Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tenkte bare å si kort at jeg nå tar en pause fra offentligheten. Har kutta ut mange FB grupper og kommer til å ta en god pause herfra også. Jeg må bruke overskuddet jeg har til andre ting.
    Dere som vil ha tak i meg finner meg på tlf eller Facebook.

    Kommer sterkere tilbake.
    1.nov logger jeg ut, så får jeg se når jeg finner ut at jeg savner denne sandkassa for mye.

    ThatsAllFolks-e1469484788783-1400x800.jpg
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det var trist å høre Peter men det er forståelig, alle kunne nok trenge en pause fra det meste men håper du er tilbake når du føler deg klar :)
    Kommer til å savne dine skriblerier

    mvh
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.772
    Bruk tida på det som gjev deg glede og overskot! Ha det fint, Peter!☺👍🏻
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ha en fin pause - håper du finner overskudd til å komme tilbake om ikke så lenge 😀👍
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hei. Ta vare på deg selv, en pause kan være bra (y)
    Håper at vi kan treffes igjen om ikke så lenge :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.815
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    En pause i ny og ne er nok bare sunt! Fortsatt god bedring så håper jeg pausen ikke blir alt for lang 👍🏻
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ta deg en god pause, men håper du kommer tilbake her etterhvert… (y) :giggle:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Liten pause fra denne sandkassa er godt. Aner ikke hva jeg har gått glipp av og ikke er det så farlig heller.

    Dagen starta godt med god kaffe og og en hærlig plate.
    IMG_20221210_064603.jpg


    Plater har ramlet inn hele tiden så musikk spiller jeg nok 5-6 timer hver dag.
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    872
    Antall liker
    875
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Velkommen tilbake 😃 Den Silverchair plata ble mye spilt når den kom 👍
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.815
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Liten pause fra denne sandkassa er godt. Aner ikke hva jeg har gått glipp av og ikke er det så farlig heller.

    Dagen starta godt med god kaffe og og en hærlig plate.
    Vis vedlegget 875574

    Plater har ramlet inn hele tiden så musikk spiller jeg nok 5-6 timer hver dag.
    Godt å ha deg tilbake Peter! Sett du har vært veldig aktiv på hifi-gruppa på Facebook, så tok det nesten personlig at det bare var oss her inne du trengte pause fra 😉😅

    Men godt vi er inne i varmen igjen - de gamle er fortsatt eldst og alt det der 👍🏻 du får gi oss en oppdatering om anlegget ditt 😊
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Velkommen tilbake 😃 Den Silverchair plata ble mye spilt når den kom 👍
    Blir nok å skrive litt innimellom. Legge ut litt bilder og bruke torget en del. Har litt som skal ut og så driver jeg å titter etter ny forsterker.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Godt å ha deg tilbake Peter! Sett du har vært veldig aktiv på hifi-gruppa på Facebook, så tok det nesten personlig at det bare var oss her inne du trengte pause fra 😉😅

    Men godt vi er inne i varmen igjen - de gamle er fortsatt eldst og alt det der 👍🏻 du får gi oss en oppdatering om anlegget ditt 😊
    Ja er aktiv rundt om, blir lettere å skrive her nå når jeg ikke lenger er bransjeaktør. Går mot å bli pensjonist i tidlig alder..

    Vi får se hvor aktiv jeg blir. Litt blir jo skrevet tenker jeg. Who knows...
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.815
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja er aktiv rundt om, blir lettere å skrive her nå når jeg ikke lenger er bransjeaktør. Går mot å bli pensjonist i tidlig alder..

    Vi får se hvor aktiv jeg blir. Litt blir jo skrevet tenker jeg. Who knows...
    Ser den Peter, var sagt veldig på fleip 😊 forstår at det begrenser deg mye ift hvor mye du får lov til å skrive her inne 😐
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Kos deg med musikken👍 Siden du liker mye av det samme som meg, vil jeg tippse om siste Crashdiet plata. Den seiler opp som en av de beste dette året angående hardrock utgivelser. Bra produksjon å god lyd er det også 😁😁👍👍🤘
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser den Peter, var sagt veldig på fleip 😊 forstår at det begrenser deg mye ift hvor mye du får lov til å skrive her inne 😐
    Har ikke spes mye å si hva jeg skriver, men som bransjeaktør så blir man uansett lest som akkurat det. At man har en baktanker med alt. Så på den måten så Håoer jeg at jeg nå kan bli oppfatta som den jeg faktisk er. En fryktelig nyskjerrig kar som nok aldri lærer nok til å roe seg ned med dette hifi greiene vi holder på med..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kos deg med musikken👍 Siden du liker mye av det samme som meg, vil jeg tippse om siste Crashdiet plata. Den seiler opp som en av de beste dette året angående hardrock utgivelser. Bra produksjon å god lyd er det også 😁😁👍👍🤘
    Takker for tips. Skal sjekkes ut.
    Mulig du har hørt om Eleine...? Om ikke så er det verdt å sjekke ut.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Trg

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Oppdatering på anlegget lurer Eirik på vel..
    Får starte med kildene.
    Streaming som er den kilden jeg bruker minst blir tatt hand om av en Wiim mini som er koblet til en dac fra Metrum Octave mini.
    IMG_20221111_140601.jpg


    CD bruker jeg en hel del og det blir tatt hand om av en Marantz sa7001 ki Signature. Desverre leser den ikke sacd men red book leser den. Ingen dyr soiller men jeg liker lyden av den svært godt.

    Så til den kilden jeg setter mest pris på og som brukt mest kroner på. Hoved platespiller er Origin Live Resolution mk4 med upgrade multilayer platter. Den har en Origin Live Illustrious arm. Pickup så starta jeg med Hana SL før jeg i forrige uke kjøpte med Hana ML.
    IMG_20221210_064511.jpg

    IMG_20221202_163108.jpg

    Denne platespilleren blir nok værende i mange mange år

    Den andre soilleren jeg har er også fra Origin Live. Dette er modellen Aurora Gold, en modell som er noen år gammel men som bærer alderen svært godt. Armen på denne er en Origin Live modda Rega RB250 arm. Nøyaktig hva det innebærer vet jeg ikke, men de har fjernet lakken, gitt den ny armkabel og nye rca kabel. Videre er motor plukket fra hverandre og deler byttet ut. Og flere andre oppgraderinger. Pickup på denne er Ortofon 2m bronze.
    Spilleren ligger til salg da jeg ønsker en DD spiller som nr 2 og litt kroner inn på HiFi konto er greit.
    IMG_20221119_221304.jpg

    IMG_20221123_111336.jpg


    RIAA er PS Audio Stellar Phono. Glitrende RIAA som har overlevd angrep fra flere andre RIAA som jeg har hatt til låns. Noen dyrere og noen billigere. Denne er også lagt ut for salg da jeg synes det er gøy å prøve nytt og titter litt, ja si det.....?

    IMG_20221210_064435.jpg


    Forsterker er under utskiftning, men det som står her er en nydelig fransk preamp fra Kora, modellen Eclipse som har fått betydelige oppgraderinger. Lekker preamp med stor lyd. Men jeg ønsker noe mer rørete om det er riktig å si.
    IMG_20221109_040347.jpg

    IMG_20221109_040401.jpg

    Mye snacks inne i denne..
    Legger den ut for salgs når jeg får den tilbake tipp topp stand. Om ikke reperatør kjøper den av meg.

    Effekt blir levert av en AudiMaxim MA2300. En forrykende god klasse D effekt som ble kjøpt inn som venteamp men den står fremdeles her..
    IMG_20221012_125008.jpg

    Den legges nok ut for salg etterhvert.

    Høyttalerene er de samme som har stått her over lang tid. Ø Audio Icon. En høyttaler jeg har blitt veldig veldig glad i. Spiller musikken min akkurat sånn jeg liker
    IMG_20220804_184518.jpg

    Her sammen med Marten fra en sammenkomst jeg hadde i høst.

    Så alt i alt er oppsett jeg trives med, men som jeg ønsker litt endring på og da kanskje spesiellt forsterker delen. Men hva det er ikke så godt å si.
    Det viktigste er at dette soiller musikken min, slik at jeg får fot og innimellom så henter jeg frem både luftgitar og lufttrommer...
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    2
    Hyggelig at du er tilbake Retep. Ble veldig imponert over de Ø høytalerene med LP hos deg. Utrolige dybdeperspektiv :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hadde et par morsomme dager med de her
    IMG_20221204_130220.jpg

    Bygget av H.R med gode element, men uten delefilter. Så her måtte jeg leke litt med minidsp
    IMG_20221204_191206.jpg


    Morro å prøve ulik deling, ulik slope, tids korrigering og mye annet. Fikk de til å låte veldig godt, men ble egentlig ikke helt ferdig før de ble solgt og hentet. Men dette var veldig gøy, så kanskje jeg må prøve meg på bygging eller kjøpe et par ferdige som jeg kan leke litt.
    Noen flere bilder.
    IMG_20221205_185749.jpg


    IMG_20221205_120552.jpg


    Veldig intr å høre hvor lite som skal endres oppover i frekvens før det går fra himmel to helvete. Siste timene jeg hadde de her, så ble jeg sittende å ratte på hver låt.. 😁 🤣

    Jeg kan ikke snekker delen av dette så om jeg skal bygge så må det nok bli DBO. Ser ikke bort fra at det kommer inn noe slikt....
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har brukt mye tid på lytterommet den siste tiden. Dette er et av bandene jeg netopp har oppdaga. Virkelig bra
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ett annet band jeg ikke har fått med meg før nå eller for noen uker siden er dette. Knallbra
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kora Eclipse, har den balanserte utganger også ? Hvilken pris er det på den ?
    Stemmer, den har 2 utganger med RCA og 1 med XLR.

    Prisen kommer litt an på hva sørvice vil koster. Men mellom 10-15 tenker jeg. Ikke noe over. Har også noe svært gode rør som nok skal følge med.
    IMG_20221121_033541.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nærmer seg jul og jeg blir hjemme alene i julen. Hadde tenkt meg oppover til Sunnmøre men har fått en time til en liten operasjon 20. des. Så da blir det å være pådriver østlandet.

    Så har pyntet litt opp til jeg skal sitte å dundre løs med musikk i romjula. 😁 Skikkelig harry ja jeg vet, men litt gøy også. Alt styres av og på med fjernkontroll...
    IMG_20221211_205947.jpg

    IMG_20221211_210024.jpg


    Så tenkte å slenge ut at om noen blir drit lei jul, familie, sviger familie, julemusikk, unger..
    Så er det bare å ta turen. Jeg vil være hjemme stort sett hele tiden. Sitter å ser på tv eller spiller musikk. Slenger gjerne på en kaffe eller en te og er du heldig så får du gløgg.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.772
    Fint tiltak du skisserer! Kryssar fingrane for at operasjonen går etter planen, og at du får ei fin fin jul!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fint tiltak du skisserer! Kryssar fingrane for at operasjonen går etter planen, og at du får ei fin fin jul!
    Er bare en liten en. Så det går fint. Men den skal gjøres en plass som gjør at det blir narkose. Så regner hennes jeg er ute igjen 21. Får ikke lov til å fly, og sitte på bussen.... Går heller ikke pga operasjon, så da blir jeg her. 😁 Gleder meg egentlig litt til å være hjemme alene, bare spille musikk og spise god mat. Pinnekjøtt og fenalår ble sikret igår.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har man satt seg ett nytt mål. Komme seg ut for å se det nye favoritt bandet mitt live.
    20221214_113431_125.jpeg

    Så billett i boks, 4 LP plater på vei fra Sverige, kjøpt selvfølgelig rett fra nettsida. Det her gleder jeg meg virkelig til. Håper på få signert platene. Hun lovet meg det... Så får vi se.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kom inn en ny brukt forsterker her om dsgen. En jeg har hatt lysst til å teste ut tidligere, så når den dukka opp til en god pris så handla jeg bare inn. Har ikke fått spillt så mye med den enda, men det blir nok mer fremover.
    IMG_20221212_211404.jpg

    Og vertfall i julen, da blir det mye tid på lytterommet.

    En T+A i orginal eske og med fjernkontroll. Kan bli morro å teste denne en stund. Både diskant og bass justering på denne, og til og med loudness har den. Ikke ofte man kommer borti slikt idag. Selv om denne har blitt noen år nå.

    Fikk handla inn både pinnekjøtt og fenalår denne uka og holdt på å steile når jeg såg summen i displayet. Var faktisk rett før jeg avslutta og la ting tilbake. 1.7 kg pinnekjøtt holder til 2 måltid og med litt nattmat for meg. Så det er dyre porsjoner når man ikke jobber. Fenalår bikka akkurat 1000kr. 😭 Men jul blir det uansett
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med T+A powerplant regner med den vil falle i smak. Jeg er fornøyd med etterfølgeren, spiller engasjerende uten å bli analytisk😁
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer med T+A powerplant regner med den vil falle i smak. Jeg er fornøyd med etterfølgeren, spiller engasjerende uten å bli analytisk😁
    Takker, skal bli intr å spille litt på den. Fikk noen låter i går, men var ikke helt i test modus. Jasså du har en T+A du også? Solgte vel settet med ML og Primare såg jeg på finn.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn