??^Dere havner snart i "Skilt ved fødselen"-tråden.
Zomby har da vel kommet med opptil flere reflekterte synspunkter i saken.
Sist redigert:
|
??^Dere havner snart i "Skilt ved fødselen"-tråden.
Noko slikt, ja......Så hva gjør man til slutt? Gjør man rett av feil grunn? Gjør man feil av riktig grunn?
Blander du litt nå, Spiralis? Honky/Zomby-forveksling?
Tiggermafiaen er en kynisk industri. Her er mennesker som ikke tar 5 øre for å utnytte andre på det groveste.Men samtidig synes jeg nok kynismen vinner litt for lett.
Nå har ikke jeg barn - men noen onkelbarn.Det har jo de humanistiske politikerne så mye imot. Bedre da å gjøre som med prostitusjon, forby å kjøpe eller i dette tilfeldet, forby å gi til tiggere!Ett forbud mot tigging hadde sikkert vært det beste.
Helt OK! Som sagt over, ingen tårer. Enig eller uenig, Honky er en tversigjennom bra fyr, og ingen krise å bli sammenblandet med.Blander du litt nå, Spiralis? Honky/Zomby-forveksling?
Man ber absolutt aller ydmykst om tilgivelse!
My bad! Det gikk litt fort i svningene der!
Kan vi ikke det?Vi kan ikke med enkle midler, forby mennsker å komme hit på turistvisum. De trenger ikke arbeids- eller oppholdstillatelse for å oppholde seg her en begrenset periode. Vi kan heller ikke forby en gruppe folk, en sekt eller liknende adgang til landet. Det er reinspikka rasisme, og sånt vil vi ikke ha - eller vil vi det? Når jeg leser noen av innleggene i denne og liknende tråder, begynner jeg jaggu å lure.
Ja, fordi de enten er kriminelle, eller blir ansett å utgjøre en trussel for almenheten, vil jeg tro. Det er vel ikke akkurat sånn hva angår romfolk eller andre folkegrupper, om de nå tigger aldri så mye. Men forsøpling, tilgrising, eller forstyrrelse av alminnelige ordensregler, kan man ( og bør man ) sjølsagt reagere på.Kan vi ikke det?Vi kan ikke med enkle midler, forby mennsker å komme hit på turistvisum. De trenger ikke arbeids- eller oppholdstillatelse for å oppholde seg her en begrenset periode. Vi kan heller ikke forby en gruppe folk, en sekt eller liknende adgang til landet. Det er reinspikka rasisme, og sånt vil vi ikke ha - eller vil vi det? Når jeg leser noen av innleggene i denne og liknende tråder, begynner jeg jaggu å lure.
MC-gjenger og fotballsupportere blir da stadig nektet adgang
Om du ikke orker å lese hele tråden vil jeg anbefale at du tar en titt på den BBC-dokumentaren som Coolbiz poster i #231Hallo, folkens! Dere sitt og skriv, skjønner jeg... Jeg har ikke lest hele tråden, bare enkelte sider utover, så det er mulig at det meste er sagt i saken. Uansett; det finnes ingen enkel måte å løse dette på. Så lenge det finnes a) kriminelle som skor seg på andres elendighet ( bl.a. narkohandel, hallikvirksomhet osv. ), b) mennesker som lever under svært så fattige kår, c) sult,krig og nød, tror jeg at land som kongeriket Norge, vil være ettertraktet i jakten på bedre levevilkår, penger, mat etc.
Mc-klubber, selv de med dårlig rykte, består av vokse folk som selv har valgt denne livsstilen. Selv de mest voldelige og kriminelt belastede av disse fortjener ikke å bli å bli sammenlignet med denne usle rumenermafiaen. Æreløst pakk som ikke tar 5 øre for å ødelegge sine egne barn for å griske til seg noen kroner til sine overordnede "slektninger i Romania".Ja, fordi de enten er kriminelle, eller blir ansett å utgjøre en trussel for almenheten, vil jeg tro. Det er vel ikke akkurat sånn hva angår romfolk eller andre folkegrupper, om de nå tigger aldri så mye. Men forsøpling, tilgrising, eller forstyrrelse av alminnelige ordensregler, kan man ( og bør man ) sjølsagt reagere på.
Vi trenger egentlig bare én regel:Løsgjengerloven - Wikipedia
For å være helt ærlig synes jeg dette var 'good riddance'. En flau periode i Norges historie.
Helt enig. Vi kan ikke vende tilbake til løsgjengerloven. Vi kan da virkelig ikke gjøre det ulovlig å være bostedsløs igjen?Vi trenger egentlig bare én regel:Løsgjengerloven - Wikipedia
For å være helt ærlig synes jeg dette var 'good riddance'. En flau periode i Norges historie.
Det bør være et krav at turister og andre besøkende skal kunne dokumentere at de kan forsørge seg selv i hele oppholdets lengde. Kan de ikke det bør de deporteres.
En enkel og grei regel som kan være lik for alle, uansett hvem og hvorfor.
Skal man f.eks. reise til Australia må man ha med seg en viss sum med penger, ellers slipper man ikke inn. Det er et eksempel til etterfølgelse.
Du er inne på noe her, og dersom man tigger så er jo nettopp det beviset på at man ikke kan forsørge seg...Det bør være et krav at turister og andre besøkende skal kunne dokumentere at de kan forsørge seg selv i hele oppholdets lengde. Kan de ikke det bør de deporteres.
Nå,.... har du vært slem gutt BT ??Dette er innlegget er redigert av bjornh pga. brudd på Hifisentralens regel 1.
Tydeligvis, og nå får jeg ikke fortsette her, for jeg har åpenbart ikke forstått regelverket, hvis det jeg skrev er brudd på regel 1. Jeg fikk ikke en gang en forklaring. Ikke kan jeg spørre moderatoren om hva som var galt heller, for da må jeg først krysse av for at jeg har forstått regelverket, og det har jeg tydeligvis ikke.Nå,.... har du vært slem gutt BT ??Dette er innlegget er redigert av bjornh pga. brudd på Hifisentralens regel 1.![]()
Vis til at du er æresmedlem - gir muligens litt friere tøyler?Tydeligvis, og nå får jeg ikke fortsette her, for jeg har åpenbart ikke forstått regelverket, hvis det jeg skrev er brudd på regel 1. Jeg fikk ikke en gang en forklaring. Ikke kan jeg spørre moderatoren om hva som var galt heller, for da må jeg først krysse av for at jeg har forstått regelverket, og det har jeg tydeligvis ikke.Nå,.... har du vært slem gutt BT ??Dette er innlegget er redigert av bjornh pga. brudd på Hifisentralens regel 1.![]()
For kortere opphold enn tre måneder ser det ikke ut til å være noen slike krav.Hvis du som EØS-borger ønsker å oppholde deg i Norge i mer enn tre måneder, må du ha et oppholdsgrunnlag og du må registrere deg hos politiet. Du må ha gyldig identitetskort eller pass, og for øvrig dokumentere at du ikke kommer til å være en byrde for offentlige velferdsordninger.
Hva med å dele ut gratis bæsjeposer til "turistene", så kan de plukke opp møkka si sjøl og kaste drittpakkene sine i søpla.At man ikke kan holde Hovedstadens botaniske hage åpen om sommeren, fordi "turister" driter hagen full.
Det har vært prøvd, men brukernes manglende boevne/bovilje gjorde at prosjektet måtte avsluttes etter 4 uker i Vaterlandsparken:Offentlig toaletter er faktisk mangelvare i Norge. Så det er noe som burde være mye bedre tilgjengelig for alle turister. Gjerne bemannede.
Så får man heller bøtelegge kraftig dem som ikke bruker dem.
HmfDet er en tre-måneders grense i regelverket:
For kortere opphold enn tre måneder ser det ikke ut til å være noen slike krav.Hvis du som EØS-borger ønsker å oppholde deg i Norge i mer enn tre måneder, må du ha et oppholdsgrunnlag og du må registrere deg hos politiet. Du må ha gyldig identitetskort eller pass, og for øvrig dokumentere at du ikke kommer til å være en byrde for offentlige velferdsordninger.