Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker for svar folkens. Da blir det å bruke de under cd spiller og dac ser jeg. Resten av komponenter er for tunge.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ble heldigvis litt meir søvn oppe på hifirommet. Alt som skulle til var litt musikk tydeligvis. Så sitter her klar for tur til Horten. Nydusja og greier. Har kun en plate bag å pakke, noen plater jeg skal bytte inn hos Jørgen. Så er det tur.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takk til alle jeg fikk prata med på messa!
    Litt trøblete start for min del og var noe refusert på lørdagen. Søndagen var langt bedre. Desverre ingen bilder fra meg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen av oppsettene gav meg fot og andre ikke. Slik det ofte er på slike messer. Skikkekig gøy å endelig få lyd i Verdande. Eller så likte jeg Danley godt.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja jeg så at Verdande var på utstillingslista - antagelig godt at jeg ikke var der ;)

    Kan du ikke prøve å beskrive dem litt da..?
    Kan nok bare si det enkelt at dagens Ø Audio Icon desverre blir smågutter til de der. Og at bytte for min del allerede er noe jeg planlegger.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel søndagen på messa ble brukt riktig så godt. Fikk nok med meg de aller fleste rommene. Greit å gå rundt på privaten med oransje band på handa istedet for bransjebsndet..

    Ble brukt litt tid på å handle plater. Fikk bytta inn noen og lagt litt imellom for å få med de her hjem.
    IMG_20220927_101352.jpg

    IMG_20220927_101401.jpg

    IMG_20220927_101410.jpg

    IMG_20220927_101424.jpg

    IMG_20220927_101435.jpg

    IMG_20220927_101451.jpg

    IMG_20220927_101502.jpg


    Så søndagen var skikkelig morro.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Kan nok bare si det enkelt at dagens Ø Audio Icon desverre blir smågutter til de der. Og at bytte for min del allerede er noe jeg planlegger.
    Vel , jeg var vel i grunn litt redd for det ja - dessverre :)
    Du mener dem er bedre på alle parametre..?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ut fra bilder og hva jeg så på YouTube fra Stereofil synes jeg nye å ser både fine ut og brutale.
    Liker derfor godt det jeg ser, men tipper de blir vel store her hos meg🤔🧐
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Mye som er spennende til 200k..😊... Ble ikke frelst.. Men smaken er osv osv..
    Om jeg skulle legge så mye kr. i høyttalere, så hadde jeg nok vurdert noe annet.
    Men der blir spennende å få tatt en lytt på de når de er ferdig utviklet for å se hvordan de faller i smak.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.694
    Antall liker
    5.874
    Om jeg skulle legge så mye kr. i høyttalere, så hadde jeg nok vurdert noe annet.
    Men der blir spennende å få tatt en lytt på de når de er ferdig utviklet for å se hvordan de faller i smak.
    Litt nysgjerrig her, er det for at du mener det er andre høyttalere som låter så mye bedre, eller er det utseende du ikke liker?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Litt nysgjerrig her, er det for at du mener det er andre høyttalere som låter så mye bedre, eller er det utseende du ikke liker?
    Har ikke hørt den ennå, og det er mye annet bra der ute til den summen. Så hvordan den låter kan jeg ikke si noe om. Utseendet ut fra hva jeg har sett på bilder og video så virker det som om en flått og tøff høyttaler. Men antar den trenger større plass en det jeg har i mitt lytte-rom og det alene gjør jo at jeg nok ville prioritert noe annet. Har hørt Icon flere ganger i forskjellige rom og anlegg og en god høyttaler men traff meg ikke helt, det er noen år siden nå og da den var ny på markedet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tenkte at jeg skulle la være å kommentere så mye rundt Verdande. Men jeg likte det jeg hørte og trur det blir enda bedre når de er klare.

    Tenkte jeg skulle opp å lytte litt til de platene som ble med hjem etter messa. Men det var søren ikke å enkelt å handtere lp plater med 1 hand. Så det ble streaming og cd plater.

    Funker det også og jeg er jo relativt glad i musikk kan man si. Sikkert ikke alle som er enige med meg om hva som er musikk.... Litt sånn som hvilket oppsett i Horten som var best. 😁

    Over helgen er det ny tur til sykehus, bilder ol av hånden og tommelen som fikk seg en trøkk i Horten, så får jeg håpe jeg ikke trenger operasjon på den. Skal samtidig ta en scan av hodet. Der vet jeg jo at det er et par tre skruer løse, men håper de ikke finner noe nytt løst inni der.

    FB_IMG_1662718635326.jpg

    Peter Elvis look... 😁
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.669
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har ikke hørt den ennå, og det er mye annet bra der ute til den summen. Så hvordan den låter kan jeg ikke si noe om. Utseendet ut fra hva jeg har sett på bilder og video så virker det som om en flått og tøff høyttaler. Men antar den trenger større plass en det jeg har i mitt lytte-rom og det alene gjør jo at jeg nok ville prioritert noe annet. Har hørt Icon flere ganger i forskjellige rom og anlegg og en god høyttaler men traff meg ikke helt, det er noen år siden nå og da den var ny på markedet.
    Som man ser i HiFi-Messen sin egen tråd så er det jo voldsomt med delte meninger om hva som låt bra, dårlig eller helt OK, men for meg var oppsettet med Verdande det som tiltalte meg aller mest. Syns de tegnet opp et lydbilde med dynamikk, nerve, nærhet og romfølelse. Man ble nysgjerrig på å høre mer da det var så mye mikrodetaljer og små elementer i musikken man oftest "overser" fordi de ikke kommer tydelig nok frem. Feks låten Liberty med Anette Askvik, den ble fremført med mye detaljer jeg ikke har lagt merke til tidligere. Jeg for min del ble på runde 2 bare sittende og høre på låt etter låt, og det eneste anlegget som klarte å frembringe gåsehud. Men lyd er subjektivt så må man må høre selv hva man foretrekker :) ser dog argumentet ditt med at de nok ikke er det enkleste å plassere hvis man ikke har et forholdsvis stort lytterom
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Som man ser i HiFi-Messen sin egen tråd så er det jo voldsomt med delte meninger om hva som låt bra, dårlig eller helt OK, men for meg var oppsettet med Verdande det som tiltalte meg aller mest. Syns de tegnet opp et lydbilde med dynamikk, nerve, nærhet og romfølelse. Man ble nysgjerrig på å høre mer da det var så mye mikrodetaljer og små elementer i musikken man oftest "overser" fordi de ikke kommer tydelig nok frem. Feks låten Liberty med Anette Askvik, den ble fremført med mye detaljer jeg ikke har lagt merke til tidligere. Jeg for min del ble på runde 2 bare sittende og høre på låt etter låt, og det eneste anlegget som klarte å frembringe gåsehud. Men lyd er subjektivt så må man må høre selv hva man foretrekker :) ser dog argumentet ditt med at de nok ikke er det enkleste å plassere hvis man ikke har et forholdsvis stort lytterom

    De er på listen over hva meg må høre på, så blir nok en tur innom Mala når jeg er på de trakter neste gang om de da er ferdig utviklet. Tror nok at jeg også hadde klart og leve med Icon om jeg hadde hatt de i eget oppsett og kunne formet lyden etter egen smak. Men det hadde sett tøft ut med Verdande her må jeg innrømme. Har jeg ikke 200k å bruke hi-fi, så da er det i grunn ikke en problem stilling pr. nå 🤪
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Screenshot_20220929_150439_com.spotify.music.jpg

    Dagens humør tilsier at dette var musikken som passet. Utrulig hvor mye dagsform har for hvilken musikk jeg spiller. Prøvd litt forskjellig idag.

    Husker dere den klasse D effektampen jeg kjøpte for litt siden... Vel nevnte vel noe om at den burde få prøvd seg med en bedre pre. Vel... Nå gjør den det og jeg MÅ ha ny preamp. DET er HELT sikkert. For det her var litt av en opptur.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mest poppa Satyricon-plata av dei eg har høyrt. Men utruleg artig :)
    Jepp, er nok ikke favoritten fra de, men var den som gikk når jeg tok Screenshot... 🤘

    Har spillt og spillt musikk i kveld så glemte tida fullstendig. Til og med smertestillende har jeg glemt å ta. Så at musikk har helbredende greier rundt seg, det blir bare mer og mer tydelig for meg.

    Musikk og anlegg på blå resept!
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Med lånepre så ble musikken enda mer gøy enn den har vert den siste tiden siden lm 805IA forsvant. Så opp tidlig i dag for en kopp kaffe og noen toner.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20220930_070442.jpg


    Annonse lagt ut på rørpre kjøpes. 😁 Så får vi se om det står en en eller annen plass omkring her til riktig pris. Trenger litt farge i hverdagen tror jeg. Nå er jeg helt avhengig av å få den levert siden ene handen ser slik ut.
    IMG_20220929_140337.jpg


    Klarer jo ikke å koble om engang, og fant ut at skjorte er noe jeg ikke skal gå med på ei stund..
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    "nikker og vugger med hodet"
    Screenshot_20220930_074939_com.spotify.music.jpg


    Pleier å lytte på de daylie mix hos Spotify. Dukker innimellom opp band jeg enten ikke har hørt på en stund eller ikke har hørt om i det hele tatt, som man da handler inn på plate. Ingen sålangt idag, men who knows.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Vis vedlegget 853158

    Annonse lagt ut på rørpre kjøpes. 😁 Så får vi se om det står en en eller annen plass omkring her til riktig pris. Trenger litt farge i hverdagen tror jeg. Nå er jeg helt avhengig av å få den levert siden ene handen ser slik ut.
    Vis vedlegget 853159

    Klarer jo ikke å koble om engang, og fant ut at skjorte er noe jeg ikke skal gå med på ei stund..

    Hvordan fikk du til dette i Horten og hvor ille er det?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvordan fikk du til dette i Horten og hvor ille er det?
    Jeg fikk insulinsjokk /hypoglykemi på fredags kvelden /natt til lørdag. Hadde vert bedre om det var en krangel om lyd, men det var det ikke.

    Komplisert brudd (var vel 2 brudd) i tommel og et el to ben i handen. Hjernerystelse (liten) og noe greier innvortes...
    IMG_20220930_081423.jpg


    Men jeg overlevde!! What dont kill you makes you angry... 😁 🤣
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg fikk insulinsjokk /hypoglykemi på fredags kvelden /natt til lørdag. Hadde vert bedre om det var en krangel om lyd, men det var det ikke.

    Komplisert brudd (var vel 2 brudd) i tommel og et el to ben i handen. Hjernerystelse (liten) og noe greier innvortes...
    Vis vedlegget 853168

    Men jeg overlevde!! What dont kill you makes you angry... 😁 🤣
    Ja det hadde vært mindre skummelt om det hadde vært krangel om lyd. Bra du har fått sjekket deg og at du kom unna med noen skader som gror seg til igjen.
    Kunne gå langt være i verste fall!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja det hadde vært mindre skummelt om det hadde vært krangel om lyd. Bra du har fått sjekket deg og at du kom unna med noen skader som gror seg til igjen.
    Kunne gå langt være i verste fall!
    Det kunne gått åntli ille
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.422
    Antall liker
    12.512
    Sted
    Sørlandet
    Men fan da mann! Er ikke måte på hva du skal måtte gå igjennom. Håper du snarlig kommer til et vendepunkt der du kan legge alt dette bak deg. At du får orden på helsa og kan bruke din energi på andre ting.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Men fan da mann! Er ikke måte på hva du skal måtte gå igjennom. Håper du snarlig kommer til et vendepunkt der du kan legge alt dette bak deg. At du får orden på helsa og kan bruke din energi på andre ting.
    Må innrømme at jeg er litt lei selv innimellom. Synes liksom at det snart er nok nå.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.669
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg fikk insulinsjokk /hypoglykemi på fredags kvelden /natt til lørdag. Hadde vert bedre om det var en krangel om lyd, men det var det ikke.

    Komplisert brudd (var vel 2 brudd) i tommel og et el to ben i handen. Hjernerystelse (liten) og noe greier innvortes...
    Vis vedlegget 853168

    Men jeg overlevde!! What dont kill you makes you angry... 😁 🤣
    Herregud, det var voldsomt til uheldig du skal være da!
    Satser på du kommer deg raskt (y)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn