Retep`s musikk og filmrom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.992
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Svarte f....

    Fikk tlf fra levrandør av høyttalerene mine. Siden de lager en ny oppgradert utgave så blir ikke mine høyttalere produsert før i mars. Dvs levering i starten av April. Men da får jeg en av de oppgraderte utgavene til samme pris. Det var hyggelig.

    Har 2 elektrikere på loftet nå som jobber på spreng og byggegutta kommer på onsdag neste uke. Gulv er bestillt til uken før påske.. Men høyttalere vil dra ut litt før de er på plass. Men jeg har ventet i 15år på eget rom eller noe slikt, så 14dager til er bare piss i havet....

    Press, hva mener du. Kake lager jeg til møtet, naturligvis. Kanskje en sjampis også for de som ikke kjører. Dette skal feires.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.209
    Antall liker
    101.717
    Torget vurderinger
    23
    Hmm... Slukspeksjon...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.992
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Høyttalerene er foresten er par Triangle Lyrr og Voce (senter) Jeg havnet tilbake på Triangle igjen da det er de høyttalerene jeg har likt best av alle parene jeg har hatt de siste 2-3årene. For meg gir de alt jeg vil ha. Gikk dog opp ett trinn fra Quartet til Lyrr.
    Bilde er hentet på nett, da jeg ikke har fått mine enda.
     

    Vedlegg

    Muteki

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2010
    Innlegg
    109
    Antall liker
    38
    Torget vurderinger
    2
    Blir bra dette Retep!

    Elsker Prefix aka ferdig trekte rør!

    Fikk ikke vært med på julebord så da håper jeg inderlig at jeg kan få komme når alt er på plass :D

    Mvh Atle
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.992
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir bra dette Retep!

    Elsker Prefix aka ferdig trekte rør!

    Fikk ikke vært med på julebord så da håper jeg inderlig at jeg kan få komme når alt er på plass :D

    Mvh Atle

    Hehe...

    alle i klubben er hjertelig velkomne hit når ting er på plass. Tenkte å lage til et grillparty om været skulle tilsi at det er mulig. April i fjor var varm og god..

    Blir veldig spennende å høre disse komponentene sammen med Triangle. Da jeg bare har kjøpt utifra mine erfaringer de siste årene.

    Mangler fortsatt dac og er på leting etter det.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Blir April som ifjor så kommer jeg....:cool:
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Legger opp noen bilder på hva som er gjort idag:
    Grattis med heftig rom og "kurant+" amplifikasjonssystem!

    Du bør kanskje på sikt vurdere å gi monoblokkene litt mer luft. Har jo som du vet, tilsvarende blokker, og de blir ganske så varme....

    mvh
    Proffen
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.992
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er ikke umulig at de blir stående på toppen av racket eller på gulvet ved høyttaler. Det er 2cm klaring mellom rack og blokker og åpent rund resten. Men man må gi disse nok luft. Får se hvordan vi løser dette.

    Mvh Peter
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.992
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har ikke skjedd så mye, gutta kommer imorgen og tar en ny tørn. De tar loftet mitt innimellom andre oppdrag, på den måten fikk jeg en del tusinger avslag på pris.
    Gulv ble bestillt og kjøpt før jul. Vegger er bestillt til i morgen og de tar vel tak i det. Har jo ikke hastverk med dette, da jeg ikke får høyttalere før i midten av april.

    Sitter og planlegger noen hjørneabsorbenter samt 2d diffusjon på bakvegg. Samt at jeg nok må til med DIY cd/dvd hyller langs langveggene. Har en plan om hvordan dette skal bli til slutt.

    Legger inn noen bilder imorgen når jeg kommer hjem.

    Hvordan går det med prosjektet ditt.a... Osten?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.241
    Antall liker
    8.203
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det går sakte, vi bruker rommet som stableplass inntil alt er på plass.
    Men det minker, kjenner att det klør i fingra.

    Steinar.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.992
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er morsomt at du, Grandis og meg får rom til nesten samme tid... Er såååå spent på hvordan dette bli. Skal hente meg en hjemmekino reciver idag. Bare en liten en som skal drive senter og bakhøyttalere. Pioneer Lx50. Er ikke kino jeg satser på her, men vil ha muligheten til å se en film med HD lydmodusene.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.384
    Antall liker
    3.559
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det blir uutholdelig kan du godt komme å sette inn en dør til nedestua hos oss, så jeg kan dra på litt uten å vekke hele huset;)
    Det går sakte, vi bruker rommet som stableplass inntil alt er på plass.
    Men det minker, kjenner att det klør i fingra.

    Steinar.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.241
    Antall liker
    8.203
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    har du kjøpt lydtett dør som står klar til montering?
    Nå kupper vi tråden til Peter.

    Steinar.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Er morsomt at du, Grandis og meg får rom til nesten samme tid... Er såååå spent på hvordan dette bli. Skal hente meg en hjemmekino reciver idag. Bare en liten en som skal drive senter og bakhøyttalere. Pioneer Lx50. Er ikke kino jeg satser på her, men vil ha muligheten til å se en film med HD lydmodusene.

    Malerene driver og sparkler rommet mitt as I`m writing. Blir lister kun på gulvet da rommet og overganger skal helsparkles - fargen blir mørk `Matrix`og "filmtapet" på bakveggen med nyeste LED spotter med mer naturlig spotte lys visstnok. Alle stikker og el-bokser er i serie Elko + svart for minst mulig utstikk. Trappen blir hvit (for husfredens skyld)

    Hvilke farger og utstyr er rommet ditt tiltenkt Peter har du lagt opp kablet nettverk der oppe ?

    jeg for denne TV`en levert på døren idag ..:) :http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749397
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.384
    Antall liker
    3.559
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Ikke som jeg vet, men den jeg skal montere er en Sweedor Compact 4N med ferdigmontert tettelist i karmen, den skal klare 28dB. Det finnes vel dører som er en del bedre og dyrere. Vet ikke sikkert hva BEF bruker, men jeg tror det var en "vanlig" glattdør med div tettelister og det fungerte veldig bra. Kanskje Peter husker hvilken dør han bruker?

    har du kjøpt lydtett dør som står klar til montering?
    Nå kupper vi tråden til Peter.

    Steinar.
    Finnes det lydtett dør ? :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Jeg betalte 4800,- for min...skal visstnok dempe 35db. Fikk den billig skal d sies. Den veier ihverfall 40kg selv om jeg ikke skal si at nettopp det er ett kvalitetstegn..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.992
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Heihei.

    I dag var det mest rydding der oppe samt å gjøre ferdig en del småting. Dør blir i første omgang en helt vanlig dør. Har ikke pæng til mere......
    Måtte jo kjøpe en hjemmekino reciver med autooppsett HD lydformater osv. Fant en billig Pioneer Vsx LX 50, pent brukt. Den skal ta seg av senter og bakhøyttalere.

    Sitter og lurer på om jeg skal ha en projektor og lerret, eller en stor flattv. Jeg heller mere og mere mot projector da rack vil bli stående under vinduet på den ene kortveggen. Dvs at det vil bli travelt med å åpne vindu. Og det er jo morro med stort bilde når man ser en film.

    Her er et lite bilde av Pioneeren min....
     

    Vedlegg

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    764
    Antall liker
    388
    Ikke som jeg vet, men den jeg skal montere er en Sweedor Compact 4N med ferdigmontert tettelist i karmen, den skal klare 28dB. Det finnes vel dører som er en del bedre og dyrere. Vet ikke sikkert hva BEF bruker, men jeg tror det var en "vanlig" glattdør med div tettelister og det fungerte veldig bra. Kanskje Peter husker hvilken dør han bruker?

    har du kjøpt lydtett dør som står klar til montering?
    Nå kupper vi tråden til Peter.

    Steinar.
    Finnes det lydtett dør ? :)
    Sjekk ut drammen dørfabrikk, brann og lydklassifiserte dører der står det mål og priser.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.992
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har hatt besøk igjen idag. Gutta har isolert over plasten på alle vegger utenom tak og ende vegger. De har også laget til den ene karmen som ble gjort feil. Veggplatene mine har annkommet, de er smartpanel pærle i caffelatte farge. Gulvet skal vi hente imorgen hos Fargerike. 70pakker samt en hel del meter med underlag. De skal visst være hos meg hele neste uke. Så kanskje det begynner å ta form til neste uke tar slutt.

    Fikk også mail fra levrandøren på HT at muligens så kommer frontene neste uke. Senteren blir ikke produsert før i midten av April. Men da spanderer de frakt på den.

    Nå er det bare å bestemme seg for om jeg går for tv eller projector.

    Noen bilder
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Du for vente til jeg har montert opp Panasonicen så for du komme å ta en titt..!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.992
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jepp, det er planen ser du... Har ikke hastverk med bildedelen av dette, det er bare en ekstra bonus.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.992
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jepp, dette ser bra ut. Er her nå snekkerene og starter på veggene. Gulvet henta vi på lørdag, så n¨er alt på plass. Blir stort oppe, større enn jeg hadde sett føre meg daktisk. Fy så mye morro det skal bli der oppe.

    Har det meste av lyd også foruten god dac, så det blir neste på lista. Må bare skrape sammen pengene først....
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.241
    Antall liker
    8.203
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Du får stelle pent med frua i huset.
    kan jo hende det drypper litt på deg da;)

    Steinar.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Hei Retep
    Jeg har ikke helt oversikt over planene dine, men nå må du huske å legge inn k-rør for kabling - spesielt til surround- og bakhøyttalere og til HDMI/strøm til prosjektor. Minimum 20 mm men aller helst 25.
    Dette blir dritspennende.
    Grilling snart?
    BB
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.992
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei.

    Blir ikke rør til kabler, de skal vises. Projector ol tar vi som det kommer. Har ikke bestemt meg for hva jeg går for. Dama vil ikke ha noen unødvendige hull i vegger og tak. Så her blir det å legge kabler i sånne "fine" lister fra el-sjappene.

    har en hjemmedag idag pga magen er helt ute å kjøre, så det er spennende å følge med på fremgangen.

    Osten, dama steller jeg pent med serrru.. Er derfor jeg ikke har penger til dac! Har lagt ut en hel del for lamper ol. Så nå er kontoen tom. Håper på litt ekstra fra skatten iår, hadde ikke gjort noe det.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Dumming.
    Men om du kan avse en halvmeter 25 mm k-rør, som du jo ikke skal bruke, kan du jo proppe ene enden og lirke det via sokkene opp i gaura. Da kan du til og med gå på butikken og kjøpe kanelboller til snekkerne. En kjapp tur innom kalkulatoren forteller at en sånn rørstubb skulle romme minst trekvart liter, så da er du rimelig mobil.
    BB
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.992
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tarmskylling på elektrikervis..... Hmmm kanskje ingen dårlig ide.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.241
    Antall liker
    8.203
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    dama steller jeg pent med serrru.. Er derfor jeg ikke har penger til dac! Har lagt ut en hel del for lamper ol. Så nå er kontoen tom. Håper på litt ekstra fra skatten iår, hadde ikke gjort noe det.[/QUOTE]Å faan er det derfor du ikke har peng til det.
    Da får du stelle litt mindre pent med henne, dette var ikke en god ide ser jeg.
    Nei hold deg til det første du.

    Steinar.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.992
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Må da stelle pent med frøkena.... eneste måten det. ;)

    Nå går det sirkelsag og spikerpistol slik at jeg nesten blir galen her jeg sitter. Klarer ikke å overdøve det med det midlertidige anlegget. 4 timer igjen til de drar for idag.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.241
    Antall liker
    8.203
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Den som venter på noe godt........
    Du får holde ut meed bråket.

    Steinar.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.992
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og stillheten senka seg over Varderingen. Opp for å se hva de har gjort. De er stort sett ferdig med alle kneveggene, og endeveggen samt karnappet, dvs de har starta på "feil" rom. ;) har skunda meg å ta nokre bilete, ikke spes gode, men de viser ivertfall framgangen.
     

    Vedlegg

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.992
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DA har de hamret og herjet i noen timer idag. Ferdige med alle kneveggene og begge endaveggene. Regner med de starter på skråtaket imorgen. Kanskje jeg får rom til påske? Strøm derimot blir det verre med tror jeg.....

    Noen bilder av fremgangen.
     

    Vedlegg

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.992
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mere er gjort idag, Nå mangler vi bare gips i taket, lister og gulv. Gutta tror de blir ferdige iløpet av neste uke. Håper det fir nå kjenner jeg at jeg gleder meg mere enn noen gang.

    Skal legge opp noen bilder i løpet av helgen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn