Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_2017.jpg


    Ut på tur...

    Liten stopp innom Oslo og selfølgelig så måtte jeg ramle inn på Big Dipper.. Aner jo ikke hvorfor, da jeg ikke har vinyl spiller eller plater lenger. Men savner nok det å bla litt..
    Gikk jeg tomhendt derfra da, nope... Men det ble bare en. Den kuleste picture plata jeg har hatt. Den er bare så gjennomført.. Så blir fin pynt på veggen.

    Spørsmålet nå er jo om jeg har ramla utpå igjen... :)
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Nais. Jeg har Keeper of the seven keys 1 og 2. Det er nok mine fineste.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Vis vedlegget 556050
    Plata, denne er bare så tøff. Og jeg fikk den faktisk til en meget hyggelig pris... Farlig detre kjenner jeg. Hamstergenet var i aktivitet kjente jeg.
    Utrolig flott bildeplate! Hadde dette motivet på et klistermerke på senga mi da jeg var liten, til og med før jeg hadde hørt låta... Kjenner at jeg gjerne skulle hatt denne i samlinga selv... :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vis vedlegget 556050
    Plata, denne er bare så tøff. Og jeg fikk den faktisk til en meget hyggelig pris... Farlig detre kjenner jeg. Hamstergenet var i aktivitet kjente jeg.
    Utrolig flott bildeplate! Hadde dette motivet på et klistermerke på senga mi da jeg var liten, til og med før jeg hadde hørt låta... Kjenner at jeg gjerne skulle hatt denne i samlinga selv... :)
    Klart du burde ha den i samlinga.. :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Kjekt å være på tur :)
    Hvor går ferden da?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_2102.jpg


    Så da var den lille ferien slutt. Et lite bilde fra altanen det eg har bodd de siste dagene. Bagen er full av svinemår og spekemår. Slik det må være da det rett og slett ikkje finnest slikt i byen. Ikkje som eg har funnet vertfall..

    Så en liten tur med Widerøe nå så er man hjemme.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Det er flott på Vestlandet ja. Du skulle hatt deg en mellomlanding i Sogndal ;)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.569
    Sted
    Langesund
    Det er flott på Vestlandet ja. Du skulle hatt deg en mellomlanding i Sogndal ;)
    Haukåsen, er en snodig plassert flyplass, men det blir vel ofte slik oppe i fjellandet Norge. Har vært der oppe på ren nysgjerrighet, har ikke mellomlandet der.

    I forbindelsen med den nye trafostasjonen har jeg en del døgn på hotell i Sogndal og noe drinker i baren. Familieeid og sønnen driver med drifting..tror jeg
     
    Sist redigert:
    X

    X186841

    Gjest
    Vest er best! Lå over i Sogndal, på Lægreid hotell i sommer på en snartur ned langs Sognefjorden.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Det er flott på Vestlandet ja. Du skulle hatt deg en mellomlanding i Sogndal ;)
    Haukåsen, er en snodig plassert flyplass, men det blir vel ofte slik oppe i fjellandet Norge. Har vært der oppe på ren nysgjerrighet, har ikke mellomlandet der.

    I forbindelsen med den nye trafostasjonen har jeg en del døgn på hotell i Sogndal og noe drinker i baren. Familieeid og sønnen driver med drifting..tror jeg
    Ja den ligger jo litt rart til oppe på en fjellrygg , men det er jo bare 20 min fra sentrum da , så ikke SÅ ille[emoji2]

    Så du har vært en del i Sogndal du da ja[emoji2] Jeg har selv vært å levert mye varer oppå toppen der . Har også fått flere turer opp dit til fots for gøy når dem byggde veien opp dit , som for øvrig går over eiendommen der mor mi er oppvokst. Har også bodd der selv noen år hos min onkel. Dalen der heter Fardal , og lengst oppe heter det Øvstedalen.

    Synd vi ikke visste om hverandre da , ellers så kunne du slått ihjel litt tid hos meg den gang.

    Da bodde du nok hos Atle på Legreid hotel i sentrum ja , og det stemmer at sønnen driver med drifting[emoji2]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.569
    Sted
    Langesund
    Kult:) Plutselig er jeg i Sogndal igjen.
    Ja da må du gi en lyd i såfall [emoji106] Jeg bor 12 min fra sentrum mot Leikanger [emoji2]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ja, det skal jeg.
    Mye sjeldnere at jeg farter rundt nå, nå som den jobben jeg hadde glapp unne ved et eierskifte av et firma. Monterte et slags datagulv for Statnett. E-55 har jeg kjørt noen gange for å si det sånn - det tusser jo av trafo/kraft der borte langs Sognefjorden.

    Unnskyld Peter for OT
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Kult:) Plutselig er jeg i Sogndal igjen.
    Ja da må du gi en lyd i såfall [emoji106] Jeg bor 12 min fra sentrum mot Leikanger [emoji2]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ja, det skal jeg.
    Mye sjeldnere at jeg farter rundt nå, nå som den jobben jeg hadde glapp unne ved et eierskifte av et firma. Monterte et slags datagulv for Statnett. E-55 har jeg kjørt noen gange for å si det sånn - det tusser jo av trafo/kraft der borte langs Sognefjorden.

    Unnskyld Peter for OT
    Ok , skjønner [emoji2]
    Ja det er rikelig med trafoer her i området . Så vi har kortreist strøm til anlegget om ikke annet [emoji12]

    Ja vi får la Peter ha tråden sin i fred nå[emoji2]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Vis vedlegget 556832

    Så da var den lille ferien slutt. Et lite bilde fra altanen det eg har bodd de siste dagene. Bagen er full av svinemår og spekemår. Slik det må være da det rett og slett ikkje finnest slikt i byen. Ikkje som eg har funnet vertfall..

    Så en liten tur med Widerøe nå så er man hjemme.
    Ja kokt svinemår(utørket) fra Ulsteinvik var i mange år tradisjon hver julekveld.Mor var fra Ulsteinvik, og søskenbarnet hadde kjøttforretning og laget denne'' morren'' med hemmelig oppskrift. Men den er blitt overført til noen som lager den på COOP kjøttavdeling. Vi hengte den opp for tørking ca 6 uker før julaften. Dette er virkelig snadder av høyt format da den ble kokt og servert sammen med pinnekjøttet. E syntes at morren var bedre:)
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kult:) Plutselig er jeg i Sogndal igjen.
    Ja da må du gi en lyd i såfall [emoji106] Jeg bor 12 min fra sentrum mot Leikanger [emoji2]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ja, det skal jeg.
    Mye sjeldnere at jeg farter rundt nå, nå som den jobben jeg hadde glapp unne ved et eierskifte av et firma. Monterte et slags datagulv for Statnett. E-55 har jeg kjørt noen gange for å si det sånn - det tusser jo av trafo/kraft der borte langs Sognefjorden.

    Unnskyld Peter for OT
    Ok , skjønner [emoji2]
    Ja det er rikelig med trafoer her i området . Så vi har kortreist strøm til anlegget om ikke annet [emoji12]

    Ja vi får la Peter ha tråden sin i fred nå[emoji2]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Gjør ingenting gutter. Bare å fortsette.
    Skal sjekke opp det der Torolan... Godt mulig det er mulig å få til.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Menst man venter på fotballkamp så nytes det en kopp kaffe og musikk. Og man lar tankene fly. Hvor går neste oppgradering. Høyttalerene, Dynabel Euforia, ser det ut til at jeg må gi vekk for å få de ut av huset, så jeg leker nå med at tredje anlegg på tv stua oppe. Jeg har egentlig alt som skal til for det.

    Spiller litt Black Sabbath her nå. Og smilet sitter løst. Hodet vugger bittelitt og foten går. Er jaggu ikke ille det her..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_2132.jpg


    DSC_2131.jpg


    Jepp, paaswe meget godt inn i Nightwish. Et av mine absolutt favoritt band.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.715
    Antall liker
    5.908
    Etter at Nighwish spilte konsert på Wacken Open Air 2013 begynte folk å snakke om Floorgasme, du forstår det når du nærmer deg slutten av denne låten og tror at det ikke kan bli bedre.
    Trommeslageren Jukka skal også ha kredit her for sin karismatiske spillestil.

    Etter min mening det beste Nightwish noen gang har kommet med, og det live, en helt utrolig utførelse...

     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Yes, Floor Jansen ruler!
    Hun passer også veldig godt inn i Nightwish synes jeg:

    Veldig glad i Nightwish,men Floor Jansen greier jeg bare ikke!Så nå spiller jeg bare de gamle gode på SACD og DVD-A.
    Er det da Tarja du har som beste vokalist? Regner ikke med det er Anette... Hva er det som gjør at Floor ikke går inn?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn