Vintage Sansui er vakkert! Hadde anledning til å kjøpe 9090 DB en for noen somrer siden, forelsket meg i designet rett og slett. Men tok til fornuft og kjøpe en mer praktisk og kraftigere sak til hovedanlegget. En vakker dag...
Vintage Sansui er vakkert! Hadde anledning til å kjøpe 9090 DB en for noen somrer siden, forelsket meg i designet rett og slett. Men tok til fornuft og kjøpe en mer praktisk og kraftigere sak til hovedanlegget. En vakker dag...
Sansui er flotte produkter,en AU 111 er noe og hige etterVintage Sansui er vakkert! Hadde anledning til å kjøpe 9090 DB en for noen somrer siden, forelsket meg i designet rett og slett. Men tok til fornuft og kjøpe en mer praktisk og kraftigere sak til hovedanlegget. En vakker dag...![]()
Det er en god forsterker men AU-D11 II er den beste av de. Jeg hadde D9 for noen få år siden og den låter bra. 3000kr er nok en grei pris om den er strøken. Jeg solgte min for 2500kr om jeg ikke husker feil???.Vis vedlegget 496887
Er dette en bra forsterker? Koster 3000 men er 36 år gammel.
Prøv å kjør Digital Direct Power Amp via optisk eller coax inngang om du ikke allerede gjør det.
Slo meg på målstreken der, Frode. Tenkte å bruke den sammen med min Denon DCD2560, men ble akkurat for seinDa får jeg melde meg inn i klubben med en meget pen AU-X701.
Jeg er meget imponert! Spiller mye bedre på mine Wharfedale Jade 3 en receiveren jeg brukte! (Yamaha A3010).
Nå frister det med en matchende CD spiller faktisk. Er det den det er bilde av rett ovenfor som er å trakte etter ?
Har dessverre begrenset med kunnskaper om CD spillere ??????.
Vis vedlegget 502032
Spilleren det er bilde av over (den sorte) er Sansui CD-ð717DR- Sansui laget den for å vise oppkomlingene Accuphase hvem som var sjefene - noe de klarte ettertykkelig og den spiller - i følge sammenligninger nylig utført i Tyskland - fortsatt fletta av alle Accuphase sine CD spillere. Har man riktig kabling mellom CD spiller og forsterker låter denne totalt vinyl men med CD mediets dynamikk, detaljer og støyfrihet. Den har 2 stk 18 bits konvertere i D/A trinnet og er fullbalansert fra pickup til utganger.Da får jeg melde meg inn i klubben med en meget pen AU-X701.
Jeg er meget imponert! Spiller mye bedre på mine Wharfedale Jade 3 en receiveren jeg brukte! (Yamaha A3010).
Nå frister det med en matchende CD spiller faktisk. Er det den det er bilde av rett ovenfor som er å trakte etter ?
Har dessverre begrenset med kunnskaper om CD spillere ������.
Vis vedlegget 502032
Ligger en CD-x701 på finn nå, ser ikke ut som det er mye etterspørsel på prisen han selger den for.Da får jeg melde meg inn i klubben med en meget pen AU-X701.
Har dessverre begrenset med kunnskaper om CD spillere ??????.
denne: http://www.jblpro.com/pub/obsolete/le8t.pdf
His du bygger deg et par slike med JBL LE-8 fulltone har du en eksakt kopi av Sansui sitt referanseanlegg som de designet alle nye forsterkere ut fra og som Sansui sine topp x-ingeniører fortsatt hevder spiller rundt hva det skal være av nye produkter. LE-8 er fortsatt å finne på eBay.
Det kommer litt an på hvor i verden du befinner deg...i Oslo er jo f.eks. Teletor et godt valg!Har akkurat kjøpt meg en AU-X1. Veldig billig, og med bange anelser om tilstanden.
Ved oppkobling så oppfører den seg veldig rart. Jeg får lyd via Phono2 MM og høytalerutgang B. Betjening av JUMP knapp resulterer i skraping/smelling og veldig høy forvrengt lyd. Den skal jo eller normalt senke lyden 14db. Ellers er det meste dødt fra inngangene, også høytalerutgang A. Når jeg prøver å koble direkte inn på sluttsteg, virker ikke volumkontrollene, og lyden er konstant lav uansett stilling. Lett brum også.
Så da er det hva en skal gjøre. Er det noen som har tips om personer eller lignende som kan en slik forsterker. Den er vel ikke av de enkleste å fikse, kanskje. Må enten få fiksa den, eller så selge til en som kan/har lyst til å få den i stand. Alt for god til å ikke skulle brukes når den først spiller.
Det er her sånne som Teletor kommer inn, han har relativt godt med deler du ikke lenger får tak i...så muligheten er til stede for rep. men han selger sannsynligvis ikke delene uten å utføre arbeidet (mannen skal visst tjene penger på det han gjør også)Problemet med AU-X1 er at du ikke får deler til den,jeg har en som er defekt. Ene siden er kaputtfikk de siste delene Sansui partshop hadde til den men ikke nok til å få den i gang igjen:-[
O
Lenge siden jeg har plukket deler der inne så sikkert tynt i rekkene i dag , men mange av delene jeg har funnet har ikke hvert tilegnelige på model spesifikt søk .Problemet med AU-X1 er at du ikke får deler til den,jeg har en som er defekt. Ene siden er kaputtfikk de siste delene Sansui partshop hadde til den men ikke nok til å få den i gang igjen:-[
O
Tror nok det blir fryyyyktelig dyrt og fixe den hos han.Det er her sånne som Teletor kommer inn, han har relativt godt med deler du ikke lenger får tak i...så muligheten er til stede for rep. men han selger sannsynligvis ikke delene uten å utføre arbeidet (mannen skal visst tjene penger på det han gjør også)Problemet med AU-X1 er at du ikke får deler til den,jeg har en som er defekt. Ene siden er kaputtfikk de siste delene Sansui partshop hadde til den men ikke nok til å få den i gang igjen:-[
O![]()
Ja det er jo 1 muligetLenge siden jeg har plukket deler der inne så sikkert tynt i rekkene i dag , men mange av delene jeg har funnet har ikke hvert tilegnelige på model spesifikt søk .Problemet med AU-X1 er at du ikke får deler til den,jeg har en som er defekt. Ene siden er kaputtfikk de siste delene Sansui partshop hadde til den men ikke nok til å få den i gang igjen:-[
O
Funnet noe deler ved å søke på part nummer eller gjette seg litt til hvem andre modeller som kan ha brukt de samme deler , ligger mye bilder der inne av deler så sammenligne med den du har selv bør gi en pekepinn om tampen brenner![]()
Kanskje dere skulle klone begge AU-X1 så kanskje den nærmer seg 100% igjen