RoDa's anleggstråd MkII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hei alle sammen, jeg heter le nguyen og røyker og drikker, liker eldgamle r2r-dacer og rørutstyr, hornhøyttalere og platespillere.
    jeg har ikke vært hos legen på 25 år og tror jeg har opptil flere lausunger spredt rundt omkring i kongeriket, men har aldri tatt meg bryet å sjekke det opp.
    når jeg dør ønsker jeg ikke at en eneste del av kroppen min skal doneres bort, da alt uansett vil være utslitt og ubrukelig.
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.886
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    hei alle sammen, jeg heter le nguyen og røyker og drikker, liker eldgamle r2r-dacer og rørutstyr, hornhøyttalere og platespillere.
    når jeg dør ønsker jeg ikke at en eneste del av kroppen min skal doneres bort, da alt uansett vil være utslitt og ubrukelig.
    Herlig! Live fast, die ubrukelig 8)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.663
    Antall liker
    58.520
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Allsidig tråd...

    Jeg har sett flere tøffinger som begynner å tvile når siste runden skal gåes.
    Jeg har også sett det motsatte.
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Blir spennende å se hva du ender opp med,jeg har vert gjennom den samme runden og ender opp med Cayin.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.259
    Antall liker
    9.049
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Om rør skal inn her som hovedamp så er nok primaluna sin HP sak den jeg går etter.. Mer power å tydeligvis en magisk sak ifølge fler :)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    hei alle sammen, jeg heter le nguyen og røyker og drikker, liker eldgamle r2r-dacer og rørutstyr, hornhøyttalere og platespillere.
    jeg har ikke vært hos legen på 25 år og tror jeg har opptil flere lausunger spredt rundt omkring i kongeriket, men har aldri tatt meg bryet å sjekke det opp.
    når jeg dør ønsker jeg ikke at en eneste del av kroppen min skal doneres bort, da alt uansett vil være utslitt og ubrukelig.
    Er ikke din søster lege da, i så fall så har du i alle fall møtt en. :rolleyes::cool:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hei alle sammen, jeg heter le nguyen og røyker og drikker, liker eldgamle r2r-dacer og rørutstyr, hornhøyttalere og platespillere.
    jeg har ikke vært hos legen på 25 år og tror jeg har opptil flere lausunger spredt rundt omkring i kongeriket, men har aldri tatt meg bryet å sjekke det opp.
    når jeg dør ønsker jeg ikke at en eneste del av kroppen min skal doneres bort, da alt uansett vil være utslitt og ubrukelig.
    Er ikke din søster lege da, i så fall så har du i alle fall møtt en. :rolleyes::cool:


    prøver å unngå henne også!
    får resept på allergimedisin ringt inn rett til apoteket, og setter sprøyta selv.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Å kjøpe nytt er uansett et feilsteg.. Men det er lov å prøve litt ulike varianter, slik som ellers i livet.. :cool:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.886
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Litt rydding i vinylkroken. Vekk med et par vegghyller og inn i hjørnet med vinylreolen.

    IMG_1829.jpg





    Litt spilling underveis :)

    IMG_1851.jpg


    IMG_1853.jpg





    Fortsatt i rørtenkeboksen, men ingen hast.
    Cayin ser bedre og bedre ut i rekognoseringen :)


    IMG_1828.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Cayin har jeg trua på. Låt meget bra hos Roald, kosta vel rundt 15k. Primaluna lages på Cayin fabrikken, en dag i uka. Og handle med Morten er trivelig.

    Begynner å bli noen plater, skulle tro du likte vinyl mediumet.. ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.886
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takker :)
    God helg.
    Du er snill som ikke har kastet dem, sclalars!
    Vi snakkes for å planlegge litt ;)

    Bare det ikke er mandager de lager PrimaLuna da, HCS ;D
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.886
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Håper det rekker med ett «øye» Laban ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.367
    Antall liker
    63.310
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lekkert og stuereint! Kona og jeg har bestilt en uke på Refsnes Gods i august. Da skal det lages fotspor i taket i stuen din! :cool:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.886
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Så roa det seg litt med de rørete tankene. Ofte best sånn. Liker jo egentlig lyden og må rigge meg så jeg får prøvd litt.
    Har et tilbud om å låne noe greier, så hvis jeg får ut fingeren så ordner det seg.

    Noe HiFi-relatert er på vei fra USA etterhvert også. Må bare produseres først.



    Fikk endelig vasket litt ny-vinyl.

    God gammel R.E.M.

    IMG_2019.jpg


    IMG_2017.jpg
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Så roa det seg litt med de rørete tankene. Ofte best sånn. Liker jo egentlig lyden og må rigge meg så jeg får prøvd litt.
    Har et tilbud om å låne noe greier, så hvis jeg får ut fingeren så ordner det seg.

    Noe HiFi-relatert er på vei fra USA etterhvert også. Må bare produseres først.



    Fikk endelig vasket litt ny-vinyl.

    God gammel R.E.M.

    Vis vedlegget 637789

    Vis vedlegget 637790
    REM tar vi inn i varmen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.367
    Antall liker
    63.310
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hallaien. Spurte deg i overgangen mellom HFS3 og 4 om tips på pu. Jeg har jo en Apheta på min Rega, men det hadde vært gøyalt med en ekstra pu. Er det en av de billigere Rega puene, gjerne MM, som du ville definert som varm og romantisk? Av forskjellige grunner er det bare Rega som er aktuelt, så jeg har ikke behov for tips om andre merker.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.886
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hallaien. Spurte deg i overgangen mellom HFS3 og 4 om tips på pu. Jeg har jo en Apheta på min Rega, men det hadde vært gøyalt med en ekstra pu. Er det en av de billigere Rega puene, gjerne MM, som du ville definert som varm og romantisk? Av forskjellige grunner er det bare Rega som er aktuelt, så jeg har ikke behov for tips om andre merker.
    Hei, ja det gjorde du. Hadde glemt det.
    Du har jo oljetankerbudsjett på hobbyen, så jeg ville uten tvil gått for Exact.
    Elys blir litt grå og døll, synes jeg.
    Husk at min erfaring med PUer begrenser seg til Audio Technica OC-9, Ortofon Rondo Blue, Ortofon 2M Red, Rega Elys2, Rega Elys40 og Rega Exact.

    Men jeg er veldig glad i Exact og mener den gir en fin balanse mellom trøkk, detaljer og varme.
    (andre ikkeRegaPUer jeg har tenkt på utelatt fra svar grunnet ønske fra spørsmålsstiller)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.367
    Antall liker
    63.310
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hei, ja det gjorde du. Hadde glemt det.
    Du har jo oljetankerbudsjett på hobbyen, så jeg ville uten tvil gått for Exact.
    Elys blir litt grå og døll, synes jeg.
    Husk at min erfaring med PUer begrenser seg til Audio Technica OC-9, Ortofon Rondo Blue, Ortofon 2M Red, Rega Elys2, Rega Elys40 og Rega Exact.

    Men jeg er veldig glad i Exact og mener den gir en fin balanse mellom trøkk, detaljer og varme.
    (andre ikkeRegaPUer jeg har tenkt på utelatt fra svar grunnet ønske fra spørsmålsstiller)
    Nja, bitteliten oljetanker da:LOL: Høres ut som jeg skal ha meg en påske pu. Blir sikkert ikke før til høsten. Kjekt da å ha en jeg enkelt kan bytte, og teste forskjellene opp mot den jeg har:)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.886
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nja, bitteliten oljetanker da:LOL: Høres ut som jeg skal ha meg en påske pu. Blir sikkert ikke før til høsten. Kjekt da å ha en jeg enkelt kan bytte, og teste forskjellene opp mot den jeg har:)
    God plan til nettene blir lange og synet likeså. Trenger ikke verken falkeblikk etter lupe med trehullsmetoden til Rega :cool:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.886
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hm

    Musikksmaken utvikles med alder og modnes.

    Kan det være sånn med hifismaken også?

    Kanskje jeg bare har modnet i lyden av kassehøyttalere med dynamiske elementer og blir værende der....




    kalott er flott

    IMG_7335.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.886
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Akustikkplater på plass.
    I år kan ikke jeg dra til Hellas, så da får Hellas komme til meg.
    Egne bilder fra Lalaria på Skiathos som motiv.

    Hertz fra Sounds of Science. Veldig fornøyd med kvaliteten på bildetrykk!
    Utmerket service fra Andervik Audio. Raske svar, hyggelig kommunikasjon og smidighet. Sterkt anbefalt. :)

    IMG_7374-001.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.886
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det blir ikke en helt annen gjengivelse fra anlegget med disse to platene, men jeg synes det er noen endringer.

    Musikken slipper høyttalerne i større grad, og lyden oppleves tydeligere. Det er mer detaljer som inn- og utpust på vokalister, og det er enklere å skille stemmene fra hverandre når det synges duett. Disse detaljene er ikke påtrengende. Lyden oppleves som roligere, og det høres i større grad ut som lyden oppstår i rommet.

    Jeg hadde ikke forventet noen endringer i bassen, men den oppleves likevel som mer slagkraftig og detaljert. Regner med det er endringer i virkeområdet til platene som gjør at det høres ut som om det nederste området også påvirkes.

    Kan tenke meg et par andre ting å bruke tre og et halvt tusen på i anlegget som ikke gir så store forskjeller som disse to platene. ;)
    Hmm... har jo plass til et par til på veggen...

    IMG_7382-001.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Regner med at du har hengt et par vovede motiv i taket til vi sees? ;).. Små skritt, men du forflytter deg. Selv er det mest "hvil og hvil", hører musikk og ser få behov for så mye annet. Gammel og satt, jadda, men det er en tid for alt.. :giggle:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.886
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Regner med at du har hengt et par vovede motiv i taket til vi sees? ;).. Små skritt, men du forflytter deg. Selv er det mest "hvil og hvil", hører musikk og ser få behov for så mye annet. Gammel og satt, jadda, men det er en tid for alt.. :giggle:
    Det er minst en i husstanden som minner meg på at dette er en stue, så vi får se hvor mye plater det blir i tak og på vegger.... :rolleyes::D
    Du har vel plater og anlegg nok hos deg, så "hvil og hvil" høres ut som en riktig tilstand. (y)
    Denne kombinasjonshobbyen vår har kanskje sin sterkeste side når teknikken gjør at vi får mer ut av musikken.

    snakkes
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn