SACD med god lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Det er noe i det der, ess-chipene får en del kritikk for å være litt kliniske i all sin detaljrikdom. Tror jeg leste noe om dette i en test av en av de siste oppospillerne (HifiWorld). Man kunne fått en rikere og varmere lyd ved å velge et annet filter, men man valgte å gå for det som gjorde det best ved målinger. Missed opportunity iflg bladet, man kunne lagt inn en valgfrihet, men det var ikke gjort.

    Det som frister mest ved en Marantz er akkurat den egenutviklede dacløsninga der alt omgjøres til dsd internt uten å bruke eksterne chiper. Marantzlyden frister. Når det gjelder streaming og harddiskmusikk er jeg uansett en gjøk, det skal ekstremt god bruksanvisning til før jeg fostår noe som helst, så den delen er uansett ikke viktig. Foreløpig hvertfall. Håper på tester av mk2 etterhvert da.
    Leste meg ganske mye opp på Dac'er før jeg gikk til innkjøp. AK4497eq er i "Velvet sound" serien til AKM. Og velvet sound er en ganske treffende benevnelse, Imo. Lyden fra Technics er fløyelsmyk og "kremaktig", helt uten korn, og med god fylde. Men samtidig veldig klar og ren med en sort støyfri bakgrunn. Spilleren gir meg en bemerkelsverdig innsikt i den eksakte kvaliteten til hver enkelt innspilling/mix/mastering.
    Et par eksempler:
    Revolver med The Beatles, den originale 1987 CD'n som er en AAD. Har spilt denne jevnt opp gjennom årene og fant den frem i går kveld. Nå låter den bedre enn noensinne; mer klanglig fylde, enda litt åpnere i lyden. Og de små digitale artefacts fra en middelmådig A/D konverter fra 1987 en nå langt mindre hørbart; Musikken oppstår på en sortere bakgrunn enn tidligere.

    Et tilfelle med motsatt fortegn: The Doors s/t album på DCC Gold CD fra 1992. Mastret av Steve Hoffman. Litt historie først: Hoffman fikk jo sparken som mastering engineer fra MCA Records: Etter det lagde han sitt eget mastering studio hjemme i privatboligen og begynte å mastre for DCC, gjerne med rør i signalkjeden.
    Jeg har tidligere holdt denne Doors Gold CD'en ganske høyt i kvalitet. Det var siste gangen den originale 2-spors mixen ble brukt før tapene gikk til evig fortapelse. Den er mastret med 2A3 rør i signalveien. Noen år siden sist jeg spilte denne. Nå hørte jeg den på en ny måte. Den har begrenset båndbredde, det er et tynt filter mellom musikken og lytter, lyden har et snev av "indre hardhet" men ikledd en litt lush/soft rørlyd. Det er opplevelser som dette som får meg til å smile fra øre til øre. Ikke rart at Hoffman skrev på forumet sitt at han ikke ville mastret en del av sine utgivelser på samme måte i dag som han gjorde den gang da. HiFi-anlegget han har i hjemmet i dag er langt mer oppløst og transparent.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Mener å ha lest at AKM har kommet i gang igjen med chip-produksjonen, noen som vet noe her? Uansett, skulle gjerne sett at Technics holdt seg til AKM ja. Espen, er det andre ting som er endret fra mk1 til mk2 som har betydning tror du?

    Ellers er jo en 'kremaktig' og 'søt' diskant det som kjennetegner gode sacd'er og gjorde at jeg falt for formatet i sin tid. Har stort sett bare sacd'er med klassisk musikk fra Bis, channel classics, Hyperion osv og der syns jeg det blir veldig bra lyd og merkbart bedre enn mye på cd. Dette skyldes nok sikkert at min gamle spiller - Marantz dv9600 - ikke har spesielt imponerende dacer, men drar fordel av den større informasjonsmengden å jobbe med på sacd-platene.
     
    Sist redigert:

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Har lest litt fra og til med japanske AKM. Først skulle dem vist bygge opp egen fabrikk igjen, men så har jeg lest at dem nå kun skal utvikle produkter og la tredjepart stå for produksjonen. Hva det blir til, det vet jeg ikke.

    MK2 har enda et hakk bedre strømforsyning med høyere switche hastighet. Bedre strømforsyning er alltid kun av det gode for lydkvaliteten. Hvor mye dette påvirker lydkvaliteten fra MI til M2, det er jo ikke godt å si.
    M2 har også en ny port på baksiden av spilleren, husker ikke om det var Hdmi eller noe annet.

    Technics konverter ikke DSD til Pcm noe sted i chippene, det er pure DSD. Selvfølgelig et pluss. Vær oppmerksom på dette hvis du går for annen spiller.
    Nettopp klassisk musikk og jazz er der high-rez har en klar force. Desto større fysiske besetninger (store orkestre) og større dynamikk, desto mere rom og atmosfære har musikken å puste i, sånn jeg hører det. CD kan låte litt "trangt" og med mindre overtonestruktur på instrumentene.

    Hvis du ikke har det veldig travelt, så vent litt og les tester av M2 utgaven. Vet at Lyd Og Bilde har ønsker om å få en spiller til test. Er det Lasse Svendsen som tester, så er det utgangspunktet for en temmelig habil test :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Sikker? En fyr på et utenlansk forum linket til type nummeret på transporten, den er fra Panasonic og blir kun brukt på denne Technics. Virker som moderfirmaet har vært leverandør.
    Ps! Ikke se på det sorte toppdekslet :)

    Panasonic har helt sikkert et eget delenummer for transporten. Skruhullene på toppdekselet er helt identiske både i utforming og plassering. Det samme er festebrakettene på undersiden av enheten. Det er svært få som lager drivverk for SACD i Japan.....


    tech.jpg
    dcd.jpg
     
    Sist redigert:

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Skal følge med på testene på mk2 utover vinteren ja. Lyttekroken er uansett ikke klar før utpå nyåret.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Panasonic har helt sikkert et eget delenummer for transporten. Skruhullene på toppdekselet er helt identiske både i utforming og plassering. Det samme er festebrakettene på undersiden av enheten. Det er svært få som lager drivverk for SACD i Japan.....


    Vis vedlegget 866870 Vis vedlegget 866872
    Det jeg har funnet ut er at laser/slede er fra det japanske firmaet Tohei Sangyo

    Mens selve transporten har dette part number:
    Panasonic TZTYH01AX8E Sacd loader

    Uansett, transporten virker tillitsvekkende i bruk.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Upcoming på SACD fra Mobile Fidelity

    Eagles - Hotel California (UDSACD 2233)
    Eagles - The Long Run (UDSACD 2234)

    Whitney Houston - Whitney (UDSACD 2255)

    Michael Jackson - Thriller (UDSACD 2251)

    Joni Mitchell - The Hissing of Summer Lawns (UDSACD 2265)
    Joni Mitchell - Ladies of the Canyon (UDSACD 2267)
    Joni Mitchell - Blue (UDSACD 2269)
    Joni Mitchell - For the Roses (UDSACD 2271)
    Joni Mitchell - Court and Spark (UDSACD 2273)
    Joni Mitchell - Hejira (UDSACD 2275)

    Paul Simon - There Goes Rhymin' Simon (UDSACD 2217)

    Van Halen - Van Halen (UDSACD 2243)
    Van Halen - II (UDSACD 2244)
    Van Halen - Woman and Children First (UDSACD 2245)
    Van Halen - Fair Warning (UDSACD 2246)
    Van Halen - Diver Down (UDSACD 2247)
    Van Halen - 1984 (UDSACD 2248)

    Warren Zevon - Excitable Boy (UDSACD 2241)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    @Espen R , hva med denne da?
    Har den i hylla. Den er faktisk temmelig bra, en 24/96 transfer fra Warner, samme digitalmaster som ble brukt på DVD Audio...den gang det var minikrig mellom SACD og DVD Audio. Den er svakt boosted i lyden, altså litt komprimering.
     

    Vedlegg

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.464
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Har den i hylla. Den er faktisk temmelig bra, en 24/96 transfer fra Warner, samme digitalmaster som ble brukt på DVD Audio...den gang det var minikrig mellom SACD og DVD Audio. Den er svakt boosted i lyden, altså litt komprimering.
    SACD'en kom vel lenge etter DVD-A'en? Jeg har den på DVD-A. en av de første jeg kjøpte. :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.963
    Ja, ble ikke de sluppet rundt 2010 - 3-4 stk sacd, tror det var Hotel California, Fleetwood Mac - Rumours, Foreigner - 4 og en til.

    Hotel California var også en av mine første dvd-a, kjøpt noen år tidligere.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Skal følge med på testene på mk2 utover vinteren ja. Lyttekroken er uansett ikke klar før utpå nyåret.
    Nå er produktbeskrivelse på M2-utgaven kommet på norsk fra Technics.

    Skjermbilde 2022-11-15 kl. 12.54.59.png

    Aktiv støyreduksjon med strøminnsprøytning.
    Den har jeg ikke hørt før! :D
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.519
    Antall liker
    1.029
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Man kan vel ta ut signalet digitalt fra platen så lenge det skjer over HDMI, men kanskje ikke for å lagre på harddisk? Jeg har en hel haug med SACDer med klassisk som det hadde vært innmari moro å få hørt 5.0 sporet på. Det er vel knapt noe poeng å lete opp spillere med analoge 7.1 utganger lenger, da frister det mer med en god AV-receiver og en spiller med HDMI. Antar DSD blir konvertert til PCM i receiveren for bearbeiding i romkorreksjonen om ønskelig. Tror ikke det spiller noen stor rolle om det ikke er DSD helt fram til Dacene.

    Igjen til dette med spillere; det er absolutt mulig å bruke en multispiller til flerkanals SACD-plater. Reavon har kommet med to spillere som tar SACD, 200- og 110-modellene. En slags Oppo-avleggere hvis jeg ikke tar feil. De er ikke spesielt billige, men heller ikke dyre hvis man tenker hifipriser. Har lest en del på utenlandske fora der det er blandede erfaringer. Kompliserte maskiner avhengige av regelmessige oppdateringer. Litt billig drivverk med mye plast. Men også gode erfaringer å finne også. Det er filmdelen av spillerne, med Bluray og UHD som gjør spillerne kompliserte og med bældigre fjernkontroller som ikke er spesielt attraktive. Hvorvidt det er suboptimalt for avspilling av SACD at det også skal spilles bluray vet jeg ikke. Det kan kanskje tenkes. VIdere er det jo fristende tenke at en slik spiller også er supergrei til vanlige CDer også. Teoretisk i mitt hode skulle det være like bra som andre drivverk, men i praksis melder mange om at multispillere ikke er spesielt gode CD-drivverk. Noen som har erfaringer her?

    Jeg tar meg i å ville riste litt i Marantz og Denon. Som et av få selskaper har de utviklet et nytt og veldig bra drivverk for CD og SACD nå nylig. Det sitter i tokanalsspillerne og får veldig bra skussmål i alle tester jeg har sett. Hvorfor da ikke utstyre disse spillerne med en HDMI for den som vill spille SACD i 5.0? Det hadde kostet lite og gjort spillerne særdeles attraktive også i multikanalsoppsett. Salget ville økt, det er jeg sikker på. Disse spillerne fremstår som mer velbygde og mer attraktive enn de fleste multispillere som prøver å kunne alt. En Marantz SACD30n med HDMI? Hadde kjøpt den tvert. Så kunne jeg heller hatt en grei ren Bluray i tilegg hvis jeg vil.

    Sony gjorde jo dette med sin 5400ES -spiller for noen år siden; Audiofile DACer for avspilling i to kanaler, HDMI for de med ønske om 5.0. Det var en god spiller som dessverre ikke ble fulgt opp av nye modeller. Det er kanskje et poeng å lete opp en slik spiller eller begynner de å bli slitne?

    Jeg har ikke kjøpt mye musikk de siste årene, det har vært dårlige tider for musikk av forskjellige grunner. Men det frister mer å begynne å kjøpe SACDer igjen enn å starte med vinyl (selv om jeg har en del plater stående).
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Van halen ... spesielt ...jeg er i alle fall vaksinert! mot flere Ted Nugent utgivelser :p

    Bakdel med SACD, er at du ikke kan ta ut signalet digitalt fra spilleren (Unntatt fra noen gamle playstation). Beste lyden av sølv plater, får jeg i DSD. Joe Bonamassa fra royal Albert Hall feks.. https://www.platekompaniet.no/blu-ray/joe-bonamassa-live-from-the-royal-albert-hall/
    Ser du også har en Oppo. Jeg har prøvd å ta ut PCM over spdif på min etter å ha lest at det skulle fungere, men det gjøre det ikke (på 103D). Derimot så fungerer det å ta ut PCM og LPCM fra SACD laget over hdmi (også DSD?). Har ikke dac eller receiver med hdmi inngang så jeg har "fusket" litt og tar ut PCM fra TV og optisk inn i dac. Ikke den mest elegante løsningen, men det virker.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.513
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ser du også har en Oppo. Jeg har prøvd å ta ut PCM over spdif på min etter å ha lest at det skulle fungere, men det gjøre det ikke (på 103D). Derimot så fungerer det å ta ut PCM og LPCM fra SACD laget over hdmi (også DSD?). Har ikke dac eller receiver med hdmi inngang så jeg har "fusket" litt og tar ut PCM fra TV og optisk inn i dac. Ikke den mest elegante løsningen, men det virker.
    Jeg er ikke helt oppdatert på DSD-fronten, men tidligere var den vel sånn at flere DACer kun kunne motta DSD via USB-inngang. Så kan jo hende Oppo’en sender ut på spdif men at DACen din ikke kan motta?

    Jeg har en Denon 1713UD som kan sende DSD ut via HDMI, men DACen min, NAD M51, støtter kun PCM inn selv om den har HDMI-innganger. Jeg kan dog velge at Denon’en skal konvertere DSD til PCM før det sendes ut, og da fungerer det knirkefritt.

    Så DSD fra SACD-plater er ikke det enkleste å behandle hvis man ikke er fornøyd med DACen i avspiller. Langt enklere med DSD-filer via streamer/pc til USB 🙂
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er ikke helt oppdatert på DSD-fronten, men tidligere var den vel sånn at flere DACer kun kunne motta DSD via USB-inngang. Så kan jo hende Oppo’en sender ut på spdif men at DACen din ikke kan motta?

    Jeg har en Denon 1713UD som kan sende DSD ut via HDMI, men DACen min, NAD M51, støtter kun PCM inn selv om den har HDMI-innganger. Jeg kan dog velge at Denon’en skal konvertere DSD til PCM før det sendes ut, og da fungerer det knirkefritt.

    Så DSD fra SACD-plater er ikke det enkleste å behandle hvis man ikke er fornøyd med DACen i avspiller. Langt enklere med DSD-filer via streamer/pc til USB 🙂
    Problemet var at den heller ikke sender PCM ut på spdf fra SACD laget, OK fra Blu Ray og CD laget. Liker ikke lyden på de DSD filene jeg har prøvd på mine dacer, konventerer til PCM fra roon. Er vel få rene dacer som støtter DSD over hdmi, flere surround forsterkere (lisensen koster).
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Tror jeg legger en ut lytteinntrykk på Technics SL-G700 her i denne tråden.

    Dette er en streamer/CD/SACD/MQA maskin. Den spiller Pcm opp til 32 bit 384KHz og 8xDSD, har doble AK4497eq D/A konvertere**, er solid bygget, drivmekanisme fra Panasonic, mulighet for å tilslutte ekstern hard disc på baksiden, samt USB på fronten. Batteridrift på klokka, avansert switch mode strømforsyning, 100% diskret analogdel.
    Dette er high tech fra Technics.

    Har spilt på den i et par uker...
    Her er en liten oppdatering på Technics SL-G700 Mk1.
    Har nå spilt på den i 5-6 måneder. Akkurat som med min Yamaha A-S3200 amp, så skjer det meste av innspilling inntil 200h, men det skjer også noe med lyden opptil 5-600 timer innspilling. Lyden får enda bedre "naturlig fyldighet" i mellomtone, musikken oppleves enda mer "delikat", ting som skjer langt bak i lydbildet blir tydeligere, separasjonen mellom vokaler i koring er tydeligere å skille, det er mer fart på transienter og ambience/rom blir enda tydeligere.

    Spilleren har i mine ører en eksepsjonell renhet i lyden. Og det er nok første gang jeg har brukt et så sterkt ord i beskrivelse av hermetisert lyd. Når Steve Guttenberg testet spilleren la han vekt på den svært gode gjengivelsen av SACD. Jeg vil snu på flisa og trekke frem lyden av de gamle gode CD'er. Når CD'ene er gode opplever jeg en lytteglede helt på linje med SACD'er når dem er gode. Og dette trodde jeg ikke jeg noen gang kom til å skrive. SACD'er har fortsatt noen områder hvor dem er bedre, men selve lyttegleden og det å lytte dypt inn i musikken på de gode gamle CD'er er fabelaktig via Technics. AKM 4497eq konverteren med THD+N på -116db og fløyelsaktig lyd er nok jokeren her, som jeg ser det.

    Hadde meg en durabelig middagshvil på soffan i går ettermiddag.:p Og ved midnatt var jeg lys våken. Jeg pløyet videre inn i CD hylla med gamle CD'er.
    "Fine norske sommerlåter 1 & 2" er sånn compilation fra Philips/Polygram med vekt på 70/80-tallet. Utgitt i 1993, A/D konverterne hadde da nådd et meget høyt nivå, og dette før den grusomme "loudness war" hadde nådd verden. Perfekt masteret fra originale masterbånd, glass mastering og press gjort i Danmark hos DanDisc som på den tiden hadde rykte for å produsere CD'er av ypperste kvalitet, alle musikk CD'er ble produsert for å møte den strengere CD-Rom standarden.
    Det låt tindrende åpent og rent og betydelig bedre enn sist jeg spilte disse CD'ene. Hadde en følelse av å "se" dypt inn i mastertapen på hvert enkelt spor. Helt magisk bra på musikalitet.

    Det eneste lille ankepunktet jeg klarer å finne lydmessig på denne spilleren er at den er litt høflig og forsiktig når det gjelder eksplosiv dynamikk. Microdynamikk fixer den med bravur.

    SL-G700Mk1 var i salg kun et par år pga brannen i fabrikken som produserer D/A konverteren. Jeg fikk kjøpt et av de siste eksemplarene. Kommer du over et eksemplar på brukten og du liker å snurre fysiske discer, så er denne en no-brainer, Imo. I tillegg har den streaming funksjoner, app-støtte, tilkobling for ekstern harddisk, USB i front, med mere.
    Nå er det SL-G700 M2 som gjelder ute i butikkene, men den har jeg ikke hørt. Sikkert bra den også.
     
    Sist redigert:

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Skjermbilde 2023-05-02 kl. 19.25.33.png

    Har mottatt kopi #1801.
    Mange rangerer Rhymin Simon som Paul Simons beste soloalbum, jeg er en av dem. Et fantastisk stemningsfullt album som er meget bra produsert og innspilt.

    Denne MoFi SACD'en låter bare fantastisk bra. En av de aller beste fra Mobile Fidelity, Imo. Ypperlig klarhet og renhet, stort og distinkt lydbilde, passe fyldighet og varme. Ikke noe å tenke på hvis du har SACD spiller og liker Simon:)

    Jeg har også Still crazy after all this year på MoFi SACD, men den er ikke helt på samme nivå som Rhymin Simon. Jeg foretrekker en CD versjon fremfor SACD'en i dette tilfellet. Rart dette med mastering, noen ganger lykkes man bedre enn andre ganger. Noe av sjarmen med å velge den rette utgaven for å ha i samlingen, blant mange :)
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.929
    Et av hifiens store mysterium at noen enda gidder å gi ut disse SACD platene.
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.929
    Jeg ga bort samlinga mi, beholdt en 10-15 stk. med klassisk musikk spilt inn i nåtid som nok låter bra uansett medium.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.766
    Antall liker
    1.622
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Et av hifiens store mysterium at noen enda gidder å gi ut disse SACD platene.
    Disse SACD plader bruger en god masteroptagelse. Det er vigtigt med en god master.
    I Abbey Rod studiet nr 2 i England, kan der sidde f.eks. 5 personer, der sidder og optager. De gør hver deres optagelse. De har hver deres mening. En er fra Tidal. En fra et andet streamning selskab. En producerer SACD og her må man formode, at de går efter den bedste kvalitet. En er måske til at producere LP efter. Det gør det ikke nemt at sammenligne forskellige formater.
    Jeg har skiftet en del drev, og jeg er forbløffet over, den forskel det giver. Synd for dem, der aldrig har hørt deres cd'er med et godt drev.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Siste ladning med SACD ankommet. Disse japanske 7" SACDene er fantastiske. Santana covrene har en metallisk overflate (lik coveret på Santanas Borboletta). Hvordan lyden er kan være så ymse. Kommer med tilbakemelding med tid og stunder.
    Selskapet Vocalion gir ut utmerkede titler på SACD; ofte smale titler som til og med er sjelden på CD. Her er to av dem: Return to Forever "musicmagic", samt begge Aztecas album på to SACD. Som vanlig er lyden utmerket.





    AMGP2777.jpg




    SICP-10138_ADD.jpg




    SICP-10142_ADD.jpg
     
    Sist redigert:

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.464
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Siste ladning med SACD ankommet. Disse japanske 7" SACDene er fantastiske. Santana covrene har en metallisk overflate (lik coveret på Santanas Borboletta). Hvordan lyden er kan være så ymse. Kommer med tilbakemelding med tid og stunder.
    Selskapet Vocalion gir ut utmerkede titler på SACD; ofte smale titler som til og med er sjelden på CD. Her er to av dem: Return to Forever "musicmagic", samt begge Aztecas album på to SACD. Som vanlig er lyden utmerket.





    Vis vedlegget 929147



    Vis vedlegget 929149



    Vis vedlegget 929150
    Verdt å nevne at alle disse er fra gamle QUAD utgivelser og kan nytes som 4.0 for oss som fortrekker det. ;)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Siste ladning med SACD ankommet. Disse japanske 7" SACDene er fantastiske. Santana covrene har en metallisk overflate (lik coveret på Santanas Borboletta). Hvordan lyden er kan være så ymse. Kommer med tilbakemelding med tid og stunder.
    Santana har vært utgitt flere ganger på SACD. Husker spesielt den første utgaven av Caravanserai på SACD fikk strålende anmeldelser for god lyd. Hvordan de senere utgavene låter har jeg ikke fått med meg.

    Herbie Hancock «Head Hunters» har også vært utgitt flere ganger på SACD. Jeg har 1999 utgaven på Sony single layer som låter meget bra.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Kan konstatere at Caravanserai har veldig god lyd. Klart den beste versjonen av denne plata (som ikke alltid låter særlig bra) jeg har hørt.
    Har ikke gjort noen a/B-test mot andre innspillinger, men kvaliteten er åpenbar...
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Kan konstatere at Caravanserai har veldig god lyd. Klart den beste versjonen av denne plata (som ikke alltid låter særlig bra) jeg har hørt.
    Har ikke gjort noen a/B-test mot andre innspillinger, men kvaliteten er åpenbar...
    Supert! 🙂
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Disse to ankom i dag. Flotte utgaver dette. Håper Sony fortsett å gi disse praktulle 7" utgavene.
    Kan slå fast at de låter bra. Tror at det er de beste utgavene jeg har hørt av disse titlene, selv om jeg ikke har gjort direkte sammenligninger ennå.


    SICP-10150_ADD.jpg




    SICP-10145_ADD.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn