Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.619
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Både D2 og U2 Mini fra Lumin - du får gi en liten vurdering av de etter hvert 😊
    Er D2 koblet opp analogt, eller digitalt den også?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Både D2 og U2 Mini fra Lumin - du får gi en liten vurdering av de etter hvert 😊
    Er D2 koblet opp analogt, eller digitalt den også?
    Den er koblet analog akkurat nå. Men kobler den nok også digitalt til dac. Har en benchmark som kan brukes. Venter på at min dac kommer tilbake fra rep.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får prøve å spille med Diptyque 107 på langveggen... Har litt trua på at det vil kle de godt. Må prøve litt mer med det før jeg setter de skikkelig.

Hadde endel hifikjente innom på søndag. Og da flytta vi litt rundt på de. Må også hente frem rew og umik for å finne den beste plasseringen i bassen på de.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer, har selv virkelig sansen for Diptyque. Dette låter sikkert topp.
    Takker HoJ. Av og til så finner man bare noe som treffer så til de grader.
    Du vet den følelsen første gang man hørte skikkelig lyd... Er akkurat den følelsen jeg sitter med rundt Diptyque. Det merket der har virkelig bare truffet meg så til de grader.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dagen i går gikk fort og jeg fikk ikke gjort noe av det jeg skulle. Ble kun sittende å spille musikk. Både lp plater, streaming og cd plater...
    Må prøve de Diptyque 107 på langveggen idag. Er verfall planen å få gjort det. Og det bør gjøres snart slik at jeg evnt kan sette de tilbake før jeg får besøk ikveld.

Er egentlig veldig glad for at jeg ikke solgte platespilleren min. Har allerede spillt en 10-12 plater siden søndag. Tenker at den får stå fint hos meg.

Når det gjelder videre fremgang på salg av huset, så har det nå stoppa opp litt hos kommunen. Søknad om bruksendring er sendt inn så da får vi bare vente. Denne må på plass før vi kan få lagt ut huset. Gjør ikke meg noe å vente litt og det nærmer jo seg snart slik at man nok burde vente til over sommeren med å legge det ut. Håper ikke det tar så lang tid med kommunen.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.446
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Burde ikke ta mer en to uker., for å få dette på plass.
    Ikke påbygg eller andre store endringer. Vi fikk svar etter to uker når vårt gamle hus gikk fra å være to boenheter til en. Er jo flott å selge på våre/sommer når man har hage.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ble sittende lenge i natt og spille musikk. Angrer bittelitt på det da det ble ute søvn. Så litt trøtt akkurat nå. Regner med det går over etter en kopp el 2 med kaffe.
    IMG_20230405_070229.jpg

Nærmer seg stadig dato for slipp av det nye Metallica albumet. Nå når platespiller er på plass igjen så gleder jeg meg litt ekstra til å komme meg hjem med det.
    0602455012401.jpg

Litt sur på de at de skippa Norge på touren. Men hadde de kommet så hadde det uansett vert litt som loddtrekning for å skaffe seg biletter. Og jeg synes faktisk prisen var lovlig høy.. Har verfall ikke økonomi til å reise til utlandet og ta 2 better på hotell for å oppleve de. Har sett se før kan man si..

Ellers så er påskemenyen klar. Litt lette rimelige måltider før påskeaften. Så litt pinnekjøtt og så kalvestek. Så da burde man være sikra til langt uti neste uke...

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.619
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ble sittende lenge i natt og spille musikk. Angrer bittelitt på det da det ble ute søvn. Så litt trøtt akkurat nå. Regner med det går over etter en kopp el 2 med kaffe.
    Vis vedlegget 908715

Nærmer seg stadig dato for slipp av det nye Metallica albumet. Nå når platespiller er på plass igjen så gleder jeg meg litt ekstra til å komme meg hjem med det.
    Vis vedlegget 908716

Litt sur på de at de skippa Norge på touren. Men hadde de kommet så hadde det uansett vert litt som loddtrekning for å skaffe seg biletter. Og jeg synes faktisk prisen var lovlig høy.. Har verfall ikke økonomi til å reise til utlandet og ta 2 better på hotell for å oppleve de. Har sett se før kan man si..

Ellers så er påskemenyen klar. Litt lette rimelige måltider før påskeaften. Så litt pinnekjøtt og så kalvestek. Så da burde man være sikra til langt uti neste uke...
    Da har du i alle fall fått en lyd i hus som fenger da ;)

Har du testet de vanlige gulvstående enda, eller går det foreløpig i elektrostater?

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.277
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Den er koblet analog akkurat nå. Men kobler den nok også digitalt til dac. Har en benchmark som kan brukes. Venter på at min dac kommer tilbake fra rep.
    U1 mini og D2 burde vel stå koblet som de er? De som kjøper D 2 vil vel helst ha med dac, derfor bør de vel få høre på dacen i den😉.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har du i alle fall fått en lyd i hus som fenger da ;)

Har du testet de vanlige gulvstående enda, eller går det foreløpig i elektrostater?
    Har spillt ganske mye på Krypton 6 ja. Må jo lære de å kjenne begge to.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    U1 mini og D2 burde vel stå koblet som de er? De som kjøper D 2 vil vel helst ha med dac, derfor bør de vel få høre på dacen i den😉.
    D2 står oppkoblet både med og uten dac. Så her er det mange muligheter til å få lytta.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.619
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Er nok sant det. Når jeg snakket med Endpoint på messa i Horten spurte jeg spesifikt om de modellene, og den ene var ikke bedre enn den andre hvis begge var koblet digitalt til samme DAC :) Jeg tenkte kanskje at U1/2 Mini var bedre enn D2, siden de er nedskalerte versjoner fra den betydelig dyrere U1/2 men uten DAC.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er nok sant det. Når jeg snakket med Endpoint på messa i Horten spurte jeg spesifikt om de modellene, og den ene var ikke bedre enn den andre hvis begge var koblet digitalt til samme DAC :) Jeg tenkte kanskje at U1/2 Mini var bedre enn D2, siden de er nedskalerte versjoner fra den betydelig dyrere U1/2 men uten DAC.
    Skal bli intr å teste. Har begge tilkoblet digitalt til samme dac så får avlegge en rapport om hva mitt inntrykk er...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Men først frem med REW og målemik så jeg kan gå litt mer vitenskapelig til verks her..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Rask måling med en HT på langveggen... Måler bedre vertfall. Så da blir det å prøve å sette opp både Diptyque 107 og Krypton 6 på langveggen. Med lange høyttalerkabler om jeg da ikke bare flytter pc%dac og Leema i første omgang.. Må bare tømme rommet for akustikktiltak først... Så får vi høre om jeg liker oppsettet på langveggen...

IMG_20230405_095038.jpg

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.619
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Rask måling med en HT på langveggen... Måler bedre vertfall. Så da blir det å prøve å sette opp både Diptyque 107 og Krypton 6 på langveggen. Med lange høyttalerkabler om jeg da ikke bare flytter pc%dac og Leema i første omgang.. Må bare tømme rommet for akustikktiltak først... Så får vi høre om jeg liker oppsettet på langveggen...

Vis vedlegget 908734
    Ja du som skal prøve ut litt forskjellig plassering innimellom burde kanskje bare hatt et par lange lengder med høyttalerkabel fra Klotz i kabelkassa (y)

1680683471281.png

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja du som skal prøve ut litt forskjellig plassering innimellom burde kanskje bare hatt et par lange lengder med høyttalerkabel fra Klotz i kabelkassa (y)

Vis vedlegget 908745
    LOL ja har lange høyttalerkabler i boxen akkurat for det. Desverre er den ene for kort...
    IMG_20230405_104034.jpg

Kommer seg litt etter litt. Må løfte en ting og sette den på plass. Så ta en pause, så ny ting osv. Kjenner at det er vondt i nevene idag, så må ta det trygt.

ovitzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    5
    LOL ja har lange høyttalerkabler i boxen akkurat for det. Desverre er den ene for kort...
    Vis vedlegget 908746

Kommer seg litt etter litt. Må løfte en ting og sette den på plass. Så ta en pause, så ny ting osv. Kjenner at det er vondt i nevene idag, så må ta det trygt.
    Kjenner jeg gleder meg til å komme å høre disse høyttalerne hos deg en dag 😃

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hmmmm har fått lyd "hin veien no" så da får vi koble til rew og mik igjen...

papaHet

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Antall liker
    144
    Vis vedlegget 908715

Vis vedlegget 908716

Kort vei til Gøteborg da. Å prisen var ikke så ille syns jeg. Alt blir jo dyrere, 17-1800 kr for 2 dager er ikke helt borte.
    Gleder meg stort til kino, plata å Gøteborg til sommeren.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da prøver jeg å la det stå som dette. Veldig veldig bred oppstilling.
    IMG_20230405_133706.jpg

Får sette inn akustikkplatene igjen å høre åssen dette låter...

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    26.423
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Vane er vanskelig å vende... Hadde dog prøvd det slik i minst en uke før en plasserer tilbake til det "vanlige".

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Men det måler godt?
    Måler jevnere og dypere i bassen. Mye mindre klang. Men trur skråvegg fremme og bak meg (blir vel over meg), lager litt trøbbel.. Blir vertfall snudd igjen. Trivdes ikke så godt med anlegget slik.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da var morragymnastikken unnagjort og dette er mer slik jeg liker det. Tenkte å prøve å bytte side på høyttalerene nå før jeg starter med finjustering.
    Jeg juksa litt igår og laga noen små tapemerker i gulvet. Så gikk raskt å sette dette tilbake
    IMG_20230406_111517.jpg

Så er det bare å vente på besøk, kommer to karer idag for en kaffekopp, musikk. Blir bra det.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.446
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ble ikke galt med de hvite hyllen slik.
    Skal du lakke de sågjør det nå ute med spray før støvet kommer i lufta. Om sommeren er det jo umulig uten å få støv.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ble ikke galt med de hvite hyllen slik.
    Skal du lakke de sågjør det nå ute med spray før støvet kommer i lufta. Om sommeren er det jo umulig uten å få støv.
    Jo ttenker de skal bli svarte. Må bare få hjelp til å løfte Classé monoblokkene av. 🙈 De blir henta neste uke. Så da blir det nok å prøve med spray.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn