Roger Waters - 30 april 2011 - Telenor Arena!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.798
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Dette blir jo bra!

Mvh
OMF
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Dette skal jeg få med meg, og da blir nok min kjære far med også regner jeg med.
 

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Innlegg
527
Antall liker
50
Hvor har dere lest om dette?

Jeg hadde planlagt dimmefesten min med Pink Floyd konsert i august 1988, men siden konserten ble fremskynet ble det ikke noe av den konserten for mitt vedkommende :(
 

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
2.973
Antall liker
1.833
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
Gode nyheter! Jeg har opplevd Roger Waters live to ganger tidligere - og ser ingen grunn til å la det stoppe der.
 

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Innlegg
2.044
Antall liker
1.452
Torget vurderinger
1
Flotte greier! Denne klassikeren har jeg alltid drømt om å oppleve live! Får se om det blir Oslo eller om jeg kanskje kombinerer med en storby-weekend.
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Æsj! det måtte bli Telenor Arena :-\ Er skikkelig fan av Waters men jeg setter ikke mine ben en gang til i den håpløse hallen. Det får bli et annet sted i Europa.
 

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
4.257
Antall liker
2.494
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Audiomur hva er galt med denne hallen, hilsen en svoren Waters fan. :D
 
N

nb

Gjest
lille hiawata skrev:
Audiomur hva er galt med denne hallen, hilsen en svoren Waters fan. :D
Jeg synest det funket bra med AC/DC der, mindre bra med Metallica. Med mindre man står inne i "folkehavet" så synest jeg følelsen av å være i en stor hall som burde vært fullere er ganske påfallende. Oslo Rektum er heller ingen høydare og Valle er et høl, så det er ikke så mange alternativer i Oslo-området.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.957
Antall liker
11.765
Sted
Hus
Synes det er bedre lyd på Valle enn Telenor Arena. Metallicakonserten var tragisk når det kom til lyd. AC/DC hadde bedre lyd på Valle enn i Telenor Arena. :)
 
N

nb

Gjest
Bartesam skrev:
Synes det er bedre lyd på Valle enn Telenor Arena. Metallicakonserten var tragisk når det kom til lyd. AC/DC hadde bedre lyd på Valle enn i Telenor Arena. :)
Det hjalp mye på Metallica å stå veldig nærme scenen. Lengre bak var det grusomt. Problemet på Valle er ikke lyden - et stort, åpent område er vel lettere å ha med å gjøre enn en arena med vegger og tak. Problemet på Valle er at det er en stor betongplass blottet for atmosfære og at det ikke blir mørk på den tiden av året det er konserter der.
 

Froland

Fersking
Ble medlem
01.07.2003
Innlegg
2
Antall liker
0
Pink Floyd på Valle Hovin i '88 er referansen for konsertlyd. Jeg sto 10 m på skrå foran miksebordet slik at jeg hadde "fri sikt" til alle høytalertårnene. "Welcome to the machine" i 10min verson og "Run like hell" var helt vanvittig på denne konserten.

Konserten innledet med meget svak lyd i anlegget som etter flere minutters dekoding viste seg å være fra en mic som var lagt fra seg på ei blomstereng/gressplen ( legg deg på en stille gressplen med en pils og les en bok så har du lyden ) . Så begynte det å gå en gressklipper fra side til side på lang avstand. Når gressklipperen kom nærmere ble volumet høyere og høyere. Idet man trodde at gressklipperen skulle klippe hodet av deg stoppet den og konserten startet.

Jeg jobbet rett ved siden av Valle og så monteringen av anlegget. De hadde med eget kraftverk som besto av to gassturbiner..
 

steinm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Innlegg
192
Antall liker
25
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Har fått tilgan til forsalget i Berlin, men kan noen si meg om det er sitteplasser der. De tar nesten 300 dollar billetten.
Helt greit så lenge jeg får fast plass.


SteinM
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Ser at Oslo (Telenor Arena) står fortsatt oppført på sidene til Roger, men det er ikke mulig å få kjøpt billetter enda. Noen som vet noe?

Edit:
Ser at Oslo er den eneste du ikke får kjøpt billetter til.
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Da er det er igang:
Congratulations! You have been selected for access to the presale for the Roger Waters The Wall Live performance at Telenor in Oslo, NO on Saturday, April 30, 2011.
The link below will give you access to the presale, starting August 20, 2010 at 9:00 am CEST, and is good for the purchase of a maximum of four tickets to this show only.
Normalt billettsalg starter 30.8:
http://www.livenation.no/event/18851/roger-waters-the-wall-live-tickets
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Roger skal jeg få med meg.
Kanskje siste gang han er på turnè?

Det har blitt noen konserter med Roger etterhvert. Den første i Stockholm i '84, Globen. Pros and cons.
Jævlig bra til tross for en litt dårlig plass. Det var den gang.

mag
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Flere som har problemer med teknisk feil på nettsiden til Waters under bestilling fra forsalget?
:mad:
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Vanlig forhåndssalg på Livenation starter 26.08.2010 09:00.
I dag er det visst bare for de heldige utvalgte :)
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Jeg er/var en av de heldige utvalgte.
Ser ut som det gikk skeis allikevel gitt. :'(
 

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Innlegg
527
Antall liker
50
Er det noen som vet hva som ligger i "Premium tickets"?
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
1250,- for sitteplass? Er drikke inkludert?
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Har forkjøpsrett på billett på konserter på Telenor. Men har ikke fått melding om denne konserten ennå.

Helt klart en konsert å få med seg ;D
 

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Innlegg
213
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
audiomur skrev:
1250,- for sitteplass? Er drikke inkludert?
OBS!
Dersom du bestiller billetter fra idag (via rogerwater.com - de "heldige utvalgte"), vil prisen gå betraktelig opp når du skal betale. 364 euro - for 2 stk riktignok. Ved dagens kurs skulle dette bli i underkant av 3000,-! Prisen som oppgis før bestilling, på 1250,- tyder vel på at alle gebyrene ikke er inkludert!
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
dere kjøpte via forsalget på livenation?

Jeg tenkte å handle i morgen tidlig på billettservice, men kan noen forklare meg om man får sitte noe sted?
Samboer er avhengig av det for å være med!


edit: kremt, kone, kremt

edit2: fant ut nok, takk! :)
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Hvor mange av oss "gammelrockere" klarer de å klemme inn på Telenor Arena? Tror jeg må ta med fruen på dette. Hmmm; fly t/r, høvelig hotell, spise+kveld på byen, konsertbiletter osv. osv...Der rauk nok den planlagte forsterker-oppgraderinga det nærmeste året! Men pyttsann; sikkert verd det!

PS: Skal ikke Elton John spille i Oslo like før jul?

mvh. VilhelmW
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Billettsalget er utsatt til tirsdag, så vennligst hold dere unna billettservice.no i morgen. ;D
Neida, jeg har allerede fått tak i billett til Waters i Nederland 9.april. Vi blir 12 stk nedover, og det blir jo helt kanon regner jeg med.

Til dere som ikke får tak i billett i løpet av det lille kvarteret det selges i morgen så er det forsatt ledige billetter på lørdagen i Arnhem.
 

sandecker

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2009
Innlegg
610
Antall liker
709
Sted
Oslo / Viksfjord
Torget vurderinger
5
ivar skrev:
dere kjøpte via forsalget på livenation?

Jeg tenkte å handle i morgen tidlig på billettservice, men kan noen forklare meg om man får sitte noe sted?
Samboer er avhengig av det for å være med!


edit: kremt, kone, kremt

edit2: fant ut nok, takk! :)
Jeg tror det er sitteplasser på hele arenaen (men har ikke funnet noen arena kart)
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
2 billetter i boks.. Vet dog ikke om jeg har mulighet til å dra :p

Godt å ha, hvertfall!

PK
 
S

Supertramp

Gjest
2 billetter til søndagen også i boks.
Da er de julegavene sikret :)
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
Blir London på meg :p. gadd ikke å vente jeg ass, makan til system... men samme problemer i danmark da :).
 
Topp Bunn