Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    900
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Liker både Tarja og Anette.Kjøpte en live BluRay med Nightwish med Floor.Greidde ikke å se den ferdig...Så nå hører jeg bare på de gamle,helst i multikanal.:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Liker både Tarja og Anette.Kjøpte en live BluRay med Nightwish med Floor.Greidde ikke å se den ferdig...Så nå hører jeg bare på de gamle,helst i multikanal.:)
    Da er vi litt ulike.. Tarja og Floor er mine favoritter. Anette not so mutch. Blir for pop aktig stemme.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da nærmer det seg ankomst av nye høyttalere i hula. Dynabelene står fremdeles å venter på ny eier og vil bli satt ut på tv stua i 2. Etg enn så lenge. Så får vi se om det kommer noe ok innbytte forslag eller er ok salg av de. Har faktisk ikke hastverk med å selge de kjenner jeg.. Så mulig de blir stående rett og slett.

    Ny forsterker er også planlagt. Denne gangen kjøpes det nok inn med tanke på fremtiden. Så en integrert med god dac er nok et minimum. Har pc å spille musikk fra, men vurderer også ny kilde. Og den alt i ett komponenten fra Marantz ND8006 ligger fremdeles i tankene. Cd spiller, streamer og nettverk spiller i en boks. Og med HEOS som jeg var borti og likte da jeg hadde marantz reciver.

    Så går da dagene.. Mens man venter å komme til på sykehus. Noen gode dager, noen dårlige, de fleste er midt imellom.

    Snart helg er det også, og jula er rett om hjørnet. Butikkene har fått inn både pinnekjøtt og julemarsipan. Vi har fått sikra oss traktor til måking av gårsplassen, så da er det ute av tankene. Skal bli godt å slippe det denne sesongen. :)

    Får vel etterhvert invitere til en åpen dag igjen. Er fremdeles entusiast først og fremst, selv om jeg nå jobber deltid hos Mala Audio. Musikk, hifi og hifimilkøet er fremdelea det viktigste for meg. Og har ikke tenkt å forandre meg. Noe ikke ser noen grunn til å gjøre heller. :)

    Joda, litt mindre røyking og litt ferre kg hadde nok gjort seg, men det får komme senere. Har begynnt å trene et par dager i uka da. Fremgang på det området også. Så så ille er det ikke.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Da nærmer det seg ankomst av nye høyttalere i hula. Dynabelene står fremdeles å venter på ny eier og vil bli satt ut på tv stua i 2. Etg enn så lenge. Så får vi se om det kommer noe ok innbytte forslag eller er ok salg av de. Har faktisk ikke hastverk med å selge de kjenner jeg.. Så mulig de blir stående rett og slett.

    Ny forsterker er også planlagt. Denne gangen kjøpes det nok inn med tanke på fremtiden. Så en integrert med god dac er nok et minimum. Har pc å spille musikk fra, men vurderer også ny kilde. Og den alt i ett komponenten fra Marantz ND8006 ligger fremdeles i tankene. Cd spiller, streamer og nettverk spiller i en boks. Og med HEOS som jeg var borti og likte da jeg hadde marantz reciver.

    Så går da dagene.. Mens man venter å komme til på sykehus. Noen gode dager, noen dårlige, de fleste er midt imellom.

    Snart helg er det også, og jula er rett om hjørnet. Butikkene har fått inn både pinnekjøtt og julemarsipan. Vi har fått sikra oss traktor til måking av gårsplassen, så da er det ute av tankene. Skal bli godt å slippe det denne sesongen. :)

    Får vel etterhvert invitere til en åpen dag igjen. Er fremdeles entusiast først og fremst, selv om jeg nå jobber deltid hos Mala Audio. Musikk, hifi og hifimilkøet er fremdelea det viktigste for meg. Og har ikke tenkt å forandre meg. Noe ikke ser noen grunn til å gjøre heller. :)

    Joda, litt mindre røyking og litt ferre kg hadde nok gjort seg, men det får komme senere. Har begynnt å trene et par dager i uka da. Fremgang på det området også. Så så ille er det ikke.
    Så det er spennende ting på gang altså..? [emoji2]
    Og hva som kommer inn er litt hemmelig enda eller ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da nærmer det seg ankomst av nye høyttalere i hula. Dynabelene står fremdeles å venter på ny eier og vil bli satt ut på tv stua i 2. Etg enn så lenge. Så får vi se om det kommer noe ok innbytte forslag eller er ok salg av de. Har faktisk ikke hastverk med å selge de kjenner jeg.. Så mulig de blir stående rett og slett.

    Ny forsterker er også planlagt. Denne gangen kjøpes det nok inn med tanke på fremtiden. Så en integrert med god dac er nok et minimum. Har pc å spille musikk fra, men vurderer også ny kilde. Og den alt i ett komponenten fra Marantz ND8006 ligger fremdeles i tankene. Cd spiller, streamer og nettverk spiller i en boks. Og med HEOS som jeg var borti og likte da jeg hadde marantz reciver.

    Så går da dagene.. Mens man venter å komme til på sykehus. Noen gode dager, noen dårlige, de fleste er midt imellom.

    Snart helg er det også, og jula er rett om hjørnet. Butikkene har fått inn både pinnekjøtt og julemarsipan. Vi har fått sikra oss traktor til måking av gårsplassen, så da er det ute av tankene. Skal bli godt å slippe det denne sesongen. :)

    Får vel etterhvert invitere til en åpen dag igjen. Er fremdeles entusiast først og fremst, selv om jeg nå jobber deltid hos Mala Audio. Musikk, hifi og hifimilkøet er fremdelea det viktigste for meg. Og har ikke tenkt å forandre meg. Noe ikke ser noen grunn til å gjøre heller. :)

    Joda, litt mindre røyking og litt ferre kg hadde nok gjort seg, men det får komme senere. Har begynnt å trene et par dager i uka da. Fremgang på det området også. Så så ille er det ikke.
    Så det er spennende ting på gang altså..? [emoji2]
    Og hva som kommer inn er litt hemmelig enda eller ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Får ikke skrive hva det er i tråden. Er ting fra butikken. :)

    Men ja, det er spennende tider..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er det hjem fra jobb og få litt helg sammen med frøkena. Blir nok en film ikveld og litt digg. Lenge sida jeg har hatt det..

    Søndag så går hele dagen og sikkert kvelden til å sette opp noen akustiske tiltak hos en kompis sin kino. Dette kommer til å bli en uhyre god kino. Den er allerede svært god, men planen imorgen er å få på plass tiltakene, så samkjøre Dirac med minidsp 2x4hd som vi har brukt til å få en jevn frekvensrespins i subb kanalen. Blir jækla spennede å høre resultatet..

    Så håper jeg å få litt tid på hifirommet. Men mulig det blir nok fres med besøket hos Kjetil imorgen og at det kan vere godt med noen stillere timer etter vi er ferdige. Får se litt på det..

    Forsatt god helg dere som er innom tråden.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og hvilke høyttalere ble det nå? Et treff hadde vært trivelig. Veldig hyggelig sist. God helg kompis :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så når man sitter på toget på vei hjem, så er det godt å ha litt musikk på øret. Blåtann fra tlf til headfi fungerer helt greit. Men jeg forstår ikke helt de som kun lytter til musikk på denne måten. Ingen/lite rom, ikke noe dybde, ikke noe på kroppen. Nei er glad for at jeg har noen oppsett hjemme, som er veldig ulike å høre favorittene å.. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Screenshot_20191026-175027.jpg


    Dette bandet her kommer jeg oftere og oftere tilbake til. Nå er jeg inne i en hardere periode igjen.. Smaken går litt frem og tilbake. Lenge sida jeg hadde en klassisk periode nå.. Mulig jeg må teste det. Klassisk og tyngre metal er ofte omtrent i samme periode hos meg. Av en eller annen grunn....
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og hvilke høyttalere ble det nå? Et treff hadde vært trivelig. Veldig hyggelig sist. God helg kompis :)
    Nice try kompis.. Nei får ikke legge det ut. Du får heller ta turen innom om du fyker forbi en dag. Tipper jeg har de til neste helg. Eller iløpet av helgen. Skal bli morro å teste de på Nad.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_2143.jpg


    Søndag morgen, fått i meg en kopp kaffe og tenker at søren, livet er ikke så ille idag. Opp på lytterommet for å stjele en liten time med musikk for jeg blir henta og vi skal skru ferdig kinoen. Er som jeg skrev igår veldig spent på hvordan denne kinoen skal bli.. Da den allerede er svært bra. Så det vi skal gjøre idag er finpussen, akustiske tiltak og sette opp Dirac skikkelig. Subbene har vi kontroll på. Men man er spent på hva Dirac gjør..min erfaring med Dirac her er at den sliter litt med å forstå at det er sub plassert på ulike plasser i rommet. Både på frontvegg og på bakvegg. Mulig vi bare dropper Dirac på subb. Men vi får se.

    Blir nok å legge ut noen bilder tenker jeg iløpet av dagen.
    Ha en glitrende søndag folkens
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_2146.jpg


    Noen diffusjonsplater må til...

    DSC_2148.jpg


    Her har de kommet på plass i deler av taket..

    DSC_2149.jpg


    Litt av kinoen til Kjetil.

    Ble noen timer med både jobbing og med litt underholdning igår.
    Vi hadde på forhand funnet ut plassering av diffusjon i taket. Så det kom relativt raskt på plass.
    De andre tiltakene ble plassert utifra målinger og vi fikk impulse respons ned fra - 15db til omtrent - 25db samtidig som at fallet utover i tid ble mye jevneren.

    Vi bestemte oss for å droppe subbene i dirac. Da vi har fått justert se til med minidsp 2x4 HD. Og vi var litt redde for at Dirac skulle rote dette til. Så det ble ikke prøvd engang. Mulig vi gjør det senere.

    Ble meget bra rett og slett. Men vi skal nok hente ut litt til. Tak kanalene er nå ukortigert så vi skal gjøre noe der. Det som gjenstår nå er at eier skal sette sin personlige preferanse på subb nivået. Så må en ny boks inn før vi tar tak kanalene.

    Fikk sett fotball også i den nye kinoen.. Fornøyd med resultatet på det også.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ja det var ikke småtteri :)
    Fås disse diffusorene i flere farger eller , og vet du ca pris på dem ? Link ?
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Vis vedlegget 558187

    Noen diffusjonsplater må til...

    Vis vedlegget 558188

    Her har de kommet på plass i deler av taket..

    Vis vedlegget 558189

    Litt av kinoen til Kjetil.

    Ble noen timer med både jobbing og med litt underholdning igår.
    Vi hadde på forhand funnet ut plassering av diffusjon i taket. Så det kom relativt raskt på plass.
    De andre tiltakene ble plassert utifra målinger og vi fikk impulse respons ned fra - 15db til omtrent - 25db samtidig som at fallet utover i tid ble mye jevneren.

    Vi bestemte oss for å droppe subbene i dirac. Da vi har fått justert se til med minidsp 2x4 HD. Og vi var litt redde for at Dirac skulle rote dette til. Så det ble ikke prøvd engang. Mulig vi gjør det senere.

    Ble meget bra rett og slett. Men vi skal nok hente ut litt til. Tak kanalene er nå ukortigert så vi skal gjøre noe der. Det som gjenstår nå er at eier skal sette sin personlige preferanse på subb nivået. Så må en ny boks inn før vi tar tak kanalene.

    Fikk sett fotball også i den nye kinoen.. Fornøyd med resultatet på det også.

    Så ut som en meget heftig kino?!åssen utstyr er det i denne?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vis vedlegget 558187

    Noen diffusjonsplater må til...

    Vis vedlegget 558188

    Her har de kommet på plass i deler av taket..

    Vis vedlegget 558189

    Litt av kinoen til Kjetil.

    Ble noen timer med både jobbing og med litt underholdning igår.
    Vi hadde på forhand funnet ut plassering av diffusjon i taket. Så det kom relativt raskt på plass.
    De andre tiltakene ble plassert utifra målinger og vi fikk impulse respons ned fra - 15db til omtrent - 25db samtidig som at fallet utover i tid ble mye jevneren.

    Vi bestemte oss for å droppe subbene i dirac. Da vi har fått justert se til med minidsp 2x4 HD. Og vi var litt redde for at Dirac skulle rote dette til. Så det ble ikke prøvd engang. Mulig vi gjør det senere.

    Ble meget bra rett og slett. Men vi skal nok hente ut litt til. Tak kanalene er nå ukortigert så vi skal gjøre noe der. Det som gjenstår nå er at eier skal sette sin personlige preferanse på subb nivået. Så må en ny boks inn før vi tar tak kanalene.

    Fikk sett fotball også i den nye kinoen.. Fornøyd med resultatet på det også.

    Så ut som en meget heftig kino?!åssen utstyr er det i denne?

    Kinoen er meget flott. Må høre med eier om jeg får legge ut utstyrsliste
     

    tico

    Medlem
    Ble medlem
    28.10.2008
    Innlegg
    14
    Antall liker
    34
    Sted
    Bjørkelangen
    Torget vurderinger
    2
    Kino min er på 7.40 × 4.20. Lerretet er på 150" i 2.40:1. Arendal Sound i 7.3.4 med monitor, center, 4 × surround, 3 × sub3 og surround s som atmos. Elektronikk er Marantz av7705, Nad m25, Rotel 1095, Minidsp DDRC 88A, Minidsp 2×4HD, Oppo 102D, HiMedia Q10 og Sony HW 30.
    Har du lyst på en demo, så bare ta kontakt. Bor på Bjørkelangen øst for Oslo.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    ...Og hva som kommer inn er litt hemmelig enda eller ?
    Får ikke skrive hva det er i tråden. Er ting fra butikken. :)
    Men ja, det er spennende tider..
    Du får legge ut et bilde av anlegget når det nye er på plass.
    Skal legge ut bilder av det jeg har lov til ja. Får legge ut bilder av ting vi selger fra butikken. Da det oppfattes som reklame. Men bilder av tomme kasser uten navn kommer nok..
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Kino min er på 7.40 × 4.20. Lerretet er på 150" i 2.40:1. Arendal Sound i 7.3.4 med monitor, center, 4 × surround, 3 × sub3 og surround s som atmos. Elektronikk er Marantz av7705, Nad m25, Rotel 1095, Minidsp DDRC 88A, Minidsp 2×4HD, Oppo 102D, HiMedia Q10 og Sony HW 30.
    Har du lyst på en demo, så bare ta kontakt. Bor på Bjørkelangen øst for Oslo.
    Takk for invite! Dæven for et sykt oppsett! vil tro du koser deg her ja!!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kino min er på 7.40 × 4.20. Lerretet er på 150" i 2.40:1. Arendal Sound i 7.3.4 med monitor, center, 4 × surround, 3 × sub3 og surround s som atmos. Elektronikk er Marantz av7705, Nad m25, Rotel 1095, Minidsp DDRC 88A, Minidsp 2×4HD, Oppo 102D, HiMedia Q10 og Sony HW 30.
    Har du lyst på en demo, så bare ta kontakt. Bor på Bjørkelangen øst for Oslo.
    Takk for invite! Dæven for et sykt oppsett! vil tro du koser deg her ja!!
    Det låter svært bra hos Tico. Er en liten gjeng som har vert med å justere inn lyden der. Planlegging osv. Tico har bygget kinoen med egne handler. Har du mulighet til å ta turen, så anbefales det virkelig.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Satan den biffen var piffen!

    Den rett og slett smelta på tunge. My lord den var digg. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Satan den biffen var piffen!

    Den rett og slett smelta på tunge. My lord den var digg. :)
    Det er bra - du trenger litt skikkelig påfyll du nå etter den kraftanstrengelsen i går :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Satan den biffen var piffen!

    Den rett og slett smelta på tunge. My lord den var digg. :)
    Det er bra - du trenger litt skikkelig påfyll du nå etter den kraftanstrengelsen i går :)
    Jo tok på den.. Men fikk lyd idag. På komplett sett. Så er så fornøyd atte..
    Ble veldig enkelt tilbehør til biffen. Bakte grønnsaker, sopp med hvitløk og en god rødvin sjysaus..

    Nå er jeg så mett at det gjør litt vondt. :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Satan den biffen var piffen!

    Den rett og slett smelta på tunge. My lord den var digg. :)
    Det er bra - du trenger litt skikkelig påfyll du nå etter den kraftanstrengelsen i går :)
    Jo tok på den.. Men fikk lyd idag. På komplett sett. Så er så fornøyd atte..
    Ble veldig enkelt tilbehør til biffen. Bakte grønnsaker, sopp med hvitløk og en god rødvin sjysaus..

    Nå er jeg så mett at det gjør litt vondt. :)
    Det hørtes utrolig deilig ut :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Satan den biffen var piffen!

    Den rett og slett smelta på tunge. My lord den var digg. :)
    Det er bra - du trenger litt skikkelig påfyll du nå etter den kraftanstrengelsen i går :)
    Jo tok på den.. Men fikk lyd idag. På komplett sett. Så er så fornøyd atte..
    Ble veldig enkelt tilbehør til biffen. Bakte grønnsaker, sopp med hvitløk og en god rødvin sjysaus..

    Nå er jeg så mett at det gjør litt vondt. :)
    Det hørtes utrolig deilig ut :)
    Ja ser var digg som fy.
    Gleder meg til de to andre og jeg har enda et stykke som ikke er oppdelt. Fargen på kjøttsafta er fremdeles fin. Men tror jeg må ta den før turen til Polen. Tørr ikke vente til jeg kommer hjem. Når man ligger på grensa, så er det veldig fort at det går over.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har jeg blitt bransjeaktør.
    Vil bare si at dette ikke kommer til å forandre på meg som person.. Kommer til å skrive og dele det jeg kan. Mye uintr vil nok fortsette å komme fra denne kanten.

    Det positive er jo at jeg nå kan legge ut invitasjon på fremsiden når jeg vil holde åpne dager.

    Men får ikke invitere her i tråden min. Synes det er litt så som så. Da jeg aldri kommer til å bli en selger type. Jeg er og kommer til å vere en entusiast.
    Men slik er reglene. Så vi forholder oss til det.

    Mvh Peter
    Bransjeaktør!
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.771
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Spennende virke du skal til med på offisiell basis nå, Peter.
    Hvilke høyttalere var det jeg så på FB at du hadde slept i hus, uten å åpne kassene?;)

    mvh
    Proffen
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Øøøøøøø, vet ikke jeg! Kakse Audio McBing, tror jeg de het.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn