SB Touch – parameter endring for S/PDIF

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    pahf skrev:
    Kjøpte en brukt Touch med oppgradet psu og TT installert, men valgte og resette Touchen for å se om jeg hørte forandringer. Vel...

    Sitter her og gaper og ler litt for meg selv, hvem skulle tro at linux og musikk skulle utgjøre så store forskjeller? Morro!
    Linux og musikk utgjør forskjell i forhold til hva?
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Dårlig forklart, at en så enkel operasjon som å logge seg inn i Touchen sitt linux system, og ved hjelp av et lite program øke lydkvaliteten såpass ved hjelp av enkle kommandoer.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.670
    Antall liker
    3.367
    Er det noen som er oppdatert på stova rundt ny Touch toolbox 4.

    Nå er jo jeg i kategorien, fornøyd bruker av TT 3.0. Men siden jeg opplevde både TT 2.0 og TT 3.0 som oppgradering fra standard Touch så er det jo lov å håpe på mere av samme sort.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hvordan resetter man boxen til å være som out of the box? savner volumkontrollern :). Og trenger ikke TT egentlig.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Resetting av Touch gjøres ved å trykke lenge nok på den mikroskopisk lille knappen rett over strømforsyningstilkoblingen. Jeg husker ikke akkurat hvor lenge - men det er jo bare å prøve inntil det virker.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hmm.. volumkontrollen er like fordømt deaktivert etter fabrikk innstillinger...
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Resettingsknapp for/og rebooting

    Hvordan resetter man boxen til å være som out of the box? savner volumkontrollern :). Og trenger ikke TT egentlig.
    Resetting av Touch gjøres ved å trykke lenge nok på den mikroskopisk lille knappen rett over strømforsyningstilkoblingen. Jeg husker ikke akkurat hvor lenge - men det er jo bare å prøve inntil det virker.
    Det er vel minimum 5 sekunder(?)

    Dette er vel dog mer snakk om reboot enn resetting av innstillingene hvis jeg ikke husker helt galt.

    Dog er min erfaring med denne rebootingen noe så där. Hvis det har oppstått en del rot, har denne ikke nødvendigvis gjort jobben. Det har virket langt bedre å kutte strømmen.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hvordan resetter man boxen til å være som out of the box? savner volumkontrollern :). Og trenger ikke TT egentlig.
    Resetting av Touch gjøres ved å trykke lenge nok på den mikroskopisk lille knappen rett over strømforsyningstilkoblingen. Jeg husker ikke akkurat hvor lenge - men det er jo bare å prøve inntil det virker.
    Det er vel minimum 5 sekunder(?)

    Dette er vel dog mer snakk om reboot enn resetting av innstillingene hvis jeg ikke husker helt galt.

    Dog er min erfaring med denne rebootingen noe så där. Hvis det har oppstått en del rot, har denne ikke nødvendigvis gjort jobben. Det har virket langt bedre å kutte strømmen.
    Hva skulle man gjort uten Google: Resetting Squeezebox Touch to factory defaults:

    Resetting Squeezebox Touch to factory defaults - Logitech FAQ
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det kan virke som om jeg ikke følger med helt, ja - men på HFS3 får man ikke noe varsel om at det er kommet nye innlegg i mellomtiden - slik man fikk på HFS2. Ditt innlegg nr. 289 kom mens jeg satt og skrev svar på nr. 288.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Manglende varsling om nye innlegg mens man skriver

    Det kan virke som om jeg ikke følger med helt, ja - men på HFS3 får man ikke noe varsel om at det er kommet nye innlegg i mellomtiden - slik man fikk på HFS2. Ditt innlegg nr. 289 kom mens jeg satt og skrev svar på nr. 288.
    Mente du ditt innlegg #291? Innlegg #288 var jo mitt.

    Ja, jeg savner også tidvis det varselet om at tråden har fått nye innlegg mens jeg skriver på et innlegg. Noen ganger sjekker jeg manuelt i et annet vindu før jeg trykker på "Legg inn Svar".

    Jeg har meldt dette i feilmeldingstråden, men tror ikke noe har skjedd. Jeg kan gjøre det på nytt.

    Det var forøvrig ikke meningen å "hakke".
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Har lese tråden med stor interesse, og har installert TT3.0 og gjort endringane han Klaus anbefalar. Høyres ikkje gale ut, men eg er av dei som må lytte lenge og late inntrykka sige inn litt, så ingen konklusjon førebels. Det eg lurar litt på er korleis ein endrar prioriteten på irq47. Korleis finn ein dokumentet på touch? Eller endrar ein dokumentet og legg det inn på nytt på touch?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Sist redigert:

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Ha ha. Ja eg merka jo at tvilen kom sigande utover i tråden. Heit standard innstillingar altså. Kva med enhanced digital output?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Triode's EDO er i bruk hos meg iallefall. Mest fordi den gjør Touch istand til å spille av 24/192 filer.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har nå hatt TT installert i snart ett år, hadde ikke Touchen i hus mange dager før jeg hoppet på TT bølgen.
    Tok i utgangspunktet det for god fisk at det var lydforbedrende som man så ofte gjør.
    Etter flyttingen har jeg sittet og hatt noen småirritasjoner i lydbildet, litt flatere enn hva jeg skulle ønske, litt tammere i bassen og av og til fikk jeg en fornemmelse over at noen har hatt usynlig tørkepapir over xstat panelene.

    Tilfeldigheter gjorde at en liten, men ikke direkte ukjent fugl her på berget tipset meg om å prøve å resette Touchen til den orginale firmwaren for å se om hva jeg foretrakk. Det er jo ikke verre enn å installere TT hvis det viser seg at det faktisk er den som er best.

    Så i formiddag gikk jeg til verks, første hørte jeg igjennom 2 veldig kjente album med TT, tok en reset og hørte igjennom de samme 2 albummene.




    Vips.... Der ble disse små, relativt ubetydelige irritasjonene borte, lyden var ikke så flat, sløret var borte og det er mer, ikke betydelig, men dog mer trykk i bassen igjen.

    Kanskje er det orginale det beste likevel?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn