roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Veldig flott oppsett du har, ser utrolig bra ut de Jmlab høyttalerne ( og Plinius ;). Har selv hatt Micro Utopia Be. Var utrolig byggekvalitet på samt at de spilt forrykende bra. Til tider litt vel avslørende i oppsettet jeg hadde da.
    Hei 32bit

    Takk for hyggelig tilbakemelding
    Plinius leverer det er det ingen tvil om, men dette vet jo du:cool:. Electra 1027 Be blir ikke for avslørende sammen med Plinius i mitt rom. Og jeg kan sitte i time på time og høre musikk uten tegn til såre ører.

    roeng2
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Veldig flott oppsett du har, ser utrolig bra ut de Jmlab høyttalerne ( og Plinius ;). Har selv hatt Micro Utopia Be. Var utrolig byggekvalitet på samt at de spilt forrykende bra. Til tider litt vel avslørende i oppsettet jeg hadde da.
    Hei 32bit

    Takk for hyggelig tilbakemelding
    Plinius leverer det er det ingen tvil om, men dette vet jo du:cool:. Electra 1027 Be blir ikke for avslørende sammen med Plinius i mitt rom. Og jeg kan sitte i time på time og høre musikk uten tegn til såre ører.

    roeng2
    Da har du truffet spikeren på hodet :)

    Hvilken nominell impedans har Electra?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    32bit

    De er oppgitt til og ligge på 3,5 Ohm som Minimum impedance i følge manualen. Da skal de i grunn være en snill last og trekke. Hvordan er dinne Opera?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Og da gikk jeg over til 1200 micrograms - Heroes of the imagination
    Noe jeg vil tro på ingen måte blir regnet som stuerent her på forumet
    Etter internett, er spotify verdens største oppfinnelse!

    Sitter med det på ørene nå:) Det er jommen samplinger fra Dire Straits her:)
    Tøft!
    Samme tempo som Prodigy..Har du lyttet til Liquid Stranger? finn bombaclaad star:)
    Lyttet litt til Liquid Stranger nå på Spotify, traff meg ikke helt. Men det kan hende man må tygge det litt før man kjenner smaken:cool:
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Han er ambassadør
    for Audeze som er mine lydformidlere..Fant du den Bombaclaad låta?

    Den er jo suveren! Tenk deg at du sitter i en fet 50 talls amerikansk cab, som sklir ned santa monica boulevard...med mye Eyecandy på fortauet, og denne låta på..

    Prøv en gang til:)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, når du satte de bildene i hodet på meg så må jeg si du har helt rett Da ble den faktisk konge.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Dette er hva HFS er for meg! Diskutere musikk, lære om ny musikk, og hvordan lytte til den på beste måte..
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Det har det blitt for meg også etter jeg fant tilbake til hobbyen, men ser jeg ennå har mye og lære. Takker så mye settingen du skapte, da satt den plutselig;-)
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Flott oppsett.
    Plinius klasse A har noe brutalt tøft over seg, og vekt deretter. Låter dessuten stort og flott og har kraftreserver i massevis.
    Fruen var dog ikke like begeistret når jeg dro en slik inn i stua :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Flott oppsett.
    Plinius klasse A har noe brutalt tøft over seg, og vekt deretter. Låter dessuten stort og flott og har kraftreserver i massevis.
    Fruen var dog ikke like begeistret når jeg dro en slik inn i stua :)
    Takk for kommentar.

    Fruen her i huset har heller ikke kommet med positive ord om Plinius, så jeg er glad jeg har eget rom for denne hobbyen
    Så konklusjonen må være at Plinius er maskulint og bygget for og tilfredstille mannen meg god lyd og et tøft utseende!

    Hvordan Plinius har du?
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Hadde SA-102 en periode. Flott forsterker som ble god og varm, masse krefter og et stort lydbilde. Litt råskap med et snev av varme.

    Nå har jeg Hautonga på utprøving. Kjempeforsterker innen integrert mellomklasse, vil tro den konkurrerer ut de fleste i sin prisklasse som har samme lydsignatur og fort litt oppover også. Men har en Wadia 860 (Wadia har jo digital volumkontroll) og ved AB-svitsjing med Wadia som pre og Plinius som pre merker man knapt nok forskjell. Skulle det være noe er det i favør Wadia, og da er det ikke sikkert jeg ønsker å betale for en predel jeg egentlig ikke har bruk for.

    SA-102 oppleves nok mer autoritær og tegner større lydbilde, Hautonga har kanskje enda mer snert.

    Men solid byggekvalitet og lydkvalitet på begge, fine produkter.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja varm er det sikkert og vist at den blir, på mitt lytterom på ca 15 kvadrat er ikke klasse A noe og juble over på sommeren. Har du hørt på Hiato eller SB-301, synes disse virker intresanne, da jeg vil slippe unna varmen som følger A drift. Jeg tenker selv litt i rettningen stremer med god dac og pre eller en dac med go pre i stede for løsningen jeg sitter med i dag. Skal ha i minnet at Wedia spiller bra sammen med Plinius.

    Hvordan høyttalere har du?
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Har ikke hørt noen andre Plinius. Kan tenke meg Hiato er mye som Hautonga, bare litt bedre på alt.
    Jeg har SF Cremona, den gamle (uten M).
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Noen smykker av høyttalere som godt kunne tengt meg og testet en gang. SF er et merke jeg har til gode og ha hatt i mitt eie, men har altid hatt et svakt punkt for de. Så neste gang jeg skal bytte er det stor mulighet for at det blir SF, i grunn på utkikk etter det når jeg byttet nå. Men tilfeldighetene fikk det til og bli 1027 Be.
    Hvordan klarer Hautonga og drive?
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Hautongaen driver Cremonaen fint, godt med krefter.
    Jeg liker SF meget godt med min musikksmak og integrasjonen i min stue. De spiller ørevennlig på plater av ikke fullt så optimal lydkvalitet (hører masse på Springsteen), men våkner også skikkelig opp på gode innspillinger.
    Aldri noen tendens til spisshet, spiller flott i mine ører. Noen vil nok foretrekke høyttalere som er enda mer frempå, men jeg liker dem slik de er.

    Synes Plinius og SF går veldig fint sammen.

    Focal har jeg ikke hatt gleden av å høre ennå.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    32bit

    De er oppgitt til og ligge på 3,5 Ohm som Minimum impedance i følge manualen. Da skal de i grunn være en snill last og trekke. Hvordan er dinne Opera?

    Mine opera ligg er på 8 ohm, virker som en kurrant last for forsterkeren.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    32bit

    De er oppgitt til og ligge på 3,5 Ohm som Minimum impedance i følge manualen. Da skal de i grunn være en snill last og trekke. Hvordan er dinne Opera?

    Mine opera ligg er på 8 ohm, virker som en kurrant last for forsterkeren.
    Flotte høyttalere som ser ut til å få gode omtaler over hele linjen. Spennende saker jeg ikke har noen erfaring med.
    Men er du sikker på at Callas Divina er på 8 ohm? Ser ut som de er 6 ohm nominell og 4,4 ohm minimum.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    32bit

    De er oppgitt til og ligge på 3,5 Ohm som Minimum impedance i følge manualen. Da skal de i grunn være en snill last og trekke. Hvordan er dinne Opera?

    Mine opera ligg er på 8 ohm, virker som en kurrant last for forsterkeren.
    Flotte høyttalere som ser ut til å få gode omtaler over hele linjen. Spennende saker jeg ikke har noen erfaring med.
    Men er du sikker på at Callas Divina er på 8 ohm? Ser ut som de er 6 ohm nominell og 4,4 ohm minimum.
    Ble meget positivt overasket over Callas Divina ja. Hadde jo aldri hørt om om høyttalerne for 2 uker siden....

    Hvor leser du disse spesifikasjonene?

    Bak på mine står det 8 ohm. Mulig det er blitt endret på, mine skal visstnok være ganske nye. Har selv lest at de er 6 ohm på et nettsted..... Infoen om de varierer litt virker det som.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Denne siden sier 6 ohm: Opera Callas Divina Loudspeakers - Gadget specifications and review - Softpedia
    Denne 6 ohm nominell og 4,4 ohm minimum: Opera Callas Diva
    Men her står det visst 8 ohm: Opera CALLAS DIVINA Lista de preturi - cel mai mic pret

    Men står det 8 ohm er nok dette korrekt :)
    Ser ut til å være ute av sortimentet i følge hjemmesiden og jeg greide ikke finne noe data på eldre modeller der.

    Men vi bør kanskje ikke ta dette i denne tråden, uansett flotte saker du har fått i hus.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hautongaen driver Cremonaen fint, godt med krefter.
    Jeg liker SF meget godt med min musikksmak og integrasjonen i min stue. De spiller ørevennlig på plater av ikke fullt så optimal lydkvalitet (hører masse på Springsteen), men våkner også skikkelig opp på gode innspillinger.
    Aldri noen tendens til spisshet, spiller flott i mine ører. Noen vil nok foretrekke høyttalere som er enda mer frempå, men jeg liker dem slik de er.

    Synes Plinius og SF går veldig fint sammen.

    Focal har jeg ikke hatt gleden av å høre ennå.
    Det er godt og høre at SF og Plinius passer godt i sammen, Det er viktig og ha høyttalere som kan gjengi selv midels opptak på en måte som gjør at man kan høre på det. Men alikevel ikke la det gå på bekostning av detaljer og dynamik. Minne forige høyttalere fra Canton var ikke nådig på dårlige inspillinger men var en fryd på gode. Minne 1027 Be er ikke fult så kritisk til opptak- Og det passer meg bedre da noe av den musikken jeg liker ikke alltid har prioritert det ferdige produktet.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    32bit

    De er oppgitt til og ligge på 3,5 Ohm som Minimum impedance i følge manualen. Da skal de i grunn være en snill last og trekke. Hvordan er dinne Opera?

    Mine opera ligg er på 8 ohm, virker som en kurrant last for forsterkeren.
    Om det stemmer det jeg hat forstått ut fra det som ble skrevet over er minimum last 4,4 Ohm og stemmer greit med take på antall elementer. De skal da være en snill last for Plinius SA-103 som nok alderig unner normale lydnivå vil bli kortpustet.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Elegante høyttalere. Med den finishen ser jeg for meg et stramt rengjøringsregime :)
    Hva slag bestykning sitter i dem? Et par 7" basselementer og 6,5" mellomtone?
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    32bit

    De er oppgitt til og ligge på 3,5 Ohm som Minimum impedance i følge manualen. Da skal de i grunn være en snill last og trekke. Hvordan er dinne Opera?

    Mine opera ligg er på 8 ohm, virker som en kurrant last for forsterkeren.
    Om det stemmer det jeg hat forstått ut fra det som ble skrevet over er minimum last 4,4 Ohm og stemmer greit med take på antall elementer. De skal da være en snill last for Plinius SA-103 som nok alderig unner normale lydnivå vil bli kortpustet.
    Sa 103 er ikke til for å spille vanvittig høyt. Men synes den begynner å gi seg på sånn passe lyttenivå. Hadde en gang en monster Bryston forsterker, da hendte det jeg spilte alt for høyt. Sikkert ikke bra for ørene ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Det må tørkes over med tør mikrofiber klut regelmessig om man vil holde de støv frie og støv synnes veldig godt. Tror det blir valgt en annen finish neste gang. Det sitter 6,5" mellomtone og på bass elementene.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Sa 103 er ikke til for å spille vanvittig høyt. Men synes den begynner å gi seg på sånn passe lyttenivå. Hadde en gang en monster Bryston forsterker, da hendte det jeg spilte alt for høyt. Sikkert ikke bra for ørene ;)
    Ikke til for å spille på høyt? Hvilke terskler har du egentlig? :eek:
    Min SA-102 spilte med full kontroll langt over min smerteterskel i hvert fall. Nå er riktig nok Cremona 4 og ikke ohm, men allikevel.

    Hehe, må være alvorlige lyttekvelder hos deg ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    32bit

    Ja det ligger jo naturlig vis en begrensning på maks lydtrykk grunner noe begrenset utgangseffekt. Men om man ikke har behov for spille på lydnivå med live konserter, leverer den lydkvalitet et godt stykke på vei.
    Om jeg bytter ut min Plinius så blir det for og prøve noe med mer effekt eller for og finne noe som ikke avgir så mye varme:rolleyes:
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Det må tørkes over med tør mikrofiber klut regelmessig om man vil holde de støv frie og støv synnes veldig godt. Tror det blir valgt en annen finish neste gang. Det sitter 6,5" mellomtone og på bass elementene.
    Men utrolig flotte så lenge de holdes rene.
    Hvordan spiller oppsettet ditt da?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Det må tørkes over med tør mikrofiber klut regelmessig om man vil holde de støv frie og støv synnes veldig godt. Tror det blir valgt en annen finish neste gang. Det sitter 6,5" mellomtone og på bass elementene.
    Men utrolig flotte så lenge de holdes rene.
    Hvordan spiller oppsettet ditt da?
    Spiller uanstrenkt og behegelig og ingen tegn til hardhet i diskant. Bra bredde og dybde i lydbildet hvor høyttaleren ikke er tilstede men tegner opp en sene. Har nok litt mer og hente på og teste ut plassering og vinkling. Men pr. dags dato er jeg fornøyd med lyden og spiller for det meste uten subber koblet til. Men synnes det er veldig sjekt og kunne fylle på ned til 17Hz med ganske linert lydtrykk.

    Venter på og få målt rommet nå etter akustiske tiltak og få integrert subbene med måleutstyr og ikke ørene. Og dette kan jo by på en utfordring da rommet er ca 15 m2 og ganske firkantet i utforming.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Siste skive ut førm man må finne puta.

    Meget gjennomtenkt og perfesjonistisk band med støre fokus på bass gittar en de fleste andre. Et band det er et must og gi en lytt om man liker litt tyngre musikk.

    TOOL med plata Ænima, spilles i flac.
     

    Vedlegg

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Sa 103 er ikke til for å spille vanvittig høyt. Men synes den begynner å gi seg på sånn passe lyttenivå. Hadde en gang en monster Bryston forsterker, da hendte det jeg spilte alt for høyt. Sikkert ikke bra for ørene ;)
    Ikke til for å spille på høyt? Hvilke terskler har du egentlig? :eek:
    Min SA-102 spilte med full kontroll langt over min smerteterskel i hvert fall. Nå er riktig nok Cremona 4 og ikke ohm, men allikevel.

    Hehe, må være alvorlige lyttekvelder hos deg ;)
    Hehe, alt er jo relativt. Men eide en gang en Bryston 14B SST. 2x900 watt. Det spilte høyt...... ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Sa 103 er ikke til for å spille vanvittig høyt. Men synes den begynner å gi seg på sånn passe lyttenivå. Hadde en gang en monster Bryston forsterker, da hendte det jeg spilte alt for høyt. Sikkert ikke bra for ørene ;)
    Ikke til for å spille på høyt? Hvilke terskler har du egentlig? :eek:
    Min SA-102 spilte med full kontroll langt over min smerteterskel i hvert fall. Nå er riktig nok Cremona 4 og ikke ohm, men allikevel.

    Hehe, må være alvorlige lyttekvelder hos deg ;)
    Hehe, alt er jo relativt. Men eide en gang en Bryston 14B SST. 2x900 watt. Det spilte høyt...... ;)
    Med slike krefter er det ikke vanskelig og tro at det spilte høyt og kontrollert;)
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Min første nedlasting i høy oppløsning

    Lastet ned denne i dag i 24/96 flac, gleder meg til og gi denne en lytt!
     

    Vedlegg

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Lastet ned denne i dag i 24/96 flac, gleder meg til og gi denne en lytt!
    Har nå hørt igjenom plata 4 ganger. Plata er god men synnes den ikke helt har de samme kvaliteter som tidliger utgivelser fra denne dama.

    Det høres godt at dette er høy oppløsning. Men kan ikke si noe om hvor stor forskjell det er på 24bit96khz og cd formatet da jeg ikke har den.
    Det som derimot er sikker er at jeg kommer til og handle inn mange skiver fremover i høyoppløst versjon. Og at alle tidligere utgivelser av Kari B som slippes i høyoppløsning skal handles inn

    Det følger mange posetive ting med musikk på server men høyoppløst musikk er for meg den største til nå
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Vurderer og bytte forsterker

    Har i løpet av sommeren og høsten mer og mer fundert over og bytte SA-100 i noe som ikke genererer så mye varme. Men sliter med og finne noe jeg vil bytte til, ønsker jo ikke og degradere lyden. For Plinius spiller meget etter min smak på 1027 BE så en arvtager blir vanskelig og finne.

    Er det noen kloke hoder som vet om noe som spiller med samme lydkarakter og oppløsning, men som er i klasse AB eller D. Kan så klart benytte SA-100 i klasse AB, men da vil ikke det fulle potensialet bli utnyttet.
     
    Sist redigert:

    Gwandarion

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    48
    Antall liker
    7
    Hei Ronny,

    Det er ingen grunn til å bekymre seg for å benytte forsterkeren i klasse AB, det fører ikke til mer slitasje snarere tvert i mot. Lyden er heller ikke ille, selv om det er et lite hakk opp når man har gjennomvarm forsterker og spiller i klasse A, selv om det kanskje er for kosens skyld. Dersom lysten på noe nytt eller anerledes ikke er overveldende, kan du med god samvittighet spiller i klasse AB når du ikke har tid eller lyst til noe annet.

    Selv har jeg spilt mye i klasse AB med SA-100 og har ikke hatt noen problemer med det. Forsterkeren er designet som en klasse A kontruksjon og produsenten regner derfor klasse AB som standby, uten at det på noen måte utelukker at den kan benyttes i klasse AB. Målingene fra Stereophile viser at det er noe forskjell i forvrengning, mens output er tilnærmet lik uavhengig av bias. I klasse A vil forsterkeren slå over til klasse AB når den presses mot klipping. Ta en titt her.

    Ola
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.585
    Antall liker
    32.329
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har i løpet av sommeren og høsten mer og mer fundert over og bytte SA-100 i noe som ikke genererer så mye varme. Men sliter med og finne noe jeg vil bytte til, ønsker jo ikke og degradere lyden. For Plinius spiller meget etter min smak på 1027 BE så en arvtager blir vanskelig og finne.

    Er det noen kloke hoder som vet om noe som spiller med samme lydkarakter og oppløsning, men som er i klasse AB eller D. Kan så klart benytte SA-100 i klasse AB, men da vil ikke det fulle potensialet bli utnyttet.
    Hallo Ronny:)

    Da er det bare å klinke til med denne da vet du...:cool:

    gismo

    DSC00702a.jpg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei Ronny,

    Det er ingen grunn til å bekymre seg for å benytte forsterkeren i klasse AB, det fører ikke til mer slitasje snarere tvert i mot. Lyden er heller ikke ille, selv om det er et lite hakk opp når man har gjennomvarm forsterker og spiller i klasse A, selv om det kanskje er for kosens skyld. Dersom lysten på noe nytt eller anerledes ikke er overveldende, kan du med god samvittighet spiller i klasse AB når du ikke har tid eller lyst til noe annet.

    Selv har jeg spilt mye i klasse AB med SA-100 og har ikke hatt noen problemer med det. Forsterkeren er designet som en klasse A kontruksjon og produsenten regner derfor klasse AB som standby, uten at det på noen måte utelukker at den kan benyttes i klasse AB. Målingene fra Stereophile viser at det er noe forskjell i forvrengning, mens output er tilnærmet lik uavhengig av bias. I klasse A vil forsterkeren slå over til klasse AB når den presses mot klipping. Ta en titt her.

    Ola

    Hei Ola
    Takk for at du ga meg litt kjøtt på beina:cool:

    Det er vel snart på tide at du tar turen over åsen for en demo av rom og anlegg. Er store forandringer lydmessig og tror det vil falle i din smak.
    Har fått en rekke henvendelser på min annonse, men ingen som frister til og bytte de ut så tror vel i grunn at Plinius blir her på Grua:rolleyes:. Men det skader ikke og lufte for og se hvordan intressen er og om det kommer et fristende tilbud.
    Leker jo også med tanken om 1 SA-100 til for og brokoble, men ser for meg at det ikke vil bli lett og komme over en til. Så ser du en for salg får du gi meg beskjed.

    Ronny
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn