roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har i løpet av sommeren og høsten mer og mer fundert over og bytte SA-100 i noe som ikke genererer så mye varme. Men sliter med og finne noe jeg vil bytte til, ønsker jo ikke og degradere lyden. For Plinius spiller meget etter min smak på 1027 BE så en arvtager blir vanskelig og finne.

    Er det noen kloke hoder som vet om noe som spiller med samme lydkarakter og oppløsning, men som er i klasse AB eller D. Kan så klart benytte SA-100 i klasse AB, men da vil ikke det fulle potensialet bli utnyttet.
    Hallo Ronny:)

    Da er det bare å klinke til med denne da vet du...:cool:

    gismo

    Vis vedlegget 159346
    Hei gismo

    Ja håper på en demo av den på bildet der en vaker dag:p

    Ronny
     

    Gwandarion

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    48
    Antall liker
    7
    Det hadde vært veldig hyggelig. Jeg tar gjerne en tur i November, nå skal jeg straks til Sør-Afrika på fjorten dagers luftetur men etter det er det vel både tid og klima for å kose seg inne med varm forsterker. Du vet jo hvor opptatt og distre jeg kan være, men send meg en invitasjon så skal jeg gjøre et helhjertet forsøk på å komme innom. Kanskje vi til og med kan kombinere det med et besøk fra noen av de andre kjente det er en stund siden vi har sett.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    En tur til Sør-Afrika høres ut som en bra tur etter denne sommeren. Ja vi må prøve og få til musikk lytting og gjerne en runde hos bekjente. Har gått ganske rundt for meg siden vi snakket. Men har klart og legge av litt tid til og få lyden på plass, så i det siste har det i grunn vært lytting til musikk. Og ikke flytting på høyttalere for og finne den rette balansen. Fikk ikke Canton til og gi meg det jeg var ute etter så noe nytt måtte inn. Var i grunn ute etter noe annet en 1027 BE da jeg ikke helt fikk den store opplevelsen da jeg hadde 1027 S. Men så feil kan man ta, kan ikke si jeg kjenner igjen lyden på noen måte. Men så klart rom og elektronikk spiller også inn her.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da det avtalt en målerunde av rommet til torsdag for og se hvordan minne akustiske tiltak har virket og om det må gjøres mer. Det skal også sees på hvordan minne subber integrerer i mitt anlegg. Og mulig testing av romkorreksjon i den tyngre klassen med aktiv deling mellom sub og front, noe som fort kan bli en dyr om dette stiller til forventningene.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da var ripping av cd`r endelig ferdig. Det er plater i fra 1994 og frem til nå og frem til ca 2005 er det er det nesten uteluket mettal skiver. Og har under tiden det har tatt og rippe funnet igjen mange gode skiver som har blitt glemt. De ble virkelig laget mye god metal musikk på den tiden og tror ikke det er spar igjen på riff for denne genrasjon musikkere.

    Her er en plate man burde få med seg
    Folder.jpg

    The Gathering - Mandylion fra 1995
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Og ei plate for de som ønsker det en smule røffere men avlike fel melodisk
    Folder.jpg

    Edge of Sanity - Purgatory Afterglow fra 1994
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Målerunde nr.2 er unnagjort.

    Så vil takke EHED som kom på besøk med måleutstyr og en ny sub for og bytte ut den ene av minne som hadde noe støy i forsterkeren da jeg kjøpte den. God service som jeg virkelig setter pris på.

    Tok en rekke målinge med forskjellig innstillinger på subbene i form av gein og delefrekvens og han så fort at det var for lite gain på minne sub'er. Etter dette ble det justert på delefrekvens, ente opp på og dele ganske høyt noe som rettet ut målekurven til et mer levelig utseende.
    Det var da på tide med en lytte runde for og se om det som var målt ga de lydmessige resultat vi håpet på. Og det gjorde det, bassen ble strammere og mer definert. Ingen imponator faktor men mye tettere på virkligheten en hva den var før justeringer, må si at disse sub'ene virkelig imponerer om man ser på prisen.

    Husker ikke helt hvor langt ned i frekvens målingen viste at kurven var ganske så flat, men målingen var såpass bra at jeg ser meg fornøyd med de akustiske tiltak jeg har gjort. Tror om jeg skal rydde opp mer i frekvens kurven vil det være mest hensikmessig og gjøre dette med romkoreksjon og aktiv deling mellom front og sub. Noe også EHED påpekte.

    Problemet nå er og komme seg i seng da jeg har problemer med og komme meg vekk fra godstoelen. Bare må høre, bare må høre mer:cool:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Sitter og lytter til dette albumet, har litt av vært og by på vedrørende musikk og sjangere.
    Men dama har stemme det er sikkert og mastringen er heller slett ikke dårlig:rolleyes:
     

    Vedlegg

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Du har så langt beholdt SA-100? Kan godt forstå det.
    Og nå i den kalde perioden kan jo varmen fra kl A-drift være velkommen allikevel.

    Har du testet Hautonga?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Du har så langt beholdt SA-100? Kan godt forstå det.
    Og nå i den kalde perioden kan jo varmen fra kl A-drift være velkommen allikevel.

    Har du testet Hautonga?
    Nei ikke blitt testet ut noe nytt her, kun blitt en målerunde og justering av subber.
    Er i grunn så fornøyd nå at oppgraderings trangen ikke er så stor. Og ja i disse kalde tider er kl A-drift i grunn kun et pluss.
    Ser jo litt på bruktmarkedet om det skal dukke opp noe som frister. Men det som har fristet til nå har ligger litt høyt i pris.

    mvh
    roeng2
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Nytt Rack på plass

    Nytt Rack på plass en nødvendighet når fruen i huset sier junior skal ha det jeg brukte på sitt rom for og ha tv og ps3 på.
    IMG_2274 (800x498).jpg
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det var først nå jeg innså at dimensjonene på den forsterkeren et litt utenom det vanlige. :)

    Tøft!
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Må snart ta meg en tur opp til deg. Blir bare så glad når jeg ser en som prioriteren riktig. Demping av førsterefleksjoner og riklig med forsterkerkraft:).
    Har også hørt at det spiller fantastisk.

    Tor
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Må snart ta meg en tur opp til deg. Blir bare så glad når jeg ser en som prioriteren riktig. Demping av førsterefleksjoner og riklig med forsterkerkraft:).
    Har også hørt at det spiller fantastisk.

    Tor
    Her er du så klart velkommen, må selv få tatt meg turen ned til deg snart. Har hørt det kan få selv de med meget gode anlegg til og reise hjem for så og se om de kan klare og komme seg tettere på det du har fått til.

    Ronny
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Anlegg fyrt opp igjen etter ca 2 mnd

    Endelig litt tid i godstolen igjen med musikk fra anlegget.
    Fruen har hatt en liten periode med oppusing av diverse rom og da ble det til at hun lagret ting og tang på gutterommet.
    Ikke så ikke skjed noen forandringer i anlegg eller rom den siste stunden.

    Derimot er det byttet bil da den forige ble kondemnert etter et en hjullaser på 32 tonn fant ut at han skulle plante skuffa i fronten på den gamle.

    Så bå bilfronten har det blitt oppgradering både på model, motorstørelse og på anleggsfronten, Anlegget som sitter orginalt i bilen er fra Bang & Olufsen og består av 14 stk høyttalerelement dvd og cd skifter for 6 cd'er. Dette spiller bra til og være et anlegg som sitter i bilen når den kommer fra fabrikk og passer meg utrolig bra da tiden hvor jeg bygget anlegg i bil er forbi. Men kan på ingen måte måle seg med og sette seg i godstolen på gutterommet når det kommer til gjengivelse av musikk.

    Da lydden sitter godt nå er det på tide med finish på akustiske tiltak for og få rommet mer pressangtabelt slik at kona ikke gremes hver gang rommet skal vises frem til besøkende.
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har i ca 1 år vært innom surround etter jeg gjorde om lydrommet til soverom etter en ny arving meldte sin ankomst.
    Gikk i dag til innkjøp av en integrert på +44 kg så da blir det ut med surround.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har i ca 1 år vært innom surround etter jeg gjorde om lydrommet til soverom etter en ny arving meldte sin ankomst.
    Gikk i dag til innkjøp av en integrert på +44 kg så da blir det ut med surround.
    Fornuftig kar du, velkommen tilbake til "riktig" lyd igjen :cool::cool:
    Hva veier 44kg:p

    gismo
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har i ca 1 år vært innom surround etter jeg gjorde om lydrommet til soverom etter en ny arving meldte sin ankomst.
    Gikk i dag til innkjøp av en integrert på +44 kg så da blir det ut med surround.
    Fornuftig kar du, velkommen tilbake til "riktig" lyd igjen :cool::cool:
    Hva veier 44kg:p

    gismo

    En slik
    XL_MA7000_D.jpg

    Mc Intoch MA7000 i butikk i dag. Blir spennende og se hva denne kan få til i stuen. Har lagt ut subber for salg men mulig jeg beholder de.
    Er nå på jakt etter en god dac, så da er jeg på karusellen igjen.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har i ca 1 år vært innom surround etter jeg gjorde om lydrommet til soverom etter en ny arving meldte sin ankomst.
    Gikk i dag til innkjøp av en integrert på +44 kg så da blir det ut med surround.
    Fornuftig kar du, velkommen tilbake til "riktig" lyd igjen :cool::cool:
    Hva veier 44kg:p

    gismo

    En slik
    Vis vedlegget 287170
    Mc Intoch MA7000 i butikk i dag. Blir spennende og se hva denne kan få til i stuen. Har lagt ut subber for salg men mulig jeg beholder de.
    Er nå på jakt etter en god dac, så da er jeg på karusellen igjen.
    Du fant ingen nettene og mindre nei:rolleyes::cool:
    Dac ja, da er der på'n igjen da;)
    Har du Focalene dine ennå eller?

    gismo
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    [/QUOTE]

    Du fant ingen nettene og mindre nei:rolleyes::cool:
    Dac ja, da er der på'n igjen da;)
    Har du Focalene dine ennå eller?

    gismo[/QUOTE]

    Ja jeg har Focal ennå, får håpe jeg klarer meg med de en stund til. Var jo meningen at jeg skulle slutte med denne lydkarusselen.
    Har lagt ut ting fra surround anlegget for salg, men om jeg ikke får noe tilslag der beholder jeg de og kjører et kombi anlegg. Kona har ikke klaget på utstyret i stua så det gjelder og smi mens jernet er varmt.

    roeng2
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.940
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har i ca 1 år vært innom surround etter jeg gjorde om lydrommet til soverom etter en ny arving meldte sin ankomst.
    Gikk i dag til innkjøp av en integrert på +44 kg så da blir det ut med surround.
    Fornuftig kar du, velkommen tilbake til "riktig" lyd igjen :cool::cool:
    Hva veier 44kg:p

    gismo

    En slik
    Vis vedlegget 287170
    Mc Intoch MA7000 i butikk i dag. Blir spennende og se hva denne kan få til i stuen. Har lagt ut subber for salg men mulig jeg beholder de.
    Er nå på jakt etter en god dac, så da er jeg på karusellen igjen.

    Grattis med super amp,det er godt å være på kjøret igjen :)

    mvh
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har i ca 1 år vært innom surround etter jeg gjorde om lydrommet til soverom etter en ny arving meldte sin ankomst.
    Gikk i dag til innkjøp av en integrert på +44 kg så da blir det ut med surround.
    Fornuftig kar du, velkommen tilbake til "riktig" lyd igjen :cool::cool:
    Hva veier 44kg:p

    gismo

    En slik
    Vis vedlegget 287170
    Mc Intoch MA7000 i butikk i dag. Blir spennende og se hva denne kan få til i stuen. Har lagt ut subber for salg men mulig jeg beholder de.
    Er nå på jakt etter en god dac, så da er jeg på karusellen igjen.

    Grattis med super amp,det er godt å være på kjøret igjen :)

    mvh
    Takk for det, ja blir vel mange timer på nett for og finne en streamer/dac.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da ble det inngått en avtale på salg av hele mitt hjemmekino anlegg så da blir det og finne ny kilde og høyttalere.
    Jeg har ikke funnet noe spennende på bruktforumet ennå. Hadde 2 kandidater men de ble solgt rett før jeg kontaktet selger. Så da får jeg ha is i maven til det rette dukker opp.

    Tror det blir kjøpt ny kilde i med mulighet for å nett radio, streame mulighet og dac i samme enhet, høyttalere håper jeg vil dukke opp på bruktmarkedet.
    Noen som har kjennskap til et bra produkt med radio, streame og dac som jeg kan sjekke ut? Så klart også åpen for forslag på høyttalere, men de må være store nok til og for en mellomstor stue og se pene ut:rolleyes:

    Mvh
    roeng2
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hopper du på karusellen igjen Ronny?
    Ja og det ser ut til og bli en kostbar første runde i karusellen. Hele hjemmekino anlegget har blir avtalt solgt og skal hentes ca 20 nov.
    Forsterker er på plass og høyttalere er avtalt med selger så der er jeg 99% sikker på hva det blir. Men kilde er jeg helt åpen på ennå.
    1- Bruke Squeezbox og kjøpe dac.
    2-Kjøpe noe som fyller begge de oppgavene.

    Hvordan går det med deg, har du klart og holde deg så nøktern som planlagt Ola?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da er gamle anlegget anlegget pakket i esker og venter på og bli hentet ca. 20 nov.
    Nye høyttalere er 99% bestemt, det må krøll til i salget av hjemmekino anlegget til for at de ikke blir handlet. Og dette salget er vel så godt som 100% i boks da det er en god bekjent som ga beskjed om at hen ville kjøpe det komplett.

    Skal da våge meg tilbake på tyske høyttalere men denne gangen blir det ikke Canton.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da er Logitech opp å gå igjen og koblet opp i mot NAS, satt oppe sent i går og hørte på musikk. MA7000 og 1027BE er ingen dårlig kombo så tiden frem til nye høyttalere er i hus skal ikke bli for tung.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    For legge ut et bilde av ny forsterker sammen med minne solgte høyttalere. MA7000 tryller ut fantastisk lyd selv om det kun er Logitech som er kildefemdelses. Focal slutter ikke og imponere:cool:
    01-McIntoch med Focal.jpg
     

    Gwandarion

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    48
    Antall liker
    7
    Hopper du på karusellen igjen Ronny?
    Ja og det ser ut til og bli en kostbar første runde i karusellen. Hele hjemmekino anlegget har blir avtalt solgt og skal hentes ca 20 nov.
    Forsterker er på plass og høyttalere er avtalt med selger så der er jeg 99% sikker på hva det blir. Men kilde er jeg helt åpen på ennå.
    1- Bruke Squeezbox og kjøpe dac.
    2-Kjøpe noe som fyller begge de oppgavene.

    Hvordan går det med deg, har du klart og holde deg så nøktern som planlagt Ola?
    Kjøp DAC om du er fornøyd med SBen i betjening og oppsett. Jeg har min SB fra før SlimDevices ble kjøpt av Logitech og den spiller fremdeles.
    Her går det ellers bra. Har ikke brukt ei krone på utstyr siden sist (foruten et lite Head-Fi oppsett) og ellers kjøpt musikk for alle penga som vanlig. Får prøve å svinge innom på Grua en tur når du får nye tyskere da, holder hus på Hadeland sjøl om dagen så det er en smal sak.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hopper du på karusellen igjen Ronny?
    Ja og det ser ut til og bli en kostbar første runde i karusellen. Hele hjemmekino anlegget har blir avtalt solgt og skal hentes ca 20 nov.
    Forsterker er på plass og høyttalere er avtalt med selger så der er jeg 99% sikker på hva det blir. Men kilde er jeg helt åpen på ennå.
    1- Bruke Squeezbox og kjøpe dac.
    2-Kjøpe noe som fyller begge de oppgavene.

    Hvordan går det med deg, har du klart og holde deg så nøktern som planlagt Ola?
    Kjøp DAC om du er fornøyd med SBen i betjening og oppsett. Jeg har min SB fra før SlimDevices ble kjøpt av Logitech og den spiller fremdeles.
    Her går det ellers bra. Har ikke brukt ei krone på utstyr siden sist (foruten et lite Head-Fi oppsett) og ellers kjøpt musikk for alle penga som vanlig. Får prøve å svinge innom på Grua en tur når du får nye tyskere da, holder hus på Hadeland sjøl om dagen så det er en smal sak.

    Heller nok mot og beholde SBen og kjøpe dac.
    Så du har tatt turen tilbake over åsen, da er det jo en smal sak og komme på en tur innom når ting er på plass.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Velkommen till Elacs vänner :)
    ett meget bra valg.
    Takk for det X3MKungen

    Elac er ikke i hus før etter 20 nov, frem til det spiller jeg på Focal Electra 1027Be. Har hørt Elac på en rekke messer og ved demo i butikk og hos bekjent, men ennå ikke hjemme i min stue og ikke på Mc Intosh så spenningen er stor.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Velkommen till Elacs vänner :)
    ett meget bra valg.
    Takk for det X3MKungen

    Elac er ikke i hus før etter 20 nov, frem til det spiller jeg på Focal Electra 1027Be. Har hørt Elac på en rekke messer og ved demo i butikk og hos bekjent, men ennå ikke hjemme i min stue og ikke på Mc Intosh så spenningen er stor.
    Nå är ikke focal noe tull heller :) men tror du vill oppleve litt dypere bass.
    jeg var inne på 409 tills jag fick lyssnat på 507. Pang sa det, så blev det SMS lån i ett par timer. :rolleyes:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Velkommen till Elacs vänner :)
    ett meget bra valg.
    Takk for det X3MKungen

    Elac er ikke i hus før etter 20 nov, frem til det spiller jeg på Focal Electra 1027Be. Har hørt Elac på en rekke messer og ved demo i butikk og hos bekjent, men ennå ikke hjemme i min stue og ikke på Mc Intosh så spenningen er stor.
    Nå är ikke focal noe tull heller :) men tror du vill oppleve litt dypere bass.
    jeg var inne på 409 tills jag fick lyssnat på 507. Pang sa det, så blev det SMS lån i ett par timer. :rolleyes:
    Ja 1027Be ruller av ved ca 40hz viste målinger da jeg hadde dedikert rom, så de hadde hver sin sub. 409 skal etter spec spille ned til 28hz så blir spennende og se om jeg klarer meg uten sub. 507 eller 509 er jo en drøm men ligger over mitt budsjett:mad:
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn