Roons venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    573
    Antall liker
    723
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har aktivert låseskjermkontroller både på iPad og iphone, opplever at jeg da ikke kan bruke volumkontrollen feks om jeg skal se høre noe med lyd på telefon og iPad, jeg bruker roon på min Ps audio dac med innebygd streamer og den er innstilt på fixed volume så styrer ikke lyden på roon med telefon eller iPad.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Har hatt problemer med avspilling med Roon og laptop. Det er lydutgangen (audio output) som forsvinner. Nå vises Pioneer som lydutgang, og det er den Nettverks reseiveren som har Airplay og har mulighet for Wifi avspilling. Den har bare Spotify connect .
    Topping USB Audio Device ser jeg ikke noe til lenger:) Har prøvd og leite på innstillinger, men finner ikke noe som kan løse problemet!
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Nå har ting plutselig endret seg med ROON, uten at jeg har gjort noen ting!
    ROON  2.jpg

    Topping audio device har ikke dukket opp ennå. Får vente å se om det blir synlig igjen. Synes kanskje ROON er noe ustabil på en måte. Men ellers er det ikke noe å utsette på det lydmessige. Soul'en kommer også godt frem på disse innspillingene også :)
    Må kanskje kontakte ROON for å få en forklaring på problemet. Kanskje noe gale med den gamle lap toppen?
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.241
    Antall liker
    9.476
    Torget vurderinger
    2
    mange hater den siste oppdateringen og sier søkefunksjonen er blitt elendig .
    jeg kjører fortsatt på gamel versjon og håper å unngå «oppgradering» ved en feiltasting
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    For de som kjører Roon på Linux (gjelder ikke rock og nucleus som allerede kjører dette).

     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.399
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen måte å kjøre en sjekk av disk på ROCK?
    Jeg ser ikke at det er SSH-tilgang på den så jeg får ikke kjørt "fdisk" el.lign

    Da jeg gikk fra DHCP til fast IP på den så ble alt jeg hadde lagt inn under \ROCK\Data\Storage\ borte.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    mange hater den siste oppdateringen og sier søkefunksjonen er blitt elendig .
    jeg kjører fortsatt på gamel versjon og håper å unngå «oppgradering» ved en feiltasting
    Opplever dessverre at roon stor sett blir verre når det kommer til hastighet og stabilitet. For min del så skulle jeg ønsket at de stoppet å legge til ny funksjonalitet til de hadde fått et mer stabilt og raskere basissystem. Søk som mange klager på kunne de også med fordel sett på. Har jo "lifetime" abb men når Spotify Hifi nå engang kommer blir det nok til at jeg prøver det til streaming og roon til lokale filer.
    Qobuz og roon fungerer heller ikke like bra som Tidal med legge til album til biblioteket , men det frister ikke å gå tilbake til Tidal og MQA.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Er visst ikke bare meg som har hatt roon problemer i kveld, jobbes nok med å fikse det da mange har meldt om problemer.
    En av ulempene med å bli avhengig av streaming...


    roon error.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Gidder å rippe og ikke minst tagge så har lper og cder som backup.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.167
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Gidder å rippe og ikke minst tagge så har lper og cder som backup.
    Ripping gjør jeg fortsatt, den store samlingen ble rippet for mange år siden :) Men kjøper mer og mer online.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.241
    Antall liker
    9.476
    Torget vurderinger
    2
    Nå må Roon skjerpe seg. Ingen vits med kontinuerlige nedgraderinger og tap av funksjonalitet . Kan noen stoppe disse IT tufsenes irreversible «forbedringer « . Gi meg en sperre mot oppgraderinger takk. .
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.313
    Torget vurderinger
    49
    Har hatt Roon i flere år nå, og aldri opplevd problemer med det.

    Det jeg hadde problemer med var og få satt det opp og koblet til Nas etc, det krevde endel googling og lesing på Roon forum. Etter dette har det fungert feilfritt.

    Har ROCK på en nå flere år gammel nuc som sviver 24/7
    Musikk filer på Asus NAS,
    Koblet sammen med billigste Switch jeg fant på Elkjøp.
    Sender dette med Google Wifi til CC audio og Naim Muso.

    No offence, men jeg tror de fleste problem med Roon er bruker relatert.
     

    1simen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2019
    Innlegg
    88
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Har hatt Roon i flere år nå, og aldri opplevd problemer med det.

    Det jeg hadde problemer med var og få satt det opp og koblet til Nas etc, det krevde endel googling og lesing på Roon forum. Etter dette har det fungert feilfritt.

    Har ROCK på en nå flere år gammel nuc som sviver 24/7
    Musikk filer på Asus NAS,
    Koblet sammen med billigste Switch jeg fant på Elkjøp.
    Sender dette med Google Wifi til CC audio og Naim Muso.

    No offence, men jeg tror de fleste problem med Roon er bruker relatert.
    Og hvis ikke er det mest sannsynlig nettverksrelatert - i så måte må jeg si Google wifi gjør en strålende jobb med tanke på å bidra til et stabilt nettverk.
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    573
    Antall liker
    723
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen innstillinger der en kan få opp alle albumene til en artist/band, slik jeg har det kommer det opp anbefalte album, så ofte bruker jeg appen til tidal/cobuz for å se alle album og legge dem i favoritt, hadde vært enklere om roon viste alle album. Jeg finner ikke noen innstillinger for dette.
    688387FB-8464-47E5-B07C-7CFE2670D935.jpeg
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    398
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Er det noen innstillinger der en kan få opp alle albumene til en artist/band, slik jeg har det kommer det opp anbefalte album, så ofte bruker jeg appen til tidal/cobuz for å se alle album og legge dem i favoritt, hadde vært enklere om roon viste alle album. Jeg finner ikke noen innstillinger for dette.
    Vis vedlegget 766748
    Samme her. Bra spørsmål👍
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Er det ikke bare å klikke på diskografi?
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Da kommer det opp viktigste album 🤔
    Under Diskografi skal du få opp alle tilgjengelige album (iht ditt eget bibliotek og de streaming tjenester du har knyttet til Roon selvsagt).På eksempelet du har lagt ut bilde av er du på Oversikt, ikke Diskografi. Bør være en forskjell der?
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    573
    Antall liker
    723
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Under Diskografi skal du få opp alle tilgjengelige album (iht ditt eget bibliotek og de streaming tjenester du har knyttet til Roon selvsagt).På eksempelet du har lagt ut bilde av er du på Oversikt, ikke Diskografi. Bør være en forskjell der?
    Da kommer det opp viktigste album, så er flere album som kommer opp på diskografi men tror ikke alle er der, får utforske litt.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Da kommer det opp viktigste album, så er flere album som kommer opp på diskografi men tror ikke alle er der, får utforske litt.
    Nå har jeg valgt å beholde engelsk som språk på Roon, så under diskografi dukker det opp "Main albums" og "Singles & Ep". Har ikke tolket "main album"s som "viktigste" men rett og slett som album utgivelser. Jeg har uansett ikke oppdaget mangler i diskografien på noen artister, forutsatt som tidligere nevnt, at albumet er tilgjengelig via Tidal, Qobuz og/eller i eget bibliotek på min NAS.
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    573
    Antall liker
    723
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Nå har jeg valgt å beholde engelsk som språk på Roon, så under diskografi dukker det opp "Main albums" og "Singles & Ep". Har ikke tolket "main album"s som "viktigste" men rett og slett som album utgivelser. Jeg har uansett ikke oppdaget mangler i diskografien på noen artister, forutsatt som tidligere nevnt, at albumet er tilgjengelig via Tidal, Qobuz og/eller i eget bibliotek på min NAS.
    Takk for oppklaring, jeg har hengt meg opp i at det står viktigste album, burde egentlig stått hoved album. Men da er løsningen for å finne samtlige album å gå på diskografi.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.167
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Skjermbilde 2021-11-25 kl. 22.47.53.png


    Hovedalbum er min valgte oversettelse; vet ikke hvem som har lagt inn Viktigste album, det er helt åpenbart feil. Skal prøve å få rettet opp i dette.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.167
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Roon B880 er lansert :love:

    Har også tunet litt på en del eksisterende oversettelser og lagt inn støtte for alt det nye for de som bruker Norsk språk i Roon (gjør ikke alle det?! :unsure:)


    Improvements and Bug Fixes for Build 880:
    • We’ve introduced Art Director, a new web-based tool that puts our community in control of how artist images are shown in Roon
    • Search Overhaul, including new treatment of the Search result page for classical queries
    • Updated Zone Settings design
    • Volume limits reminder popup
    • Curated by Roon Playlists added to Home
    • Introducing database integrity check
    • Live Radio Metadata
    • Made an overhaul of empty states across the app
    • Complete overhaul of buffering/caching/fetching infrastructure for playing media from streaming services
    • Moved Android builds to use API level 30
    • Adopted iOS app to new for new iPad displays
    • Play Now / Play From here actions disable shuffle
    • iOS volume controls:
      • Fixed cases where volume would update for a zone with Fixed volume
      • Resolved cases where switching between apps caused loss of ability to control volume
      • Fixed cases where system volume was adjusting even with disabled lockscreen control feature
      • Fixed case where local iOS zone volume is set to 0 in after switching zone in Roon app
    • Text filtering:
      • Resolved cases where incorrect filtered data would be shown in case of looking for an artist with “The”
      • Fixed inability to process special chars within filter query
    • Export:
      • Fixed incorrect sort of tracks in playlist export dump
      • Fixed inability to open excel generated from Skipped files section
    • Linn streaming:
      • Implement track progress support for Linn songcast streaming
      • Fixed case where Roon was incorrectly sending “stop” command to Linn devices after input switch
    • Roon Core no longer hangs at startup on certain QNAP devices
    • Resolved a bug causing an inability to start playback on Meridian endpoint in certain cases
    • Fixed issue loading artist details page for unidentified artists
    • Playlists browser: Fixed hidden text filtering state after app restart
    • Fixed crash filtering Artists browser by favorites
    • Adjusted action buttons order and color treatment in accordance with OS design conventions
    • Removed unnecessary sorting options from General tab in Settings
    • Resolved an issue with certain Qobuz account’s region info was not recognized correctly
    • Resolved a RoonServer crashes on Linux caused by frequent network reachability changes
    • Resolved an issue when Roon wasn’t automatically starting after finishing the restore backup procedure on Windows
    • Resolved an issue where scrolling with keyboard arrows or by dragging scrollbar does not work in browsers after going back to it using BACK button
    • Fixed cropped toast message on mobile clients
    • Artist details Overview tab: Resolved issue sorting alphabetically when albums have the same release date
    • Implemented alphabetical tag ordering on track row level on the Album details page
    • Resolved cases where albums title under ‘Recommended Albums’ widget could be cut off
    • Resolved issue where old scroll position was used after switching between bookmarks in the same browser
    • Album Page: Fixed spontaneous movements of the tracklist on Album page
    • Fixed absence of ‘In library’ and streaming service badges on search results and recent activity
    • Fixed inability to add playlists to tags
    • History editor closes after deleting content
    • Resolved an issue where Win11 remote device shows as Win10 device on the Core`s Audio settings
    • Resolved an issue where Android client would show an error in cases of no WiFi (use Roon on Android with VPN)
    • Fixed “Save” button treatment and text formatting of Daily Mixes detail page on Mobile
    • Fixed issues persisting selection state
    • Fixed a crash when enabling ASIO zone on Windows when the device isn’t plugged in
    • Resolved an issue causing to remove browser’s filter state in case of selecting an item
    • iPads can be used in upside-down portrait orientation
    • Qobuz bookmarks restore genre filter settings
    • Version tab: removed “Also In Your Library” header when there is only one album to show
    • Updated default sort order for Album date
    • Added cover art to track row on Playlist details
    • Added album type to “Recommended albums” widget on Artist details
     
    Sist redigert:

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.167
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Skjermbilde 2021-12-16 kl. 00.22.48.png

    🤓


    Ble gjort en del ekstra justering i går som ikke er med i denne versjonen, men gi gjerne tilbakemelding på oversettelsene til Norsk. Roon fikk plutselig ekstremt hastverk med å rulle ut denne versjonen (litt uforståelig for meg). Den ble vel egentlig rullet ut midt i jobben med oversettelser (koordinert med Roon). Det er også derfor en del land ikke har hatt tid til å reagere.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg tenker å koble opp platespilleren til Roon via en radiokanalutvidelse og trenger derfor et usb-lydkort med coax eller optisk inngang. Noen som har et godt tips? Det trenger ikke å koste skjorta.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    En rasperry pi med dac burde holde for å koble til platespilleren til den. Selv brukte jeg en hifiberry dac. Det finnes extensions som gjør jobben timelig enkel Vær klar over at det er ca 7 sek delay, men det virker.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    En rasperry pi med dac burde holde for å koble til platespilleren til den. Selv brukte jeg en hifiberry dac. Det finnes extensions som gjør jobben timelig enkel Vær klar over at det er ca 7 sek delay, men det virker.
    Takk for tipset. Jeg har digitalutgang på Parks Audio Puffin og trenger derfor ikke DAC, kun spdif- eller toslinkinngang. Har stående en NUC som putrer og går og tenker derfor å bruke den hvis det er mulig.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.167
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Dukket opp ny versjon i går.


    Changes for Build 903:
    • Overhauled scrolling performance on iOS and other platforms
    • Further improvements to buffering/caching/fetching infrastructure for streaming media playback
    • Valence: Improved understanding of “recordings” matches tracks recommendation to your library more often in Radio, Mixes, and elsewhere
    • Search:
      • More relevant track results
      • Improved “Top Results”, especially when searching for artists
      • Better album results, with additional prioritization for artists and performers across popular and classical music
    • Fixed excessive DNS traffic on Linux platforms
    • Clearer error messaging when TIDAL Free accounts are used
    • Fixed random stoppage of certain BBC stations
    • Resolved an issue where the Original Release Date wouldn’t be shown or used in Playlists and other track views
    • Fixed failed restore of backups due to nested folders
    • Fixed scroll position being shared across all “Playlists by Roon”
    • Fixed clipped Signal Path descriptions
    • Resolved duplicate Displays bug
    • Resolved an issue where Focus ‘View More’ tab would close immediately after selecting an item
     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Den nye oppgradering gikk ganske raskt, uten at jeg fikk noe aha opplevelse. Nå funger også Roon helt stabilt, med Toppings gode Dacs :) Men fortrekker en god RiAA og vinyl på de bedre analoge innspillingene. ECM og andre gamle innspillinger fa 60-80 tallet!
     
    Sist redigert:

    Kanki

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2014
    Innlegg
    219
    Antall liker
    63
    Noen her som kjører Roon på et apparat som ikke er roon tested/ready? Funker det i såfall greit?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn