use it.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    JohnSwenson skriver om "affects the outputs". Er dette analog eller digital ut?

    Squeezebox Touch er som tidligere nevnt, en liten datamaskin som kjører en liten Linux og en liten Squeezebox Server. Den benytter en ARM-prosessor, og har ganske lite internminne. Dette er vanlig for slik innebygd bruk. En slik strupet maskinvareplattform er selvsagt mer følsom for belastning av forskjellige slag. Det er derfor mulig at den har mer nytte av og er mer responsiv overfor fintuning enn det en ny, godt spesifisert PC eller Apple Macintosh vil være.

    På den annen side er det jo som John Atkinson, JohnSwenson og Asbjørn sier:
    Squeezebox Touch måler og lyder meget godt (rett ut av esken).
     

    muzak

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    503
    Antall liker
    16
    Er det flere som har testet 3.0? Implementerte det her i forrige uke uten å ha noen som helst forhåpninger og hadde ikke lest en tøddel om 3.0 på forhånd (ble bare tipset om at det var en ny versjon ute). Men må innrømme at det er merkbar forskjell. I mitt anlegg til det bedre. Klarere, naturlig og veldig avslappende å høre på. Jeg har egen regulert linær strømforsyning og bypass av kondensatorene på analogutgangen. I mine ører, låter det bedre enn via Twisted Pear Opus dac'en.
    Billig å teste iallefall :)

    Mvh
    Bjørn
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.703
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Liotheles skrev:
    Endret litt på SPDIF verdien (fra 59 til 51) og testet det på min Touch og det fungerer utmerket.
    :)

    Men HVORFOR det fungerer, (som også trådstarter Baard spør om) har jeg ingen forklaring på. Noen tekniske her inne som har noen teorier rundt dette?
    SB Touch kjører realtime linux, og her har man mulighet til å sette forskjellig prioritet på prosessene, men aller viktigst hardware "irq-ene". Personlig ville jeg kjørt høyere prioritet på S/Pdif men det er mulig hardwaren til SB touch setter begrensningen her. Det handler om å gi mest mulig prioritet til de prosessene/hardware som utgjør de mest kritiske delene av lydavspillingen. En prioritet på -51 er kun -1 under (d.v.s et hakk høyere) standard prioritet på hardware.
    Samme fremgangsmåter brukes i Linux generelt ved oppsetning av en audiofil musikkserver/avspiller.
     

    muzak

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    503
    Antall liker
    16
    CDWMcInSpots skrev:
    ^
    Betyr dette at du benytter Squeezebox Touch's egen analogutgang (og ikke digitalutgang til ekstern DAK)?
    Har stort sett benyttet ekstern dac frem til nå. Men nå bruker jeg analogutgangen direkte. Ikke dårlig den. Men det er ikke noe som er permanent :) Men har ikke umiddelbart noen problemer med å bruke analogutgangen slik den spiller nå.

    Mvh
    Bjørn
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Man skrev:
    Liotheles skrev:
    Endret litt på SPDIF verdien (fra 59 til 51) og testet det på min Touch og det fungerer utmerket.
    :)

    Men HVORFOR det fungerer, (som også trådstarter Baard spør om) har jeg ingen forklaring på. Noen tekniske her inne som har noen teorier rundt dette?
    SB Touch kjører realtime linux, og her har man mulighet til å sette forskjellig prioritet på prosessene, men aller viktigst hardware "irq-ene". Personlig ville jeg kjørt høyere prioritet på S/Pdif men det er mulig hardwaren til SB touch setter begrensningen her. Det handler om å gi mest mulig prioritet til de prosessene/hardware som utgjør de mest kritiske delene av lydavspillingen. En prioritet på -51 er kun -1 under (d.v.s et hakk høyere) standard prioritet på hardware.
    Samme fremgangsmåter brukes i Linux generelt ved oppsetning av en audiofil musikkserver/avspiller.
    Takk for oppklaring, Man.
    TT 3.0 ser ut til å sette spdif prio til 40. Er det ikke 40 som er default prio og ikke 50 som du indikerer? Litt rart at den er satt så lavt?
    Er vel på tide å leke seg litt med settinger på TT 3.0 også, men har ingen hast for jeg synes det låter fordømt bra med settingene slik Klaus har satt dem default.

    Har heller ikke testet tt -k og tt -v settingene (hhv "kill demons" og "vol lock") så muligens er det enda mer godlyd å hente fra denne utrolige 2000,- kroners dingsen :D
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.703
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Nei, det er 50 som er standard for real time-prosesser.

    Man kan sette prioritet fra 0 til 99. 99 er det høyeste.

    Vanlige prioriteringer, "timeslice", går fra -20 til 19 hvor 0 er standard. Real time prosesser har prioritet over timeslices.

    Det er ingen grunn til å tro at Linux på SB Touch er annerledes. (Jeg har en liggende en Touch et sted, men kan ikke sjekke det akkurat nå)

    Hvorfor Klaus har satt S/Pdif til 40 vet jeg ikke. Men det er ikke slik at høyere er nødvendigvis bedre alltid. Kanskje det er en annen kritisk komponent som har mer betydning som er satt høyere istedet. Ta en kikk i scriptet.

    På min egen Linux-boks kan jeg tune lyden ganske hørbart med ulike prioriteringer, selv om jeg bruker en asynkron USB Dac. Det er egentlig drøyt.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Holder fortsatt på å bygge opp mot til dette.
    Har fått tilbud om hjelp så det er bænkers uansett, men litt av sjarmen er å lære seg dette selv.

    Må finne ut av hvordan SB skal få samme IP hele tida, visstnok.
    Dette er en liten bøyg, men sikkert mulig å løse fra routeren.

    Kommer heller ikke til å ta i bruk "all out" tweaks uansett.
    WLAN har jeg lyst å beholde. Alternativet er en bridge eller å klare å strekke kabel...

    Slå av skjermen og droppe remote er heller ikke såå aktuelt. (Får se når iPhone er her, kanskje da)
    Uansett interessant dette, til tross for alle de rare meldingene i tråden på slimdevices forumet.
    "Prøv en ny PSU på switchen din og hør hva som skjer" f.eks. :eek:

    Flere som tenker på eller som har prøvd TT 3.0?
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    1
    Hei

    Kort om mine erfaringer:
    TT2.0 + SPDIF mod. hadde større effekt enn en "halvblods" implementert TT3.0. Denne versjonen er tunet til å yte best med alle tweak i bruk.

    Bruker en squeezebox app for android som fjernkontroll. Touch er nå en "svart boks" og er stuet bort.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    RoDa skrev:
    Holder fortsatt på å bygge opp mot til dette.
    Har fått tilbud om hjelp så det er bænkers uansett, men litt av sjarmen er å lære seg dette selv.

    Må finne ut av hvordan SB skal få samme IP hele tida, visstnok.
    Dette er en liten bøyg, men sikkert mulig å løse fra routeren.

    Kommer heller ikke til å ta i bruk "all out" tweaks uansett.
    WLAN har jeg lyst å beholde. Alternativet er en bridge eller å klare å strekke kabel...

    Slå av skjermen og droppe remote er heller ikke såå aktuelt. (Får se når iPhone er her, kanskje da)
    Uansett interessant dette, til tross for alle de rare meldingene i tråden på slimdevices forumet.
    "Prøv en ny PSU på switchen din og hør hva som skjer" f.eks. :eek:

    Flere som tenker på eller som har prøvd TT 3.0?
    Kjøper gjerne "motet og lærdommen/hjelpen din" for en "billig" penge når du er igjennom hos deg jeg RoDa ;D ;D
    Det med skråskrift er nok ikke aktuellt hos meg ;)

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Baard skrev:
    Hei

    Kort om mine erfaringer:
    TT2.0 + SPDIF mod. hadde større effekt enn en "halvblods" implementert TT3.0. Denne versjonen er tunet til å yte best med alle tweak i bruk.

    Bruker en squeezebox app for android som fjernkontroll. Touch er nå en "svart boks" og er stuet bort.
    Hei

    Takk for input.
    Du kjører altså "all out" TT 3.0 nå? Har både iPhone og iPad på innkommende så jeg trenger nok ikke remote eller skjerm egentlig...
    Men så er det jo fint å se på coveret der Touchen står på benken. :)

    Kan du si noe om hvordan lyden endret seg? Jeg ser noen mener det kan låte litt lyst og skjærende med TT3.0 og noen mener de må til med å flytte høyttalere og endre på delefrekvens på subwoofer for å komme i mål etter å ha innstallert?
    Noen kjører 80 på s/pdif og andre er på 1.

    Er det enkelt å flikke av og på alle tweaks for å sjekke original kontra TT3.0?
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Kan du si noe om hvordan lyden endret seg? Jeg ser noen mener det kan låte litt lyst og skjærende med TT3.0 og noen mener de må til med å flytte høyttalere og endre på delefrekvens på subwoofer for å komme i mål etter å ha innstallert?
    Noen kjører 80 på s/pdif og andre er på 1.

    Er det enkelt å flikke av og på alle tweaks for å sjekke original kontra TT3.0?
    Kjære Roda
    Nelson Pass sluttet på et tidspunkt å beskrive lyden av sine DIY konstruksjoner og oppsummerte bare med at dette er bra og kan anbefales. Jeg gjør det samme - this is good shit!

    Prøv! Det er enkelt, tar kort tid og er reversibelt. Kjør en test. Rull ut 15-20m ethernettkabel over dørstokker opp og ned trapper og korridorer (hva vet jeg) og implementer TT3.0 i fullskala.

    Og ja – det er enkelt å skru av og på de ulike TT3.0 tweaks. Eneste jeg anbefaler deg gjøre er å gå inn på hjemmerouteren og gi Touch DHCP reservasjon/prioritet.

    Lykke til!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    OK 8)

    Jeg peiser på og så tror jeg at jeg har et telefonnummer om det går i dass ;D ;)
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    1
    Ikke sant - peis på!
    Ring hvis du kjører deg fast
    :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Trinn 1, reservere IP.
    Kan det være at det var så enkelt?
    Logget meg på routeren, inn på LAN - Client list og så hake på "reserve" og apply?




    EDIT: ..og vil alltid SB Touch få denne IPen, selv kablet?
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Så var det ny Logitech Media Server på NAS og nytt søk i musikkbiblioteket på gang.
    Tygger fortsatt litt på om jeg skal bruke WLAN versjonen av TT 3.0 eller gå igang med kabling eller bridge.... poff de valgene...
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Trinn 1, reservere IP.
    Kan det være at det var så enkelt?
    Logget meg på routeren, inn på LAN - Client list og så hake på "reserve" og apply?




    EDIT: ..og vil alltid SB Touch få denne IPen, selv kablet?
    Ja - slik virker det her i huset!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kult, takker.
    Venter mens ny versjon av Logitech Media Server oppdaterer biblioteket ....

    Så må jeg vel oppdatere Touch også.
    Har jeg forstått rett at jeg ikke behøver å resette den før jeg går igang?
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Så var det ny Logitech Media Server på NAS og nytt søk i musikkbiblioteket på gang.
    Tygger fortsatt litt på om jeg skal bruke WLAN versjonen av TT 3.0 eller gå igang med kabling eller bridge.... poff de valgene...
    Slutt nå med denne tørr-jokkingen. Rull ut kabelen, eller sekundært en bridge løsning. Selv hadde jeg en Apple AirPort Express liggende å slenge så det ble denne i en bridge løsning.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Kult, takker.
    Venter mens ny versjon av Logitech Media Server oppdaterer biblioteket ....

    Så må jeg vel oppdatere Touch også.
    Har jeg forstått rett at jeg ikke behøver å resette den før jeg går igang?
    Riktig, etter at du har oppdatert Touch så er det ikke behvo for ytterlige resetting.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Baard skrev:
    RoDa skrev:
    Så var det ny Logitech Media Server på NAS og nytt søk i musikkbiblioteket på gang.
    Tygger fortsatt litt på om jeg skal bruke WLAN versjonen av TT 3.0 eller gå igang med kabling eller bridge.... poff de valgene...
    Slutt nå med denne tørr-jokkingen. Rull ut kabelen, eller sekundært en bridge løsning. Selv hadde jeg en Apple AirPort Express liggende å slenge så det ble denne i en bridge løsning.

    ;D ;D ;D ;D

    Har en ferdig konfigurert bridge som jeg bruker på blueray og canal digital tuner.
    Er det noe hæssel med hvordan den er satt opp?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Da er bridge satt opp, tørrjokking ferdig.
    Hvordan endrer jeg SBen fra å være trådløs til å være kablet?
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    1
    I oppsettet på Touch velger du Ethernett.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Utført.
    Er nå kablet, tror jeg i alle fall.
    Har også siste versjon software på SBen.

    Da går jeg igang med innstillinger på LMS og Touch etter Klaus sine anbefalinger.

    Er usikker på om min Readynas er så glad i å dekode FLAC på serveren...
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    1
    Virker som du er godt i gang Roda -du kan jo skulle litt på denne hvis det trengs.

     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takker, Baard, will do.

    Angående settings for ytelse

    Dette er anbefalt:



    Men med min Readynas Ultra4 så vet jeg ikke om jeg tør går lengre enn dette?


    Comments, please
     

    Vedlegg

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    1
    Vanskelig si, du må nesten prøve ytelsen på din NAS. Bruker Netgear Pro, og på den virker dette greit.
    Men hva har du av RAM?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn