Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    7.095
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Takk for hendinga, det varma.
    Her vart det totalt krasj pga alt som har skjedd i livet de siste åra. Eg har berre satt der vekk, stengt døra i staden for å få bearbeide det. Til slutt så gjekk det ikkje an å sette vekk meir og døra slo åpen og alt som var stua vekk kom fram igjen på ein gong.

Kjem meg igjønå det her med god hjelp og er opphold på sjukehuset. Håpe at eg kjem ut igjen som den same positive personen eg var tidlegare og ikkje den slitne sure sinte som eg våre dei siste åra.. Ikkje sikkert at folk har merka det då maska mi har våre flittig brukt.

No er det berre å ta 1 dag av gongen og slutte med å presse seg så hardt. Må lære meg at kroppen og smertene eg går med ikkje vil verte betre og ta hensyn til den. Være like flink til å hjelpe og stille opp for meg sjøl som eg er til andre.

Dagen idag vert brukt på tv stua, masse sport å sjå på.

Kjem meg igjønå det her

Vis vedlegget 975127
    Føler med deg Peter. Heldigvis er du nå ferdig med salgs-, kjøpe- og flytteprosess, og fått hus og anlegg opp å gå. Så forhåpentligvis har du færre praktiske/fysiske ting å ta tak i fremover. Da får du forhåpentligvis mindre fysiske smerter slik at du får fokusert på å slappe av og bli bedre mentalt også 💡

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    3.248
    Sted
    Sunnmøre
    God betring! Som fleire har sagt, du har hatt eit forrykande tempo i år og teke utfordringane på strakare arm enn dei fleste.

Satsar på at du kjem tilbake etter time-out. 🥊🤟

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    61.260
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt å høre du er i de beste hender. God bedring, og lykke til med å finne tilbake til den rette balansen i livet for deg selv 👍

metallirus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Antall liker
    185
    Hei Peter,
    det var leit å lese om smellen din. Det er vel gjerne sånn med oss mannfolk, vi skal liksom være "sterke" og "tåle alt".
    Når den strikken ryker, blir det som oftest ille.
    Håper virkelig du får slappa av nå, og kommer deg til kreftene igjen med god oppfølgning.

God bedring!

mvh Terje

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    19.882
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takk alle.
    Fått en tur i varmrvatten basseng i dag. Det var egentlig utrulig godt. Spes flyteøvelsane. Vektlaus og med vatten rundt meg var veldig veldig godt. Må gjere meir av det. 👍

Som monge er inne på så har det våre nokre svært tunge år for meg. Slutt med samboer over 20 år, mista jobben og har ikkje helse til å stå i ny jobb, mykje smerter til dels fryktelige. Som er belastende for psyka. Mykje alkohol, og følelsen av å måtte ta igjen det eg har tapt dei siste par tre åra, samtidig som at eg har krumma ryggen for at nervesmerte sjukdommen ikkje skal hindre meg nåke som helst. Kampen med og mot NAV. Tidlegare lege som kun har gitt meg pilla. Sterke pilla som har gitt avhengighet og et lass til med drit..

No skal "alt" nullstillast og eg får god hjelp med det mentale. Trur det her vil gå bra og at eg kjem ut på andre sida som den karen eg har lysst til å være. Den eg no sette på ei maske for å kunne være, av og til ute sammen med folk,

Blir tøft men får berre stå i det og ta imot hjelp. Dokke som bur i Ørsta og Volda. Om dokke vil ta meg med på en kaffe så sei ifrå. Har begynt å verte litt brakkesjuke...

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.352
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    noen ganger savner jeg en omtanke knapp på dette forumet,men sender deg et 💗 godt å høre du er i gode hender og får riktige verktøy, pleie og ro,vet som sagt av egen erfaring med endel ting at det kan være en lang og tøff vei og gå med sviktende system, som kanskje ikke hverken lytter eller forstår,og samtidig gå med ting som hoper seg opp uten å få riktige verktøy til å løse kabalene,kunne skrivd mye men her er det du som gjelder du er tøff & som du vet vi alle heier på deg og som sagt godt å høre du er på et pleiende sted for kropp og sjel 🤗🙏

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    15.870
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Av og til buklander en i livet. Kjipt, men her fra kan de kun gå oppover. Jeg kjenner ikke deg, men får inntrykk av at du er energisk i hodet, men ikke kroppen pga sykdom. Kanskje bare begynne å ta mere hensyn til kroppen, så blir livet bedre og? Ønsker deg lykke til videre😀 Så ser jeg frem til mere hifi krumspring fra deg fremover, men da i et litt roligere tempo😀

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    2.282
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Beste ønsker herfra ,,,Stau pau man , opp og fram .Den eneste som kan gjør noe hverdagen er du sjøl

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    893
    Du må roe deg nå. Pause. Jeg har lest tråden din siste måneder og mye stress der. Slutt med samboer, selge hus, flytte hjem og finne bolig, nye gardiner og maling og besøke mor, så til lege og trenings senter, gå ned i vekt, masse hifi på døra og mange koblinger og prøve ditt og datt. Oppsett her og der.Så kjøpe mat og noen venner. Skriver på HFS.
    Jeg er ganske frisk men ble lettere svimmel av dette og skjønte ikke at du orket så mye med bakgrunn i hvordan du også beskrev helse problemer med diabetes og smerte problematikk også.
    Jeg tror du er er en aktiv person og vil greie deg bra fremover men først må lære å kutte ut noe. Vi greier ikke alt.
    De beste ønsker og tror det ordner seg.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    19.882
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du må roe deg nå. Pause. Jeg har lest tråden din siste måneder og mye stress der. Slutt med samboer, selge hus, flytte hjem og finne bolig, nye gardiner og maling og besøke mor, så til lege og trenings senter, gå ned i vekt, masse hifi på døra og mange koblinger og prøve ditt og datt. Oppsett her og der.Så kjøpe mat og noen venner. Skriver på HFS.
    Jeg er ganske frisk men ble lettere svimmel av dette og skjønte ikke at du orket så mye med bakgrunn i hvordan du også beskrev helse problemer med diabetes og smerte problematikk også.
    Jeg tror du er er en aktiv person og vil greie deg bra fremover men først må lære å kutte ut noe. Vi greier ikke alt.
    De beste ønsker og tror det ordner seg.
    Helt sant, må lære meg å si nei el stopp. Er fryktelig dårleg på det.

HoJ

En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    33.781
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Helt sant, må lære meg å si nei el stopp. Er fryktelig dårleg på det.
    Måtte faktisk få hjelp av en psykolog til nettopp det der, tok noen år å vende meg til det. Så ble det en del år med "bare nei" før jeg kunne åpne opp for litt "ja" igjen.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    12.199
    Sted
    Sørlandet
    Hei Peter,

Du har tidligere i tråden nevnt at du har ADHD samt at du også har gitt oss et lite innblikk i din helse med skyhøy hvilepuls, medisinering, diabetes og vektutfordringer. Du er flink til å dele både oppturer og nedturer.

Til slutt kan det si stopp for noen og enhver av oss. Jeg håper og tror at du nå er på rett plass til rett tid i livet dit. Forhåpentligvis er dette starten på resten av ditt liv og husk: den beste legen i ditt fremtidige liv er deg selv!

Sist redigert:

YesJens

Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Antall liker
    5.976
    Sted
    Under stjernene
    Ønsker deg god bedring Peter🌷

Å sitte eller ligge
    I ett minutt
    og følge med på pusten
    inn og ut
    Kan være balsam for kropp og sjel😊

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    5.761
    Dumper innom tråden din av og til, alltid kjekt å se hva du sysler med. Denne gangen var det trist lesning, håper du kommer deg igjennom denne nedturen også. God bedring.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    19.882
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takk alle sammen. Fint å lese innlegga her i tråden. Kjem meg igjønå det her. Kjem til å ta tid, men det vil skje.

I dag hadde vi en tur ut med gjengen. Ulike grunna til at folk er her sjølsagt, men gud for en hærlig gjeng..

IMG_20231206_105845.jpg

8km på krykker idag tur retur. Men steike for en fin utsikt vi fekk. Sola dukka også opp.

IMG_20231206_112315.jpg

Vart grilling av både pølse og sånn brød på pinne.... Hugsa ikkje kva det heite Akkurat no. Kaffe og toddy var der også.

Så tok eg turen på posten der det låg en pakke til meg. So kvelden går nok med til å prøve ut dei her.
    IMG_20231206_165012.jpg

Førsteinntrykket er litt sånn fy faen kor ulike dei er..
    IMG_20231206_165025.jpg

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    19.882
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Trur ikkje at tlf klare å få ut det som bur i focalane sikkert ikkje beyerdynamic heller så ser fram til å få headampen med dac. Men det her var litt gøy egentleg..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    19.882
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Rapport frå sykehuset. Det er stille no so tidleg. Folk ligg å søv. Dagens fyrste kaffi er komen i koppen. Skjer nada her før kl 08.

Skal ha perm lørdag til søndag så må få pynta litt til jul og få spelt nokre plate tenker eg.

Fått lytta litt meir på dei to headsetta eg har. Og det er relativt stor forskjell på dei. Beyerdynamic 770pro er mere lukka oppover men har en formidabel bass. Focal Elegia er mykje meir detaljerte strammare i bassen og mykje meir rett. Savna pittelitt trøkk, men no spela eg rett frå tlf. Så må vente litt med å kåre en vunnar...

Men dt770 er jaggu er godt headsett til summen av mynt.

IMG_20231208_063300.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    19.882
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fikk også en diagnose i går etter en heil del testa...
    bugs-bunny-crazy.gif

Nåken som vil tørre å tippe? Tenkte eg skulle være helt åpen om det, då den forklara en heil del...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn