Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får se om jeg kommer i testmodus igjen.
    Dempeledd på -10 db er vertfall helt passe. Blir passe høyt sånn rundt kl 11 på volum hjulet i motsetning til altfor høyt kl 09 på volumet.. So far so good.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ok
    La oss se hva de Golden Dragon gjør for lyden her...
    Har en fast testliste som jeg kjenner veldig godt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spent på om du for rulla på plass lyd idealet, så hvordan ligger det an etter første rullings?😁
    Etter første rullings så er det forskjeller ute å går. Golden Dragon E88CC er mørkere eller mindre oppløst enn Amprex rørene. Skal bytte tilbake nå for å sjekke...

    Om de er like detaljerte/oppløste så lover det bra
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Golden Dragon E88CC er definitivt annerledes enn Amprex..
    Litt mørkere, og litt mindre sprut i toppen. Akkurat som om de er bittelitt dempa. Samme store lydbilde synes jeg så de Golden Dragon skal få være igjen her.

    Nå er det testpause. Så blir bare å spille musikk resten av dagen. Amprex satt tilbake og så prøver jeg Mullard i morgen. Mulig jeg angrer på akkurat det... Det får vi se på i morgen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Måtte jo bare sette i de Golden Dragon rørene igjen og forandringen vedvarer. Bedre enn Amprex er de nok ikke, men annerledes og litt snillere som ikke gjør noe når jeg spiller Satyricon, Dimmu ol musikk.

    Har testa litt mer med dempeledd også og jeg klarer ikke høre forskjell på Rothwell og Monacor sine. Så da blir blir det mer testing i morgen med og uten dempeplugger. Må nok frem med db måler og pink noise i rew også for å få justert nivået likt.

    Så et lite visdomsord fra Pusur
    FB_IMG_1666294828433.jpg
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.086
    Antall liker
    6.556
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Fikk min andre lytt her i gården i dag. Første gang var en katastrofe, da var det en eller annen lyddemo, og ting var åpenbart ikke helt i vater et - så jeg ble rimelig lettet over at det svinget godt i dag. Perfekt volum, passe kjip kaffe og delvis elendig musikk. Kunne ikke være bedre. Egentlig hørte jeg ikke etter, vi gjorde noe så merkelig som å snakke og lot anlegget være anlegg og spille i bakgrunnen. Peter er en trivelig fyr og absolutt bedre å treffe i bula hans en på akuttens venterom på et sykehus.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Absolutt mye hyggeligere å treffes her enn i på akutten i Kongsvinger.. Så tenker jeg tar meg en tur ned til deg neste uke.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Få hive i seg noe mat og et par kopper kaffe før man tar trappen opp for mer musikk og testing.
    Mullard rør som skal prøves idag. Se hvordan det låter. Prøve med og uten dempeledd. Og så blir det nok å teste noen single rør i RIAA. Har et Tesla rør som spiller godt sammen med både Amprex og Golden Dragon så tenker de får være igjen her.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og hva ble fasit? Har du huska at hansken ikke skal tres, over hue, når du lytter i dag? :rolleyes:.. Lykke til kompis 😊
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og hva ble fasit? Har du huska at hansken ikke skal tres, over hue, når du lytter i dag? :rolleyes:.. Lykke til kompis 😊
    Fakk visste det var noe feil igår. Må gjøre alt på nytt da...

    Har ikke kommer igang med testing. Ble sittende å spille musikk. Men de Golden Dragon E88CC kjøper jeg nok. Uahserr greit å ha ett sett i reserve.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jaja, fått lytta litt til musikk nå. Så da får jeg teste med og uten dempeledd. Og joda det låter åpnere uten. Men... Preen her spiller bedre når volumet passerer kl 09. Så det er ikke like enkelt å høre forskjeller på lavt volum. Og det er ikke store forskjellene. Men de er der.

    Så mulig jeg må en tur til @rama for å låne hans diy utgave. For nå når jeg spiller uten dempeledd så er det vanskelig å spille lavt nok. Og i og med at jeg spiller mye ulik musikk så bruker jeg volum kontrollen en del.

    Teater ut riaa nå med de ulike single rørene jeg har fått låne. Riaa'n er definitivt ok. Og den spiller helt ok. Dog et godt stykke unna min eksterne riaa. Så vet egentlig ikke om jeg kommer til å legge den ut for salg slik jeg håpte på.. Trenger kronene om dagen til andre utgifter... Vi får se hva som skjer..
    Er første fulle mnd på AAP denne måneden så får se hvordan jeg kommer ut utover i november.
    Skal få byttelåne med en kar her inne, så det ser jeg frem til.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    God helg for dere som henger her inne. Tenker jeg tar tidlig helg. Blir mye musikk som vanlig og en del godt på tallerkenen. Så høres vi plutselig igjen.

    FB_IMG_1665909545567.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.342
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17



    her har du en greie som er mye bedre enn rothwell-plugger, i alle fall når det er rørutstyr på gang.
    låter mer åpent, null tap av luft, detaljer og dynamikk.

    6 stk amtrans amrg monstandere (4 stk 5.6k og 2 stk. 3.9k) og 4 stk rca-sokler er alt du trenger.
    disse motstanderne er supre saker og de beste til formålet.
    koster bare 5 pund pr stk hos hificollective (pluss sending og moms og mas).


    koblingsskjemaet (hvis man i det hele tatt kan kalle det et skjema) er veldig enkelt.
    dette dempeleddet er bygd av en kar jeg kjenner, foreløpig satt inn i et stygt og upraktisk trafohus.
    jeg tenkte å putte det inn i en mindre og lettere boks av et eller annet slag.
    hvis du ikke gidder å skaffe deler og mekke sjøl, så kan du som sagt bare låne det av meg, jeg kan ikke se at jeg kommer til å trenge det med det første.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23



    her har du en greie som er mye bedre enn rothwell-plugger, i alle fall når det er rørutstyr på gang.
    låter mer åpent, null tap av luft, detaljer og dynamikk.

    6 stk amtrans amrg monstandere (4 stk 5.6k og 2 stk. 3.9k) og 4 stk rca-sokler er alt du trenger.
    disse motstanderne er supre saker og de beste til formålet.
    koster bare 5 pund pr stk hos hificollective (pluss sending og moms og mas).


    koblingsskjemaet (hvis man i det hele tatt kan kalle det et skjema) er veldig enkelt.
    dette dempeleddet er bygd av en kar jeg kjenner, foreløpig satt inn i et stygt og upraktisk trafohus.
    jeg tenkte å putte det inn i en mindre og lettere boks av et eller annet slag.
    hvis du ikke gidder å skaffe deler og mekke sjøl, så kan du som sagt bare låne det av meg, jeg kan ikke se at jeg kommer til å trenge det med det første.
    Tar meg en Oslo tur en dag neste uke. Send meg gjerne adr ol på om.. Tenkte å ra en runde i butikken hos @jorwed også.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.342
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hva er gain og utgangsimpedans på preampen din?
    og gain (evt inngangsfølsomhet) og inngangsimpedans på powerampen?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    hva er gain og utgangsimpedans på preampen din?
    og gain (evt inngangsfølsomhet) og inngangsimpedans på powerampen?
    Vet ikke. Må Google litt rundt det. Preen er Kora Eclipse effekt er AudiMaxim MA2300.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.342
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    flyttet over til en iphone 5 boks slik at det blir mindre terror å håndtere.
    hadde det vært en treboks med spec, transparent audio eller nordost inngravert, så hadde den hatt billigere komponenter, fått et nørrøn gudenavn og blitt prissatt til minst 70.000, det kan jeg garantere deg!


    CD510B65-D1B6-4DD6-98A3-634D30F642AD.jpeg


    08AC0B81-CB44-42C1-AB20-DE8D125568B3.jpeg


    E5F1382B-E8EA-462C-8F9A-B2836571096E.jpeg
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    flyttet over til en iphone 5 boks slik at det blir mindre terror å håndtere.
    hadde det vært en treboks med spec, transparent audio eller nordost inngravert, så hadde den hatt billigere komponenter, fått et nørrøn gudenavn og blitt prissatt til minst 70.000, det kan jeg garantere deg!


    Vis vedlegget 860011

    Vis vedlegget 860012

    Vis vedlegget 860013
    Den var fin.
    Nei lodding ol holder jeg meg borte fra siden jeg ikke kan slikt.

    Men DBO er fint. 👍

    Får finne en dag til uka for en Oslo tur.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spurte er spørsmål i en FB gruppe. Hvilken låt innenfor heavy metal, en eneste låt som folk liker for å finne ut om den nye komponenten skal få vere eller om den skal få bein å gå på...?

    Resultatet ligger her :


    Noen låter DU ville ha hatt med??
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og dere som suser forbi Mogreina på E6. Rett ved Råholt, mellom Eidsvoll og Jessheim.. Om dere vil ha en hifi stopp, en kopp kaffe og bare litt prat så send meg en pm. Jeg er stort sett alltid hjemme.

    Screenshot_20221022_223229_com.google.android.apps.maps.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja hva skal man fylle dagen med da skal tro..
    Mer testing bare for å gjøre det. Kjøpe mye stasj fra nettet ta med opp på loftet og spille litt så selge det igjen.... Vet ikke helt. Er så fornøyd med oppsettet slik det fremstår nå.
    unnamed (4).jpg


    Hvorfor jeg er det... Who knows men deilig at det er slik. Bare sette seg ned, sette på ei plate eller en cd og bare.....
    CD spiller ja, det er noe jeg går å tenker på å oppgradere. Har en flott Marantz sa7001 KI som jeg synes gjør en kjempejobb. Går som ei klokke, ingen problemer med plater og låter godt. Men så var det nyskjerrigjeten da etter noe nyere / bedre?? Dac er også noe jeg vurderer å skaffe meg. Eller retter å si oppgradere. Blir jo litt streaming innimellom. Men ble litt skremt av et besøk av en for meg kostbar dac vs min lille sak. Det var ingen opptur kan man si.

    RIAA er også noe jeg tenker mye på om dagen. Den sitter litt lenger inne å bytte ut. Er meget meget fornøyd med hvordan den spiller i oppsettet sammen med PU. Men så er det jo gøy å teste ut andre ting igjen da. Mulig jeg legger ut en annonse eller 3 idag på litt ulike ting gitt.

    Racket mitt, skal bygges ut. Fikk tak i to 23.5cm brukte sorte ben og bestillte 2 nye pluss noen innerlommer som er på vei. Når de er på plass så får jeg sette frem platevaskeren og kjøre igjennom en 40-50 plater som enda ikke har fått runden sin. Merker på PU at jeg ikke har vasket platene... Ikke bra.

    Det å gå på jakt....
    FB_IMG_1666670121267.jpg

    Er vel kanskje oppskrytt... Så like greit å holde seg hjemme.

    Vet i vertfall hvor jeg ikke skal
    FB_IMG_1666570260724.jpg

    Se for deg meg over det gjordet med 1 krykke.... 😂

    Nå hørte jeg klokka til det menneske som er her av og til, så da er det vel påtide å

    FB_IMG_1666670625759.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Å finne ro i det en har er en undervurdert greie.. Hva om en hadde lagt like mye energi i en annen del av livet.. :) . Ha en fin dag i hula, Venter på rapporten fra rør-rullinga ...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Å finne ro i det en har er en undervurdert greie.. Hva om en hadde lagt like mye energi i en annen del av livet.. :) . Ha en fin dag i hula, Venter på rapporten fra rør-rullinga ...
    Har du ikke fått med deg det enda.. 😁

    Det ble til at jeg ikke prøvde mullard. Men kjøpte et par Golden Dragon E88CC og ett Tesla rør til riaa.. Og du... Det satt enda bedre rør i denne Koraen enn du sa. 😁 Philips Miniwatt SQ. Nå kaaaanskje det er samme rør som Amprex, jeg vet ikke.

    Golden Dragon E88CC gav meg en litt varmere signatur. Fremdeles litt usikker på om det er varmere eller bare mindre oppløst. Men totalen er vel at Golden hei passer bedre til min 80 talls
    ab67706c0000bebb40718ea52793e65956f5c040.jpeg


    Morgonen er brukt flittig her. Allerede kjøpt ny (brukt) dac og sendt forespørsel om streamer. Budsjett utgave begge deler. Så da blir det mer testing i hula. Går det skeis så kan jeg bruke dette til headfi. Har noen par klokker som får veldig lite oppmerksomhet...
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.443
    Antall liker
    12.563
    Sted
    Sørlandet
    Satt faktisk å titta på tur til warsava men fornuften tok meg. Gidder ikke å være dårlig i Polen. Og att på til betale en god slump penger for det. Da kan jeg heller bruke de kronene på dac eller streamer.
    Jeg reiser nedover til Warszawa på fredag. Flyr fra Torp for under 1000 lappen T/R. Vet du om Mala gjengen skal nedover?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noe flott jeg kom over her forleden. Skikkelig fasinert av de her

     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bilder blir det mange av og jeg gleder meg til å tusle rundt på messa igjen.
    Håper det blir flere turer neste år. Ble så gåen i beina etter 1 dag i Oslo at jeg rett og slett ikke tørr å dra. Den messa er bare virkelig gøy.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir ikke mye respect her idag.
    Men blir nok mye rock og metall. Tenker jeg får bruke tid idag på musikk og platevask. Har fremdeles noen nye innerlommer og 100 nye på vei.
    Utsatt vaskingen for lenge så har hopa seg litt opp...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn