Retep`s lytterom

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Vicarious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    354
    Antall liker
    323
    Sted
    South of heaven
    SÄ bra at du tar i mot hjelp. Da er det lettere Ä komme i gjennom det vanskelige. Ønsker deg lykke til og masse god bedring (y)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Takk for hendinga, det varma.
    Her vart det totalt krasj pga alt som har skjedd i livet de siste Ära. Eg har berre satt der vekk, stengt dÞra i staden for Ä fÄ bearbeide det. Til slutt sÄ gjekk det ikkje an Ä sette vekk meir og dÞra slo Äpen og alt som var stua vekk kom fram igjen pÄ ein gong.

    Kjem meg igjÞnÄ det her med god hjelp og er opphold pÄ sjukehuset. HÄpe at eg kjem ut igjen som den same positive personen eg var tidlegare og ikkje den slitne sure sinte som eg vÄre dei siste Ära.. Ikkje sikkert at folk har merka det dÄ maska mi har vÄre flittig brukt.

    No er det berre Ä ta 1 dag av gongen og slutte med Ä presse seg sÄ hardt. MÄ lÊre meg at kroppen og smertene eg gÄr med ikkje vil verte betre og ta hensyn til den. VÊre like flink til Ä hjelpe og stille opp for meg sjÞl som eg er til andre.

    Dagen idag vert brukt pÄ tv stua, masse sport Ä sjÄ pÄ.

    Kjem meg igjÞnÄ det her

    Vis vedlegget 975127
    FĂžler med deg Peter. Heldigvis er du nĂ„ ferdig med salgs-, kjĂžpe- og flytteprosess, og fĂ„tt hus og anlegg opp Ă„ gĂ„. SĂ„ forhĂ„pentligvis har du fĂŠrre praktiske/fysiske ting Ă„ ta tak i fremover. Da fĂ„r du forhĂ„pentligvis mindre fysiske smerter slik at du fĂ„r fokusert pĂ„ Ă„ slappe av og bli bedre mentalt ogsĂ„ 💡
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.482
    Antall liker
    3.603
    Sted
    SunnmĂžre
    God betring! Som fleire har sagt, du har hatt eit forrykande tempo i Är og teke utfordringane pÄ strakare arm enn dei fleste.

    Satsar pĂ„ at du kjem tilbake etter time-out. đŸ„ŠđŸ€Ÿ
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.382
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt Ă„ hĂžre du er i de beste hender. God bedring, og lykke til med Ă„ finne tilbake til den rette balansen i livet for deg selv 👍
     

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    Hei Peter,
    det var leit Ä lese om smellen din. Det er vel gjerne sÄnn med oss mannfolk, vi skal liksom vÊre "sterke" og "tÄle alt".
    NĂ„r den strikken ryker, blir det som oftest ille.
    HÄper virkelig du fÄr slappa av nÄ, og kommer deg til kreftene igjen med god oppfÞlgning.

    God bedring!

    mvh Terje
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takk alle.
    FĂ„tt en tur i varmrvatten basseng i dag. Det var egentlig utrulig godt. Spes flyteĂžvelsane. Vektlaus og med vatten rundt meg var veldig veldig godt. MĂ„ gjere meir av det. 👍

    Som monge er inne pÄ sÄ har det vÄre nokre svÊrt tunge Är for meg. Slutt med samboer over 20 Är, mista jobben og har ikkje helse til Ä stÄ i ny jobb, mykje smerter til dels fryktelige. Som er belastende for psyka. Mykje alkohol, og fÞlelsen av Ä mÄtte ta igjen det eg har tapt dei siste par tre Ära, samtidig som at eg har krumma ryggen for at nervesmerte sjukdommen ikkje skal hindre meg nÄke som helst. Kampen med og mot NAV. Tidlegare lege som kun har gitt meg pilla. Sterke pilla som har gitt avhengighet og et lass til med drit..

    No skal "alt" nullstillast og eg fÄr god hjelp med det mentale. Trur det her vil gÄ bra og at eg kjem ut pÄ andre sida som den karen eg har lysst til Ä vÊre. Den eg no sette pÄ ei maske for Ä kunne vÊre, av og til ute sammen med folk,

    Blir tÞft men fÄr berre stÄ i det og ta imot hjelp. Dokke som bur i Ørsta og Volda. Om dokke vil ta meg med pÄ en kaffe sÄ sei ifrÄ. Har begynt Ä verte litt brakkesjuke...
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    noen ganger savner jeg en omtanke knapp pĂ„ dette forumet,men sender deg et 💗 godt Ă„ hĂžre du er i gode hender og fĂ„r riktige verktĂžy, pleie og ro,vet som sagt av egen erfaring med endel ting at det kan vĂŠre en lang og tĂžff vei og gĂ„ med sviktende system, som kanskje ikke hverken lytter eller forstĂ„r,og samtidig gĂ„ med ting som hoper seg opp uten Ă„ fĂ„ riktige verktĂžy til Ă„ lĂžse kabalene,kunne skrivd mye men her er det du som gjelder du er tĂžff & som du vet vi alle heier pĂ„ deg og som sagt godt Ă„ hĂžre du er pĂ„ et pleiende sted for kropp og sjel đŸ€—đŸ™
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.096
    Antall liker
    17.006
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Av og til buklander en i livet. Kjipt, men her fra kan de kun gĂ„ oppover. Jeg kjenner ikke deg, men fĂ„r inntrykk av at du er energisk i hodet, men ikke kroppen pga sykdom. Kanskje bare begynne Ă„ ta mere hensyn til kroppen, sĂ„ blir livet bedre og? Ønsker deg lykke til videre😀 SĂ„ ser jeg frem til mere hifi krumspring fra deg fremover, men da i et litt roligere tempo😀
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.203
    Antall liker
    2.682
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Beste Ăžnsker herfra ,,,Stau pau man , opp og fram .Den eneste som kan gjĂžr noe hverdagen er du sjĂžl
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.622
    Antall liker
    931
    Du mÄ roe deg nÄ. Pause. Jeg har lest trÄden din siste mÄneder og mye stress der. Slutt med samboer, selge hus, flytte hjem og finne bolig, nye gardiner og maling og besÞke mor, sÄ til lege og trenings senter, gÄ ned i vekt, masse hifi pÄ dÞra og mange koblinger og prÞve ditt og datt. Oppsett her og der.SÄ kjÞpe mat og noen venner. Skriver pÄ HFS.
    Jeg er ganske frisk men ble lettere svimmel av dette og skjÞnte ikke at du orket sÄ mye med bakgrunn i hvordan du ogsÄ beskrev helse problemer med diabetes og smerte problematikk ogsÄ.
    Jeg tror du er er en aktiv person og vil greie deg bra fremover men fÞrst mÄ lÊre Ä kutte ut noe. Vi greier ikke alt.
    De beste Ăžnsker og tror det ordner seg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du mÄ roe deg nÄ. Pause. Jeg har lest trÄden din siste mÄneder og mye stress der. Slutt med samboer, selge hus, flytte hjem og finne bolig, nye gardiner og maling og besÞke mor, sÄ til lege og trenings senter, gÄ ned i vekt, masse hifi pÄ dÞra og mange koblinger og prÞve ditt og datt. Oppsett her og der.SÄ kjÞpe mat og noen venner. Skriver pÄ HFS.
    Jeg er ganske frisk men ble lettere svimmel av dette og skjÞnte ikke at du orket sÄ mye med bakgrunn i hvordan du ogsÄ beskrev helse problemer med diabetes og smerte problematikk ogsÄ.
    Jeg tror du er er en aktiv person og vil greie deg bra fremover men fÞrst mÄ lÊre Ä kutte ut noe. Vi greier ikke alt.
    De beste Ăžnsker og tror det ordner seg.
    Helt sant, mÄ lÊre meg Ä si nei el stopp. Er fryktelig dÄrleg pÄ det.
     

    HoJ

    En glad amatĂžr.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.485
    Antall liker
    35.323
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Helt sant, mÄ lÊre meg Ä si nei el stopp. Er fryktelig dÄrleg pÄ det.
    MÄtte faktisk fÄ hjelp av en psykolog til nettopp det der, tok noen Är Ä vende meg til det. SÄ ble det en del Är med "bare nei" fÞr jeg kunne Äpne opp for litt "ja" igjen.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    SĂžrlandet
    Hei Peter,

    Du har tidligere i trÄden nevnt at du har ADHD samt at du ogsÄ har gitt oss et lite innblikk i din helse med skyhÞy hvilepuls, medisinering, diabetes og vektutfordringer. Du er flink til Ä dele bÄde oppturer og nedturer.

    Til slutt kan det si stopp for noen og enhver av oss. Jeg hÄper og tror at du nÄ er pÄ rett plass til rett tid i livet dit. ForhÄpentligvis er dette starten pÄ resten av ditt liv og husk: den beste legen i ditt fremtidige liv er deg selv!
     
    Sist redigert:

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    SÄ flott at du klarer Ä vÊre Äpen om et sÄ vanskelig tema. Det hjelper nok mange andre. Ønsker deg god bedring. Det kommer til Ä gÄ fint!
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.439
    Sted
    Under stjernene
    Ønsker deg god bedring PeterđŸŒ·

    Å sitte eller ligge
    I ett minutt
    og fÞlge med pÄ pusten
    inn og ut
    Kan vére balsam for kropp og sjel😊
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    5.923
    Dumper innom trÄden din av og til, alltid kjekt Ä se hva du sysler med. Denne gangen var det trist lesning, hÄper du kommer deg igjennom denne nedturen ogsÄ. God bedring.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takk alle sammen. Fint Ä lese innlegga her i trÄden. Kjem meg igjÞnÄ det her. Kjem til Ä ta tid, men det vil skje.

    I dag hadde vi en tur ut med gjengen. Ulike grunna til at folk er her sjĂžlsagt, men gud for en hĂŠrlig gjeng..

    IMG_20231206_105845.jpg


    8km pÄ krykker idag tur retur. Men steike for en fin utsikt vi fekk. Sola dukka ogsÄ opp.

    IMG_20231206_112315.jpg

    Vart grilling av bÄde pÞlse og sÄnn brÞd pÄ pinne.... Hugsa ikkje kva det heite Akkurat no. Kaffe og toddy var der ogsÄ.

    SÄ tok eg turen pÄ posten der det lÄg en pakke til meg. So kvelden gÄr nok med til Ä prÞve ut dei her.
    IMG_20231206_165012.jpg


    FÞrsteinntrykket er litt sÄnn fy faen kor ulike dei er..
    IMG_20231206_165025.jpg
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Trur ikkje at tlf klare Ä fÄ ut det som bur i focalane sikkert ikkje beyerdynamic heller sÄ ser fram til Ä fÄ headampen med dac. Men det her var litt gÞy egentleg..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Rapport frÄ sykehuset. Det er stille no so tidleg. Folk ligg Ä sÞv. Dagens fyrste kaffi er komen i koppen. Skjer nada her fÞr kl 08.

    Skal ha perm lÞrdag til sÞndag sÄ mÄ fÄ pynta litt til jul og fÄ spelt nokre plate tenker eg.

    FÄtt lytta litt meir pÄ dei to headsetta eg har. Og det er relativt stor forskjell pÄ dei. Beyerdynamic 770pro er mere lukka oppover men har en formidabel bass. Focal Elegia er mykje meir detaljerte strammare i bassen og mykje meir rett. Savna pittelitt trÞkk, men no spela eg rett frÄ tlf. SÄ mÄ vente litt med Ä kÄre en vunnar...

    Men dt770 er jaggu er godt headsett til summen av mynt.

    IMG_20231208_063300.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fikk ogsÄ en diagnose i gÄr etter en heil del testa...
    bugs-bunny-crazy.gif


    NÄken som vil tÞrre Ä tippe? Tenkte eg skulle vÊre helt Äpen om det, dÄ den forklara en heil del...
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn