roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    roeng2`s ond the Scandinavian flick

    Hei jeg er en 74 model som fikk opp øynene for denne hobbyen for fullt i 15 års alderen.

    Har att et litte opphold i denne hobbyen på ca 3 år grunnet familiefårøkelse. Men på nyåret klarte jeg ikke og leve med budsjet anlegget i stua lenger. Planen var og kjøpe inn et brukbart anlegg for og ha i stuen, men dette gikk veldig galt da kona ga meg låv til og gjøre om et soverom til lyd rom.

    Rommet har målene B:3,20 - D:4,20 - H:2.33, akustiske tiltak som er gjort etter målinger utført av EHED er Bygget bassfeller i begge de fremre hjørnene, Rockwool akustikk plater i førterefleksjon på sidevegger, tak, front og bakkvegg. Ikke helt ferdig med finish på de akustiske tiltakene, men håper og få dette gjort i løpet av sommeren.

    Anlegget består av:
    Pre amp - Plinius CD-Lad
    Power amp - Plinius SA-100
    Høyttalere - Canton Referance 5 DC
    Subber - Eartquake MiniMe P12
    Dac - Musicalfidilety M1 dac
    Kilder - primert hdd basert fra NAS disk via Logitech Squeezbox Touch, skal sølvskiver nytes blir Sony BDP S480 benyttet som drivverk.
    Høyttaler kabler - Inakustik Referance LS-1603 med rodium spader, Jumpere Inakustik LS-1002 med rodium banan.
    Signal kabler - Inakustik Exellence XLR og optisk.
    Sub kabler - XTZ rca.

    Her er noen bilder, flere vil komme når rom er ferdig bygget.

    CD-Lad.jpg
    SA-100.jpg
    M1 dac.jpg
    Canton.jpg
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jo hadde vært noe det, men det ville ført til en betydelig reduksjon i tid til lytting da stuen er et rom hvor både fruen og junior tilbringer mye tid. Og det har sinne + sider og kunne trekke seg tilbake uten mas og bare kunne nyte musikken.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Flott oppsett! :) Plinius står høyt opp på må ha lista! :)
    Takker så mye. Angrer ikke 1 sek på kjøp av Plinius, selv om det kan bli litt vel varmt med klasse A på sommeren.

    Ser da ut til at du har utstyret i orden selv

    mvh
    Ronny
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    636
    Antall liker
    879
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Flott oppsett! :) Plinius står høyt opp på må ha lista! :)
    Takker så mye. Angrer ikke 1 sek på kjøp av Plinius, selv om det kan bli litt vel varmt med klasse A på sommeren.

    Ser da ut til at du har utstyret i orden selv

    mvh
    Ronny
    Hehehe...litt må man lide for go'lyden :)
    Jo, takk, er fornøyd jeg, men klør alltid etter å prøve noe nytt :D
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hehe

    Ja det er noe med det og prøve noe nytt. Jeg angrer i alle fall ikke på kjøpet av plinius og mener man får mye for pengene i forhold til hva tilsvarende vil koste fra mange andre produsenter.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Noen flere bilder av anlegg, jobber for tiden med akustikk i lytterommet. Venter på og få utført måling før siste finpuss og endelige bilder vil bli lagt ut. Dette forutsatt at målinge tilsier at de tiltaken jeg har gjort har gitt ønsket resultat på kurvene.
    Front med subber (800x387).jpg


    Kaber som benyttes mellom forstreker og høyttalere er av merket Inakustikk
    Kartonger endret.jpg



    Orginal jumpere er byttet ut med jumpere laget av Inakustikk LS-1002 med rodium bananer.
    Terminaler 3 endret.jpg


    Det billigste tviket til nå er laser avstandsmåler som gjør jobben med og sette opp anlegget 100% synkront i rommet til en lek.
    Laser endret.jpg
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.466
    Antall liker
    31.811
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Canton Referance 5 DC

    Hallo :)
    Spennende dette med akustikk, hvordan opplever du 5 DC etter litt mere spilletid roeng2?

    gismo
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hallo :)
    Spennende dette med akustikk, hvordan opplever du 5 DC etter litt mere spilletid roeng2?

    gismo
    Etter jeg fikk de inn i et eget rom hvor jeg kan jobbe med akustikk har de vist seg og vært meget habile. Plassering har blitt litt utenom det jeg vanligvis har bruket før, men dette kan komme utformingen på rommet. Jeg synnes de bare har blitt bedre og bedre over tid, de er gode på det og ikke være tilstede i lydbildet og i stede lage en sene foran godstolen. Men det blir vanskelig for meg og direkte sammenligne de med andre høyttalere da dette er de eneste jeg har hatt i dette rommet foruten Audio pro blue diamnond. Og her blir det rått parti da DC 5 koster ca 5 ganger så mye. Men jeg mener lydforskjellen er mer en 5 ganger så god, så pengen er de i alle fall vært. Men skal ikke se bort i fra at jeg mulig vender tilbake til AP, men da blir det en mer påkostet utgave en scorpio.
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Jeg er også litt interessert i de høyttalerne. Testet du de opp mot andre alternativer da du handlet? Mangler de litt dybde/fylde siden det står to subber i rommet ditt?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg er også litt interessert i de høyttalerne. Testet du de opp mot andre alternativer da du handlet? Mangler de litt dybde/fylde siden det står to subber i rommet ditt?
    De 2 subbene er nok mer der pga mitt ønske om og ha med de helt laveste frekvensene, de spiller faktisk så stramt og kontrolert i bass at sub strengt tatt ikke er nødvendig. De er nok så nøytrale, så vil nok anbefale og benytte elektronik som er litt tilbakelendt i spillestil. Jeg har desverre ikke testet de opp mot andre høyttalere i samme prisskala. Men har hatt en del høyttalere i samme pris klasse tidligere. Og om min huekomelse ikke svikter meg spiller disse mins på linje og nok bedre en Audio Physic Scorpio, Focal electra 926, Focal elektra 1027s og Audiovector M3 signatur.

    Om du bor i nærheten er du velkommen til og komme og høre på.

    Mvh
    Ronny
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Fantastisk flott oppsett,Plinius er noe av det grommeste jeg kan tenke meg :)

    mvh
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Fantastisk flott oppsett,Plinius er noe av det grommeste jeg kan tenke meg :)

    mvh
    Er meget fornøyd med Plinius og ser ikke for meg at de skal ut av hus med det første. Ser fortiden på bruktmarkedet etter 1 stk SA-100 mkIII til for og brokoble eller be-ampe. Men har til nå ikke sett noen for salg, så må vel snart legge ut ønskes kjøpt på diverse fora. Brokobler jeg vil jeg sitte med 2 x 400 watt i klasse A:cool:
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Jeg er også litt interessert i de høyttalerne. Testet du de opp mot andre alternativer da du handlet? Mangler de litt dybde/fylde siden det står to subber i rommet ditt?
    De 2 subbene er nok mer der pga mitt ønske om og ha med de helt laveste frekvensene, de spiller faktisk så stramt og kontrolert i bass at sub strengt tatt ikke er nødvendig. De er nok så nøytrale, så vil nok anbefale og benytte elektronik som er litt tilbakelendt i spillestil. Jeg har desverre ikke testet de opp mot andre høyttalere i samme prisskala. Men har hatt en del høyttalere i samme pris klasse tidligere. Og om min huekomelse ikke svikter meg spiller disse mins på linje og nok bedre en Audio Physic Scorpio, Focal electra 926, Focal elektra 1027s og Audiovector M3 signatur.

    Om du bor i nærheten er du velkommen til og komme og høre på.

    Mvh
    Ronny
    Takk for det, kunne ha vært spennende.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg er også litt interessert i de høyttalerne. Testet du de opp mot andre alternativer da du handlet? Mangler de litt dybde/fylde siden det står to subber i rommet ditt?
    De 2 subbene er nok mer der pga mitt ønske om og ha med de helt laveste frekvensene, de spiller faktisk så stramt og kontrolert i bass at sub strengt tatt ikke er nødvendig. De er nok så nøytrale, så vil nok anbefale og benytte elektronik som er litt tilbakelendt i spillestil. Jeg har desverre ikke testet de opp mot andre høyttalere i samme prisskala. Men har hatt en del høyttalere i samme pris klasse tidligere. Og om min huekomelse ikke svikter meg spiller disse mins på linje og nok bedre en Audio Physic Scorpio, Focal electra 926, Focal elektra 1027s og Audiovector M3 signatur.

    Om du bor i nærheten er du velkommen til og komme og høre på.

    Mvh
    Ronny
    Takk for det, kunne ha vært spennende.
    Det er bare og gi beskjed på PM om dette er ønskelig:rolleyes:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Endelig er tempraturen ute kommet ned på det nivået at mitt lytterom ikke fungerer som en basstue grunnet SA-100. Tiden er da inne for og ta fatt i jobben med og finne rett plassering av høyttalere. Skal også ut på høsten til med en runde med målinger igjen for og se om akustiske tiltak har har gitt ønsket resultat. Er dette tilfredstillende skal siste finish på plass og det er duket for og kunne ta i mot gjester for kritikk eller ros.
    Håper også på og få tatt turen innom andre med denne hobbyen for lytting og hyggelig prat.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Dino kake.jpg

    Guttevalpen fyller 4 år i morgen og mer en middels hekta på dinosauruser. Så pappa måtte trå ut av komfort sonen og dekorere kake for første gang i sitt liv. På en måte er dette veldig dårlig gjennomtenkt da kona mener dette ikke skal bli siste gang. Men på den annen side så gjør man jo alt for barna sinne.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Lækkert oppsett.
    Har hørt de Canton-høytalerne på Ayre-elektronikk, og det låt slett ikke ueffent!
    Og da mener jeg at høytalerne er et sterkere kort enn Ayre-elektronikken!
    Et par spørsmål: Hvor er sweetspoten ifht høytalerne; hvor lang er avstanden fra høytalere til lytteposisjon, og hvor lang avstand er det fra lytteposisjon til bakvegg? Hvor bredt og langt er rommet? Må høytalerne stå "utenfor" subbene? Trenger du virkelig subbene? Hvor bred er stereobenken?
    Tenker jo at Roald Mikkelsen gjør mye riktig, når han drar høytalerne i butikken sin laaaangt fra side- og særlig bakvegg. Dersom du i tillegg klarer å skape rom/luft bak lytteposisjonen, for på den måten å unngå for mye refleksjoner fra bakvegg, kan det kanskje bidra til et lydmessig løft?

    mvh
    Proffen
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Rommet er 3,60m brett og 4,12m dypt, høyde 2,36m. Høyttalerene er plasser med avstand til senter senter på 2,84m, avstand lyttepossisjon høyttaler er er 2,84m. Avstand til sidevegg fra senter høyttaler er 0,38m, avstand frontvegg til front høyttaler er 1,0m, avstand lyttepossison bakvegg er 0,68.
    Rommet er dempet mad akustikk plater i førsterefleksjon på front, side, bakvegg og tak. dette er teppe på gulv som tar seg av førsterefleksjon på gulv. Begge de fremre hjørnene er det bygget skrå bassfeller som går fra tak til gulv.
    Plassering nær sidevegg er ikke noe jeg har gjort i tidligere rom, men da mitt rom er ganske lite og sidevegg er dempet gir dette meg den beste lyden.

    Spiller pr. dags dato uten sub koblet til og savner i grunn ikke mye i bassen, subbene er mer tengt for og kunne jevne ut de probleme man kan møte på i et rom av denne størelsen og utforming.

    Ref DC 5 spiller meget bra og er nok til dags dato de beste høyttalere jeg har hatt i mitt eie, om de skal byttes så er det nok for og finne noe som er bedre egnet for et rom på ca 15kvm.

    mvh
    roeng2
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Fra Tyske pølser til Fransk Gåselever.

    I dag ble de habile Canton byttet ut til fordel for Focal 1027 Be. Da jeg ikke klarte å få Plinius og Canton til og spille slik jeg ønsket, måte valget bli og bytte ut forsterkeri eller høyttalere. Da jeg er meget fornøyd med Plinius og hvet hva den komboen er god for. Canton har jeg kun erfaring med gjennom minne Ref 5 DC. Jeg satt da med disse høyttaler merkene som kandidater, Audio Physic, Audiovector, Sonus Faber, Focal og Vienna Acoustics.
    I skrivende stund spilles de første låtene gjennom 1027 Be, og en ting er sikkert Focal og Canton har forskjellig syn på hvordan musikk skal gjengis, Canton er frempå mens Focal spiller mer bakpå.

    Grunnstoff.jpg

    Focal 1027 Be.jpg
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.466
    Antall liker
    31.811
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    I dag ble de habile Canton byttet ut til fordel for Focal 1027 Be. Da jeg ikke klarte å få Plinius og Canton til og spille slik jeg ønsket, måte valget bli og bytte ut forsterkeri eller høyttalere. Da jeg er meget fornøyd med Plinius og hvet hva den komboen er god for. Canton har jeg kun erfaring med gjennom minne Ref 5 DC. Jeg satt da med disse høyttaler merkene som kandidater, Audio Physic, Audiovector, Sonus Faber, Focal og Vienna Acoustics.
    I skrivende stund spilles de første låtene gjennom 1027 Be, og en ting er sikkert Focal og Canton har forskjellig syn på hvordan musikk skal gjengis, Canton er frempå mens Focal spiller mer bakpå.

    Vis vedlegget 155407
    Vis vedlegget 155406
    Da må jeg bare gratulere!!
    Tror du vil leve lenger med disse jeg....:cool:


    gismo
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk gismo

    Ja håper også disse franske damer kan tilfredstille meg en stund:rolleyes:

    roeng2
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Bilde tatt fra lyttestolen med Electra 1027 BE

    Min nye utsikt fra lyttestolen.
    Bilde fra swetspot.jpg



    Etter noen dager i hus er det ingen tvil om at Focal er en bedre matsh med Plinius en det Canton var. Kan trykt si at man kan sitte hele dagen uten tegn til lyttetrethet nå. Men hvem av disse 2 høyttalerene som er best kan jeg ikke si da de begge er gode musikk formidlere med forskjelig karakter.

    roeng2
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Status pr. 24.09.12

    Etter og få testet ut litt på plassering og gitt de en god del timer sier jeg meg veldig fornøyd med disse perlene av noen høyttalere. Lyttetrethet er ikke et tema selv om fokus på detaljer er på et meget høyt nivå.
    I motsetning til ref 5 DC som sto med ingen vinkling inn mot lytteposisjon står 1027 Be vinklet med elementen rettet rett i mot.

    Her er noen fler bilder av Focal Electra 1027 Be i Slate Gray utførelse.
    Bilde venstre høyttaler.jpg
     

    Vedlegg

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Satus pr. 24.09.12

    Front.jpg

    Bilde av vanstre kanal, bak kan man se 1 av 2 subber med navnet Mini Me 12.
    Bilde lytte stol redigert.jpg

    Her henter jeg meg inn etter lange dager/uker på jobb. Det er også plass til en person til og her sitter ofte min sønn på 4 år og leker mans pappa hører på musikk. Tidlig skal man krøkes om man skal bli en god musikk entusiast.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ripping av CD til hardisk

    Hei

    Har nå begynt jobben med og legge minne sølvskiver inn på harddisk. Og første forsøk ble ikke det helt store, og plipper og plopper ble resultatet. Antar dette kom av at sample rate var satt til 96000 og ikke 41500 som er standard på mitt rippe program. Rett meg gjerne om jeg tar feil:rolleyes:.

    Så nå forsøker jeg meg på og rippe noen cd'r på nytt med standard sample rate.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    det er mye jeg liker i din musikk samling tror jeg:)

    ut fra det du poster på hva lytter du til tråden..
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    det er mye jeg liker i din musikk samling tror jeg:)

    ut fra det du poster på hva lytter du til tråden..
    Er nok en stor varajon i type musikk i min samling da det er cd'er som stammer helt til bake på 80 tallet. Den gang gikk det mye i hevy metal og tresh metal men har i løpet av årenes gang utvidet horisonten. Nå for tiden har jeg i grunn ingen sjanger som fenger meg mer en andre og musikken blir valgt etter humøret. Men kravet til gode innspilllinger har i senere tid stor da dette gir en større inlevelse i musikken. Men en del av musikken som nevnes i tråden hva lytter du til blir for sert eller faller utenfor min smak.

    Hvodan musikk lytter du til og har du noen gode forslag til noe jeg burte lytte til?

    Her er hva spilles her i skrivende stund:
    Lana Del Rey - Born to Die.jpg
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Vel, jeg har også gått veien fra IronMaiden/kizz/zz-top..

    Nå er det electronika:Startet med PinkFloyd (seff) via JeanMichel til Franske AIR, fortiden har jeg lyttet MYE til Infected da det er fet musikk til å bli veldig glad av:)

    Har blitt påvirket av ungdommene i huset så jeg spiller litt
    dubstep også:)

    ellers så leter jeg alltid etter ny musikk..poster det jeg liker mest på Hva lytter du til i dag tråden.

    Kan god lime inn Spotify listen min å sende på PM? Men, utgangspunktet var jo at jeg ville ha DIN musikk, din luring!

    :cool:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hehe

    Startet opp igjen etter ca 3 år hvor jeg i grunn ikke lyttet til musikk. Hører en del på Infected her også, men skal så klart legge ut det jeg føler utmerker seg.

    Musikk som er litt i samme stil som Infected er 1200 Micrograms og Eskimo . Selv om disse ikke kan nå opp til Infected, er det heftige rytmer og effekter som kan gi deg et skikkelig smil.

    mvh
    roeng2
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.466
    Antall liker
    31.811
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei

    Har nå begynt jobben med og legge minne sølvskiver inn på harddisk. Og første forsøk ble ikke det helt store, og plipper og plopper ble resultatet. Antar dette kom av at sample rate var satt til 96000 og ikke 41500 som er standard på mitt rippe program. Rett meg gjerne om jeg tar feil:rolleyes:.

    Så nå forsøker jeg meg på og rippe noen cd'r på nytt med standard sample rate.
    Gratulerer og velkommen etter roeng2;)
    Hvilket rippeprogram bruker du?
    Nydelig bilder av dine franske skjønnheter, vil tro du får mange flotte stunder med disse blanke og mørke damer:cool:

    gismo
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Og da gikk jeg over til 1200 micrograms - Heroes of the imagination
    Noe jeg vil tro på ingen måte blir regnet som stuerent her på forumet
    Etter internett, er spotify verdens største oppfinnelse!

    Sitter med det på ørene nå:) Det er jommen samplinger fra Dire Straits her:)
    Tøft!
    Samme tempo som Prodigy..Har du lyttet til Liquid Stranger? finn bombaclaad star:)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei

    Har nå begynt jobben med og legge minne sølvskiver inn på harddisk. Og første forsøk ble ikke det helt store, og plipper og plopper ble resultatet. Antar dette kom av at sample rate var satt til 96000 og ikke 41500 som er standard på mitt rippe program. Rett meg gjerne om jeg tar feil:rolleyes:.

    Så nå forsøker jeg meg på og rippe noen cd'r på nytt med standard sample rate.
    Gratulerer og velkommen etter roeng2;)
    Hvilket rippeprogram bruker du?
    Nydelig bilder av dine franske skjønnheter, vil tro du får mange flotte stunder med disse blanke og mørke damer:cool:

    gismo
    Jo takk, er på tide og komme seg inn i nåtiden og få musikken lett tilgjengelig.
    Bruker NCH Exspress rip da dette ble anbefalt her på forumet.
    Ja koser meg med de to mørke skjønnhetene og skal si de kan og tilfredstille meg. Regner med at du også koser deg med dinne meget vakre mørke skjønnheter?
    I de 2 siste uken i oktober skal kona og guttungen på besøk til svigers i møre og romsdal, så om muligheten hadde bydd se kunne det vært gøy og treffes for og høre musikk og snakke lyd.

    roeng2
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Sist jeg lyttet til Focal, tenkte jeg: dette er for JAZZ gutta..Hvordan er 1200 micrograms på disse da?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.466
    Antall liker
    31.811
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei

    Har nå begynt jobben med og legge minne sølvskiver inn på harddisk. Og første forsøk ble ikke det helt store, og plipper og plopper ble resultatet. Antar dette kom av at sample rate var satt til 96000 og ikke 41500 som er standard på mitt rippe program. Rett meg gjerne om jeg tar feil:rolleyes:.

    Så nå forsøker jeg meg på og rippe noen cd'r på nytt med standard sample rate.
    Gratulerer og velkommen etter roeng2;)
    Hvilket rippeprogram bruker du?
    Nydelig bilder av dine franske skjønnheter, vil tro du får mange flotte stunder med disse blanke og mørke damer:cool:

    gismo
    Jo takk, er på tide og komme seg inn i nåtiden og få musikken lett tilgjengelig.
    Bruker NCH Exspress rip da dette ble anbefalt her på forumet.
    Ja koser meg med de to mørke skjønnhetene og skal si de kan og tilfredstille meg. Regner med at du også koser deg med dinne meget vakre mørke skjønnheter?
    I de 2 siste uken i oktober skal kona og guttungen på besøk til svigers i møre og romsdal, så om muligheten hadde bydd se kunne det vært gøy og treffes for og høre musikk og snakke lyd.

    roeng2
    Hallo igjen.

    Ok, ja en enkel verden åpner seg litt med harddisk musikk, enkelt og fleksibelt når man vel har fått det på disken.
    Liker det veldig godt her hjemme. bruker dBpoweramp og ripper i flac her i huset.
    Men du har nok en drøy jobb foran deg:cool:
    Kunne vært artig med en utveksling av lyd etc. Er jo ikke så voldsomt lang vei heller.
    Vi kunne se litt på det når den tid kommer;)

    gismo
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Sist jeg lyttet til Focal, tenkte jeg: dette er for JAZZ gutta..Hvordan er 1200 micrograms på disse da?
    Spiller meget bra med masse detaljer og holografi bra dynamikk i hele spekteret de dekker. Det de mangler av dypbass har jeg jo 2 x 12 subber til og ta seg av, selv om jeg i grunn ikke føler et veldig savn i bass heller. Blir spennende og se hvor langt ned de spiller i mitt rom når jeg skal måle igjen etter akustiske tiltak, tror de går godt ned mot 30hz. Men nå er jo også Plinius kjent for sin måte og gjengi bass på så mulig det er grunnen til at Focal tilfredstiller der.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei

    Har nå begynt jobben med og legge minne sølvskiver inn på harddisk. Og første forsøk ble ikke det helt store, og plipper og plopper ble resultatet. Antar dette kom av at sample rate var satt til 96000 og ikke 41500 som er standard på mitt rippe program. Rett meg gjerne om jeg tar feil:rolleyes:.

    Så nå forsøker jeg meg på og rippe noen cd'r på nytt med standard sample rate.
    Gratulerer og velkommen etter roeng2;)
    Hvilket rippeprogram bruker du?
    Nydelig bilder av dine franske skjønnheter, vil tro du får mange flotte stunder med disse blanke og mørke damer:cool:

    gismo
    Jo takk, er på tide og komme seg inn i nåtiden og få musikken lett tilgjengelig.
    Bruker NCH Exspress rip da dette ble anbefalt her på forumet.
    Ja koser meg med de to mørke skjønnhetene og skal si de kan og tilfredstille meg. Regner med at du også koser deg med dinne meget vakre mørke skjønnheter?
    I de 2 siste uken i oktober skal kona og guttungen på besøk til svigers i møre og romsdal, så om muligheten hadde bydd se kunne det vært gøy og treffes for og høre musikk og snakke lyd.

    roeng2
    Hallo igjen.

    Ok, ja en enkel verden åpner seg litt med harddisk musikk, enkelt og fleksibelt når man vel har fått det på disken.
    Liker det veldig godt her hjemme. bruker dBpoweramp og ripper i flac her i huset.
    Men du har nok en drøy jobb foran deg:cool:
    Kunne vært artig med en utveksling av lyd etc. Er jo ikke så voldsomt lang vei heller.
    Vi kunne se litt på det når den tid kommer;)

    gismo
    Ja avstanden er ikke så stor at det skal stå på det:cool:

    Ja har en god jobb foran meg med riping og sortering ser jeg, men litt hver gang man har tid så blir man ferdig.

    roeng2
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Veldig flott oppsett du har, ser utrolig bra ut de Jmlab høyttalerne ( og Plinius ;). Har selv hatt Micro Utopia Be. Var utrolig byggekvalitet på samt at de spilt forrykende bra. Til tider litt vel avslørende i oppsettet jeg hadde da.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn