Sansui

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.856
    Antall liker
    50.914
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.856
    Antall liker
    50.914
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Vis vedlegget 496887
    Er dette en bra forsterker? Koster 3000 men er 36 år gammel.
    Det er en god forsterker men AU-D11 II er den beste av de. Jeg hadde D9 for noen få år siden og den låter bra. 3000kr er nok en grei pris om den er strøken. Jeg solgte min for 2500kr om jeg ikke husker feil???.

    O
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Vis vedlegget 496904
    Jeg har en ganske så strøken 911dg her nå som låter veldi bra.

    O
    Prøv å kjør Digital Direct Power Amp via optisk eller coax inngang om du ikke allerede gjør det.
    Da kjøres signalet rett til effektforsterkeren som er full ( alhpa X ) balansert.
    Den har en innebygget MASH DA konverter koblet rett på effektforsterkeren. MASH konverteren kan arbeide direkte med og velger automatisk 32/44/48 kHz signaler avhengig av hva en forer den med.

    Om mulig kutt ut alle mulige ledd i signalveien mellom lydkilde og digitalinngangen.


    EDIT: På baksiden har den en velger for forskjellige høyttalerimpedanser alt tilkobling av flere sett høyttalere samtidig på baksiden.
    Riktig innstilling kan gi "boost" avhengig av lytteformål og musikkpref.
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.856
    Antall liker
    50.914
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Nå står den ubrukt da jeg bruker Accuphase E408 med PS Audio Direcstream dac. Jeg har testet direkte i dac,det låter bra det :)

    O
     

    Mori

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.12.2007
    Innlegg
    58
    Antall liker
    25
    Sted
    Nærbø
    Torget vurderinger
    12
    Da får jeg melde meg inn i klubben med en meget pen AU-X701.

    Jeg er meget imponert! Spiller mye bedre på mine Wharfedale Jade 3 en receiveren jeg brukte! (Yamaha A3010).
    Nå frister det med en matchende CD spiller faktisk. Er det den det er bilde av rett ovenfor som er å trakte etter ?
    Har dessverre begrenset med kunnskaper om CD spillere 🙂.

    971136D8-8391-4449-9718-3928FD7F2E8C.jpg
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Da får jeg melde meg inn i klubben med en meget pen AU-X701.

    Jeg er meget imponert! Spiller mye bedre på mine Wharfedale Jade 3 en receiveren jeg brukte! (Yamaha A3010).
    Nå frister det med en matchende CD spiller faktisk. Er det den det er bilde av rett ovenfor som er å trakte etter ?
    Har dessverre begrenset med kunnskaper om CD spillere ??????.

    Vis vedlegget 502032
    Slo meg på målstreken der, Frode. Tenkte å bruke den sammen med min Denon DCD2560, men ble akkurat for sein
     

    Mori

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.12.2007
    Innlegg
    58
    Antall liker
    25
    Sted
    Nærbø
    Torget vurderinger
    12
    Hehe. Sorry ??????.

    Er ofte sånn på Finn. Vi har vel alle opplevt det noen ganger.
    Jeg er fortsatt litt sjokka over hvor lett den parkerte receiveren. Nå spilles det musikk og atter musikk! Må nok skaffe en CD spiller og, rett og slett for å få frem den gamle stemningen med plate i spiller og booklet’n mellom fingrene ??????
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Da får jeg melde meg inn i klubben med en meget pen AU-X701.

    Jeg er meget imponert! Spiller mye bedre på mine Wharfedale Jade 3 en receiveren jeg brukte! (Yamaha A3010).
    Nå frister det med en matchende CD spiller faktisk. Er det den det er bilde av rett ovenfor som er å trakte etter ?
    Har dessverre begrenset med kunnskaper om CD spillere ������.

    Vis vedlegget 502032
    Spilleren det er bilde av over (den sorte) er Sansui CD-ð717DR- Sansui laget den for å vise oppkomlingene Accuphase hvem som var sjefene - noe de klarte ettertykkelig og den spiller - i følge sammenligninger nylig utført i Tyskland - fortsatt fletta av alle Accuphase sine CD spillere. Har man riktig kabling mellom CD spiller og forsterker låter denne totalt vinyl men med CD mediets dynamikk, detaljer og støyfrihet. Den har 2 stk 18 bits konvertere i D/A trinnet og er fullbalansert fra pickup til utganger.
    SANSUI compact disk-alpha 717DR

    De champagnefargede vist under er 917XR en spiller som legger lista enda høyere og som kun ble solgt i Japan i 100v utgaver.
    SANSUI compact disk-alpha 917XR

    Har begge disse og klarer ikke å høre forskjell på gjengivelsen selv om 917 har enda bedre data i enkelte rent akademiske måleområder.

    Både CD-ð917XR ogCD-ð717DR har justerbar signalstyrke ut noe som nok er nyttig om en skal matche de mot forsterkere fra andre produsenter enn Sansui.
     
    Sist redigert:

    Mori

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.12.2007
    Innlegg
    58
    Antall liker
    25
    Sted
    Nærbø
    Torget vurderinger
    12
    Takk for tilbakemeldingen. Nydelige spillere begge di to. Blir nok 717 som er mest aktuell. Får holde øynene åpne fremover :)
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    717DR er en Technics cd spiller eller retter sakt de har bygget den med gode deler fra Technics etter egen lest , trur nok jeg har en slik stående nedpakket et eller annet sted med tilhørende forsterker alpha 707 DR .
     
    Sist redigert:

    osann

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2017
    Innlegg
    44
    Antall liker
    48
    Da får jeg melde meg inn i klubben med en meget pen AU-X701.

    Jeg er meget imponert! Spiller mye bedre på mine Wharfedale Jade 3 en receiveren jeg brukte! (Yamaha A3010).
    Nå frister det med en matchende CD spiller faktisk. Er det den det er bilde av rett ovenfor som er å trakte etter ?
    Har dessverre begrenset med kunnskaper om CD spillere ??????.
    Ligger en CD-x701 på finn nå, ser ikke ut som det er mye etterspørsel på prisen han selger den for.
    Jeg er veldig fornøyd med min cd-x701 & au-x901. Annerledes forsterker en min AU9500 og AU-D11mk2.
    Vannvittig bra CD spiller.

    Liker Sansui!

    Viste ikke noe om Sansui inntil for noen år siden, og nettopp snubler over denne tråden! har hatt en del H/K utstyr tidligere, men annet lydbilde!
    Gleder meg !
     

    osann

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2017
    Innlegg
    44
    Antall liker
    48

    His du bygger deg et par slike med JBL LE-8 fulltone har du en eksakt kopi av Sansui sitt referanseanlegg som de designet alle nye forsterkere ut fra og som Sansui sine topp x-ingeniører fortsatt hevder spiller rundt hva det skal være av nye produkter. LE-8 er fortsatt å finne på eBay.
    denne: http://www.jblpro.com/pub/obsolete/le8t.pdf
    ? Eller 16ohm variant?

    Har lurt på en fostex fulltone, men dette kunne være interessant. Takker
     

    RichardT

    Medlem
    Ble medlem
    28.11.2010
    Innlegg
    9
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Sansui AU-X1

    Har akkurat kjøpt meg en AU-X1. Veldig billig, og med bange anelser om tilstanden.

    Ved oppkobling så oppfører den seg veldig rart. Jeg får lyd via Phono2 MM og høytalerutgang B. Betjening av JUMP knapp resulterer i skraping/smelling og veldig høy forvrengt lyd. Den skal jo eller normalt senke lyden 14db. Ellers er det meste dødt fra inngangene, også høytalerutgang A. Når jeg prøver å koble direkte inn på sluttsteg, virker ikke volumkontrollene, og lyden er konstant lav uansett stilling. Lett brum også.

    Så da er det hva en skal gjøre. Er det noen som har tips om personer eller lignende som kan en slik forsterker. Den er vel ikke av de enkleste å fikse, kanskje. Må enten få fiksa den, eller så selge til en som kan/har lyst til å få den i stand. Alt for god til å ikke skulle brukes når den først spiller.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.665
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Har akkurat kjøpt meg en AU-X1. Veldig billig, og med bange anelser om tilstanden.

    Ved oppkobling så oppfører den seg veldig rart. Jeg får lyd via Phono2 MM og høytalerutgang B. Betjening av JUMP knapp resulterer i skraping/smelling og veldig høy forvrengt lyd. Den skal jo eller normalt senke lyden 14db. Ellers er det meste dødt fra inngangene, også høytalerutgang A. Når jeg prøver å koble direkte inn på sluttsteg, virker ikke volumkontrollene, og lyden er konstant lav uansett stilling. Lett brum også.

    Så da er det hva en skal gjøre. Er det noen som har tips om personer eller lignende som kan en slik forsterker. Den er vel ikke av de enkleste å fikse, kanskje. Må enten få fiksa den, eller så selge til en som kan/har lyst til å få den i stand. Alt for god til å ikke skulle brukes når den først spiller.
    Det kommer litt an på hvor i verden du befinner deg...i Oslo er jo f.eks. Teletor et godt valg!
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.987
    Antall liker
    11.862
    Sted
    Hus
    Dalen Elektronikkservice på Skytta er også et godt valg :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.856
    Antall liker
    50.914
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Problemet med AU-X1 er at du ikke får deler til den,jeg har en som er defekt. Ene siden er kaputt :) fikk de siste delene Sansui partshop hadde til den men ikke nok til å få den i gang igjen:-[

    O
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.665
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Problemet med AU-X1 er at du ikke får deler til den,jeg har en som er defekt. Ene siden er kaputt :) fikk de siste delene Sansui partshop hadde til den men ikke nok til å få den i gang igjen:-[

    O
    Det er her sånne som Teletor kommer inn, han har relativt godt med deler du ikke lenger får tak i...så muligheten er til stede for rep. men han selger sannsynligvis ikke delene uten å utføre arbeidet (mannen skal visst tjene penger på det han gjør også) ;)
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Problemet med AU-X1 er at du ikke får deler til den,jeg har en som er defekt. Ene siden er kaputt :) fikk de siste delene Sansui partshop hadde til den men ikke nok til å få den i gang igjen:-[

    O
    Lenge siden jeg har plukket deler der inne så sikkert tynt i rekkene i dag , men mange av delene jeg har funnet har ikke hvert tilegnelige på model spesifikt søk .

    Funnet noe deler ved å søke på part nummer eller gjette seg litt til hvem andre modeller som kan ha brukt de samme deler , ligger mye bilder der inne av deler så sammenligne med den du har selv bør gi en pekepinn om tampen brenner :)

    Kanskje dere skulle klone begge AU-X1 så kanskje den nærmer seg 100% igjen
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.856
    Antall liker
    50.914
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Problemet med AU-X1 er at du ikke får deler til den,jeg har en som er defekt. Ene siden er kaputt :) fikk de siste delene Sansui partshop hadde til den men ikke nok til å få den i gang igjen:-[

    O
    Det er her sånne som Teletor kommer inn, han har relativt godt med deler du ikke lenger får tak i...så muligheten er til stede for rep. men han selger sannsynligvis ikke delene uten å utføre arbeidet (mannen skal visst tjene penger på det han gjør også) ;)
    Tror nok det blir fryyyyktelig dyrt og fixe den hos han.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.856
    Antall liker
    50.914
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Problemet med AU-X1 er at du ikke får deler til den,jeg har en som er defekt. Ene siden er kaputt :) fikk de siste delene Sansui partshop hadde til den men ikke nok til å få den i gang igjen:-[

    O
    Lenge siden jeg har plukket deler der inne så sikkert tynt i rekkene i dag , men mange av delene jeg har funnet har ikke hvert tilegnelige på model spesifikt søk .

    Funnet noe deler ved å søke på part nummer eller gjette seg litt til hvem andre modeller som kan ha brukt de samme deler , ligger mye bilder der inne av deler så sammenligne med den du har selv bør gi en pekepinn om tampen brenner :)

    Kanskje dere skulle klone begge AU-X1 så kanskje den nærmer seg 100% igjen
    Ja det er jo 1 muliget ;)

    O
     

    RichardT

    Medlem
    Ble medlem
    28.11.2010
    Innlegg
    9
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Det morsomme nå er at den har våknet til liv.

    I går tok den knekken på noen jallahøytalere, tok sikringen til kursen den stod på, spilte som nevnt kun på Phono 2 mm. Eller spraking, brum og smell.

    Skrudde den på i dag etter jobb og lot den stå på noen timer. Så nytt forsøk med sprengte høytalere. Plutselig lyd fra alle innganger. Ingen skurr i potmetre, og de glir akkurat slik jeg husket det fra den jeg hadde en gang. På med litt bedre høyttalere, og det spiller som bare det.

    Så her har det gått fra bomkjøp til kjempekjøp. :)
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Se å få tatt service / sjekk det er den verd , ikke hyggelig med grillfest i en notorisk X1
     

    osann

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2017
    Innlegg
    44
    Antall liker
    48
    Litt lite llv i tråden

    Ikke mine bilder, men dette frister...
    upload_2018-4-3_11-19-36.png


    Har nå en del forskjellige, men ikke startet med hele serier.
    AU-999,
    AU9500,
    QRX5500,
    AU-D11mk2,
    CA-2000 m/ BA-2000 og TU9900,
    AU alpha607dr,
    AU x901 m/CDX701 og TUx301

    Solgt AU-911DG, da jeg fant x901

    upload_2018-4-3_11-21-39.png

    Har solgt 1 par av 3 par Sansui Høytalere.
    Jeg kommer tilbake til dette ...

    Ønsker dere en trivelig søndag !
     

    osann

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2017
    Innlegg
    44
    Antall liker
    48
    Sansui AU-D11Mk2 +

    725.jpg

    Studer CD A725 på Au-D11 mk2 med SP X9000 funker bra !
     
    Sist redigert:

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.665
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får melde meg inn her også da jeg har blitt forført av et beist fra Sansui


    Sansui AU-G90X_1.jpg


    En skikkelig "bjørn med silkehansker"


    Sansui AU-G90X.jpg


    17 kg matchvekt, i dagens forsterkerland hvor de fleste integrerte forsterkere fint kan løftes på strak arm blir vel dette å regne som en tungvekter?


    Sansui(trafo).jpg


    Mesteparten av vekta tror jeg ligger her

    En kul forsterker med masse trøkk og forførerisk spillestil; Sansui AU-G90X
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.052
    Antall liker
    20.248
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Tillykke 211 med den fine forstærker....
    Af alle de AU og AU-X de lavede i det tidsrum, er AU-G90X den, som lyder allerbedst, i hvert fald i mit univers.
    Den må du aldrig skille dig af med. Den fortjener at blive passet rigtig godt på :cool:
     

    Steinkare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2004
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    363
    Torget vurderinger
    10
    Akkurat slik skal en integrert forsterker se ut! Den låter sikkert fantastisk også!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn