Kva betyr «hard konfrontasjon» her/no?Hvis det stemmer det Teegraph skriver, vil Statslederne i europa fortsatt være rund i kantene med Trump, eller er tiden kommet for en hard konfrontasjon?
Kva betyr «hard konfrontasjon» her/no?Hvis det stemmer det Teegraph skriver, vil Statslederne i europa fortsatt være rund i kantene med Trump, eller er tiden kommet for en hard konfrontasjon?
Det betyr i klare ordelag at det er en helt uakseptabel løsning både for Ukraina sikkerhetssituasjonen for europa som helhet. Ikke pakke budskapet inn i silkepapir.Kva betyr «hard konfrontasjon» her/no?
Jo. Det er klart det må til dersom Ukraina ikkje skal verta tvungen til å kapitulera. Eg har lita tru på at slik støtte kjem no.Det europa må gjøre er massiv støtte til Ukraina.
Har også lite tru på det. Toget er gått.Jo. Det er klart det må til dersom Ukraina ikkje skal verta tvungen til å kapitulera. Eg har lita tru på at slik støtte kjem no.
Unnataket er dersom Putin gjer noko hinsides dumt.
Uten at jeg har fått med meg den artikkelen i Dag og Tid (takk for referanse, skal sjekkes) tror jeg ikke Ukraina er så spesielt i seg selv i så måte, og særlig ikke gitt kombinasjonen av både gammel og nyere historie.^ Kurkov i Dag og Tid skreiv litt om stabssjefar i Ukraina i siste nr. Fekk inntrykk av at desse er nesten uvanleg mektige i det ukrainske systemet, også med utstrekt semi-formell makt over både domstolar og regjeringsapparated.
Men også ein typisk stoppestad for maktpolitikarar utan særleg karisma.
Anar inkje om Jermak.
Hollande sa dessverre også at de europeiske landene / Nato ikke må involveres direkte i Ukraina, vi må bare hjelpe Ukraina på en slik måte at de ikke taper krigen. Altså en fortsettelse av Staus Quo.Det betyr i klare ordelag at det er en helt uakseptabel løsning både for Ukraina sikkerhetssituasjonen for europa som helhet. Ikke pakke budskapet inn i silkepapir.
Tidligere president i Frankrike Francois Hollande ble intervjuet her forleden. Ingen statsledere i europa som har hatt flere møter og forhandlinger med Putin, enn Hollande. Hollande var med da Minsk1 og Minsk2 ble underskrevet med Putin. En avtale som ikke var verdt papiret det var skrevet på. Hva var budskapet til Hollande i intervjuet? Det eneste språket Putin forstår er rå maktbruk. Putin vil ikke stoppe med Ukraina. Det europa må gjøre er massiv støtte til Ukraina.
Jeg kan godt forstå at Nato ikke bør involveres direkte i krigen, isåfall vil Kina ganske raskt komme på banen og vi har en fullskala WW3.Hollande sa dessverre også at de europeiske landene / Nato ikke må involveres direkte i Ukraina, vi må bare hjelpe Ukraina på en slik måte at de ikke taper krigen. Altså en fortsettelse av Staus Quo.