Respons og Reidar Perssons Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Det fungerer helst greit står lengre ut nå, tester litt med avstand fra vegg.
     
    Sist redigert:

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.213
    Antall liker
    6.130
    Sted
    Under stjernene
    Oppfattet det ikke som negativt.
    Eget dedikert rom til musikklytting (og Yoga) eller ingen ting.🎶🌞
     

    Gson

    Medlem
    Ble medlem
    31.03.2020
    Innlegg
    32
    Antall liker
    76
    Sted
    Kristianstad
    Oppfattet det ikke som negativt.
    Eget dedikert rom til musikklytting (og Yoga) eller ingen ting.🎶🌞
    Vad bra 👍 haha yoga det är fint de! Ja, vi bor här för tillfället då vi i framtiden ska köpa hus där jag kan ha ett dedikerad rum 😁 yoga det är grejer det 😊
     

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Jag menade inte det som något negativt. Var bara en nyfiken fråga 😀👍 Jag har mina också ganska nära vägg 40cm. Är vad vid 100-150. Men efter flytt fick det bli så här. Iallafall skönt att respons är front portade 😊
    40 cm målt fra?
     

    Gson

    Medlem
    Ble medlem
    31.03.2020
    Innlegg
    32
    Antall liker
    76
    Sted
    Kristianstad
    Hörde att Reidar håller på med en vidareutveckling utav grand artist.. någon som vet något?
     

    Andervik Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    335
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Hörde att Reidar håller på med en vidareutveckling utav grand artist.. någon som vet något?
    Hei
    Ja Reidar har begynt utviklingsarbeidet på en ny modell som er mindre enn Magna Musicum, men litt større enn Grand Artist. Den vil få de samme litt kraftigere listene med større bue i på sidene av fronten, og ser litt mer "potent" ut. Det blir 8" bass og beryllium diskanten som vi kjenner fra Ratio Auream og Magna Musicum.
     

    Gson

    Medlem
    Ble medlem
    31.03.2020
    Innlegg
    32
    Antall liker
    76
    Sted
    Kristianstad
    Hei
    Ja Reidar har begynt utviklingsarbeidet på en ny modell som er mindre enn Magna Musicum, men litt større enn Grand Artist. Den vil få de samme litt kraftigere listene med større bue i på sidene av fronten, og ser litt mer "potent" ut. Det blir 8" bass og beryllium diskanten som vi kjenner fra Ratio Auream og Magna Musicum.
    Tack för info andervik! 🙏
     

    Gson

    Medlem
    Ble medlem
    31.03.2020
    Innlegg
    32
    Antall liker
    76
    Sted
    Kristianstad
    Hei
    Ja Reidar har begynt utviklingsarbeidet på en ny modell som er mindre enn Magna Musicum, men litt større enn Grand Artist. Den vil få de samme litt kraftigere listene med større bue i på sidene av fronten, og ser litt mer "potent" ut. Det blir 8" bass og beryllium diskanten som vi kjenner fra Ratio Auream og Magna Musicum.
    Jag har skrivit till på er på Messenger men jag provar här!
    Mina Magna Musicum saknar tätningslisten under bottenplattan. Vet ni vilken list Reidar använder sig utav?
    /Johan
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    766
    Antall liker
    108
    Sted
    Bærum
    Hei,
    Har et sett Grand D med ringradiator (originale).
    Noen som vet hva en oppgradering til siste utgave med Beryllium vil koste og hva den består av?
    Og, hva skiller denne etter oppgradering fra Magna Musicum?
     

    Electro1

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    5
    Antall liker
    6
    Sted
    Bergen
    Hei

    Til dere som har Magna Musicum:
    Har dere funnet en referanse/optimal på senter/senter avstand mellom høyttalerene?

    Jeg bruker 2,05 m og sitter veldig nærmt (1,65m til »ørene»). :)
    Jeg har flyttet mye frem og tilbake på høyttalerene, og funnet ut av hos meg låter det best med front av høyttalerene 1,50m fra bakvegg.
     

    Hjortulf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2010
    Innlegg
    111
    Antall liker
    28
    Torget vurderinger
    2
    Hei, har også plassering 1,50 fra bakvegg og 2 m mellom HT. Sitter enda litt nærmere, 1,5 m og relativt lite toe in, lyden krysser 1 m bak lytteposisjon
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Romavhengig men jeg endte med en likesidet trekant og høyttalerne langt fra bakvegg og relativt nære sidevegg. Vinklet de sånn at jeg ser akkurat innsiden av høyttaleren.
     

    Electro1

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    5
    Antall liker
    6
    Sted
    Bergen
    Hei, har også plassering 1,50 fra bakvegg og 2 m mellom HT. Sitter enda litt nærmere, 1,5 m og relativt lite toe in, lyden krysser 1 m bak lytteposisjon
    Da er vi veldig like. Hos meg krysser lyden 2 m bak lytteposisjon

    Takker begge for svar.
     

    Bamboos

    Medlem
    Ble medlem
    27.09.2010
    Innlegg
    40
    Antall liker
    47
    Reidar Persson brukar rekommendera att ljudet korsar/krysser framför dig. Därmed inte sagt att alla tycker det är bäst;)
     

    Electro1

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    5
    Antall liker
    6
    Sted
    Bergen
    Reidar Persson brukar rekommendera att ljudet korsar/krysser framför dig. Därmed inte sagt att alla tycker det är bäst;)
    Interessant!!!! Det må prøves og sjekkes ut. Men i utgangspunktet tror jeg at det blir for mye diskant for min smak...
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Reidar Persson brukar rekommendera att ljudet korsar/krysser framför dig. Därmed inte sagt att alla tycker det är bäst;)
    Med det jeg har hørt av Reidars forskjellige høyttalere, vil jeg si oppstilling og lytte-plass er mer eller mindre uvensentlig...
    ...Mens andre høyttalere krever centimeterpresisjon i alle retninger for at det skal låte best mulig.

    Hører du det, Reidar, når du leser dette der nede i "bo-paradiset" ditt :cool:
     

    pson

    Medlem
    Ble medlem
    26.01.2013
    Innlegg
    20
    Antall liker
    31
    Sted
    Östersund
    Respons Ratio Auream
    Nu har jag varit och lyssnat på dessa underverk.
    En otroligt fin högtalare som trots sin storlek spelar musik som få andra och ger mina uppgraderade Grand högtalare pisk på allt förutom i lägsta basområdet där de inte riktigt hänger med.
    Jag hoppas på att vår fader erbjuder en uppgraderingssats till denna nivå efter vi besegrat Coronaskiten
    Har ni möjlighet så ska ni naturligtvis lyssna ni också för så bra är de faktiskt
     

    hifirutger

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2014
    Innlegg
    43
    Antall liker
    54
    Sted
    Gothenburg
    Magna låter lika bra med sitt nya mellanregister, filter och annan dämpning i basen.
    Säger bara timing!
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.065
    "Nya mellanregister" - nå ble jeg selvsagt nysgjerrig..
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.065
    Det var det jeg trodde. Håper responsfar snart har en implementering klar for Artist også.
     

    Andervik Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    335
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Det var det jeg trodde. Håper responsfar snart har en implementering klar for Artist også.
    Det blir dessverre ikke utført oppdatering med ny mellomtone i Grand Artist.
    Reidar jobber derimot med en ny høyttaler som er noe mindre enn Magna Musicum. Den vil få 8" bass og den nye mellomtonen m.m. Så det er bare å glede seg😊
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.065
    Ja, det var synd. Selvsagt vil herrene P og A gjerne selge flest mulig av den nye modellen med 8-tommere, men de bør huske at audiofiler kan være "touchy" personer. Hvis de må selge Artist´ene sine for å "henge med", så er det alltids en fare for at de hopper av i svingen...
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det var synd. Selvsagt vil herrene P og A gjerne selge flest mulig av den nye modellen med 8-tommere, men de bør huske at audiofiler kan være "touchy" personer. Hvis de må selge Artist´ene sine for å "henge med", så er det alltids en fare for at de hopper av i svingen...
    Slik er det vel med alt i denne bransjen ikke bare herre P og A. Kommer det en ny forsterker som er bedre enn den en har, Kan man vurdere å kjøpe ny eller leve happy med den en har, valget er helt fritt. Når det gjelder Respons Høytalerene kommer jeg ikke til å hoppe av i svingen, men jeg må på sikt selge noen av dei jeg har stående som ikke blir brukt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn