Roons venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.013
    Antall liker
    8.324
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjører kun Roon ROCK på min NUC, og det er ganske problemfritt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.013
    Antall liker
    8.324
    Torget vurderinger
    1
    Tja, noen av de kraftigere NUC’ene tåler fint kontorbruk.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    49
    Tror det var i 2017 jeg installerte Roon Rock på min Nuc.
    Den har virket problemfritt siden da, så den kan varmt anbefales.
    Eneste vedlikehold har vært støvsuging 1-2 ganger i året, og oppdatering når Roon ber om det👍

    Edit, det var i 2017 ja😊
    IMG_2057.jpeg

    Stille, men Ikke helt lydløst, står i motsatt hjørne av anlegg så ikke sjenerende.(for meg)
    IMG_2060.jpeg
     
    Sist redigert:

    RealMonkey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.09.2010
    Innlegg
    226
    Antall liker
    261
    Sted
    Lillestrøm
    Nja, folkens. Gled dere, for nå skal jeg bli tøff i trynet igjen.

    Noen av dere tar feil etter min mening her. "meningsløst" og "håpløst" er ikke riktige ord i denne sammenhengen. NUC'en blir hos meg brukt med Windows fordi Audiolense ikke virker på andre OS'er. Jeg brukte også kun AL- convolver til både streaming og lp-spilling; derfor var dette nødvendig. Selvfølgelig kunne jeg ha brukt en maskin for streaming med ROON og en for convolver og RIAA-korreksjon ved vinylspilling, men dette blir innviklet. Et lite problem som at jeg må finne ut hvorfor asio-driverne ikke lastes, tar jeg bare som en utfordring, og vipper meg ikke av lasset i den grad at jeg bytter ut hele pc-riggen. Og dette med vifte: jeg vet mange har tekniske rom og at noen "ikke sjeneres", men jeg sjeneres i høy grad av alle viftene jeg har hørt eller har i mine systemer. Dette er sikkert individuelt, eller kanskje avhengig av andre ting (som hvor cool man er :cool:) Min NUC bygde jeg over i et vifteløst kabinett med kjøleribber, dette fungerer tilfredsstillende. Good, not great.

    Eyvind
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    49
    RealMonkey@ var ikke ment som innspill til deg, kun litt selvskryt over min problemfrie Roon opplevelse:)
    Alle her inne driver med egne ting, det synes jeg du også skal fortsette med;)
     

    RealMonkey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.09.2010
    Innlegg
    226
    Antall liker
    261
    Sted
    Lillestrøm
    Hei, igjen!

    Neida, E.I.A, følte meg ikke angrepet der, altså. Jeg må la dette bero litt nå, klarer ikke å få det til. Takk for bistand så langt.

    Eyvind
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    289
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    17
    Klarer ikke å kontakte med Roon. Alt er i orden, nett og koblering. Hvilken farge må være bakk Nucleus , grønn eller orange?
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    289
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    17
    Selv med grønn lys kommer alltid dette på iPad eller mobil skjermen og jeg skrever det riktige IP adresse men nei, den vil ikke kontakte med Roon

    IMG_7322.png

    IMG_7323.png

    IMG_7324.png
     

    RealMonkey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.09.2010
    Innlegg
    226
    Antall liker
    261
    Sted
    Lillestrøm
    Hei, igjen @Caucaso !

    Du sier litt lite om hva som ledet opp til dette. Virket alt som det skulle opptil nylig feks? Ellers veit jeg det er irriterende, men ofte er det en liten selvfølgelig detalj jeg glemmer som løser hele saken. Som feks at jeg har skrudd av nettverket på ipaden eller liknende.

    Eyvind
     

    toneset2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2009
    Innlegg
    202
    Antall liker
    206
    Har opplevd dette noen ganger. I mitt tilfelle fordi to IP-adresser kom i konflikt med hverandre. Løsningen er å starte nettverket på ny ved å skru av/på routeren. Sjekk også at du ikke bruker fast IP-adresse, dvs. at nettverket er satt opp som DHCP (dynamisk IP) for alle tilknyttede apparater. Sjekk også om du har flere enn ett nettverk oppe og går, for eksempel et MESH-nettverk (nettverk i nettverket for bedre stabilitet) i tillegg til standardnettverket. Sjekk også at iPad/iPhone eller PC du bruker for å kjøre Roon-appen kjører på samme frekvens som Roon-serveren. Mange nettverk kjører både 2.4Ghz og 5Ghz. Om f.eks. Roon server ligger på 5Ghz mens iPad ligger på 2.4Ghz kan det oppstå problemer.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn