Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Natten gikk delvis med til å tenke på musikkrommet. Flytta anlegget fram og tilbake mellom longvegg og kortvegg nokre gonga og såg for meg en 75` tv på veggen. Longvegg har en tydelig fordel. Avstavd til sideveggene gjer at lyden er betre i fokus. Håpe og trur at med ein heil del absorbenta i førsterefleksjon på sidevegg med anlegget på kortvegg så vil eg få til det same. Rommet kler heilt klart de store stativ høyttalerene best. Så det er veldig mulig det blir et par feite stativ høyttalere der inne etterkvart. Gjer ingen konklusjon heilt enda, då fleire par høyttalere må prøvast.

    Det blir også til at eg laga et nice rom, og ikkje en bule. Lp plater skal nok få stå der inne, men cd og film blir stående på innebuda. Ei veke igjen no til Horten, so blir nok ikkje å gjere så mykje der inne før den helga er gjort unna.

    Kaffe snart klar no, så tenke at idag skal eg ta det litt rolig. Høre litt musikk og kose meg med litt ekstra god mat.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Stille og roleg dag. Har hjelpt muttern med nokre innkjøp og nåke rydding. Ho går å venta på operasjon av hoftene, så nokre daga er ho ikkje i god form. Veit så altfor godt korleis det er.

    Fikk en hyggelig mld for litt sida, vil du være med ut å ete og så en GT el to på puben...?? Seff vil eg det på en laurdag. Det blir kjekt. Kjentfolk som eg ikkje har sett å monge år.

    Blir nok Brør til GT men litt spent på kor vi skal ete. Hu kjem å henta meg så det blir intr kor vi skal. Er nokre plassa å ete i både Volda og Ørsta. Ørsta har svært bra Indisk og Japansk, Volda har Brør og et par til som er ok.

    Brør ja, eg skylda flyttekaren her inne en middag der, berre å seie ifrå når du kan @jmolnes
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har tatt livet veldig roleg dei siste dagane. Ladda opp til helga.
    Tur til Horten er booka. Fredag til mandag. Det ser eg skikkelig fram til.

    TV kjem i dag, så får prøve å sette den opp og høre kva som skjer med lyden i rommet. Alt anna enn rack er no ute derfrå, så får starte med å prøve plassere tiltaka etterkvart. Finn ikkje igjen målemik. So lure veldig på kor den er. Veit at eg har sett den i Volda, og det er ikkje so monge plassane eg kan ha lagt den.... Finn den nok tilslutt.

    Greit å bruke for å plassere tiltaka
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Då er neste utfordringen.. Korleis tek eg den ut av eska åleine...
     

    the_darkman

    Medlem
    Ble medlem
    05.10.2015
    Innlegg
    40
    Antall liker
    34
    Sted
    Moss
    har du sett dette stativet? greit å flytte rundt til man eventuelt finner riktig plassering :

    1695119498127.png
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Då kom den opp på hyllene. Så får eg starta å bruke den. Må le litt av størrelsen. Det er stort ass. Glad for at eg ikkje gikk for 85. Hadde plass til det også.
    IMG_20230919_181953.jpg



    Glemte å koble på stømkabel, så får drage rack forsiktig fram.

    IMG_20230919_182253.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har det stativet selv. Veldig godt fornøyd.
    Fant det stativet, men ikkje til prisen the darkman vise fram i sitt innlegg. Et slikt stativ er i verfall er godt alternativ. Siden eg da ikkje låse meg til en vei i rommet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fått kobla og satt opp tv nå. Fy søren så enkelt det var. Får titte litt rundt etter innstillinga for helt mørkt rom men bruka kino modus nå. Den såg verfall veldig ok ut.

    IMG_20230919_195432.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    iallefall tidenes tv rack du har:)
    Haha, er litt sånn tar det man har akkurat no.. Kontoen er nå rimelig tom etter alle innkjøp i sommar og haust. Men har nå fått alt eg har trengt og hatt lysst på. Så no blir det å leve rimelig ei stond og starte med innkjøp av hifi. Først Hortenmessa...
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Grattis med ny TV :)
    Då sjåast me nok sikkert i Horten til helga :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Så klart ble min helg i Loen til helga, så da er jo du der hvor jeg skulle ønske jeg var. Derfor får vi ha mitt besøk hos deg stå på en tilgodelapp😁
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så klart ble min helg i Loen til helga, så da er jo du der hvor jeg skulle ønske jeg var. Derfor får vi ha mitt besøk hos deg stå på en tilgodelapp😁
    Sjølsagt så vart det den helga. Berre å seie ifrå neste gong du skal innom Volda 👍
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Spennende å lese om din vei til god lyd i et nytt rom. Jeg lurer på hvordan en så stor tv påvirket lyden i rommet?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei! Spennende å lese om din vei til god lyd i et nytt rom. Jeg lurer på hvordan en så stor tv påvirket lyden i rommet?
    No har eg ikkje fått spelt så mykje. Klare berre so og so mykje kvar dag. Og det var naken frontvegg før tv kom opp. Men skal prøve å få spelt litt musikk i morga. Så får eg nok heller bruke tida litt etter Horten. Men det lille eg har hørt, så er det ikkje store forskjella myllå tv og naken vegg. Har "brukt" opp meg sjøl idag. Lol, hardt å bli gammal... Testing gjer eg ikkje når forma er som i dag.

    Men er igrunn ganske spent sjøl.

    IMG_20230913_091656.jpg

    Bilde same vei uten tv.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har tv slik som deg, og har montert difusorer bak tv. Litt usikker på om de har særlig effekt. Jeg er ikke så god på før og etter testing. 😀
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har tv slik som deg, og har montert difusorer bak tv. Litt usikker på om de har særlig effekt. Jeg er ikke så god på før og etter testing. 😀
    Diffuser bak tv har nok ikkje noko spes mykje effekt vil eg tippe. Då slike er avhengig av at lydbølgene treffe platene for at dei skal fungere (best.) men om du tek dei og sett dei framfor tv så vil det nok bidra ein heil del.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.524
    Antall liker
    35.393
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Diffuser bak tv har nok ikkje noko spes mykje effekt vil eg tippe. Då slike er avhengig av at lydbølgene treffe platene for at dei skal fungere (best.) men om du tek dei og sett dei framfor tv så vil det nok bidra ein heil del.
    Bør tas vekk når en skal se på tv da...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bør tas vekk når en skal se på tv da...
    Yepp, veit om fleire som har slike i isopor som du kjøpte og også i tre, som stabla dei opp når dei skal høre musikk. Tek ikkje long tid å gjere det. Blir muligens nåke slikt her også etterkvart.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.524
    Antall liker
    35.393
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Yepp, veit om fleire som har slike i isopor som du kjøpte og også i tre, som stabla dei opp når dei skal høre musikk. Tek ikkje long tid å gjere det. Blir muligens nåke slikt her også etterkvart.
    Driver å lager meg selv i tre, men usikker på hvor jeg ønsker å plassere den (eller om jeg heller skal lage flere dempeplater) Foran tv blir det i hver fall ikke, den bruker jeg selv når jeg hører på musikk - er på hfs med pc (trådløs) og tv - slik som nå.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Driver å lager meg selv i tre, men usikker på hvor jeg ønsker å plassere den (eller om jeg heller skal lage flere dempeplater) Foran tv blir det i hver fall ikke, den bruker jeg selv når jeg hører på musikk - er på hfs med pc (trådløs) og tv - slik som nå.
    Nice, kor longe staver bruker du? Er det skyline typen du lager?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.524
    Antall liker
    35.393
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nice, kor longe staver bruker du? Er det skyline typen du lager?
    Det er skyline ja, husker ikke målene, prosjektet har stått på stedet hvil i mange måneder nå. Begynner å tvile litt på hele prosjektet på grunn av vekten.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn