Roons venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • DagS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2004
    Innlegg
    469
    Antall liker
    506
    Sted
    Karlstad, Sverige
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tegnet livstidsabonnement da min Hegel H590 endelig ble Roon Ready og har ikke angret ett sekund,
    For meg virker det som om lyden til og med har hevet seg enda et lite hakk i forhold til Roon på Bluesound Node, men jeg ser ikke bort ifra at det kan være ren innbilning i gledesrusen over å slippe unna en ekstra boks. Brukervennligheten har i alle fall blitt bedre og Roon ARC fungerer fint.

    Roon Radio er dessuten en elegant måte å oppdage ny musikk på: Spill en låt eller et album du liker og Roon fortsetter med lignende musikk hentet fra Tidal, Qobuz eller ditt lokale bibliotek. Helt glimmers!
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    Tenker da på bruk hjemme. Man må jo uansett kjøpe en streamer, feks Bluesound Node, Lumin, Hifi Rose. Da kan man jo benytte tilhørende app til å streame musikkbibliotek med lokale filer og det som finnes av streamingtjenester.

    Man kan også gjøre det enda billigere ved å kjøre Plex med avspilling via Chromecast/AirPlay.

    Eller har jeg misforstått noe?
    Hadde Sonos og TIDAL Chromecast som fungerte fint på ren strømmming men ikke harddisk. Prøvde JRiver, Mediamonkey , Plex , ingen av disse fungerte med strømming OG hardisk og det medførte uendelig knoting og utfall og måtte bruke ulike apper for ulike ting. Da bet jeg i det sure eplet og kjøpte Roon lifetime , flere år siden nå og alt funker fint for en data/PC hater. Var ikke så dyrt da jeg kjøpte lifetime heldigvis .
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    594
    Underlig.
    Er ikke det her en vennetråd for Roon?
    Forstår ikke spørsmålet. Jeg er venner med Roon fordi de gjør en kjempegod jobb med å integrere Squeezebokser inn i sitt system så de kan leve videre i mange tiår til.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    @Barbaresco Det er vel mere rettet mot folk som klager på prisjustering og prøver å snakke om andre alternativer...
    Jeg stilte et spørsmål og fikk spørsmål tilbake, så følte bare at det var normal høflighet å svare på det.
    Skal ikke skrive mer her
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.489
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg stilte et spørsmål og fikk spørsmål tilbake, så følte bare at det var normal høflighet å svare på det.
    Skal ikke skrive mer her
    Jeg bare forklarte en som lurte....
    Skal fortsette å skrive her.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.489
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Et problem hos meg nå. Jeg tenkte å høre på Bremnes sitt album "løsrivelse" den kommer opp som utilgjengelig på roon, ennå jeg har både Tidal (finner den på tidal-app) og på harddisk. Hva kan være feilen her?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.813
    Antall liker
    14.751
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Et problem hos meg nå. Jeg tenkte å høre på Bremnes sitt album "løsrivelse" den kommer opp som utilgjengelig på roon, ennå jeg har både Tidal (finner den på tidal-app) og på harddisk. Hva kan være feilen her?
    Prøvd Losrivelse? Skiva dukker opp med o hos meg.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.489
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Den dukker opp med cover osv, men det står "utilgjengelig" - og kan ikke avspilles.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.813
    Antall liker
    14.751
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Den dukker opp med cover osv, men det står "utilgjengelig" - og kan ikke avspilles.
    Merkelig. Startet ting og tang på nytt? Her funker det som det skal, både med lokal kopi og Tidal.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.489
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Rare greier, det er ikke så lenge siden jeg hørt på det albumet.
     

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Det hjalp å starte roon på nytt igjen.
    Synes Roon har oppført seg merkelig etter siste oppgradering. Hos meg fikk jeg ikke kontakt med remote på hverken Mac eller iPhone. Prøvde flere re starter, både fra nettleser, powerknapp og dra ut stikk - uten at dette hjalp. Måtte kjøre reset Roon Database & Settings for å få det i orden, og har nå brukt flere dager på å bygge opp igjen musikk biblioteket... Ser også på Roon forum at det er massevis av feilmeldinger etter 11.11.22. Ikkjeeeee bra.
     

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Må være snakk om bibliotek og arkiv 🤣
    Ja :) Relativt stort arkiv/musikk bibliotek ja. Men; har kjørt Roon i halvannet år uten problemer - og etter siste oppdatering har det bare vært trøbbel. Ser ut til å funke greit for øyeblikket da.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.813
    Antall liker
    14.751
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har gått på en liten bug i Roon. Uansett hvor mange omstarter og reinstallasjoner vil ikke kjernen komme seg forbi 2.0(1148). Hver gang jeg starter Roon får jeg beskjed om at en ny versjon er tilgjengelig, jeg laster ned og tilsynelatende installerer, og er tilbake på 2.0(1148) og det hele gjentar seg. Jeg har også reinstallert Roon OS fra nettleseren uten effekt. Noen som har gode forslag til løsning?

    Screenshot_20221120-000935.png
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har gått på en liten bug i Roon. Uansett hvor mange omstarter og reinstallasjoner vil ikke kjernen komme seg forbi 2.0(1148). Hver gang jeg starter Roon får jeg beskjed om at en ny versjon er tilgjengelig, jeg laster ned og tilsynelatende installerer, og er tilbake på 2.0(1148) og det hele gjentar seg.
    1148 er siste versjon for Roon Core. Merkelig at du får beskjed om at du kan oppdatere med ny versjon som da ikke eksisterer ..
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    Helt normalt, på min PC er det det samme. Den skal med W10 kunne oppgraderes ,men av en eller annen grunn skjer det ikke og man blir stuck på en legagy versjon "legacy 1.8 versjonen fks, og Ipad funker bare med 1.8 legagy heretter
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.813
    Antall liker
    14.751
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    @atletico @Balle Clorin
    Takk for svar. Ser at 1157 er siste versjon som fikser kommunikasjonfeil mellom Linnprodukter og Qnap. Installeres kun på Linuxbaserte bokser, noe ROCK strengt tatt er. Kjører ikke server på noe Windowsbasert. Trenger ikke oppgraderingeren men litt irriterende med påminnelse hele tiden. Det som er enda mer irriterende er at Qobuzinnlogging ikke fungerer lengre i hverken Room eller app, kun på nettsiden for å administrere abonnement. De to siste årene med nye album i biblioteket er dermed borte.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.275
    Antall liker
    6.444
    Sted
    Under stjernene
    Prøv omstart av Roon.

    Bruker Dropbox til å sikkerhetskopiere albumene, SK er anbefalt av Roon.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.813
    Antall liker
    14.751
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Prøv omstart av Roon.

    Bruker Dropbox til å sikkerhetskopiere albumene, SK er anbefalt av Roon.
    Omstart er gjort, problemene gjelder både Qobuz sin app og Roon. Jeg har ikke kjøpt albumene, de er lagt til i biblioteket som strømming. Forhåpentligvis fikser Qobuz feilen på mandag.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.813
    Antall liker
    14.751
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Tenker på albumene som du legger i bibloteket.
    Ikke på kjøpte albumer😊
    Mulig jeg formulerte meg litt dårlig, databasen blir sendt opp i skyen men jeg har ikke tilgang til albumene som jeg har lagt til de siste årene.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.813
    Antall liker
    14.751
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Og der, helt ut av det blå, funker innloggingen igjen. Good times!
    Tror Qobuz har et par digitale Gremlins de må bli kvitt.
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    573
    Antall liker
    723
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Black friday, 2 dollar for 3 måneder, greit for de som ønsker å teste roon.

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Da fikk jeg endelig opprettet en konto. Men jeg ser ikke hvor jeg kan betale for lifetime subscription?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.489
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Minnes jeg fikk opp "change plan" eller noe slik, den får jeg ikke opp lenger siden jeg har kjøpt lifetime.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Den er OK. Må installere Roon Rock.
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    573
    Antall liker
    723
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Satt roon på oppdatering i etter middag, bruker jo å gå fort å oppdatere roon rock, etter en time så tenkte jeg at å ta strømmen kunne være en god ide, hjalp ikke, når jeg går inn på rock i nettleser står det "roon Server Software Not Running"
    kommer ikke lengre en dette, flere som har problemer ?
    7693BAF3-002D-490E-9111-25ED6095E6C6.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn