Romjulsrefleksjoner foran anlegget, hva skjedde med eiergleden i musikkverden??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• uob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Antall liker
    89
    Sted
    Oppegård
    otare skrev:
    Jaja.
    Spiste nettopp asparges med hollandaisesauce og serranoskinke, med en god 1999 Savennière fra Baumard til. Jeg vil påstå at dette er bedre enn tilsvarende fra Fjordland oppvarmet i mikrobølgeovn, med Cola til. Ifølge mange i denne tråden vil det ikke være forskjell.
    I beg to differ!
    Mange i tråden mener at man kan spise Fjordland en dag og nyte kvalitetsmat en annen. Noen mener at om man spiser mye så kan man ikke nyte maten.

Vel jeg spiste pølser mens jeg støvsugde i går, alikevell koste jeg meg ekstremt med indrefilet i dag.

mana

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    uob skrev:
    otare skrev:
    Jaja.
    Spiste nettopp asparges med hollandaisesauce og serranoskinke, med en god 1999 Savennière fra Baumard til. Jeg vil påstå at dette er bedre enn tilsvarende fra Fjordland oppvarmet i mikrobølgeovn, med Cola til. Ifølge mange i denne tråden vil det ikke være forskjell.
    I beg to differ!
    Mange i tråden mener at man kan spise Fjordland en dag og nyte kvalitetsmat en annen. Noen mener at om man spiser mye så kan man ikke nyte maten.

Vel jeg spiste pølser mens jeg støvsugde i går, alikevell koste jeg meg ekstremt med indrefilet i dag.
    Mens du støvsugde ;D ;D ;D ;D ;D ;D

uob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Antall liker
    89
    Sted
    Oppegård
    mana skrev:
    uob skrev:
    otare skrev:
    Jaja.
    I beg to differ!

Mens du støvsugde ;D ;D ;D ;D ;D ;D
    Bare løgn selvfølgelig, men prøver å understreke et poeng ;D

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    mana skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    stereo skrev:
    Enig med The Edge. Verden blir mer og mer tabloid. Ingen fordypning, bare overskrifter. Bøker, filmer, musikk for holde meg innenfor disse sjangere skummes igjennom mens man gjør andre ting samtidig. Ser mer og mer av dette. Hva leste du egentlig? hvor god var filmen egentlig? la du merke til det fantastiske arrangementet i den låta osv.

Nei vi hopper videre til neste "tabloide" opplevelse. Hva har vi fått med oss, hva har vi lært?
    Jeg har flere venner som har "skrotet" cd samlinga. Det er nesten blitt viktigere å fylle opp harddiskene med flest mulige plater og låter enn å sitte ned og nyte komposisjonen. :p

Folk må uannsett få gjøre som de vil, jeg gleder meg over at en låt vokser enda mer etter 10. ende gjennom lytting. Deilig!
    Jeg vil nyte en god bok, nyte en god film, nyte et godt album. Om det betyr at jeg "går glipp av" mye annet så hva så. Kommer aldri til å rekke over alt som er utgitt i verden uannsett.

Ha et godt nytt lytte år alle som forstår gleden av å nyte musikken ned til minste krok. :)

mvh stereo
    Relativt seriøst: En CD er kun et lagringsmedium, på lik linje med en harddisk. Kan noen da forklare meg, på en for meg enkel og forståelig måte, hvorfor det ikke er mulig å "nyte komposisjonen" ved å lytte til den via harddisk?
    F.eks.alle vinylutgivelsene til Prudence ble utgitt på cd og etter en stund gikk disse ut.I dag må du betale kanskje 4-500 for en cd med Prudence.Tror ikke du får mange kronene for filen din.Dette viser at det håndfaste betyr mye for veldig mange og oppfattes kanskje som mer ekte og troverdig,
    Jeg spiste litt for mye i går, så jeg foretrekker å holde meg til musikk. ;)

Det du skriver kan godt være riktig, men det går vel mer på eierglede enn gleden ved å lytte til musikk. Etter hva jeg har forstått, er det mange som har gjort som meg, rippet musikken til harddisk, men beholdt de fysiske platene.

Dette har jeg gjort først og fremst pga betjeningskomfort og rask tilgang til den musikken jeg ønsker å høre på.

Rent konkret: Jeg kan sitte og lytte til et eller annet stykke musikk, og plutselig får jeg assosisjoner til et annet stykke jeg har lyst til å høre på. Ved hjelp av iPod'en tar det meg bare noen sekunder å hente opp dette stykket, og så legge det inn som neste stykke, eller som siste i den spillelisten du er i gang med å høre på.

En annen ting er plassbesparelsen. Jeg har i HFS-sammenheng en moderat platesamling, ca 2000 cd'er. Det er klart dette tar plass, og ved å benytte meg av harddisk har jeg kunnet sette cd-ene et sted hvor de er litt mindre "i veien".

Så jeg er fremdeles ute av stand til å fatte hvorfor man ikke kan "nyte komposisjonen" ved avspilling fra harddisk.

Hvis cluet er som 65finger antyder, nemlig at man må ha et plastcover i hånden, er det andre ting jeg kan holde i hånden som gir meg større komposisjonsnytelse. ;) ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Man er ganske så hjernevasket som lydig konsument når det man finner slik voldsom eierglede i er en plastdiskett, et skrøpelig jewelcase og kanskje en liten trykksak som tilbehør.

Når det å tafse på slikt er det store, så har man tapt det aller viktigste for lenge siden. Gleden over selve musikken, fremføringen og lyden, og i stedet sitter man der som en toråing og begeistrer seg over emballagen.

Sørgelig, tragisk og noe man burde være litt beklemt av på linje med en colakorksamling på 5000+

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Gjestemedlem skrev:
    Man er ganske så hjernevasket som lydig konsument når det man finner slik voldsom eierglede i er en plastdiskett, et skrøpelig jewelcase og kanskje en liten trykksak som tilbehør.

Når det å tafse på slikt er det store, så har man tapt det aller viktigste for lenge siden. Gleden over selve musikken, fremføringen og lyden, og i stedet sitter man der som en toråing og begeistrer seg over emballagen.

Sørgelig, tragisk og noe man burde være litt beklemt av på linje med en colakorksamling på 5000+
    +1

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.611
    Torget vurderinger
    12
    Trådtittelen spør hva som skjedde med eiergleden i musikken. For min del er det ikke å eie som er poenget. Det er opplevelsen av musikken uansett på hvilket medie og hvor. Jeg foretrekker at musikken er lagret innomhus da jeg ikke stoler på utleieres eksistens i fremtiden, deres vilkår eller nettleverandørenes leveringskvalitet. Å eie gir meg liten egenglede, men disposisjonsretten er uvurdelig. Akkurat som med hytta jeg låner fritt. Hvis noe format likevel bør fremheves som spesielt må det være vinyl da dette har et stort fysisk format og må behandles med verdighet. Likevel sitter jeg ikke lenger og studerer covere. Jeg har alltid vært stor tilhenger av mangfoldet og synes enhver har rett til å benytte sin musikk slik man ønsker både i omfang og format. Å rakke ned på slikt blir arrogant tøyseri som ikke fortjener oppmerksomhet. Det bidrar mest med en kraftig fordumming av debatten. Omtrent som forventede svar om at jeg ikke har skjønt poenget. Det er selvfølgelig helt feil og vil ikke bli forsvart ytterligere. Løft hodene og aksepter mangfoldet på alle plan.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.163
    Sted
    Holmestrand
    Gjestemedlem skrev:

Enig med du her!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gjestemedlem skrev:

enig med deg her

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    27.436
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Eie musikk er greit, mens å lytte og nyte er det beste. Uansett format. å lytte på - det er hva musikk skal brukes til..

R

rico

Gjest
    Gjestemedlem skrev:

Har også stusset over at folk finner eierglede i noe som jeg ikke finner noen eierglede ved. Jeg er også meget forundret over at det faktisk er en del folk som ikke finner eierglede i noe som jeg finner stor glede av å eie.

J

J.J

Gjest
    Cd - gir meg lite å glede meg over å eie. Men det er nå engang det jeg har mest av - foreløpig.

Vinyl kan gi meg eierglede, når jeg vet at jeg har et sjeldent eller et spesielt eksemplar.

Jeg har Jungblut sin siste på vinyl: Over skyene skinner alltid solen. Den er nr 004 av 300.

Det gir meg eierglede.

/JR

M

Mr-T

Gjest
    HoJ skrev:
    Eie musikk er greit, mens å lytte og nyte er det beste. Uansett format. å lytte på - det er hva musikk skal brukes til..
    Du eier ikke musikken, det gjør de som sitter på opphavsretten. Du har bare kjøpt rettighet til å lytte på den.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Gjestemedlem skrev:

mange aspekter ved det å "eie" noe, jeg gleder meg over hver og enkellt lp jeg får tak i , som for meg har minner
    fra tiden den kom ut, det samme får jeg ikke ved å finne den på spotify eller lignende
    hvis det gjør meg apedum så be it, i dont really care ;D

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Nå har jeg lest heile tråden en gang til, hvert bidige bidrag - har jeg blitt noe klokere av det? Nope....

Jeg sitter fortsatt med samme overbevisning som tidligere; enhver får gjøre som han / hun vil. Jeg veit hva jeg vil ha, gva jeg mener låter best og hva jeg foretrekker. Men det blir litt som med mitt forhold til Jehovas vitner og tilsvarende; de får tro og meine hva de vil, så lenge de ikke forventer at jeg skal tro og meine det samme!

Nå har jeg kosa meg med årets nyttårskonsert, til tross for dårlig ( digital ) lyd... ;D

The Edge

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.05.2011
    Antall liker
    0
    Gjestemedlem skrev:

Her viser du at du har misforstått radikalt, og ikke fått med deg essensen i argumentasjonen. Istedet tyr du til en rekke stråmenn, språklig krydder kombinert med fordumming av debatten. Det er ikke CD /vinylplatene isolert sett som gir eierglede, men hva et fysisk format representerer. Hva det representerer av verdier, minner, opplevelser, det å eie sin egen musikk og ha en samling å bla i. Jeg skulle tro at de som setter god pris på slikt er det stikk motsatte av hjernevasket.

Hjernevasket er de som hopper på nye trender med begge beina, uten å tenke/reflektere et eneste sekund over hva man driver med. Den nye tilgjengeligheten og lyttekulturen med musikk på øret, som bakgrunnsstøy eller i kulissene nærmest 24/7 så gjør man seg selv på sikt til en overfladisk musikkkonsument, det er jeg overbevist om. Og jeg nekter å redusere musikk til noe slikt for min egen del. Det at ikke musikken er tilgjengelig hele døgnet via nett kan faktisk være en verdi i seg selv, nettopp grunnet de åpenbare konsekvensene det får hva gjelder overeksponering. Det er meget interessant å lese betraktningene fra debattanter som har lagt bort mp3 spillere og spotify på smarttelefonen, nettopp fordi det blir for mye og man reduserer musikk til noe passivt,ubetydningsfullt som bare surrer i bakgrunnen.

Jeg forholder meg til musikk som kunst, på samme måte som bilder eller filmer. Det fortjener min fulle oppmerksomhet, og jeg tror også at det gir mer tilbake til lytteren. Man ser utviklingen også på filmer, jeg har irettesatt kompiser som sitter hos meg for å se film, og fikler med mobilen konstant og følger ikke skikkelig med på filmen. (nei, det er ikke fordi filmen var så dårlig). Man ser det på flere fronter i samfunnet som flere debattanter har vært inne på. Mer, mye mer av alt, overskrifter, overfladisk tilnærming, alt skal gå fort men ikke koste noe som helst osv. Dette fører til at man går glipp av detaljer og får ikke levd seg 100 prosent inn i det som skjer, både når det gjelder film og musikk. Det er denne utviklingen som er sørgelig og tragisk, og de som ikke er istand til å stoppe opp å reflektere over dette uten å ta det personlig.

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    382
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    sitter du der å påstår at jeg er hjernevasket.
    Ja jeg hoppet på ripp/stream trenden uten å se meg tilbake og angrer ikke et sekund.

The Edge

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.05.2011
    Antall liker
    0
    room skrev:
    Ja jeg hoppet på ripp/stream trenden uten å se meg tilbake og angrer ikke et sekund.
    Nei, les hele teksten min i kontekst. Hvis ikke du har noe mer å bidra med enn substansløse påstander på to linjer kjemisk renset for argumentasjon så har du fint lite å bidra med i denne debatten.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    The Edge skrev:
    room skrev:
    Nei, les hele teksten min i kontekst. Hvis ikke du har noe mer å bidra med enn substansløse påstander på to linjer kjemisk renset for argumentasjon så har du fint lite å bidra med i denne debatten.
    Jeg symes du bør underbygge påstandene dine bedre, slik at kan å bidra i større grad med å nyansere denne debatten. Jeg oppfatter at du kommer med de samme arrgumentene hele tiden.

Moderert av bjornh.

V

vredensgnag

Gjest
    Skal det være en DECCA Studiomaster med Peer Gynt/Fiedler&Boston Pops, 15ips?
    Samme generasjon som ble brukt til mangfoldiggjøring.

Helt grei pris.
    I dag kan vi få fatt i mer musikk en noen gang før og fra hele verden, i et stort kvalitetsspenn, større enn noensinne -- og vi har tilgang til informasjon om det vi lytter til på et dybde- og breddenivå som aldri tidligere har vært tilgjengelig.

Om vi velger å ikke anvende mulighetene, så eksisterer de likefullt. Hver velger sin vei.

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    rico skrev:
    Har også stusset over at folk finner eierglede i noe som jeg ikke finner noen eierglede ved. Jeg er også meget forundret over at det faktisk er en del folk som ikke finner eierglede i noe som jeg finner stor glede av å eie.
    Det er akkurat det. For noen har objektene en tilleggsfascinasjon, eller byr på eieglede om du vil.
    Argumenter om at man skivebommer ved å ha en hang til objektsamling innen hifi/musikk treffer vel like godt som å fortelle en frimerkesamler at han skivebommer med frimerkesamlingen sin, og misser hele poenget med frimerker, dersom han ikke akter å bruke de som porto.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.611
    Torget vurderinger
    12
    Nå synes jeg trådstarter kan droppe personangrepene sine! Du kan ikke legge lista høyt for øvrige debattanter for å hoppe under selv.

The Edge

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.05.2011
    Antall liker
    0
    Trondmeg skrev:
    Nå synes jeg trådstarter kan droppe personangrepene sine!
    Jeg er ikke alene, la det være sagt. Jeg har forholdt meg til sak i flertallet av mine innlegg, men når andre bedriver angrep på meg svarer jeg med samme mynt. Så skal du leke forumpoliti er det andre enn meg du bør snakke til for å si det slik.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.611
    Torget vurderinger
    12
    Nei, du er ikke alene, men du har flagget det høyt og samtidig opptrådd nedlatende, ref "leke forumpoliti". Jeg synes dette bare er trist og ser ingen hensikt i å kommentere det ytterligere da det ikke er fortjent.

The Edge

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.05.2011
    Antall liker
    0
    Trondmeg skrev:
    Nei, du er ikke alene, men du har flagget det høyt og samtidig opptrådd nedlatende, ref "leke forumpoliti". Jeg synes dette bare er trist og ser ingen hensikt i å kommentere det ytterligere da det ikke er fortjent.
    Du leker jo vitterlig forumpoliti når du entrer debatten kun for å irettesette andre debattanter, og ikke har noen bidrag til selve debatten. Da må du nesten tåle å få det påpekt.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Konstaterer at det neppe er noen fare for at ikke forumet fortsatt skal beholde sin egenart i 2012 også..

Vi fortsetter å lese hverandres innlegg som fanden leser bibelen, og slår hverandre i hodet med påstander som ingen kjenner seg igjen i..
    Man leser selektivt,( i beste fall..), og angriper strategisk. Til slutt forbanner man hele sentralen..

;)

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.344
    Torget vurderinger
    18
    The Edge skrev:
    room skrev:
    Brorparten av dine tilsvar til de som ikke er enig med deg er aggressive og til dels uforskammet. Hvis du ønsker en fruktbar debatt så foreslår jeg en litt mer diplomatisk tilnærming.

Innlegget er moderert av bjornh.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.085
    Torget vurderinger
    1
    OK, vi tar en kopp kaffe og roer ned blodtrykket litt her. Tråden er igjen moderert. Det er rn stund siden nå vi har hatt en debatt som har blitt såpass opphetet, men jeg vil likevel oppfordre dere til å telle til ti, forsøke å være konstruktive og huske at Hifisentralens reglement gjelder for i fjor, i år og til neste år også..!

bjornh, moderator

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.101
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Karma skrev:
    Vi fortsetter å lese hverandres innlegg som fanden leser bibelen, og slår hverandre i hodet med påstander som ingen kjenner seg igjen i..
    Man leser selektivt,( i beste fall..), og angriper strategisk. Til slutt forbanner man hele sentralen..

;)
    En grei oppsummering. Konstaterer at en rekke debattanter diskuterer forskjellige ting her, og gir blanke i om deres motpart diskuterer noe annet enn de. Ikke rart det blir krig.....

mana

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    Bør holde til en helaften med musikklytting denne minnepennen fra pil og bue tida 8)

Vedlegg

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.611
    Torget vurderinger
    12
    The Edge skrev:
    Du leker jo vitterlig forumpoliti når du entrer debatten kun for å irettesette andre debattanter, og ikke har noen bidrag til selve debatten. Da må du nesten tåle å få det påpekt.
    For det første er dette faktafeil, ref innlegg #406. Jeg velger derfor å se bort fra dette innlegget. Når du velger en debattstil som er provoserende, forsøker å kvele debatten gjennom tildels usaklige torpedoangrep, bedriver kraftige personkarakteristikker og fraber seg det selv, og flere av disse egenskapene kjennetegner et forumtroll, må nesten du tåle å få det påpekt.

Et positivt trekk ved overforbruket av musikk i samfunnet kan være at flere trigger en genuin musikklidenskap. Ellers må folk selv få ta sine valg uten at jeg finner det betimelig å leke meningspoliti. Pizza grandiosasamfunnet er kommet for å bli.

The Edge

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.05.2011
    Antall liker
    0
    [/quote]

Et positivt trekk ved overforbruket av musikk i samfunnet kan være at flere trigger en genuin musikklidenskap. Ellers må folk selv få ta sine valg uten at jeg finner det betimelig å leke meningspoliti. Pizza grandiosasamfunnet er kommet for å bli.
    [/quote]

At det lettvinte overfladiske Grandiosasamfunnet er kommet for å bli betyr alldeles ikke at vi bør akseptere det eller syns dette er greit på noen måte. Jeg er en stor motstander av dreiningen mot den type samfunn, og vil blant annet bruke denne tråden til å flagge kamp mot dette.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.611
    Torget vurderinger
    12
    Personlig har jeg aldri dyrket det overfladiske samfunnet, snarere vært kritisk mot det, men tror at et bittelite personlig bidrag til endring best fungerer gjennom positiv påvirkning av enkeltindivider og ikke kritikkblogger av typen "indignert leser på oslo vest". Positiv stimulans har jeg tro på. Jeg gleder meg blant annet over 3 intrumentspillende barn og et bonusbarn som har fått opp øynene for vinyl til tross for sin (relativt sett) unge alder.

uob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Antall liker
    89
    Sted
    Oppegård

[/quote]

At det lettvinte overfladiske Grandiosasamfunnet er kommet for å bli betyr alldeles ikke at vi bør akseptere det eller syns dette er greit på noen måte. Jeg er en stor motstander av dreiningen mot den type samfunn, og vil blant annet bruke denne tråden til å flagge kamp mot dette.
    [/quote]

Dette er et samfunn som har vært der lenge, leng før du ble født. Nå går ungdommen med ipod, jeg brukte walkman og kasettspiller hjemme, Na lastes musikken ned, jeg kopierte fra 10 i skuddet, hva er forskjellen?.

At du ikke ser likhetene er jo litt utrolig, men du har vel bare blitt veldig fort gammel, og tror at alt var mye bedre før. Du har jo i alle tråder kjempet for det gamle, problemet er at det du kjemper for er ikke gammelt det er bare det som var på topp når du var ungdom. (les. cd spillere og integrerte forsterkere), All forandring etter dette er til det onde tydligvis.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor eier man ikke sin kopi av et musikkverk i like stor grad med filer på en disk som med en hardkopi på cd- eller LP-plate? Tror dessverre ikke trådstarter har tenkt dette grundig nok gjennom.

Forøvrig er ikke all streaming betalte abonnementstjenester der man "leier" tilgang til å lytte på musikk, slik det virker sm enkelte her insinuerer.

The Edge

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.05.2011
    Antall liker
    0
    uob skrev:

[/quote]

Dette er et samfunn som har vært der lenge, leng før du ble født. Nå går ungdommen med ipod, jeg brukte walkman og kasettspiller hjemme, Na lastes musikken ned, jeg kopierte fra 10 i skuddet, hva er forskjellen?.

At du ikke ser likhetene er jo litt utrolig, men du har vel bare blitt veldig fort gammel, og tror at alt var mye bedre før. Du har jo i alle tråder kjempet for det gamle, problemet er at det du kjemper for er ikke gammelt det er bare det som var på topp når du var ungdom. (les. cd spillere og integrerte forsterkere), All forandring etter dette er til det onde tydligvis.
    [/quote]

Ja, jeg kjemper for det konservative på dette feltet. Siden du drar inn mine anleggspreferanser i denne debatten for å forsøke harselere over dette, så må jeg nevne at jeg har forsøkt surroundoppsett og hjemmekinoreceiver tidligere. Musikkgleden og gleden over hifif som hobby steg 10 nivåer når jeg etter noen år gikk tilbake til stereo og 2 kanals forsterker igjen. Hvilket også forteller meg at ikke all utvikling er til det bedre, som mange har tatt til orde for i denne debatten. At noe er moderne eller trendy har ingen likhetstegn med en ønskelig/optimal utvikling. Less is more har jeg erfart, på flere områder.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn