Bil, båt og motorsykkel Riksløken Northugs bil

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Ja. Hos oss hadde vi en Cortina 1500 med 64 hk (Lotus-utgaven som man siklet etter hadde hele 80!). Jeg ser også på nettet at man diskuterer tuning av en familiebil som i utgangspunktet har omtrent den samme aksellerasjonen som en Ferrari Testarossa. Våre referanser endres.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Morsomt hvordan ens referanser endrer seg. Jeg husker da guttegjengen i 1961 kom over en Triumph Herald og vi tittet inn i coupeen, og speedometeret viste helt opp til 160 km/t!! Oi, oi for en bil!!

    BTW: Bilen hadde en toppfart på 114 km/t. 29 hk og 0-97 km/t på 31 sekunder :D
    Husker vi gutta og gikk å tittet på speedometer og, slik gutter gjør, for å se hvor fort den gikk. Noen mente også at om man skiftet speedometer så..... :)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.818
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Jeg var rimelig kritisk til Northugs tidligere bravader med bil og stoff.
    Men nå synes jeg de som tar av på grunn av Petters julesang eller hva man nå skal kalle det, bør ta seg en bolle.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Er det rart han begynte med stoff.....kjendislivet er ikke lett.
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.462
    Antall liker
    2.429
    Sted
    vest
    Ikke mere bilkjörning på ham

     
    R

    rr30629

    Gjest
    Ingen automatikk i dette, han kan søke etter 5 år om å få ta føreprøven. Han vet jo hvordan dette virker da han har vært igjennom dette en gang før så han kan nok saksgangen.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.933
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Svært bra kommentar i Dagbladet.


    TIL SLUTT var det en dommer som tvang skikongen til å møte seg selv. På årets mørkeste dag avsa han en streng, men rettferdig dom over Petter Northug. Sju måneders ubetinget fengsel og ikke lenger noen rar strafferabatt for bare å ha løyet en liten stund - slik det skjedde i rettssalen med Petter forrige gang.

    Men mest av alt var dette kravet fra dommeren om at Petter nå må snakke sant om seg selv:

    For var det ikke Petters egen stemme han hørte på de skrytevideoene fra mobilen som ble sendt rundt til skiløperens vennekrets?

    Det ville helst ikke Petter snakke om i rettssalen i dag, men tingrettsdommer Ole Kristen Øverberg ga seg ikke. Han ville dypere inn i det som drev galskapen fram:

    - Jeg kommenterer kjøringen min mens jeg kjører forbi. Jeg trenger ikke gå noe nærmere inn på det, svarte Petter nølende.

    - Jeg vet du snakker om å ydmyke de du kjører forbi, fortsatte dommeren.

    - Jeg sier vel at jeg skal passere dem, og gjør det med en slags kommentatorstemme, innrømmet den tiltalte.

    For det var jo det Petter Northug var.

    Tiltalt for å være seg selv på samme brutale måte på veien som i skiløypa.


    DET er jo nettopp den til tider syke gleden over å ydmyke som ble sittende som adelsmerket på skifenomenet Northug. Den gangen han var på sitt villeste i løypa, snakket vi sjelden om disse ydmykelsene som noe sykt. Tvert imot:

    Petter ble løftet fram som selve «Vinnerskallen», og dissekert av idrettens fagfolk slik at resten av vi nordmenn kunne få lære om hvordan vi også best skulle vinne.

    - Du må gjennomskue de dumme, lot NRK Petter selv forklare de forbedringsmulighetene som lå der for oss alle.

    Med tanke på hvor lite seier det ligger i å styre med en hånd i 200 km/t mens mobilen i den andre hånda filmer de som visstnok blir ydmyket, er det vel like greit at denne teorien om «vinnerskallenes fortreffelighet for Norge» aldri nådde helt fram.

    Men ikke si at idretten og sportsmediene aldri prøvde nok.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    "Vinnerskalle" er vel muligens det kvalmeste og mest idiotiske uttrykket jeg vet om, gitt at det gjerne brukes om folk som driter langt i regler, kotyme og andre menneskers ve og vel så langt det lar seg gjøre, samtidig som de takler jævlig dårlig å tape.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    "Vinnerskalle" er vel muligens det kvalmeste og mest idiotiske uttrykket jeg vet om, gitt at det gjerne brukes om folk som driter langt i regler, kotyme og andre menneskers ve og vel så langt det lar seg gjøre, samtidig som de takler jævlig dårlig å tape.
    Enig. Men så lenge en hel nasjon med vanligvis oppegående mennesker står og applauderer disse utskuddene uansett hva de gjør og sier så blir det alltid forbundet med noe positivt.
     
    Sist redigert av en moderator:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det minner meg litt om såkalte "oppdagere" og eventyrere som reiser verden rundt, gjerne for å "redde" den, uten tanke for konsekvensene for andre av deres reisevirksomhet og evt farer de utsettes for underveis. Nei takk!
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    For ikke å snakke om utgiftene for skattebetalerne, som ikke har hatt noe ord med i laget, men like fullt må være med å betale når de titt og stadig må reddes fra et isflak eller en fjellvegg. La dem for faen klare seg sjøl hvis de på død og liv skal realisere seg selv i isødet et sted.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Der er vi helt på linje. Det er ingen menneskerett å begi seg til Nordpolen eller Himalaya. Det er så sin sak å gå seg vill i Jotunheimen, men det må finnes en grense ett sted.....
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.118
    Antall liker
    9.429
    ^ Amundsen. Nansen. Ingstads. Bøller og egoer alle sammen?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er forskjell på forskning (alle disse var forskere og oppdagere) og å "realisere seg selv". Å bli den første som går til Nordpolen på proteser eller uten lue blir liksom ikke det samme. For ikke å si å bli nr 20.000 på Mount Everest.
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.537
    Antall liker
    7.860
    Torget vurderinger
    0
    Høy hastighet, jævlig høy hastighet!

    Er saken den at Northug rider igjen??

    Screenshot_2021-02-07 Dagbladet.png
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Vet ikke hvor gammel løken er, men han har vel lagt 20-åra i bakspeilet skulle en tro.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.701
    Antall liker
    7.945
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    ^ Amundsen. Nansen. Ingstads. Bøller og egoer alle sammen?
    Ikkje Ingstad, då vel? Einaste person som levde både i 19. 20. og 21.hundreår. Dessutan sysselmannen vår på Grønland, heilt til domstolen i Haag bestemte at det ikkje var norsk land likevel.
    Ikkje Nansen heller. Hugs Nansen-passa.
    Amundsen er eg meir usikker på. Etter å ha sett filmen, altså.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.537
    Antall liker
    7.860
    Torget vurderinger
    0
    Ikkje Ingstad, då vel? Einaste person som levde både i 19. 20. og 21.hundreår. Dessutan sysselmannen vår på Grønland, heilt til domstolen i Haag bestemte at det ikkje var norsk land likevel.
    Ikkje Nansen heller. Hugs Nansen-passa.
    Amundsen er eg meir usikker på. Etter å ha sett filmen, altså.
    100% enig når det gjelder Ingstad. Han var bestekompisen til morfar og min mors gudfar!
    På 20 tallet var det ikke helt vanlig at en mann bar dåpsbarnet.:)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Nåja, vi får se. Han hadde jo lært første gang også....
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Klart han sier at han har lært, han kunne vel ikke stått frem og sagt det motsatte?. Håper det går bra med han men det er etterpå at jobben virkelig begynner.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Vi får håpe på det beste. Kjipt å gå fra stjerne og kjendis til seriekriminell i alle fall.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.818
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Klart han sier at han har lært, han kunne vel ikke stått frem og sagt det motsatte?. Håper det går bra med han men det er etterpå at jobben virkelig begynner.
    Tidligere har han vel framstått som noget arrogant, så da synes jeg er en god start å vise litt ydmykhet.
    Du har selvsagt helt rett i at det er nå det begynner. 👍
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Han var jo svært så ydmyk etter det første eventyret også, uten at det hjalp synderlig. Time vil sjå.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn