Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Må innrømme at jeg er litt lei selv innimellom. Synes liksom at det snart er nok nå.
    Må satse på at du går bedre tider i møte. Ennå godt du har et anlegg hvor du kan kose deg med musikken. Er jo ikke så lenge siden rommet var tomt ;)
    God bedring og god helg til deg:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Herregud, det var voldsomt til uheldig du skal være da!
    Satser på du kommer deg raskt (y)
    Vet mye mer på mandag, men tipper at tommel må gjøres noe med. Så gips er vel ofte 6-7 uker vel. Får vel sette meg et mål om at München 2023 skal jeg kunne dra på uten krykker og smerter.

    Er det som er den store utfordringen om dagen. Å bevege seg. De dagene jeg trenger krykker så er det rett og slett veldig vanskelig. Har heldigvis rullestol her hjemme. Så kommer meg på kjøkkenet for å lage mat og jeg kommer meg til badet. Må da snart gå fremover...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Må satse på at du går bedre tider i møte. Ennå godt du har et anlegg hvor du kan kose deg med musikken. Er jo ikke så lenge siden rommet var tomt ;)
    God bedring og god helg til deg:)
    Nei fy faen. Om det var tomt nå, så hadde det vert alvorlig. 👍
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Musikk ja..
    Mener denne feirer 30års dag idag
    Screenshot_20220930_085838_com.spotify.music.jpg

    Alice in chains - Dirt.

    Ett av mine favoritt album. Bestillt er par AIC på lp som snart kommer håper jeg.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.162
    Antall liker
    22.677
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Huff det var kjedelig for deg å få nye fysiske utfordringer. God bedring her ifra også (y) (y) (y)
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.544
    Antall liker
    3.054
    Torget vurderinger
    2
    God bedring!
    Musikk på blå resept er en fantastisk ide (y):)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Et annet album og band som fyller 30 år idag er denne pærlen av et album. Dette fant jeg ut at jeg mangler på lp så det er det orden på nå.

    Screenshot_20220930_100440_com.spotify.music.jpg


    Stone Temple Pilots - Core

    Dette bandet hørte jeg veldig veldig mye på sammen med Alice in chains. Mens de andre gutta likte Nirvana. Nirvana kom til meg noe senere enn 92. Hører idag like mye på de tre bandene. Soundgarden kom enda senere til meg menst Pearl Jam er faktisk reaktiv "nytt" for meg. En og annen låt likte jeg selfølgelig. Men er først de siste 3-4årene jeg har likt de nok til å kjøpe inn album fra de.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da blir det på sin plass å spille Stone Temple Pilots senere i dag 😊 God bedring!
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.162
    Antall liker
    22.677
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hva skal man gjøre da? Legge seg å drekke 24/7, er ikke sikkert det er noe bedre. Må innrømme at humøret svinger "litt" innimellom 🙈
    Nei jeg tror ikke det hjelper å drikke 24/7, det anser jeg som en kortvarig løsning. Ikke er det så mange som har godt av det i lengden heller... 😬
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.040
    Antall liker
    1.834
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hei. Anbefaler musikk 24/7 kontra forslaget over..
    Du får gode rørforsterkere innenfor budsjettet ditt både fra Rogue Audio, Audio Research og Cary.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nei jeg tror ikke det hjelper å drikke 24/7, det anser jeg som en kortvarig løsning. Ikke er det så mange som har godt av det i lengden heller... 😬
    Nei og det passer lommeboka mi dårlig... Får ta en dag om gangen tenger jeg. Har heldigvis mange som jeg chatter med om hifi og kino. Og noen dager kommet jeg meg ut. Så så ille er det ikke. Blir bare veldig sliten av dårlige dager. Vanskelig å planlegge ting
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei. Anbefaler musikk 24/7 kontra forslaget over..
    Du får gode rørforsterkere innenfor budsjettet ditt både fra Rogue Audio, Audio Research og Cary.
    Musikk går nok vertfall 10-12 timer om dagen de dagene jeg kommet meg opp.

    Ramler inn noen gode forslag på pre allerede. Lar det gå et par dager så får vi se.
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.423
    Antall liker
    12.512
    Sted
    Sørlandet
    Selvmedisinering med musikk er LANGT bedre en alkohol. Det er bare tapere og dem som satt på bakerste rad i klasserommet som driver på med alkohol.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Selvmedisinering med musikk er LANGT bedre en alkohol. Det er bare tapere og dem som satt på bakerste rad i klasserommet som driver på med alkohol.
    Nå satt jeg på bakerste rad og vippa på stolen... Men er vel unntaket som bekrefter regelen jeg... 😁

    Da forsvant låne preampen. Skal en tur litt lenger nord.. Tilbake til min pre. Sukk. 😭

    Låter mye mindre, trangt og hardere. Eneste som et bytta er pre og karakteren er helt annerledes. Er som det ligger en negativ highshelf på 3-4db... Låter flatt. Har koblet tv til prosessoren bare for å sjekke at det ikke er aktivert noe eq eller noe slikt.. Det her var litt trist rett og slett.
    IMG_20220930_123158.jpg
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    God bedring Retep! Satser på at uflaks og sykdom/smerter roer seg helt :)
     

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.020
    Antall liker
    619
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk insulinsjokk /hypoglykemi på fredags kvelden /natt til lørdag. Hadde vert bedre om det var en krangel om lyd, men det var det ikke.

    Komplisert brudd (var vel 2 brudd) i tommel og et el to ben i handen. Hjernerystelse (liten) og noe greier innvortes...
    Vis vedlegget 853168

    Men jeg overlevde!! What dont kill you makes you angry... 😁 🤣

    Har erfaring med dette selv. Jeg fikk hypoglykemi og stupte på hue ut av et prøverom i en klesbutikk. Ble både brudd i ankel og hjernerystelse. God bedring med arm og hue. Mvh.....
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har erfaring med dette selv. Jeg fikk hypoglykemi og stupte på hue ut av et prøverom i en klesbutikk. Ble både brudd i ankel og hjernerystelse. God bedring med arm og hue. Mvh.....
    Er egentlig glad for at det var arm som fikk trøkket. Ikke noe gøy slikt. Er vel over 10 år siden sist.
     

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    Aj aj, det var kjedelig måte å starte messa på!
    Du får ha god bedring, og kose deg masse med god musikk i helga (hvis du klarer).
    Et lite tips fra sidelinja her; Gaerea med skiva mirage. Herlig svart metal fra Portugal. Muligens årets skive for min del, men vi får seg når jul og nyttår nærmer seg...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Aj aj, det var kjedelig måte å starte messa på!
    Du får ha god bedring, og kose deg masse med god musikk i helga (hvis du klarer).
    Et lite tips fra sidelinja her; Gaerea med skiva mirage. Herlig svart metal fra Portugal. Muligens årets skive for min del, men vi får seg når jul og nyttår nærmer seg...
    Takker for tips. Skal sjekke den ut. Søndag var trivelig på messa. Og fredag frem til uhellet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ble litt musikk på morran idag før jeg måtte legge meg nedpå litt. Dårlig dag i dag. Men musikk gjør godt så opp igjen for noen plater før der blir mer streaming.
    IMG_20221001_152749.jpg


    IMG_20221001_152858.jpg


    Awake med Dream Theater er nok min favoritt derfra. Ikke en veik låt på den plata. 🤘🤘
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har da spillt endel musikk med den gamle preampen min og det er ikke helt det samme nei som med lånepre. Får besøk nå om litt av en kar som tar med seg den lille broren av preen jeg lånte et døgn. Den er robbet for dac ol, litt enklere bygd og koster litt over halvparten. Så er veldig nyskjerrig på om den løfter lyden igjen på samme måte som den andre preen gjorde.

    Har fått noen ok tilbud på annonsen min. Så noe skal skje her om ikke så lenge... Dog så dukket det opp en integrert forsterker jeg har hatt før og som jeg fremdeles angrer på at jeg lot gå, så mulig den kommer tilbake. Den er god, passer Ø og jeg klarer å løfte og bære på den når handen er ok igjen.

    Dog, preen som kommer idag er også med i vurderingen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20221001_194302.jpg

    Mer testing. 😁 Ny lånepre, lillebror til den jeg hadde. Akkurat det samme skjer når vi kobla til denne. Det åpner så utrolig opp i lyden. Nå låter det musikk igjen. Så what to do. Ny pre eller integrert må inn. DET er helt sikkert etter noen dager med testing.

    Nå er der mer musikk på gang.. 😁 🤘🤘 Fire your Guns!!
     

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    391
    Antall liker
    270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hvilke preamp.'er er storebror og lillebror egentlig?
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.040
    Antall liker
    1.834
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Du får si i fra hvis du har lyst til å teste rørforforsterkeren min (Audio Research LS26) en kveld. Det er en av de få komponentene mine som jeg klarer å bære alene.. Eventuelt også dacen Lab12 DAC1 Reference for den er også lett å ta med i bilen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvilke preamp.'er er storebror og lillebror egentlig?
    EAM da201 storebror og Eam C100 er lillebror. Hva som evnt dukker opp her er mer usikkert. Har egentlig veldig lysst på en rørpre. Og har fått noen gode forslag på annonsen min.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du får si i fra hvis du har lyst til å teste rørforforsterkeren min (Audio Research LS26) en kveld. Det er en av de få komponentene mine som jeg klarer å bære alene.. Eventuelt også dacen Lab12 DAC1 Reference for den er også lett å ta med i bilen.
    Det vil jeg. Når kan du komme??
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir spennende med besøk i senere i dag. Rør pre til klasse D trinnet haf jeg skikkelig trua på. Har et par kandidater som er aktuelle om det skulle gi den lille ekstra. Så ser frem til å teste den AR ikveld.
    Dac skulle også være med, litt mer usikker på om jeg ønsker å teste noe annet, da det fort kan gjøre at det også må handles inn. Hmm..

    FB_IMG_1664541643025.jpg


    Trenger nok en slik genie tror jeg..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn