Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Håper på en god og grundig dokumentarserie om Ukrainakrigen når det hele er over.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Felleskjøpet ser på den nye jordbruksavtalen.. Og lurer på hvor Ukranian tractor brigade kommer inn hen....
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    I mellomtiden ser det ut til at forsvaret styrkes i nord

    Nå også med omforente områder i forsvarssamarbeidet mellom USA og Norge. Kan man håpe at fremtidige nedskjæringer/outsourcing/nedleggelser/avhending av norsk militære kapasiteter skjer etter samtaler og enighet med noen voksne
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.527
    Antall liker
    35.422
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ^Kanskje ikke helt tilfeldig dette heller: HIMARS i Norrbotten.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.527
    Antall liker
    35.422
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.837
    Antall liker
    16.065
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Wagner har igjen vist hvem de er. Og dette er en organisasjon som nå åpner kontorer i St. Petersburg.


    Prigozhin kommenterer:
    #920 Request from the editors of the publication "People's News" and the answer: REQUEST: A video with a certain Yevgeny Nuzhin, who was allegedly executed because he, being a fighter of the PMC "Wagner", fled to the side of the enemy, is circulating on social networks today. Can you comment on it somehow? ANSWER: We are publishing a comment by Evgeny Viktorovich: “I prefer to watch history in the theater. As for the sledgehammer, in this show it is clear that he did not find happiness in Ukraine, but met with unkind, but fair people. It seems to me that this film is called "To the dog - dog's death". Excellent directorial work, looks at one go. I hope no animals were harmed during filming."
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Noen Ukrainske soldater trenger noen få kroner på Østflanken.. Der når ikke hjelpen gjennom nå.. De håper på 200 pund ca.. Går til medisiner og bandasjer. Mange skadde.
    Jeg har hatt kontakt med en derfra hele tiden. De har fri innemellom. Da er de hjemme og ellers prøve få tak i det de trenger. Men det går mye..

    Jeg har laget spleis. Se den for mer info.
    Der blir det etterpå overført min konto via PayPal og hans konto. Da får han det direkte med en gang.
    Klare vi få summen i dag hadde det vert supert. Apoteket stenger kl 19 i dag der nede..
    For de som vil være mosom her inne,-Og nei, dei kan ikke rane apotekene sine.

    https://www.spleis.no/project/291899
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.527
    Antall liker
    35.422
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Noen Ukrainske soldater trenger noen få kroner på Østflanken.. Der når ikke hjelpen gjennom nå.. De håper på 200 pund ca.. Går til medisiner og bandasjer. Mange skadde.
    Jeg har hatt kontakt med en derfra hele tiden. De har fri innemellom. Da er de hjemme og ellers prøve få tak i det de trenger. Men det går mye..

    Jeg har laget spleis. Se den for mer info.
    Der blir det etterpå overført min konto via PayPal og hans konto. Da får han det direkte med en gang.
    Klare vi få summen i dag hadde det vert supert. Apoteket stenger kl 19 i dag der nede..
    For de som vil være mosom her inne,-Og nei, dei kan ikke rane apotekene sine.

    https://www.spleis.no/project/291899
    Avsluttes i dag kl 17:20 og da er klokken 18:20 hos dei og dei rekk apoteket før dei stenger.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Avsluttes i dag kl 17:20 og da er klokken 18:20 hos dei og dei rekk apoteket før dei stenger.
    Jeg opptaterer han... Nå er det kont inn 1100 kr... Jeg har seff delt også på Facebook.

    Husk jeg stenger Spleis 17:20 så dei får hentet ut medisin og bandasjer før apoteket stenger. Han er evig takknemlig.. Hverken han eller jeg trodde vi fikk dette til på så kort tid..
    Jeg håpe vi får litt til 😊
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.857
    Torget vurderinger
    23
    Da har jeg etter beste evne ytt min skjerv! Leste feil.. trodde det sto "svele" 😆 😆 Men det får gå!
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg opptaterer han... Nå er det kont inn 1100 kr... Jeg har seff delt også på Facebook.

    Husk jeg stenger Spleis 17:20 så dei får hentet ut medisin og bandasjer før apoteket stenger. Han er evig takknemlig.. Hverken han eller jeg trodde vi fikk dette til på så kort tid..
    Jeg håpe vi får litt til 😊

    Jeg har overført til han det som kom inn hittil.. 1700kr 😊
    Resten som kommer inn nå får han få etterpå.. Det hastet så fælt.. Hans soldater trengte det nå..
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Da har jeg etter beste evne ytt min skjerv! Leste feil.. trodde det sto "svele" 😆 😆 Men det får gå!
    Var noe trykkfeil..
    Mobil ordbok og jeg sjekker ikke om den skriv riktig.. 😂

    Tusen takk til deg og dere andre. 😊
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Før denne innsamlingen prøvde vi oss med vanlig bankoverføring fra egen lomme. Men det må han vente på.. Da måtte en inn med hele hans navn og adresse osv.. Tippe det går et par dager..
    Så testa vi via PayPal fra egen lomme og det funket med en gang. 😊

    Jeg overføre penger fra egen konto. Da det tar typisk 3 dager å få de fra Spleis ser jeg.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: mls

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Aner ikke hvorfor det kommer dobbelt her.. Men er fra mobilen min..
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Summen er oppe i kr. 3400 nå!
    Jepp.
    Skulle takke så hjertelig mye fra dei.
    Dei trudde ikke sine øyne.
    Og at de får enda til en sum på 1700 hundre vart de helt stum av.

    Knall folkens.
    Jeg takker jeg også. 😊❤🇺🇦❤
     
    • Liker
    Reaksjoner: mls

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ja da er innsamling sluttet og avsluttet. Avtalen var til 17:20, selv om jeg foreslå 30 dager.. Nei dei trengte de kronene nå. Og det var segg greit.
    Var redd en ikke fikk noe på et par timer. Men...
    Målet oppnådd og vel så det. 😍😊👍👍
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Ja da er innsamling sluttet og avsluttet. Avtalen var til 17:20, selv om jeg foreslå 30 dager.. Nei dei trengte de kronene nå. Og det var segg greit.
    Var redd en ikke fikk noe på et par timer. Men...
    Målet oppnådd og vel så det. 😍😊👍👍
    Godt gjort, en skjerv ytt herfra.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.569
    Antall liker
    7.101
    I mellom tiden spekuleres det på russiske media om ikke tilbaketrekningen fra Kherson by egentlig bare er nok en cunning plan, and as cunning as a fox that has just been appointed Professor of Cunning at Oxford University.


    Rowan Atkinson må jo ha mer enn nok materiale for både Goes Fifth og Sixth?
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    3.235
    Torget vurderinger
    1
    Oversatt fra telegram:

    Since the beginning of the week, the Ukrainian military has liberated 179 settlements on the right bank of the Dnieper on more than 4,500 square kilometers. Stabilization measures and demining are carried out there.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.569
    Antall liker
    7.101
    Håper på en god og grundig dokumentarserie om Ukrainakrigen når det hele er over.
    Vi ser vel alt i på mange måter en dokumentarserie om Ukrainakrigen som utspiller seg i sanntid.

    Men at dette er en krig for både dokumentarserier, historiebøker og revidert pensum på mang en krigsskole er jeg ikke i tvil om.

    For Norge og Europa er jeg også overbevist om at det vi ser i Ukraina er større og viktigere enn noe de fleste av oss har sett i vår levetid.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Det er helt sikkert Dette kommer til å bli studert nøye, og vi ser vel allerede nå nyutvikling på teknologifronten som antagelig vil forme nye strategier og taktikker. Enkle tilgjengelige ting kommer plutselig blir billig i anvendelse, elektronisk krigføring blir jekka opp noen hakk osv osv
    Våpenutviklerne får gode tider fremover
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.569
    Antall liker
    7.101
    Blackadder er jo fortsatt, som «Yes, Minister» og «Life of Brian», et rikt oppkomme av britisk politisk satire på sitt beste, og som fortsatt er relevant.

    Russland som samfunn gikk aldri gjennom noen opplysningstid, og ikke har de noen historisk erfaring å snakke om med romerrett eller demokrati heller.

    Derimot har de blitt oppflasket med at det er på grunn av det onde «Vesten», i det siste omdøpt til «det kollektive Vesten», at de ikke har fått realisert sin rettmessige plass som en russisk-ortodoks supermakt, og at det ikke har noe som helst å gjøre med et føydalsystem videreført til dagens realiteter som gjør at russere flest fortsatt driter på utedo.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Ser for meg et Russland om noen år der mentaliteten er den samme gamle, men der man har lært av sine militære feil og bygger opp en hypermoderne krigsmaskin til neste gang. Det bør følges nøye med hva som skjer der borte.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Svaret for å unngå dette er de økonomiske sanksjonene som vil virke overtid slik at russerne ikke får økonomiske ressurser til å bygge opp militær kapasitet. Vesten må snart lære at enkelte ting tar lengre tid for å fungere. Det er slett ikke alt som lar seg ordne med en app eller et par influensere. Kina og russerne kan lære oss noe på det området
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ser for meg et Russland om noen år der mentaliteten er den samme gamle, men der man har lært av sine militære feil og bygger opp en hypermoderne krigsmaskin til neste gang. Det bør følges nøye med hva som skjer der borte.
    Problemet dei har når det er en diktator stat som delvis drit i befolkningen, er jo at folk stjeler deler og ting for å selge privat. Penger må de jo ha.
    Husker jo at vi i militæret fikk tilbud om å kjøpe russiske nattkikkerter og mye annet. Dette kan de kjøpe i dag og, ifølge med en jeg jobber med som er fra Finnmark.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Svaret for å unngå dette er de økonomiske sanksjonene som vil virke overtid slik at russerne ikke får økonomiske ressurser til å bygge opp militær kapasitet. Vesten må snart lære at enkelte ting tar lengre tid for å fungere. Det er slett ikke alt som lar seg ordne med en app eller et par influensere. Kina og russerne kan lære oss noe på det området
    Sanksjonene virker de.
    Det ser jeg gjennom to damer jeg følger på tiktok som er fra Moskva.
    Ja de har liksom erstattet diverse med egne produkt. Men prisene er gått opp 2 til 5 ganger prisen som før. Litt avhengig av hva produkt du vil kjøpe på matvarebutikker. Og da seff på sentra er det gått opp mye også. Noen butikker er forsatt stengte. Gjelder de fleste vestlige.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Her kommer bildet av delsummen på 1700 dere har gitt.. Og kanskje noen på Facebook også da.. 😊

    Vis vedlegget 867989
    Skulle takke så mye igjen til alle sammen.. 😍❤
    Og forsatt lurte dei på om de fikk enda mer.. At han ikke hadde misforstått.. Ja sa jeg.. Like stor del til om 2-3 dager.
    Masse takking igjen.. Det er sårt trengt utstyr sa han. Mamge skadede.
    Men nå var det natta..og dei måtte jobbe. Jobbe ja.. Vi vet..
    Skulle hilse alle og sei tusen takk
    🇺🇦🇳🇴❤❤❤


    Hyggelig med slike tilbakemeldinger..
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn