Russian Offensive Campaign Assessment, October 6, 2025
Russia appears to be accelerating the informational and psychological condition setting phase to prepare for a possible NATO-Russia war

Unisone harseleringen? Hvilken unison harselering?Nå tror vel jeg det er viktig å ikke synke til Russlands nivå, og det er rart å se den unisone harseleringen i denne tråden rundt å «nuke» Moskva med ca 1.4 millioner drepte sivile.
Jeg har ikke sett det du snakker om i tråden her, men har du sett klippene fra russisk tv hvor det som framstår som psykopater hele tiden snakker om å bombe steder i Europa, og ikke minst Norge?Nå tror vel jeg det er viktig å ikke synke til Russlands nivå, og det er rart å se den unisone harseleringen i denne tråden rundt å «nuke» Moskva med ca 1.4 millioner drepte sivile.
Og ut av det får du unison harseleringen?![]()
Politikk, religion og samfunn - Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?
Du glemte katedralen like ved. Verdt en flamingo eller to den også. Jeg tror det skal gå greit:www.hifisentralen.no
Det er et nukemap med over 1 millioner drepte.Og hvor står det der at man skal bruke atomvåpen? Russland har bombet Kiev flere ganger. Også regjeringsbygningen. At noen her mener, sånn halvt på spøk, at de skal svare med samme mynt er da helt inneaor
Nå er det flere som liker dette innlegget og heller ingen motstemmer til innlegget.Så det er en i denne tråden som har postet et nukemap. Hvordan det blir til en unison harselering med ønske om å slippe en atombombe over Moskva i denne tråden må du nesten forklare.
Det er snakk om å ødelegge statsapparatet i Russland. Kreml er residensen for den russiske presidenten og huser den politiske administrasjonen i Russland.Uansett hva de har av egne eller donerte langdistanse missiler, så har de de i et begrenset antall.
Å ta ut militære flyplasser, raffinerier, våpenlagre, drone fabrikker etc er sikkert det som er mest virkningsfullt.
Terror bombing mot sivile er antagelig kontraproduktivt
Argumentet med at vi i europa burde sitte stille i båten og ikke svare på hybride angrep fra russland med tilsvarende hybride angrep mot russland, som f eks jamming av signaler, dataangrep etc med det argumentet at russland nettopp i en sånn situasjon får et argument for å iverksette større angrep mot europa/Nato, det mener jeg ikke holder vann. Fordi russland uansett vil finne et argument for å iverksette disse handlingene, hvis dem mener det tjener dem.Nå tror vel jeg det er viktig å ikke synke til Russlands nivå, og det er rart å se den unisone harseleringen i denne tråden rundt å «nuke» Moskva med ca 1.4 millioner drepte sivile.
Joda, DET VAR MEG!! MEG!!! Jeg er her borte og leker med masseødeleggelsesfantasiene mine, så vennligst ikke forstyrr.Det er da ingen i denne tråden som har sagt at man skal bombe Moskva med en atombombe? Eller drive sabotasje?
Det er snakk om å ødelegge statsapparatet i Russland. Kreml er residensen for den russiske presidenten og huser den politiske administrasjonen i Russland.
Etter min mening er det innafor.
Jeg mener det feil å at Nato skal sende droner over russiske flyplasser mens Nato later som det ikke er dem, krenke luftrom med jagerfly, jamme GPS på sivile fly eller betale russerne for meningsopinion.Argumentet med at vi i europa burde sitte stille i båten og ikke svare på hybride angrep fra russland med tilsvarende hybride angrep mot russland, som f eks jamming av signaler, dataangrep etc med det argumentet at russland nettopp i en sånn situasjon får et argument for å iverksette større angrep mot europa/Nato, det mener jeg ikke holder vann. Fordi russland uansett vil finne et argument for å iverksette disse handlingene, hvis dem mener det tjener dem.
Ja, vi får se.Jeg mener det feil å at Nato skal sende droner over russiske flyplasser mens Nato later som det ikke er dem, krenke luftrom med jagerfly, jamme GPS på sivile fly eller betale russerne for meningsopinion.
Jeg mener heller ikke at vi bare skal se på krenkelser heller, altså å «tenke kraftig» er ikke rett medisin når essensielle flyplasser er stengt på 4. dagen av droner. Da må reaksjonen være resolutt.
Det finnes en haug med verktøy å stoppe Russland. Stopp gasskjøp, innsats mot skyggeflåten, kast ut ambassaden, forsyn Ukrania med våpen og etterretning, skyt ned alt på fientlig jord/luft uten å spørre osv.
Det virker ikke i 1940, og det har heller ikke virket i 2022-25, så ja, enig.Terror bombing mot sivile er antagelig kontraproduktivt
Skjønner ikke helt hva du vil fram til.Det virker ikke i 1940, og det har heller ikke virket i 2022-25, så ja, enig.
...
Forøvrig henviser jeg til Wishmasters innlegg 52441 med lenke til ISW. Les 1. avsnitt og tenk igjennom hva du skriver. Ingen nevnt, ingen glemt.
Med forbehold om hva man ser på virker det ikke. Etter Dresden var det flere ledende tyskere som mente at hvis det kom flere slike bombeangrep ville tyskland måtte be om fred. Blant annet Speer skrev vel noe om dette i sin bok. Men de allierte gjentok ikke angrep i slik omfang. Men både Albert Speer ogDet virker ikke i 1940, og det har heller ikke virket i 2022-25, så ja, enig.
...
Nå ble det jo også bevist svært godt at terrorbombing av sivile fungerte ekstremt effektivt, ca fem år senere i et par japanske byer.Med forbehold om hva man ser på virker det ikke. Etter Dresden var det flere ledende tyskere som mente at hvis det kom flere slike bombeangrep ville tyskland måtte be om fred. Blant annet Speer skrev vel noe om dette i sin bok. Men de allierte gjentok ikke angrep i slik omfang. Men både Albert Speer og
Joseph Goebbels så at det ikke ville være mulig å fortsette krigen hvis de allierte fortsatte med så omfattende bombeangrep på byer.
Nå foregikk denne bombingen i februar 1945 da. Det begynte vel strengt tatt å knake i forskjellig annet og nede i Tyskland på den tiden.Med forbehold om hva man ser på virker det ikke. Etter Dresden var det flere ledende tyskere som mente at hvis det kom flere slike bombeangrep ville tyskland måtte be om fred. Blant annet Speer skrev vel noe om dette i sin bok. Men de allierte gjentok ikke angrep i slik omfang. Men både Albert Speer og
Joseph Goebbels så at det ikke ville være mulig å fortsette krigen hvis de allierte fortsatte med så omfattende bombeangrep på byer.
Var vell 3 byer. Brannbombingen i Tokyo i mars 1945, kan ha vært den mest destruktive. Spørs om de ikke var Sovjets invasjon som var med på å snu stemningen i Tokyo:Nå ble det jo også bevist svært godt at terrorbombing av sivile fungerte ekstremt effektivt, ca fem år senere i et par japanske byer.