Roger Waters - 30 april 2011 - Telenor Arena!

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.853
Antall liker
13.668
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Hele showet

Del 1




Del 2

 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.981
Antall liker
10.551
Sted
Skien
En fantastisk konsert, koste meg virkelig under hele konserten
Glad for og fått oppleve Waters før han legger inn årene
MVH: Espen
 

dHb

Fersking
Ble medlem
16.05.2002
Innlegg
2
Antall liker
0
Bra konsert ja.
Satt faktisk på seksjon 15, i midtsalen/gulv, men likevel var lyden vel noe av det beste jeg har hørt på slike saker.
Og jeg har jo vært på noen konserter, både rock og klassisk og annet.
Var bl.a. på begge PF konsertene i '94 på Valle, og i '87, samt RW 2 ganger tildligere.
Selvsagt er følelsen av "plata" slik den utkom i '79 ikke helt den samme sjokkartede opplevelsen (som i begynnelsen av konserten nøyaktig ble gjenskapt).
Har hørt den i over 30 år nå, og selv om den fortsatt er en stor opplevelse så blir man nok blasert også på dette området.
Men RW skal ha honnør for å være tro mot konseptet, strukturen og ideen. Samt at har "politisert" budskapet en smule, også oppdatert, og kan nok muligens virke litt "over the top" prektig akkurat på det området etter min smak. Litt for politisk korrekt kanskje, men absolut smakelig.
Traff mange kjente og jeg regner med at det var mange flere jeg ikke traff/så.
(Hei på deg "Salty Dog"!)

Snitt alderen er jo høyere og høyere på disse tilstelningene, men det er jo en fordel for å nyte musikken.

På bussen tilbake til byen kom jeg til å være tilhører til en ung herremann som utbasunerte at "konserten var jo bra, men har hadde jo kommet for å se og høre Roger Waters, , og skjønte ikke vitsen med å være på kino".
Mannen var nok ikke født en gang da plata The Wall kom ut første gang, så han er vel muligens tilgitt...
;-)
 

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Innlegg
323
Antall liker
3
Ja dette var jo ett spark til alle som mente at det ikke var mulig å få god lyd i Telenor arena, selv om jeg savnet litt mere trykk i lyden, slik som det var på Valle Hovin i 88 når Pink Floyd spilte der ;D
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Mere trøkk i lyden? er du døv eller, Satt på felt 6 rad11 dvs den nærmeste 20-25%'en og bra plasser på gulvet. Og hadde jeg ikke hatt ørepropper deler av tiden hadde jeg nok hatt øresus og permanent hørselsskade. For øvrig var lyden på Pink Floyd Valle Hovin i 94 uendelig mye bedre. Telenor var graut i forhold...
Innedørslyd i haller på høyt volum ødelegges stort sett av ekko og reflekser osv

Lyden på Telenor var ikke dårlig,men spesielt bra synes jeg ikke den var.
Generelt er bassen mye kraftigere live enn det man er vant til hjemmefra. Realistisk bass i stua er nok vanskleig å få til... Men på Telonor ble det for mye bass for meg som grøtet det til. På Valle Hovin i 94 stod jeg midt på, godt foran miksebordet, det var nok bedre enn å være litt på siden fremme som på Telenor...

Sleiven
 

Vedlegg

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Innlegg
323
Antall liker
3
Sleiven skrev:
Mere trøkk i lyden? er du døv eller, Satt på felt 6 rad11 dvs den nærmeste 20-25%'en og bra plasser på gulvet. Og hadde jeg ikke hatt ørepropper deler av tiden hadde jeg nok hatt øresus og permanent hørselsskade. For øvrig var lyden på Pink Floyd Valle Hovin i 94 uendelig mye bedre. Telenor var graut i forhold...
Innedørslyd i haller på høyt volum ødelegges stort sett av ekko og reflekser osv

Lyden på Telenor var ikke dårlig,men spesielt bra synes jeg ikke den var.
Generelt er bassen mye kraftigere live enn det man er vant til hjemmefra. Realistisk bass i stua er nok vanskleig å få til... Men på Telonor ble det for mye bass for meg som grøtet det til. På Valle Hovin i 94 stod jeg midt på, godt foran miksebordet, det var nok bedre enn å være litt på siden fremme som på Telenor...

Sleiven
På ingen måte døv, der jeg satt ,oppe på siden ,var den klokkeklar men som sagt så savnet jeg at man kjente det fysisk i kroppen
 
N

nb

Gjest
Julenissen skrev:
På ingen måte døv, der jeg satt ,oppe på siden ,var den klokkeklar men som sagt så savnet jeg at man kjente det fysisk i kroppen
Det manglet på ingen måte blant oss på de fremste radene. Men det er ikke så rart med noen kvadratmeter subwoofere kanskje 20 meter foran og to svære line-arrays over hodet.
 

Heimdall

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.12.2009
Innlegg
1.514
Antall liker
568
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
15
Så kommer Roger Waters tilbake med The Wall, 14. og 15. august neste år.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.303
Antall liker
8.340
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Sist gang fikk ikke min sønn på 12 år blitt med.
Dette skal jeg prøve å bøte på denne gangen.
Skal ligge på lur når de blir lagt ut den 16 nov.
Satt langt bak oppe sist gang, der var det ikke noe å si på lyden.

Steinar.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.395
Antall liker
17.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Billetter bestilt og ordnet i dag:)
Decent plasser på felt 9 innerst mot midten.
 

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Innlegg
672
Antall liker
46
Torget vurderinger
2
Billetter bestilt og ordnet i dag:)
Decent plasser på felt 9 innerst mot midten.
Hvordan fikk du til det? På billettservice.no står det at salget åpner imorgen?
 
N

nb

Gjest
Det er temmelig vidåpent forsalg på disse konsertene. Jeg har kunnet kjøpe i Oslo, Berlin og Hamburg tror jeg det var.
 

Crusis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.10.2007
Innlegg
50
Antall liker
0
Bare et kjapt spørsmål ang The Wall neste år. Tribune plassering+Gulv, vil det si at vi kan velge enten å bruke tribueplasseringen eller velge å stå nede på gulvet? Tribune M rad 1, plass 22, er det en grei plassering?
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.303
Antall liker
8.340
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Billetter bestilt og ordnet i dag:)
Decent plasser på felt 9 innerst mot midten.
Hvordan fikk du til det? På billettservice.no står det at salget åpner imorgen?
LiveNation startet forhåndssalget i dag kl. 10.00:)
Jeg og Retep satt samtidig og skulle kjøpe, for å sikkre oss 3 stk.
Da var kl 10,02.
Etter 5 min sto det på siden utsolgt.
Kan hende dette var pga feil., men vi fikk 3 stk på ganske gode plasser langt bak.
Det det mye handler om her er jo å se det som er på "veggen".
Sist gang satt vi oppe mitt bak, det var veldig bra ang hva du ser.

Steinar.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.838
Antall liker
8.810
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Betalingsløsningen fucket opp på CXitrix her på jobben - så fikk ikke kjøpt biletter!

Hvis noen har en eller to gode plasser på torsdag til overs så er jeg interessert!

mvh
OMF
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.395
Antall liker
17.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
...men vi fikk 3 stk på ganske gode plasser langt bak.
Det det mye handler om her er jo å se det som er på "veggen".
Sist gang satt vi oppe mitt bak, det var veldig bra ang hva du ser.

Steinar.
Hadde plass nesten helt bakerst/øverst forrige gang. Grei oversikt, men lyden var "ille". Gikk etterhvert ned og satt i trappa, ned mot rekkverket. Vesentlig bedre lyd der. Denne gang blir det plass litt foran "midt på" gulvet - på høyde med mikser´n. Samtidig er dette langt nok bak til god "oversikt". Pokker at det er så leeeenge til:)
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.303
Antall liker
8.340
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
...men vi fikk 3 stk på ganske gode plasser langt bak.
Det det mye handler om her er jo å se det som er på "veggen".
Sist gang satt vi oppe mitt bak, det var veldig bra ang hva du ser.

Steinar.
Hadde plass nesten helt bakerst/øverst forrige gang. Grei oversikt, men lyden var "ille". Gikk etterhvert ned og satt i trappa, ned mot rekkverket. Vesentlig bedre lyd der. Denne gang blir det plass litt foran "midt på" gulvet - på høyde med mikser´n. Samtidig er dette langt nok bak til god "oversikt". Pokker at det er så leeeenge til:)
Den som gleder seg til noe bra også videre.................
gleder oss vi også.

Steinar med sønn.
 
Topp Bunn