Roger Waters - 30 april 2011 - Telenor Arena!

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Ikke engang Roger Waters får meg til å dra tilbake til Telenor Arena... ::)
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.957
Antall liker
11.765
Sted
Hus
Lyden er håpløs der inne, men dette må sees :)
 
S

Supertramp

Gjest
Tro da om min "sweetspot" billett på felt J er det verste stedet lydmessig - eller av det bedre......

 

AN-M

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.02.2010
Innlegg
85
Antall liker
0
Fikk biletter til 1. Mai showet! ;D
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
Måtte billettservice brenne langsomt inni h*. En nettside og en telefontjeneste vel verdt kun en plass i et kikkertsikte!
 

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
Nettsiden nede...Når en endelig kom inn var det ikke noe å trykke på annet en tilbake og da havnet en bakerst i køen....arghhh. Men fikk tilslutt 2 billetter 1 mai. De burde ikke ta på seg oppdrag de ikke har utstyr eller kompetanse til å klare er min mening...
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Supertramp skrev:
Tro da om min "sweetspot" billett på felt J er det verste stedet lydmessig - eller av det bedre......
Jeg satt akkurat der på Metallica i april, regn med å høre konserten minst fem ganger. :'(

Begge dagene utsolgt i løpet av få timer tyder på brukbar interesse for å si det mildt. Jeg skal på denne turneen minimum to ganger, men etter den miserable opplevelsen av lyd og logistikk i Telenor Arena sist jeg var der har jeg egentlig bestemt meg for aldri å sette mine bein der igjen. Jeg tror jeg går for Budapest som konsert nummer to i stedet.
 

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Innlegg
2.044
Antall liker
1.452
Torget vurderinger
1
Fikk nesten 4 billetter... Dvs da jeg kom frem til betalingen, viste det seg at det forp**** datasystemet på jobben "ikke kunne laste inn Java-applet" slik at jeg ikke fikk signert for VISA-kortet... Rykk tilbake til start... Får se om jeg får tak i billetter et annet sted og tar med fruen på en langhelg.
 

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Innlegg
460
Antall liker
2
Seks billetter til lørdagen og to billetter til søndagen er i boks! Det blir show med venner på lørdagen og en liten ekstratur søndagen med madammen (siden hun betaler) ;D (fikk bedre plasser på søndagen)

Men jo, måtte billettservice brenne hardt og kraftig! Makan til møkkagreier!
 
N

nb

Gjest
Kjøpte nå på en presale-link jeg fikk med nøyaktig null stress.
 
S

Supertramp

Gjest
audiomur skrev:
Supertramp skrev:
Tro da om min "sweetspot" billett på felt J er det verste stedet lydmessig - eller av det bedre......
Jeg satt akkurat der på Metallica i april, regn med å høre konserten minst fem ganger. :'(
Å, da får jeg ekstra mye for pengene........... haha
 

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Innlegg
460
Antall liker
2
Dette er ikke første gang jeg har hatt problemer med dem, for å si det sånn. Verste var når Stones kom til Bergen. Ble ingen billetter på oss...

Denne gangen var vi to på saken og fikk tidlig napp via nett, bra plasser. Dessverre konket nettsiden i prosessen. Kom gjennom på telefon etter 45 (!) minutter, kun billigste alternativ igjen.
 

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Innlegg
460
Antall liker
2
Dersom det er noen som har fått billetter, på f.eks første rad, og frykter de skal få et snev av "sceneskrekk", så er jeg villig til å bytte tvert med gode og trygge seter lengre bak i salen. ;D
 

Xevious

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
242
Antall liker
221
Sted
Langhus
Torget vurderinger
3
Jeg vil bli å se smilende bredt på rad 7 på felt M den 30.april ;D
 
S

Stereo_Mono

Gjest
VilhelmW skrev:
Finnes det billetter å oppdrive?

mvh. VilhelmW
Jeg fant ingen, så endte opp med å kombinere det med en tur til London i mai. Litt spent på O2 Arena der.
Knall blir det uansett hvor du ser konserten :)
 

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
2.973
Antall liker
1.833
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
Nå er det kun dager igjen...
Roger Waters er en av de store imo; gleder meg stort til søndag 1. mai.
The Wall Live på Fornebu blir helt sikkert en opplevelse!
Jeg har billetter på felt 2 rad 18; håper at lyden blir bra her...
 

Vedlegg

iSaint

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Innlegg
506
Antall liker
60
Sted
Belgia
Gled dere - konseren i Praha sist helg svarte virkelig til forventningene!

iSaint
som selvsagt skal til Telenor Arena også ;)
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.807
Antall liker
13.465
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Opplevelse, tidsmaskin, herlig!!

R
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Blir nok ennå bedre i mårra......vel, i dag. ;) ;D
 

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Innlegg
323
Antall liker
3
SaltyDog skrev:
VilhelmW skrev:
Finnes det billetter å oppdrive?
mvh. VilhelmW
Ser at det er 50+ annonser på finn akkurat nå, så det finnes billetter å oppdrive.
En annen sak er prisen (du får dem neppe til pålydende...) :(
Alle konserter jeg har vært på så selges de til pålydende rett før start, men da skal du være temmelig iskald ;D
 
N

nb

Gjest
Litt blandede anmeldesler så vidt jeg har sett fra overskriftene. Jeg skal i kveld og er sikker på at det blir stas. Hr. Waters m/ band har levert varene når jeg har sett de tidligere.
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.970
Antall liker
10.453
Sted
Skien
Gleder meg virkelig til denne konserten i kveld, første gang jeg er på konsert med Roger Waters så dette ser jeg virkelig fram til :)
Mvh: Espen
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.403
Antall liker
3.172
Torget vurderinger
1
Kjempebra konsert. Scene og spesialeffekter innfridde de høye forventningene. Satt ganske langt fremme. Beste bass jeg har hørt, med perfekt balanse mellom dypbass og mellombass som virkelig slo i brystkassa. Vokalen ble litt hard til tider, men generelt veldig ren og luftig lyd til arenakonsert å være. Brukte ørepropper på de høyeste partiene, og tok de ut på de rolige sangene.

Roger Waters er jo ingen stor scenekarismatiker, så det passer han godt å rusle rundt i rollen som Pink. Han sang klokkerent og kraftig. Litt uvant på noen låter at det ikke er Gilmours stemme og gitar, men pytt sann. Trommisen var rå. Alt i alt veldig bra band og fremføring av The Wall. Gitt at man er oppvokst med The Wall på platespilleren, slik som jeg er, så var dette en høydare.

Ta med kamera. Roger Waters oppfordret publikum til å ta bilder, men ikke bruke blitz.
 
N

nb

Gjest
pedal skrev:
Trommisen var rå.
Om det er samme mann som har spillt for Waters tidligere så er han noe av det beste som finnes på trommer i følge mine kilder.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.807
Antall liker
13.465
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
pedal skrev:
Beste bass jeg har hørt, med perfekt balanse mellom dypbass og mellombass som virkelig slo i brystkassa. Vokalen ble litt hard til tider, men generelt veldig ren og luftig lyd til arenakonsert å være.
Jåsskuk! :D :D

en høydare.
DET er jeg enig i 8)
 

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
2.973
Antall liker
1.833
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
RoDa skrev:
pedal skrev:
Beste bass jeg har hørt, med perfekt balanse mellom dypbass og mellombass som virkelig slo i brystkassa. Vokalen ble litt hard til tider, men generelt veldig ren og luftig lyd til arenakonsert å være.
Jåsskuk! :D :D
en høydare.
DET er jeg enig i 8)
Bare 5 timer igjen til årets høydare...
(OT: ...og RoDa, apropos den første linja di: Akkurat det ordet har jeg ikke hørt siden oppveksten på Nordmøre. ;D )

Edit: For de uinnvidde: Å jåsse betyr å tulle, tøyse.
 
N

nb

Gjest
Tilbake fra kveldens konsert. En storslått og spektakulær produksjon (til tross for at lemmen ikke åpnet seg, så det ble et opphold på 15-20 minutter før de gav opp, men vi fikk i det minste en ganske lang historie om Gorbatsjov mens vi ventet). Låtmaterialet for andre halvdel finner jeg klart svakere enn første, men det ble mer enn oppveid av soloen på "Comfortably Numb" - det er noe av det råeste jeg noensinne har hørt live. Bandet var suverene.

Jeg satt midt foran på 10. rad, meget god lyd - enormt trøkk, mektig bass og litt hard vokal som påpekt av pedal. Marginalt for høyt volum, så jeg brukte propper på en del av de kraftigste partiene. Mye bedre lyd enn på andre konserter jeg har vært i gymsalen. Var en tur baki lokalet under koserten, og der låt det dog ganske ille, så glad jeg satt der jeg satt.

Alt i alt en stor konsertopplevelse.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.200
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
kjøpte kl 14.00 søndag for under normalpris, slå den ;D
Meget bra konsert.
500,- helt utrolig.

Steinar.
 
Topp Bunn