Sære cd spillere.

ricardo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Er det noen som kan forklare meg hvorfor litt dyrere cd spillere ofte er sære når det gjelder avlesning av plater. Har hatt spillere fra Hegel, Densen, Yba og min nåværende fra Lc Audio. Felles for disse er at de en del ganger må ha mange forsøk for å få spilt av en skarve plate. Sony ES serien samt enhver billig drittspiller er de eneste som sluker alt. SUKK. Kona lurer også på hvorfor de dyre spillerene har så få funksjoner, hun har ett krav til en cd spiller og det er random og repeat. Synes faktisk selv at random er ok når man har hørt favorittplaten x antall ganger kan det være greit å stokke litt på rekkefølgen. Jeg er nøye med renhold så det er ikke støv som gjør avlesningen vanskelig. Det var hjertesukkene er ellers godt fornøyd med lyden i stua om dagen, anlegget består for tiden av: Lc Audio ZAP cd, Lc Audio Sidewinder Dual mono pre, Midgard Oberion 600w amp, McIntosh Ls 340 høyt, B&O Beogram 4000 og Holfi riia til vinylen. Kabler er Kimber Hero xlr til signal og Kimber 8tc (dobbel) til høyt. Er det noen som har noe tilsvarende helt eller delvis? er int i andres erfaringer.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.697
Sted
Nøtterøy
Har samme erfaringen selv med en del spillere jeg har hatt opp gjennom årene. Hvorfor vet jeg ikke. De beste spillerne jeg har hatt er uten tvil japanske og kinesiske.

C

cosmos

Gjest
derfor har jeg ekstern dac. så kan jeg bruke alle slags drivverk.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
646
derfor har jeg ekstern dac.  så kan jeg bruke alle slags drivverk.  
ja, ikke skjønner jeg hvorfor folk gidder å dille med cd-spillere lenger ;)

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
derfor har jeg ekstern dac.  så kan jeg bruke alle slags drivverk.  
Er det derfor? Stilig. Lurer på om det er flere her som har ekstern DAC for å få random- og repeatknapp jeg..? ;)

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
43.098
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Ingen tvil om at Japsene har bedre driftsikkerhet, og personlig synes jeg man ofte får mere for pengene.
Mindre produsenter setter jo oftest sammen komponenter fra forskjellige leverandører, og det virker som det blir litt som med en PC hvor ikke alltid forskjellige komponenter fungerer like bra sammen.
Synes man ofte betaler vel mye for et stilig solid kabinett, mens ytelsen ikke alltid står til hverken pris eller utseende.

ricardo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Ja ja livet skal jo ikke være enkelt. Jeg løser også problemet ved å brenne de vanskelige platene og vips, kopien har jeg aldri noen problemer med men skjønner jeg hvorfor, NEI. Har noen erfaringer med høyttalerene mine McTosh ls 340? Har prøvd veldig mye og sikkert drevet flere forhandlere til vanvidd med prøving og atter prøving men synes selv at jeg har "landet" med disse. Trenger kanskje litt til i bånn men er ikke sikker på om det er et reelt behov eller bare trangen til å skaffe seg mere stasj. Kone er helt sikker på hva hun mener!

O

omholt

Gjest
CD-spilleren min, Jungson Moon Harbour Lux, har noen bugs. Cd-skuffen går igjen umiddelbart når man legger CDen oppi litt for hardt, spilleren har låst seg en gang og noen ganger lager den en skrape lyd før den begynner avspillingen. Har aldri hatt liknende problemer med min billige Pioneer DVD spiller. Men lydmessig er Jungson konge.

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.549
Torget vurderinger
11
Mine to High End spillere som har vert EMC-1 up og Audio Aero Capitole har spillt alt jeg har "foret" dem med.Ingen problemer i det hele tatt!

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
313
Sted
Tranby
Store firmaer har antagelig bedre forutsetninger for å lage systemer for utvikling-produksjon-kvalitetskontroll-support.
Det blir flere enheter å fordele test kostnaden på. Samtidig kan det være meget ødleggende å få store serier med produkter i retur.

Topp Bunn