Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.428
    Antall liker
    12.517
    Sted
    Sørlandet
    Har du prøvd Worcester saus @BeetleBug ? Funker det og. Gleder meg til tirsdag @Retep, spent på hvordan det funker hos @Zulu.. Regner med at kaffen er bra. To sværs trivelige karer på en dag 😊
    Utrolig kjekt å ha deg tilbake HCS. Svaret på ditt spørsmål er ja men jeg foretrekker nok soya. Kos dere masse og jeg ønsker deg et smakelig måltid Retep.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Limp Biz lot som surrer og går, sammen med litt NOFX og pennywise. Det humøret ikveld tydeligvis...

    Litt godis i glasset, må trene litt til neste helg
    IMG_20220917_222249.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Rolig dag i dag. Fått en sprøyte i hver legg slik at jeg skal ha mindre ubehag under årets Horten messe. Reiser nedover på fredagen og ser frem til å møte en haug med folk. Ta noen pils og prate med folkene bak nickene.

    I morgen går turen litt nordover, hvor jeg skal treffe HCS igjen, lenge siden nå, og Zulu. Gleder meg..

    FB_IMG_1663603039331.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Etter et par heftige middager, så er det på tide å spise litt ut av kjøleskapet. Det betyr en indisk inspirert saus og med kjøtt av mange typer som ligger i kjøleskapet. På slutten av koketiden så tilsettes litt myke grønnsaker. En sånn man tar det man har gryte.. 😁 Beregnet litt rester til i morgen til jeg kommer hjem fra tur.
    IMG_20220919_183756.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.557
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Etter et par heftige middager, så er det på tide å spise litt ut av kjøleskapet. Det betyr en indisk inspirert saus og med kjøtt av mange typer som ligger i kjøleskapet. På slutten av koketiden så tilsettes litt myke grønnsaker. En sånn man tar det man har gryte.. 😁 Beregnet litt rester til i morgen til jeg kommer hjem fra tur.
    Vis vedlegget 850408
    De så godt og hørtes godt ut Peter :) Bon appetitt

    mvh
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.183
    Antall liker
    2.198
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Var egentlig ganske digg. Ble godt med rester ja. Så da gjør det nada om jeg er litt ekstra sulten når jeg kommer meg hjem i morgen.
    Tviler på at du blir ekstra sulten etter at du får smakt på maten som kona disker opp til oss i morgen ;)
     

    Makrellen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.10.2012
    Innlegg
    179
    Antall liker
    293
    Kudos for støpejernspanne. Ser at du også bruker den til tomatbasert? Jeg sliter med å få dem "seasoned" riktig, slik at de kan brukes til "alt" og fungere omtrent som teflon. Beste metoden hittil har vært å samle på baconfett, og bruke dette på høy temp til impregnering. Men det skal lite til før en er tilbake på null, og en må begynne på ny igjen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kudos for støpejernspanne. Ser at du også bruker den til tomatbasert? Jeg sliter med å få dem "seasoned" riktig, slik at de kan brukes til "alt" og fungere omtrent som teflon. Beste metoden hittil har vært å samle på baconfett, og bruke dette på høy temp til impregnering. Men det skal lite til før en er tilbake på null, og en må begynne på ny igjen.
    Ja jeg bruker den til omtrent alt. Til og med trekke wienerpøler i den.. Denne er nok sikkert 15år gammel minst.

    Liker denne bedre en de teflon vi har, hu jeg deler tak med liker de bedre. Eneste jeg er obs på er at panna skal være omtrent kald før jeg vskser den med varmt vann. Og så tørker jeg godt ut av den.

    Kokkelerer du også altså ?
     

    Makrellen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.10.2012
    Innlegg
    179
    Antall liker
    293
    Kokkeinterressen er sånn midt på treet, men er glad i lage skikkelig lørdagsmiddag.

    Men jeg ble interressert i støpejern for noen år siden, og hadde en periode med resturering av utgamle støpejernspanner. Veldig gøy, og de er fantastiske å lage mat på!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kokkeinterressen er sånn midt på treet, men er glad i lage skikkelig lørdagsmiddag.

    Men jeg ble interressert i støpejern for noen år siden, og hadde en periode med resturering av utgamle støpejernspanner. Veldig gøy, og de er fantastiske å lage mat på!
    Absolutt. Og de blir bedre og bedre jo eldre de er. Trur besta hadde en som var sikkert 40år gammel. Om ikke mer. Blir nok å kjøpe en støpejern kasserolle når jeg handler inn igjen. Hadde en men den ble borte under en flytting. Er så utrolig digg å lage stek i slike.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ny dag nye muligheter som det så fint heter. Blir vertfall en hyggelig tur ut på besøk i dag. Og så blir det nok å ta det rolig.

    Fått i meg dagens første kaffe slik at jeg våkner litt. Ble lite søvn i natt, så blir nok å slukne tidlig i kveld. Men må ta det litt piano fremover mot helgen, så det gjør egentlig ikke noe.
    Blir nok å ha med en tom platebag til Horten så får vi se om jeg klarer å fylle den opp med godsaker iløpet av helgen.

    Kom over en morsom en på FB som jeg ønsker å dele.
    FB_IMG_1663653075952.jpg
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kom plutselig på at på turen tilbake fra Zulu så går jo toget innom Hamar. Noen som vil ha besøk? Ellers så tenkte jeg kanskje å ta turen innom Vinyl og kaffe...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Snart hjemme etter en knalldag
    Mye fin natur å se fra toget
    IMG_20220920_163821.jpg


    Vel fremme så var dette det som møtte meg og HCS.

    IMG_20220920_132947.jpg


    Skrudde litt og flytta litt. Selfølgelig lytta vi en del.

    Siste rett før vi fauk ut døra var
    IMG_20220920_143125.jpg

    Ostekake og kaffe. 😁 Kjempetur. Nå er det kun noen dager til Horten. Nå tar vi livet veldig rolig noen dager tenker jeg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tidlig oppe igjen idag. Fått satt på en kanne kaffe og første kopp inntatt.
    IMG_20220921_080844.jpg


    Blir et par rolige dager nå, før det blir helg. Er så heldig å få skyss både til Horten og hjem fra Horten på søndag. Dør til dør sørvice med en hyggelig bransjeaktør.

    Planen idag er å få bytta noen av planken på kledningen på en levegg på terassen. Samt få noe fugesand ned mellom noen heller. Tenker det er nok for i dag. Så må jeg vel finne frem noen cd plater som skal være med til Horten. Er nok ikke alle som streamer.

    Håper dere har en fin morgen der ute
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Klapp klapp på egen skulder, må jo det siden det ikke er noen andre her...

    IMG_20220921_184317.jpg

    Får ta en runde med maling til i morgen.

    FB_IMG_1663663296011.jpg


    Det var tider det. Sykle 4 km til bestekompisen, ringe på og spør. "Er Per Ivar hjemme"? Om han var, da var det ut å spille fotball eller ski.. Var han ikke hjemme 4km med motbakke hjem...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er bagen pakket og jeg er så klar for messe.
    Sitter å tar livet helt med ro. Få litt musikk fra oppsettet nå før avreise i morgen.

    IMG_20220922_155343.jpg


    Gidder ikke lp plater idag. Vertfall ikke enda.
    Kom over en ganske ok spilleliste på Spotify
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Litt gammel Slayer nå. Skeletons of society. Håper @jorwed_ har med noe slikt på messa..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen som husker de her fra Base Technology
    20220221_224013_1645479935363.jpg

    Får etterhvert 2 stk model 1.0
    Er det noen som husker hvilken vekt de var tilpasset til?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da ser det ut til at det ikke er mer søvn å få. Litt typisk meg når jeg gleder meg til noe. Blir plukka opp rundt kl 13 så der er noen timer å vente..

    Får hive i meg noen kopper kaffe og spille litt musikk.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har en Base 2.0 og en 3.0. Hvis husken er riktig så mener jeg at 2.0 var fra 5-10kg og 3.0 var fra 10-15kg. Kan fint stemme med 1-6kg på 1.0 ut ifra dette. Så mener jeg at det ideelle var en vekt i midten.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn