Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja vi krysser fingrene. Vi har en definitivt minstepris som vi er enige om. Men trur vi får mer.
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Jaja litt hyggelige nyheter. Fikk tlf plassen som skal evaluere meg. Tiltaket til Nav, så starter på tirsdag 2 Mai. Så da rekker jeg nok tiltaket og muligens å søke ufør før vi må ut fra huset. Det hadde vert veldig veldig bra.
    Det hørtes veldig bra ut ! Krysser fingrene her ! 🤞 🤞 🤞
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jaja, det blir lite hifi om dagen. Er så sykt med klang i huset. 97% prosent av tingene her er enten kjørt på lager eller står i garasjen.
    IMG_20230503_142809.jpg


    IMG_20230503_142759.jpg

    IMG_20230503_142642.jpg

    IMG_20230503_142527.jpg


    Noen få ting igjen som stylist ville bruke.

    Har vert en hard kamp men har fått MYE hjelp. Greit å ha folk rundt seg som tilbyr å hjelpe til.

    Denne her synes jeg var morsom
    FB_IMG_1683122386851.jpg


    Er litt sånn det har vert de siste dagene.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da skal huset fylles opp igjen. Heldigvis så slipper jeg å løfte en tommel. 6 personer springer rundt. 2 menn og 4 damer som diskuterer og viser mennene hvor ting skal stå. Tror den ene dama har Latinske gener, for der er det temperament... 😂
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20230503_184440.jpg


    Så mye styr for å få ut møbler og så sette tilbake nye mer fancy møbler. 😂
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, har tatt helt av, det der med styling.
    Lykke til med det som kommer, P.
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    538
    Antall liker
    637
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da skal huset fylles opp igjen. Heldigvis så slipper jeg å løfte en tommel. 6 personer springer rundt. 2 menn og 4 damer som diskuterer og viser mennene hvor ting skal stå. Tror den ene dama har Latinske gener, for der er det temperament... 😂
    Du får ta opp en film for å dokumentere den «orkanen» :LOL:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe, har tatt helt av, det der med styling.
    Lykke til med det som kommer, P.
    Ja det er helt tullete spør du meg. Men det skulle visst være slik.. Så da får det bare betales. Håper det betaler seg med tanke på bud ol senere.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har solgt og kjøpt fire kåk de siste 11 år. Aldri tilbydd eller møtt med noe annet enn vanlig ryddighet og det var det. Og sånt vil det bli fremover også. Jager på dør megleren som foreslår noe annet 🤣
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har solgt og kjøpt fire kåk de siste 11 år. Aldri tilbydd eller møtt med noe annet enn vanlig ryddighet and det var det. Og sånt vil det bli fremover også. Jager på dør megleren som foreslår noe annet 🤣
    Var ikke megler som nevnte dette. Han var faktisk veldig lunken til dette. Men del to av de som eier dette huset var ikke til å rikke. Så da ble det slik. Sukk... Mye bra hifi jeg kunne kjøpt for den summen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Middag, endelig 5min å sitte ned
    IMG_20230503_202207.jpg

    Lettvindt fra den lokale Kina restauranten som holder rimelig bra og jevn kvalitet. Aldri fått noe som har vert dårlig der. Sikkert passert 100 retter der totalt i løpet av de årene de har vert åpne..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Haha, etter å ha fektet med armene i nesten 3 1/2 time og plassert diverse nips og puter rundt om så gikk de tom for utstyr. Så de kommer tilbake i morgen.. Det hadde visst vert en misforståelse mellom ho som vart på befaring og de sin hadde møbler ol. Det soverommet (hifi rommet) oppe var gedigent. 😂
    Skulle ta ca 2 timer. Forstår at det ikke bare er min ex som ikke forstår dette med tid. De to karene ville hjem, hadde vert en lang dag visstnok..

    Et par bilder
    IMG_20230503_214801.jpg


    IMG_20230503_214857.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Selv om anleggene er pakket bort, lånt bort, solgt osv så må jeg jo ha musikk.
    Det blir servert fra tlf med de her tilkoblet.
    IMG_20230503_230834.jpg


    IMG_20230503_230848.jpg


    Blir ikke helt venn med head-fi, men de her klarer jeg å bruke over litt tid. Samtidig som de passer bra til musikken min. Har prøvd mange ulike headsett, og forsterkere til slikt, men det blir ikke helt det samme som 2 høyttalere. Dog så gir det meg musikk og det er faktisk det eneste som teller. Helt greit på en måte. Alikevel et godt stykke unna der jeg liker best.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.190
    Antall liker
    22.835
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er visst ille nok å selge hus med tilhørende flytting, men å tømme huset for fotografering med midlertidige møbler og så flytte alt tilbake igjen høres ikke fristende ut! Lykke til med salget...(y) 😅
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er visst ille nok å selge hus med tilhørende flytting, men å tømme huset for fotografering med midlertidige møbler og så flytte alt tilbake igjen høres ikke fristende ut! Lykke til med salget...(y) 😅
    Hadde aldri kunne bodd slik det ser ut nå. Er for "landsbygutt" Hu synes det er veldig veldig fint.

    Siste innspurt nå før fotograf kommer. Rakk faen meg å tømme hele boligen, vaske, pusse opp noen småting på 5 døgn. Takke være god hjelp fra flere. Skulder en kasse pils på flere.

    Nei møblene våre skal ikke inn igjen. Muligens en tv og en sofa. Men ikke skap ol. No fucking way!
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.429
    Antall liker
    12.523
    Sted
    Sørlandet
    Hadde aldri kunne bodd slik det ser ut nå. Er for "landsbygutt" Hu synes det er veldig veldig fint.

    Siste innspurt nå før fotograf kommer. Rakk faen meg å tømme hele boligen, vaske, pusse opp noen småting på 5 døgn. Takke være god hjelp fra flere. Skulder en kasse pils på flere.

    Nei møblene våre skal ikke inn igjen. Muligens en tv og en sofa. Men ikke skap ol. No fucking way!
    Godt jobbet. Man kjøper bolig på impuls og førsteinntrykket er utrolig viktig! Derfor er den jobben dere har gjort nå viktig for salget. Nå er det bare å trekke seg rolig unna og la megler gjøre jobben dem tar seg godt betalt for.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.712
    Antall liker
    7.824
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hadde aldri kunne bodd slik det ser ut nå. Er for "landsbygutt" Hu synes det er veldig veldig fint.

    Siste innspurt nå før fotograf kommer. Rakk faen meg å tømme hele boligen, vaske, pusse opp noen småting på 5 døgn. Takke være god hjelp fra flere. Skulder en kasse pils på flere.

    Nei møblene våre skal ikke inn igjen. Muligens en tv og en sofa. Men ikke skap ol. No fucking way!
    Ser den Peter, er et styr når det holder på. Vanskelig å verifisere at man fikk igjen for styling, men hvis man forhåpentligvis får solgt relativt raskt så kan innsatsen ha vært avgjørende selv om man kanskje ikke fikk bud over takst.

    Kjøp av hus og hifi er som med mye annet - "Eye-appeal is buy-appeal" ;)

    Krysser fingrene for dere 🤞
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Godt jobbet. Man kjøper bolig på impuls og førsteinntrykket er utrolig viktig! Derfor er den jobben dere har gjort nå viktig for salget. Nå er det bare å trekke seg rolig unna og la megler gjøre jobben dem tar seg godt betalt for.
    Satser på det. Neste styr nå er å lempe og frakte gamle møbler til ny plass å bo. Vertfall når det kommer til hus salget. To sekker med bark som skal bort. Så får jeg ikke gjort mer. I går klarte jeg ikke å gripe hardt nok til å løfte de. Får se til i dag. 👍
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser den Peter, er et styr når det holder på. Vanskelig å verifisere at man fikk igjen for styling, men hvis man forhåpentligvis får solgt relativt raskt så kan innsatsen ha vært avgjørende selv om man kanskje ikke fikk bud over takst.

    Kjøp av hus og hifi er som med mye annet - "Eye-appeal is buy-appeal" ;)

    Krysser fingrene for dere 🤞
    Skal være lettsolgt dette huset visstnok. Cluet er selfølgelig å få mest mulig ut av det. Uten at det koster for mye. Takst får vi, er få eneboliger så nært Jessheim, Gardermoen i vårt prisnivå. Så selv om renta stiger så vil 2 folk med normale jobber betjene lånet veldig greit.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hifirommet ser slik ut..
    IMG_20230504_121713.jpg


    IMG_20230504_121724.jpg


    Lite din minner om det akkurat nå

    Ble fint ute da
    IMG_20230504_121630.jpg

    Må bare vaske til visning. Den såg fin ut for 2 dager siden. Så kom det 6 folk som tråkket inn altan døra.. Kunne spart meg for den jobben ser jeg.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rommet har ikke mye hifi, nei, men det er fremdeles spor av musikksmaken din………rocking horse 😆

    Lykke til med salget! Dere har gjort alt jeg ikke ville gjøre sist gang jeg solgte. Sikkert fornuftig av dere.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Rommet har ikke mye hifi, nei, men det er fremdeles spor av musikksmaken din………rocking horse 😆

    Lykke til med salget! Dere har gjort alt jeg ikke ville gjøre sist gang jeg solgte. Sikkert fornuftig av dere.
    Blir spennede å se om det gir resultat. Drømmen er solgt på første visning til over takst, da blir vi glade.

    Rocking horse 🤘🤘
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.712
    Antall liker
    7.824
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Egen kurs og finværn i sikringsskapet også
    Angående egen kurs, klarte elektriker å bruke skjulte kanaler/rør uten at vegger måtte åpnes helt opp?
    Eller må kabel gå utenpå vegg? (klarer ikke å se det med å zoome inn på bildet)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Angående egen kurs, klarte elektriker å bruke skjulte kanaler/rør uten at vegger måtte åpnes helt opp?
    Eller må kabel gå utenpå vegg? (klarer ikke å se det med å zoome inn på bildet)
    Da skal du lete en stund. Er skjult opplegg dette. Loftet var kun råloft når vi kjøpte boligen. Så jeg fikk bestemme lengden på rommet også. 👍
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.712
    Antall liker
    7.824
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da skal du lete en stund. Er skjult opplegg dette. Loftet var kun råloft når vi kjøpte boligen. Så jeg fikk bestemme lengden på rommet også. 👍
    Ja det er jo luksus ift egne tilpasninger da ja :) tror jeg får la det bli med tanken
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Da skal du lete en stund. Er skjult opplegg dette. Loftet var kun råloft når vi kjøpte boligen. Så jeg fikk bestemme lengden på rommet også. 👍
    Kravspesifikasjonen for ny bolig inneholder kanskje da et punkt om at lytterom skal være på bakkeplan med lett tilgang? :cool:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kravspesifikasjonen for ny bolig inneholder kanskje da et punkt om at lytterom skal være på bakkeplan med lett tilgang? :cool:
    Japp men ikke bare pga hifi. Helse og fremtidsrettet tanker gjør nok at alt på ett nivå blir et krav.

    Heis blokk feks løser en hel del. Vi får se etter salget hvor mye jeg har å handle for.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Kommer for salg før helgen det nå da?
    Solgt før visning hadde jo hvert gull. Slipper dere det maset.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sitter å tenker på om jeg skal stenge tråden, siden det ikke skjer noe hifi hos meg på en lang stund. Kanskje heller åpne en ny en når jeg har kommet meg på plass i nytt hjem. Starte helt på blanke ark.

    Legge litt ut om tanker og veien til god lyd der. Ser ut som om det blir en mellomstasjon oppe på Sunnmøre før jeg kjøper meg noe. Godt mulig det blir i Ørsta eller Volda, men tror det kan være smart så prøvebo der oppe en stund. Sitter og ser på plasser så bo og det dukker stadig opp endel plasser i min prisgruppe. Ingenting er bestemt og det kommer an på mye.

    Går dette slag i slag altså salg av bolig, så håper vi det er solgt før mai mnd er omme. Alt står nå egentlig å henter på kommuna. Som skal godkjenne 2 etg. Vi håper på annonsering uka etter 17.mai, visning 2 stk ganske tett og så solgt.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.467
    Antall liker
    3.591
    Sted
    Sunnmøre
    Lukke til!

    Eg er jammen ikkje sikker på kvar eg ville budd sjølv, dersom alt hadde vore heilt ope (dvs at pris var det einaste som styrte). Du kan sikkert kjøpa ein nydeleg (øh) hacienda (vel) i Vanylven utan å ta opp lån, men det er ikkje sikkert det er heilt det du vil.

    Ørsta/Volda er gode greier, men eg har kollegaar som vekependlar opp hit; dei må ned til Oslo for å få pusta. Eg skjønar dei godt, sjølv om det er stort nok her for meg i min jobb-, familie- og livssituasjon.

    Vert artig å sjå følgja med på deg framover, anten her eller i ny tråd.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lukke til!

    Eg er jammen ikkje sikker på kvar eg ville budd sjølv, dersom alt hadde vore heilt ope (dvs at pris var det einaste som styrte). Du kan sikkert kjøpa ein nydeleg (øh) hacienda (vel) i Vanylven utan å ta opp lån, men det er ikkje sikkert det er heilt det du vil.

    Ørsta/Volda er gode greier, men eg har kollegaar som vekependlar opp hit; dei må ned til Oslo for å få pusta. Eg skjønar dei godt, sjølv om det er stort nok her for meg i min jobb-, familie- og livssituasjon.

    Vert artig å sjå følgja med på deg framover, anten her eller i ny tråd.
    Ja har bodd i Ørsta og Volda tidligare. Så er nok derfor eg kjem til å prøvebo der oppe ei stod. Hadde vert utrolig gøy å solgt her nede og så kjøpt seg plass å bo uten å ta opp lån. Då kan man leve rimelig greit sjæl på minste inntekt. Så det er veldig fristande.

    Følge ekstra godt med på markedet i Ørsta/Volda og det kjem stadig vekk bra leiligheter til pris eg kan kjøpe for uten spes mykje lån. Dei ligg lenge ute og går for rundt takst. Har meldt intr for nokre og fulgt med på budrunda.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn