Roysens Stueanlegg

Status
Stengt for ytterligere svar.
R

Roysen

Gjest
Hei, enig med Kalle Klovn her.

Jeg lurer på: Er det så enkelt å selge slike ultra high-end produkter som du har solgt nå? Det overrasker meg hvor raskt det gikk :)

Havner det i Norge eller gikk det til det store utland?

-Stein Ivar
Soulution - solgt i Norge.
MBL - solgt i Norge.
Krell MRA - solgt i Norge.
Zanden Audio - Solgt til Singapore.
Goldmund - Solgt til Hong Kong.
Magico Q7 - Solgt til samme kjøper som Krell MRA - altså til Norge.

Mvh
Roysen
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Soulution - solgt i Norge.
MBL - solgt i Norge.
Krell MRA - solgt i Norge.
Zanden Audio - Solgt til Singapore.
Goldmund - Solgt til Hong Kong.
Magico Q7 - Solgt til samme kjøper som Krell MRA - altså til Norge.

Mvh
Roysen
Morro at så mange godbiter forblir her i norge :)
 
R

Roysen

Gjest
Min hjelper for å sette opp Sirius III har trukket seg pga sykdom i familien. Jeg søker da hjelp fra andre. Denne spilleren kommer med en koffert full av verktøy og maler samt en meget god instruksjonsmanual. Kan noen hjelpe meg.

Mvh
Roysen
 

Hjortulf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2010
Innlegg
111
Antall liker
28
Torget vurderinger
2
Hei Roy! Koser meg med Soulution spilleren, spiller med en utrolig livaktighet. Faktisk fikk jeg problemer med at luka var treg til å åpne seg helt i starten, men det ble ordnet opp i av forhandleren, garantisak. Mvh Øyvind.
 
R

Roysen

Gjest
Jeg har vel bestemt meg for å selge Dynaudio Arbiter og Lyra Connoisseur 3.0 i tillegg til Tube Research Labs pre og power. Jeg beholder Wadia riggen og Rockport Sirius riggen.

Så starter jeg på nytt. Da tror jeg valget blir Rockport Arrakis høytalere. Så spørs det på elektronikken.

VTL har imponert meg stort de ganger jeg har hørt det. Siegried II, TL-7.5 Mk.III og TP-6.5 er et alternativ. VTL matches med Arrakis av flere.

Soulution og Rockport høytalere har imponert meg stort. 701 monoblokkene er høyaktuelle. Kanskje med Boulder 2110 og 2008.

darTZeel monoblokker liker jeg veldig godt og det ryktes at darTZeel vil komme med en matchende pre med RIAA.

Rockport anbefaler selv Gryphon. Her er det nok også noe jeg burde vurdere.

Til slutt er jeg nysgjerrig på Vitus Audio Masterpiece Series. Både monoblokker og RIAA får kjempetester.

Problemet er at jeg aldri vil få anledning til å teste noe av dette sammen.

What to do????????????

Det et vil uansett bli en komplett dCS Vivaldi rigg og dersom
den er bedre enn min Wadia rigg. I så fall selges Wadia også.

PS! Det bør nevnes at Rockport Arrakis med aktiv deling må bi-ampes og at jeg er opptatt av å spare forsterkerplass og forsterkervekt i stua.

Mvh
Roysen
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.039
Antall liker
1.831
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Hei, er helsen fremdelse på bedringens vei? Er du sikker på at Rockport Arrakis høytalere vil spille bra hos deg,. Tenker at det er store høyttalere og at du som har bassproblemer kanskje bør skille bass og fronthøyttalere.

What to do? Kjøp inn utstyret brukt og selg det for omtrent samme pris hvis du ikke er fornøyd :)
 
T

Tittentei

Gjest
Har overhodet ikke peiling, men darTZeel er en fryd for et fattig øye.

Riving av nabolaget er avlyst? Ser ikke Magico Q-Sub18 her?! Mulig du klarer å komme gjennom førsteetasje med de store høyttalerne da :)
 
R

Roysen

Gjest
Audio Physic Cerubin har bevist for meg at det ikke er nødvendig å dele hovedhøytaler og subwoofere i mitt rom. Dessuten vil jeg ikke karakterisere mitt rom for å ha bassproblemer. Tvert i mot finnes det knapt stående bølger i mitt rom. Magicos representant mente mitt rom hadde den beste bassen hadde hadde hørt fra et rom som ikke var spesifikt konstruert for optimal akustisk tilpasning.

Det handler dog om å finne en høytaler med nok bassoutput. Det har definitivt Arrakis med aktiv deling og mulighet for justering av bassnivået.

Ellers er det selvsagt ikke mulig å skaffe de komponentene jeg vurderer brukt. De er rett og slett ikke tilgjengelig brukt.

Mvh
Roysen
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.039
Antall liker
1.831
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Ellers er det selvsagt ikke mulig å skaffe de komponentene jeg vurderer brukt. De er rett og slett ikke tilgjengelig brukt.

Mvh
Roysen
Du svarte ikke på hvordan det gikk med helsen :)
Har selv sett at f.eks Magico Q7 har blitt omsatt for ca halv pris i forhold til Norsk pris. Det er dine penger så du får styre som du vil. Hvis du likte Audio Physic Cerubin så kanskje du skal velge denne. Jeg personlig ville ikke lagt så mye vekt på hva en representant fra Magico uttaler, men det er også ditt valg!
Har du hørt Arrais i et lignende rom?
 
R

Roysen

Gjest
Vel, det anlegget jeg har er ikke helt i min smak da Magico Q7 ikke har nok bassnivå for rommet. Siden helsetilstanden er oppadgående har jeg valgt å fortsett mitt audiofile liv slik det har vært uten nedgradering. Men for å få en lyd jeg kan leve fornøyd med må jeg da bygge et nytt anlegg. Da vil det bygges etter samme mål om et ultimat nivå slik dagens anlegg også ble bygget.

Mvh
Royswn
 
R

Roysen

Gjest
Ellers er det selvsagt ikke mulig å skaffe de komponentene jeg vurderer brukt. De er rett og slett ikke tilgjengelig brukt.

Mvh
Roysen
Du svarte ikke på hvordan det gikk med helsen :)
Har selv sett at f.eks Magico Q7 har blitt omsatt for ca halv pris i forhold til Norsk pris. Det er dine penger så du får styre som du vil. Hvis du likte Audio Physic Cerubin så kanskje du skal velge denne. Jeg personlig ville ikke lagt så mye vekt på hva en representant fra Magico uttaler, men det er også ditt valg!
Har du hørt Arrais i et lignende rom?
Helsen blir stadig bedre. Audio Physic Cerubin ble laget i bare fire par og er helt utilgjengelig nå. Magico Q7 er allerede solgt og jeg er meget godt fornøyd med prisen. Jeg har ikke hørt Arrakis i et lignende rom, men jeg har hørt Altair (som i essens er en halv Arrakis) i et enormt stort rom med Soulution. Det var ikke noe problem med nok bass der.

Ellers tar jeg selvsagt målingene og uttalelsene fra Msgicos representant veldig seriøst. Hvorfor skulle jeg ikke det. Den kan også underbygges av målinger fra Svanå, EHED og Roald.

Mvh
Roysen
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.039
Antall liker
1.831
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Så bra at det ser lyst ut med helsen. Var ikke klar over at du ikke skulle nedgradere, det blir uansett spennende med en oppgradering. Ville vurdert en tilpasset løsning for å få det nivået du selv ønsker i bassen. Et annet tips er å sette av et lite beløp for å reise rundt og oppleve, vrake og finne ut hva du selv ønske angående aktuelle kandidater. Kan unngå mang bomkjøp da, lykke til!

Angående å stole på representanter fra alle ikke nøytrale kilder, så bør du heller stole på egene ører og preferanser kontra andres. Der kan hende at din smak er andreledes enn f.eks f.eks Magico og Ehez :)
 
Sist redigert:
L

larkus

Gjest
Kjekt at det går fremover med helsa, Roysen!
Når det gjelder ditt valg av komponenter til anlegget, så tror jeg at jeg venter litt med å gratulere. Jeg har fulgt med på hifi-reisen din i en del år, og for meg ser det ut som om du bruker prøve/feile metoden når det gjelder utstyrsvalg. Noen av valgene virker lite gjennomtenkt, og synes heller å være styrt av "må ha følelsen".
I alle disse årene har det vært en salig blanding av utstyr som er på vei inn, utstyr som er til modifisering/oppgradering og utstyr som er på vei ut. Og rett som det er går ting mer eller mindre til helsike av en eller annen årsak. Bare unntaksvis har det eksistert et komplett spilleklart anlegg som har fungert 100%.
Men du kommer nok i mål og blir fornøyd til slutt, Roysen. Stå på:cool:


Mvh
larkuz
 
R

Roysen

Gjest
Du tar så feil, så feil Larkuz. Alle mine valg opp gjennom tidene har vært særdeles gjennomtenkt og gitt mye glede. Det viser også mangelen på feilkjøp av alle disse komponentene opp gjennom årene. At du ønsker å stikke frem nesa med en negativ kommentar i min tråd er ikke noe nytt og noe jeg tar med knusende ro.

Mvh
Roysen
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Skjønner godt roysens frustrasjon her inne , når han spør om råd så er det som og snakke til ein vegg her inne på hfs. Er glad jeg forlot hfs , men jeg måtte bare inn og skrive dette. Bra og se du er på bedringens vei roysen , ser du har solgt meste parten av høyttalere og komponenter , og tenker på og starte på nytt med høyttalere som Rockport Arrakis høytalere. Slå til roysen og bygg opp drømmen din , har følt med deg på side linjen i mangen år , og vil si det at du er ein av di som virkelig har hatt di feteste annleggene her inne. Det kan gå opp og ned med alle sammen. Selv holder jeg på og føller drømmen min , om eget dedikert lytterom med full 7.4/7.2 hjemmekino oppsett , med hovefokus på 2 kanals musikk men nok om det. Stå på roysen og håper du får opp dette annlegget , følger med på sidelinjen.

Mvh Thomas Holm
 
T

Tittentei

Gjest
Bassoutput! ;D

Vis vedlegget 245720

Men seriøst, de Rockportene virker mektige. Virker som om du har bestemt deg for dem, så da er det vel bare å finne elektronikken. Har ikke mye erfaring med aktiv deling, men det lille jeg har (med JBL 4343B) er positivt, så om du går for dem, så ville jeg ikke latt muligheten gå uprøvd. Inntrykket mitt er at elektronikk til bass ikke trenger å drenere ut budsjettet helt. Vi ser jo forsterkeriet Magico bruker i sine subwoofere, så det er ikke sikkert at det vil koste en formue og kjøre separate amper på basserne, og kanskje de til og med kan skjules fra systemet for øvrig. Vet du hvor delingen på de basserne ligger? I såfall finnes det sikkert guruer her inne som kan komme med noen tekniske innspill på hva som er viktig for å gi elementet optimale arbeidsbetingelser. Det jeg merket ved aktiv deling, er at bassen blir kjappere og mer detaljert. De som kan det, sier at det er pga man slipper spolen på det passive delefilteret.
 
R

Roysen

Gjest
Førstvalget på forsterker og pre er darTZeel. Jeg har dog aldri hørt eller hørt om noen som har hørt de på Rockport.

Mvh
Roysen
 

Brautaasen

Medlem
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
14
Antall liker
2
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0
IKKE sett opp mere enn ett anlegg i hvert rom.De 4 andre høyttalerne i rommet virker som resonatorer !! Fy , Fy .

Brautaasen
 

Brautaasen

Medlem
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
14
Antall liker
2
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0
Jeg har bare en ting å si. DU må ha ei FANTASTISK dama! ( Som du selv sier -dama.)

Brautaasen
 
R

Roysen

Gjest
Hva er det du snakker om? Kan du uttrykke deg på en måte som gjør deg forstått.

Mvh
Roysen
 

Brautaasen

Medlem
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
14
Antall liker
2
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0
Ja, skulle der ikke være 3 anlegg? ( Da 6 høyttalere.)

Ellers ! Ønsker deg alt godt i din situasjon. Du HAR informert og lært flere veldig mye mer enn du selv aner i det du har lagt ned i denne spalten. Bry deg i hvert fall ikke noe om hva enkelte begynner å snakke om penger for !?
Fra meg personlig : Sett på en Beethoven LP, og titt litt i den svare boka med gullbokstaver utenpå.

Hjertelig hilsen Brautaasen.
 
Sist redigert:

Brautaasen

Medlem
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
14
Antall liker
2
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0
Jeg mener at du tidligere nevnte dama di sitt anlegg på stua. Er ikke dette det, da, eller tar jeg totalt feil ( Magico) ?

Jeg tror det er menge ute der som er utrolig misunnelig på deg. Jeg kunne selv tenkt å hatt mulighet til å fått prøvd mange ting, så da er det en stor berikelse for alle oss andre at du har lagt ned, og fortsatt legger ned av din tid med å gi informasjoner som vi nok aldri ville ha fått dersom du ikke hadde gjort det du har gjort, og gjør.

Takker deg igjen .

Brautaasen.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.843
Antall liker
19.662
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Godt å høre at det går bedre med deg. Har du lagt planene om dCS Vivaldi bort?
 
R

Roysen

Gjest
Jeg mener at du tidligere nevnte dama di sitt anlegg på stua. Er ikke dette det, da, eller tar jeg totalt feil ( Magico) ?

Jeg tror det er menge ute der som er utrolig misunnelig på deg. Jeg kunne selv tenkt å hatt mulighet til å fått prøvd mange ting, så da er det en stor berikelse for alle oss andre at du har lagt ned, og fortsatt legger ned av din tid med å gi informasjoner som vi nok aldri ville ha fått dersom du ikke hadde gjort det du har gjort, og gjør.

Takker deg igjen .

Brautaasen.
Ok, de gamle planene om tre anlegg ble lagt vekk når jeg ble uføretrygdet 100%. Nå er det full fokus på et anlegg i stua.
Det står mellom Rockport Arrakis eller Rockport Altair med 2x Magico QSub-18 eller 2x Wilson Thor's Hammer.

Mvh
Roysen
 

Brautaasen

Medlem
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
14
Antall liker
2
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0
Rockport.

Da jeg ikke vet noe om størrelsen på rommet ditt, så er det vanskelig og gi deg noen form for informasjon. Jeg har sett på, og undersøkt en del på Altair, selv. Virker veldig interessant.
Jeg har alt for små rom til å benytte Arrakis. 4x 15" blir alt, alt for mye på ca. 30 m2 som jeg har. Og- du trenger vel ikke nødvendigvis SUB (er) til noen av disse systemene ?

Du har jo en god del forsterker utstyr blant det beste som finnes, så du må ta deg tid til å prøve litt når høyttaler valget er gjort.

Lykke til med absolutt ALT !

Brautaasen.





Jeg mener at du tidligere nevnte dama di sitt anlegg på stua. Er ikke dette det, da, eller tar jeg totalt feil ( Magico) ?

Jeg tror det er menge ute der som er utrolig misunnelig på deg. Jeg kunne selv tenkt å hatt mulighet til å fått prøvd mange ting, så da er det en stor berikelse for alle oss andre at du har lagt ned, og fortsatt legger ned av din tid med å gi informasjoner som vi nok aldri ville ha fått dersom du ikke hadde gjort det du har gjort, og gjør.

Takker deg igjen .

Brautaasen.
Ok, de gamle planene om tre anlegg ble lagt vekk når jeg ble uføretrygdet 100%. Nå er det full fokus på et anlegg i stua.
Det står mellom Rockport Arrakis eller Rockport Altair med 2x Magico QSub-18 eller 2x Wilson Thor's Hammer.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

audioline

Medlem
Ble medlem
04.03.2010
Innlegg
26
Antall liker
1
Hej Roysen

Nu er det snart længe siden der har været nyt fra dig. Håber at helsen arter sig og at du er ok. Sker der nyt med det nye anlæg?
 

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Innlegg
1.256
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Roysen har meldt seg ut av Hifisentralen, så vil nok ikke svare her!
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Gjett hvem som er nyeste medlem på HFS pr. nå....Forøvrig hyggelig det..
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.598
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Å ha praktisk erfaring er ikke det samme som å ta seg råd til å kjøpe dyre ting bestandig.. Når dette er sagt er det gledelig at roysen dukker opp igjen, han er en karakter.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.843
Antall liker
19.662
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Å ha praktisk erfaring er ikke det samme som å ta seg råd til å kjøpe dyre ting bestandig.. Når dette er sagt er det gledelig at roysen dukker opp igjen, han er en karakter.
Det har du selvsagt rett i. Men flott at noen gjør det, og deler erfaringene med andre.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn