Den er koblet analog akkurat nå. Men kobler den nok også digitalt til dac. Har en benchmark som kan brukes. Venter på at min dac kommer tilbake fra rep.Både D2 og U2 Mini fra Lumin - du får gi en liten vurdering av de etter hvert![]()
Er D2 koblet opp analogt, eller digitalt den også?
Takker HoJ. Av og til så finner man bare noe som treffer så til de grader.Gratulerer, har selv virkelig sansen for Diptyque. Dette låter sikkert topp.
Da har du i alle fall fått en lyd i hus som fenger daBle sittende lenge i natt og spille musikk. Angrer bittelitt på det da det ble ute søvn. Så litt trøtt akkurat nå. Regner med det går over etter en kopp el 2 med kaffe.
Vis vedlegget 908715
Nærmer seg stadig dato for slipp av det nye Metallica albumet. Nå når platespiller er på plass igjen så gleder jeg meg litt ekstra til å komme meg hjem med det.
Vis vedlegget 908716
Litt sur på de at de skippa Norge på touren. Men hadde de kommet så hadde det uansett vert litt som loddtrekning for å skaffe seg biletter. Og jeg synes faktisk prisen var lovlig høy.. Har verfall ikke økonomi til å reise til utlandet og ta 2 better på hotell for å oppleve de. Har sett se før kan man si..
Ellers så er påskemenyen klar. Litt lette rimelige måltider før påskeaften. Så litt pinnekjøtt og så kalvestek. Så da burde man være sikra til langt uti neste uke...
U1 mini og D2 burde vel stå koblet som de er? De som kjøper D 2 vil vel helst ha med dac, derfor bør de vel få høre på dacen i denDen er koblet analog akkurat nå. Men kobler den nok også digitalt til dac. Har en benchmark som kan brukes. Venter på at min dac kommer tilbake fra rep.
Har spillt ganske mye på Krypton 6 ja. Må jo lære de å kjenne begge to.Da har du i alle fall fått en lyd i hus som fenger da
Har du testet de vanlige gulvstående enda, eller går det foreløpig i elektrostater?
D2 står oppkoblet både med og uten dac. Så her er det mange muligheter til å få lytta.U1 mini og D2 burde vel stå koblet som de er? De som kjøper D 2 vil vel helst ha med dac, derfor bør de vel få høre på dacen i den.
Er nok sant det. Når jeg snakket med Endpoint på messa i Horten spurte jeg spesifikt om de modellene, og den ene var ikke bedre enn den andre hvis begge var koblet digitalt til samme DACU1 mini og D2 burde vel stå koblet som de er? De som kjøper D 2 vil vel helst ha med dac, derfor bør de vel få høre på dacen i den.
Skal bli intr å teste. Har begge tilkoblet digitalt til samme dac så får avlegge en rapport om hva mitt inntrykk er...Er nok sant det. Når jeg snakket med Endpoint på messa i Horten spurte jeg spesifikt om de modellene, og den ene var ikke bedre enn den andre hvis begge var koblet digitalt til samme DACJeg tenkte kanskje at U1/2 Mini var bedre enn D2, siden de er nedskalerte versjoner fra den betydelig dyrere U1/2 men uten DAC.
Blir spennede vertfall. Går seint idag.Hos meg fungerer det også klart best på langvegg. Ser bra ut dette.
Jepp, den skal jeg brukeDet heter ikke "går seint" - det heter "gjør det kontrollert"....
Har vært på en øy i en uke der alt gjøres "kontrollert"...Jepp, den skal jeg bruke![]()
Ja du som skal prøve ut litt forskjellig plassering innimellom burde kanskje bare hatt et par lange lengder med høyttalerkabel fra Klotz i kabelkassaRask måling med en HT på langveggen... Måler bedre vertfall. Så da blir det å prøve å sette opp både Diptyque 107 og Krypton 6 på langveggen. Med lange høyttalerkabler om jeg da ikke bare flytter pc%dac og Leema i første omgang.. Må bare tømme rommet for akustikktiltak først... Så får vi høre om jeg liker oppsettet på langveggen...
Vis vedlegget 908734
LOL ja har lange høyttalerkabler i boxen akkurat for det. Desverre er den ene for kort...Ja du som skal prøve ut litt forskjellig plassering innimellom burde kanskje bare hatt et par lange lengder med høyttalerkabel fra Klotz i kabelkassa![]()
Vis vedlegget 908745
Kjenner jeg gleder meg til å komme å høre disse høyttalerne hos deg en dagLOL ja har lange høyttalerkabler i boxen akkurat for det. Desverre er den ene for kort...
Vis vedlegget 908746
Kommer seg litt etter litt. Må løfte en ting og sette den på plass. Så ta en pause, så ny ting osv. Kjenner at det er vondt i nevene idag, så må ta det trygt.
Er bare å si ifra når du har mulighet.Kjenner jeg gleder meg til å komme å høre disse høyttalerne hos deg en dag![]()
Kort vei til Gøteborg da. Å prisen var ikke så ille syns jeg. Alt blir jo dyrere, 17-1800 kr for 2 dager er ikke helt borte.Ble sittende lenge i natt og spille musikk. Angrer bittelitt på det da det ble ute søvn. Så litt trøtt akkurat nå. Regner med det går over etter en kopp el 2 med kaffe.
Vis vedlegget 908715
Nærmer seg stadig dato for slipp av det nye Metallica albumet. Nå når platespiller er på plass igjen så gleder jeg meg litt ekstra til å komme meg hjem med det.
Vis vedlegget 908716
Litt sur på de at de skippa Norge på touren. Men hadde de kommet så hadde det uansett vert litt som loddtrekning for å skaffe seg biletter. Og jeg synes faktisk prisen var lovlig høy.. Har verfall ikke økonomi til å reise til utlandet og ta 2 better på hotell for å oppleve de. Har sett se før kan man si..
Ellers så er påskemenyen klar. Litt lette rimelige måltider før påskeaften. Så litt pinnekjøtt og så kalvestek. Så da burde man være sikra til langt uti neste uke...
Savner dybden i lyden og så blir jeg sittende veldig nært bakvegg og får litt sånn rockwool følelse øreneVane er vanskelig å vende... Hadde dog prøvd det slik i minst en uke før en plasserer tilbake til det "vanlige".
Men det måler godt?Savner dybden i lyden og så blir jeg sittende veldig nært bakvegg og får litt sånn rockwool følelse ørene
Måler jevnere og dypere i bassen. Mye mindre klang. Men trur skråvegg fremme og bak meg (blir vel over meg), lager litt trøbbel.. Blir vertfall snudd igjen. Trivdes ikke så godt med anlegget slik.Men det måler godt?
Låter veldig annerledes også, ofra litt helt nede men låter mye åpnere og det "sitter" på en helt annen måte.Markere i gul er ikke juks, det er et must...![]()
Ser finere ut dette der.
Jo ttenker de skal bli svarte. Må bare få hjelp til å løfte Classé monoblokkene av.Ble ikke galt med de hvite hyllen slik.
Skal du lakke de sågjør det nå ute med spray før støvet kommer i lufta. Om sommeren er det jo umulig uten å få støv.