Retep`s musikk og filmrom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Oida, det blir spennende å høre hva som er på vei inn kjenner jeg! :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Venter spent på neste episode :)
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, rakk primare å bli varme før du bytter de ut da haha. Godt og se du bytter ofte for da er du frisk.
    Håper du kjøper noe med krutt nok nå da. Blir aldri nok av krutt, blir bare mer kontroll. Gleder meg å høre hvilke bokser som kanskje er på vei.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir nok mer krutt ja, er veldig spent selv. Håper på bedre lyd både på 2 og multikanal. Primare sitter faktisk langt inne å selge, men sa til meg selv en gang at jeg ikke skulle ha flere oppsett. Og at jeg skulle selge når jeg kjøpte. De nye ampene kommer nok iløpet av neste uke.Johnny har sagt seg villig til å hjelpe å transportere de fra Oslo og hjem. Setter stor pris på det.

    Satan jeg er spent.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Hoho, den harde ventetiden! Ut fra hva jeg leser så venter du flere amper......Virkelig spent på hva dette er for noe! ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja og nei Kommer et effekttrinn og en pre. Skal etter planen sendes på mandag, så må jeg hente i Oslo en dag både jeg og sjåfør har mulighet. Så kanskje har jeg de oppkoblet på fredag etter jobb.

    Så starter justeringen, er en del som kan justeres på dette settet. Og jeg må nok ut å handle noen kabler. Må telle opp de jeg har i skuffen kanskje jeg har nok.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat ja, det blir prosessor og et effekttrinn som du har nevnt at du har vurdert tidligere.
    Har gått opp litt av samme løypa som deg med testing av div elektronikk (kombinere stereo og hjemmekino) og må si jeg er veldig fornøyd med slik ting er nå med kun prosessor og effekttrinn. Fruen er også litt mer fornøyd nå som hun også greier å betjene anlegget alene. Det er jo et pluss også :)

    Ja, best å planlegge mest mulig nå så du ikke får noen store overraskelser og må gjøre "hasteinnkjøp" etter at elektronikken har kommet i hus :)

    Men hva skjedde med RF52'ene, likte du dem ikke?
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Her skjer det ting, retep, rekker jo aldri å høre noe før noe nytt er på vei inn eller ut :)

    Hvis jeg kan kuppe tråden din litt, så lurte jeg på om noen har testet romkorreksjon i Anthem nevnt litt tidligere i tråden og f.eks. Onkyo med Audyssey MultiEQ XT32?
    Lurer på om jeg skal gå tilbake til prosessor igjen, men er meget fornøyd med Onkyo'en jeg har med XT32.

    Eller om noen eventuelt har sett noen tester av dette på nettet?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Blir nok mer krutt ja, er veldig spent selv. Håper på bedre lyd både på 2 og multikanal. Primare sitter faktisk langt inne å selge, men sa til meg selv en gang at jeg ikke skulle ha flere oppsett. Og at jeg skulle selge når jeg kjøpte. De nye ampene kommer nok iløpet av neste uke.Johnny har sagt seg villig til å hjelpe å transportere de fra Oslo og hjem. Setter stor pris på det.

    Satan jeg er spent.
    Passer nok best på Fredag for min del..
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Ja og nei Kommer et effekttrinn og en pre. Skal etter planen sendes på mandag, så må jeg hente i Oslo en dag både jeg og sjåfør har mulighet. Så kanskje har jeg de oppkoblet på fredag etter jobb.

    Så starter justeringen, er en del som kan justeres på dette settet. Og jeg må nok ut å handle noen kabler. Må telle opp de jeg har i skuffen kanskje jeg har nok.
    Blir det ZenSati kabler all-around ?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    kabler er fint.. ;) er spent nå på hva du havner på.. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Akkurat ja, det blir prosessor og et effekttrinn som du har nevnt at du har vurdert tidligere.
    Har gått opp litt av samme løypa som deg med testing av div elektronikk (kombinere stereo og hjemmekino) og må si jeg er veldig fornøyd med slik ting er nå med kun prosessor og effekttrinn. Fruen er også litt mer fornøyd nå som hun også greier å betjene anlegget alene. Det er jo et pluss også :)

    Ja, best å planlegge mest mulig nå så du ikke får noen store overraskelser og må gjøre "hasteinnkjøp" etter at elektronikken har kommet i hus :)

    Men hva skjedde med RF52'ene, likte du dem ikke?
    Rf52 ligger bokstavelig talt på hylla bak meg. De brukes jo som surround back høyttalere.

    Dette innkjøpet er litt planlagt og litt impulse. Rett og slett for at det var nå det var tilgjengelig.

    Ofret litt innstillinger for lydkvalitet i 2 kanaler. Jeg hører jo langt mer musikk enn jeg ser film.

    At jeg nå får langt mindre bokser er jo positivt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Her skjer det ting, retep, rekker jo aldri å høre noe før noe nytt er på vei inn eller ut :)

    Hvis jeg kan kuppe tråden din litt, så lurte jeg på om noen har testet romkorreksjon i Anthem nevnt litt tidligere i tråden og f.eks. Onkyo med Audyssey MultiEQ XT32?
    Lurer på om jeg skal gå tilbake til prosessor igjen, men er meget fornøyd med Onkyo'en jeg har med XT32.

    Eller om noen eventuelt har sett noen tester av dette på nettet?
    Bare å kuppe!

    Når det gjelder besøk så tror jeg at mye faller på plass nå. Er jo egentlig på plass nå også, men tror litt mer headroom ikke er negativt.

    Har du en kveld ledig så må du bare komme en tur.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Spesielt hvis de ikke virker, skal aldri kjøpe optisk kabel på Biltema igjen:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Finner vel noen på claes eller biltema
    Tenkte kanskje å fleske til med noe fra Belden om jeg finner.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Dynabel eller er det Eltek det heter har fint utvalg til fornuftige priser, både på rull og ferdige lengder.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Var innom siden til dynabel og ser de har noen fine kabler til 100kr paret. Mulig jeg går for de. Må bare lete litt i roteskuffen kan jo være at jeg har nok signalkabel faktisk.

    Gleder meg så f... til fredag da kommer nye settet ihus. Under oppsyn av Johnny og Morte. Blir nok å spille noe musikk også også. Så med besøk så blir det nok ikke noen utpakkingstråd.Får heller ta noen bilder av settet..

    5 dager igjen...
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    er NAD M25 og NAD M15HD2 du skulle hatt :). Fantastisk fin "sound" i de, det spiller musikk fremfor å analysere musikk :).
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    De kaller seg vel Dynabel, det var derfra jeg kjøpte signal kabler "som byggesett pakker" mener de byggesettene kalles soundstring. Artig å lodde og fikse selv. Da fulgte det med Kabler, loddetinn "sølvtinn", plugger, strømper og krympestrømper. Får mye mere for pengene også, de viste meg også tester for disse kablene opp mot mye dyrere kabler. Morten
    Dynabel eller er det Eltek det heter har fint utvalg til fornuftige priser, både på rull og ferdige lengder.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    De het Eltek tidligere, men ble vel lei alle telefonene om brannsikring etc:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Uansett er nok der jeg handler kabler. Mulig det skulle følge med, så kanskje jeg slipper unna det utlegget.

    Er ikke NAD selv om det var i tankene lenge. Var også med på en budrunde på m25. Men synes prisen ble for høy, så jeg hoppet av.

    Gleder meg og er jævlig spent

    Nå koser vi oss med denne

    142405678339222949645.jpg


    Ostekake, min absolutte favorittkake...
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Uansett er nok der jeg handler kabler. Mulig det skulle følge med, så kanskje jeg slipper unna det utlegget.

    Er ikke NAD selv om det var i tankene lenge. Var også med på en budrunde på m25. Men synes prisen ble for høy, så jeg hoppet av.

    Gleder meg og er jævlig spent
    Jeg er ganske sikker på at NAD ikke er sammenlignbart med det du for i hus nå.. ;D
     
    X

    X186841

    Gjest
    Gratulerer med 37 årsdagen!
     
    Sist redigert av en moderator:

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med dagen i dag! :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Do the cake walk!! Skedsmo kos & kakeklubb fornekter seg ikke! Gratulerer så mye :D
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    I svarte 3 bilder får rette på det senere. Fyller år idag ja..
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer så mye med dagen!
    1978 modell du også ser jeg, må nok vente helt til 3. Mars før jeg også blir 37 år :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn